motor 1.4 T GDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: motor 1.4 T GDi
měřila se někde dynamika 1.4 T-GDI a 1.6 GDI například z 80 - 120 km/h při zařazení adekvátního kvaltu vzhledem ke konstrukci motoru? předpokládám, že turbo bude rychlejší, ale zajímalo by mě, o kolik...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
- Reklama
Re: motor 1.4 T GDi
vorlajz, uz som to niekde, daval, tak sa mi zda, ze v teme o i30, ale co by som pre teba neurobil
poradie 1.4tgdi, 1.6gdi, 1.0tgdi a 1.6mpi.
otestovat by som to niekedy mohol, ale to sa budem musiet dohodnut s bratom, alebo s rodicmi na pozicani ich i30tiek...
pocitovo mi pride, ze 1.4tgdi a 1.6gdi tahaju podobne pri maximalnom zrychlovani. osobne by som kludne isiel do gdi, ale najradsej do 2.0gdi ako maju v us samozrejme je dole 1.4tgdi pruznejsia ako 1.6gdi. spotrebu mam v oboch pripadoch takmer rovnaku, 7litrov. { gdi a tgdi } cestu ba - ke som na gdi jazdil za cca 5.8-6.5, pri 1.4tgdi to jazdim podobnym stylom 6.4-7.0litra. ale zas v meste je 1.4tka uspornejsia a tak sa celkovy priemer vyrovnava.
poradie 1.4tgdi, 1.6gdi, 1.0tgdi a 1.6mpi.
otestovat by som to niekedy mohol, ale to sa budem musiet dohodnut s bratom, alebo s rodicmi na pozicani ich i30tiek...
pocitovo mi pride, ze 1.4tgdi a 1.6gdi tahaju podobne pri maximalnom zrychlovani. osobne by som kludne isiel do gdi, ale najradsej do 2.0gdi ako maju v us samozrejme je dole 1.4tgdi pruznejsia ako 1.6gdi. spotrebu mam v oboch pripadoch takmer rovnaku, 7litrov. { gdi a tgdi } cestu ba - ke som na gdi jazdil za cca 5.8-6.5, pri 1.4tgdi to jazdim podobnym stylom 6.4-7.0litra. ale zas v meste je 1.4tka uspornejsia a tak sa celkovy priemer vyrovnava.
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: motor 1.4 T GDi
Joko,... rozdíly tam jsou, ale nejsou tak velké... díky, že jsi to pro mě udělal
motor 2.0 GDI by byl sexy!!!
motor 2.0 GDI by byl sexy!!!
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: motor 1.4 T GDi
Základní problém je v tom, že přístup automobilek (ruku v ruce s eurobyrokraty) je přísně protizákaznický. Optimální řešení je široká nabídka a komunikace prodejce a zákazníka tak, aby prodejce zjistil potřeby zákazníka a na základě toho nabídl (a vysvětlil proč) vhodnou variantu.
Jezdíme rozdílné trasy, s rozdílným nákladem, máme různé roční nájezdy a osobní preference (vzhled, výbava, cena, provozní náklady, rychlost, průchodnost terénem atd. atd.). Čili požadavek na širokou nabídku.
Debilní realita je ovšem ta, že do nás pořád snaží (a v intervalu několika let svá "doporučení" mění) natlačit, že pouze ten a ten pohon je ten jediný správný, ekologický, ekonomický a bůhvícofriendly a snaží se všechny šoféry do toho mustru naroubovat. Takže před několika lety do nás cpali městská vozítka s malolitrážními turbodiesely - sám jsem seděl v Pandě 1.3 Multijet a nikdy jsem nepochopil smysl této kombinace: drahý a těžký motor v lehkém autě, rozdíl spotřeby benzin x diesel malý, návratnost v nedohlednu. Vzpomínáte si na tu CNG masáž cca 3 - 4 roky zpátky? No teď ticho po pěšině...
Teď to zase vypadá, že nejlepší motor pro jízdu ustálenou rychlostí na dálnici je nějaký hybrid, kdy v autě povezu čtvrt tuny baterek, které v tento moment vůbec nevyužiju, akorát mi ta vyšší hmotnost způsobí vyšší spotřebu. A o nějakém hromadném elektroautování při stavu rozvodné sítě vůbec nemůže být řeč.
Procházel jsem tu diskusi na předchozí stránce, kde se nejvíc "angažovali" Hardcam, Mr. Hyundai a V12. A to je vlastně jeden z těch důkazů, že ta široká nabídka pro různé zákaznické typy je jediné správné řešení. Automobilky mají dělat auta pro nás protože MY TO KU**A PLATÍME!
Sorry za Caps, ale už mě to fakt sere, jak se mě různí PR šmejdi, marketingoví sráči, dementi z bruselu a (někteří) podplacení žurnalisti snaží přesvědčit o něčem, co je naprostá hovadina . Jednotné optimální řešení pro všechny prostě neexistuje, a to platí nejen pro auta!
Jezdíme rozdílné trasy, s rozdílným nákladem, máme různé roční nájezdy a osobní preference (vzhled, výbava, cena, provozní náklady, rychlost, průchodnost terénem atd. atd.). Čili požadavek na širokou nabídku.
Debilní realita je ovšem ta, že do nás pořád snaží (a v intervalu několika let svá "doporučení" mění) natlačit, že pouze ten a ten pohon je ten jediný správný, ekologický, ekonomický a bůhvícofriendly a snaží se všechny šoféry do toho mustru naroubovat. Takže před několika lety do nás cpali městská vozítka s malolitrážními turbodiesely - sám jsem seděl v Pandě 1.3 Multijet a nikdy jsem nepochopil smysl této kombinace: drahý a těžký motor v lehkém autě, rozdíl spotřeby benzin x diesel malý, návratnost v nedohlednu. Vzpomínáte si na tu CNG masáž cca 3 - 4 roky zpátky? No teď ticho po pěšině...
Teď to zase vypadá, že nejlepší motor pro jízdu ustálenou rychlostí na dálnici je nějaký hybrid, kdy v autě povezu čtvrt tuny baterek, které v tento moment vůbec nevyužiju, akorát mi ta vyšší hmotnost způsobí vyšší spotřebu. A o nějakém hromadném elektroautování při stavu rozvodné sítě vůbec nemůže být řeč.
Procházel jsem tu diskusi na předchozí stránce, kde se nejvíc "angažovali" Hardcam, Mr. Hyundai a V12. A to je vlastně jeden z těch důkazů, že ta široká nabídka pro různé zákaznické typy je jediné správné řešení. Automobilky mají dělat auta pro nás protože MY TO KU**A PLATÍME!
Sorry za Caps, ale už mě to fakt sere, jak se mě různí PR šmejdi, marketingoví sráči, dementi z bruselu a (někteří) podplacení žurnalisti snaží přesvědčit o něčem, co je naprostá hovadina . Jednotné optimální řešení pro všechny prostě neexistuje, a to platí nejen pro auta!
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: motor 1.4 T GDi
Chasnik: KLOBOUČEK PANE!!!
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: motor 1.4 T GDi
Chasnik: Dokonale napsáno
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: motor 1.4 T GDi
Me se tedy rozdil u 50-70mph VI gear zda vcelku propastnej 16.1pro GDI vs 9.2 pro TGDI A pocitova realita tomu odpovida. Nyni jiz nema smysl mimo mesto radit pod 4rku S GDI byla muj nejvetsi kamarad 2,3jka ... a pak az 6tka pro udrzeni rychlosti. Dokud GDI nemelo KOTEL otacek tak proste o dynamice nemohla byt rec, a i kdyz teda vytaceni u GDI fungovalo tak stale tam nebyl ten zatah pocitovy to zarazeni do sedacek, kroutak proste chybel, coz je u 1.6tky pochopitelne ale ty KW jsou jednoznacne vyhoneny otackama, coz je skoda. Predtim 1.6 74kw u oktavky a dynamika mi prisla uplne stejna, naopak mozna o neco lepsi nez GDI protoze tam jeste nebyly ty eko-kraviny a prodlevy. a tech 25kw navic u GDi se nachazi az nekde nad 4500ot a nebylo mi vubec prijemne hledat ten vykon az takhle vysoko, a mym usim uz vubec ne.
I30 kombi 1.4T-GDI M6 Style-technology, white sand
I30 kombi 1.6GDI M6 Tricolor - comfort, ara blue
I30 kombi 1.6GDI M6 Tricolor - comfort, ara blue
Re: motor 1.4 T GDi
buddha666 :
Moja rec.
JoKo :
Krasna ukazka, ako funguje downsizing. 1.0TGDI s prehladom nahradza 88kW 1.6 MPI, vyrovnava sa aj 1.6GDI. Uvidime, ako to bude pri nabehoch cez 100k km.
Inak a-c.li je aj moj velky kamarat
Moja rec.
JoKo :
Krasna ukazka, ako funguje downsizing. 1.0TGDI s prehladom nahradza 88kW 1.6 MPI, vyrovnava sa aj 1.6GDI. Uvidime, ako to bude pri nabehoch cez 100k km.
Inak a-c.li je aj moj velky kamarat
Re: motor 1.4 T GDi
chlapci, ano, ale kdybyste četli, to, co jsem psal... tak nenapíšete ty nesmysly, že jsou rozdíly velké... rozdíl tam je... ALE... nemůžu jet s atmoškou stejně jako s turbem...
mrkněte ještě jednou do tabulky "Overtaking factor with gear reduction...."
60-100 - 4,6 vs. 5,3
80-120 - 6 vs 6,9
100-180 - 25,5 vs 31,2
nebo 0-1 km - 29,4 vs 31 vteřin...
logicky... jak zmiňuje buddha... např. na VI. z 50-70 mph za 9,2 vs 16,1 ... bude turbo díky krouťáku rychlejší... a když budu chtít být rychlejší s amtoškou, tak si podřadím na IV. st. a jsem tam rázem za 8,6 ... atd. atd. atd.
ano, turbo je dynamičtější na stejném převodovém stupni... o tom žádná... ale i s GDI se dá jezdit rychle, když umíš zařadit ten správný kvalt...
a hádat se nebudu... to píšu rovnou dopředu...
mrkněte ještě jednou do tabulky "Overtaking factor with gear reduction...."
60-100 - 4,6 vs. 5,3
80-120 - 6 vs 6,9
100-180 - 25,5 vs 31,2
nebo 0-1 km - 29,4 vs 31 vteřin...
logicky... jak zmiňuje buddha... např. na VI. z 50-70 mph za 9,2 vs 16,1 ... bude turbo díky krouťáku rychlejší... a když budu chtít být rychlejší s amtoškou, tak si podřadím na IV. st. a jsem tam rázem za 8,6 ... atd. atd. atd.
ano, turbo je dynamičtější na stejném převodovém stupni... o tom žádná... ale i s GDI se dá jezdit rychle, když umíš zařadit ten správný kvalt...
a hádat se nebudu... to píšu rovnou dopředu...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: motor 1.4 T GDi
Nikdy som netvrdil, ze s atmosferou nemozes byt rovnako rychly, ako s turbom. Tvrdil som a vzdy budem tvrdit, ze s turbom sa jazdi prijemnejsie, ako s atmosferou, kde musis zbesilo radit prikazdej poziadavke vykonu. A viem, ako je pre ludi v aute prijemne ist cez horsky prechod s vytocenym motorom len a len preto, aby som nebol brzda premavky, kedze vacsina ma turba.
Re: motor 1.4 T GDi
Presne neco takoveho sem chtel napsat. Motory jsem mel oba, a s obouma jsme jezdil rychle a vetsinou i stejne trasy, takze lze porovnat, takze souhlas ze GDI umi byt rychle, ale presne jak zminuje kolega, turbo je pocitove mnohem prijemnejsi. Jsem asi jeden z mala komu nevadi modni vlna downsizingu i kdyz 1.0tgdi je uz opravdu maly objem a je to dost znat, ale 1.4tgdi ma furt slusnou davku pruznosti, hlavne po meste. Rozhodne se nehadamV12 píše:Nikdy som netvrdil, ze s atmosferou nemozes byt rovnako rychly, ako s turbom. Tvrdil som a vzdy budem tvrdit, ze s turbom sa jazdi prijemnejsie, ako s atmosferou, kde musis zbesilo radit prikazdej poziadavke vykonu. A viem, ako je pre ludi v aute prijemne ist cez horsky prechod s vytocenym motorom len a len preto, aby som nebol brzda premavky, kedze vacsina ma turba.
I30 kombi 1.4T-GDI M6 Style-technology, white sand
I30 kombi 1.6GDI M6 Tricolor - comfort, ara blue
I30 kombi 1.6GDI M6 Tricolor - comfort, ara blue
Re: motor 1.4 T GDi
1.4 T-GDi je jinde, ale bohužel i cenově. V době, kdy jsem vybíral auto já (cca čtvrt roku zpět), byla 1.4 turbo dokonce dražší než 1.6 CRDi.
Rámcově srovnatelné jsou motory 1.6 GDI, 1.6 MPI a 1.0 T-GDI. A pokud se správně pracuje s převodovkou, tak v dynamice atmo proti turbu nebude špatná. To ostatně dokazují i naměřená data.
Nehledě na to, že dynamika, výkon a rychlost nejsou pro všechny jedinými parametry pro pořizování vozu. Na druhé straně leží pořizovací a provozní náklady, spolehlivost a s tím související případné zvýšené náklady na servis, případně i snížená hodnota ojetého vozidla při prodeji. Benzínové atmosféry na šrotiště dějin nepatří a posílají je tam pouze administrativní faktory. Turbo je pro výrobce (v EU) výhodější, protože v syntetickém testu spotřeby ukáže papírově nižší hodnoty emisí a tím sníží pokuty, které se do Bruselu za emise platí. Realita na silnicích je ovšem jiná.
V12: naopak, příjemněji se jezdí s GDI, protože má vyšší rozsah využitelných otáček. V ČR není zase tolik horských průsmyků, kde bych byl brzda provozu. Naopak, po cestách jezdí moc a moc slabších aut. A podřadit ze 6 na 3 při předjíždení není nic zběsilého, aspoň se motor trošku provětrá. Dupat na plyn v nízkých otáčkách a trápit motor jenom proto, že to tam turbo nafouká, je naopak nejden z největších provozních omylů řidičů s turbo motory. A pokud se jezdí s turbem tak, jak má, tak se šofér řazení taky nevyhne.
Rámcově srovnatelné jsou motory 1.6 GDI, 1.6 MPI a 1.0 T-GDI. A pokud se správně pracuje s převodovkou, tak v dynamice atmo proti turbu nebude špatná. To ostatně dokazují i naměřená data.
Nehledě na to, že dynamika, výkon a rychlost nejsou pro všechny jedinými parametry pro pořizování vozu. Na druhé straně leží pořizovací a provozní náklady, spolehlivost a s tím související případné zvýšené náklady na servis, případně i snížená hodnota ojetého vozidla při prodeji. Benzínové atmosféry na šrotiště dějin nepatří a posílají je tam pouze administrativní faktory. Turbo je pro výrobce (v EU) výhodější, protože v syntetickém testu spotřeby ukáže papírově nižší hodnoty emisí a tím sníží pokuty, které se do Bruselu za emise platí. Realita na silnicích je ovšem jiná.
V12: naopak, příjemněji se jezdí s GDI, protože má vyšší rozsah využitelných otáček. V ČR není zase tolik horských průsmyků, kde bych byl brzda provozu. Naopak, po cestách jezdí moc a moc slabších aut. A podřadit ze 6 na 3 při předjíždení není nic zběsilého, aspoň se motor trošku provětrá. Dupat na plyn v nízkých otáčkách a trápit motor jenom proto, že to tam turbo nafouká, je naopak nejden z největších provozních omylů řidičů s turbo motory. A pokud se jezdí s turbem tak, jak má, tak se šofér řazení taky nevyhne.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor 1.4 T GDi
To neni problem GDI, ale tvuj, konstrukce motoru je dana, proto musis vedet kde ten vykon "hledat". Pokud ti nevyhovuje ho tocit tak neni uplne fer ho za to shazovat. Ja taky nebudu psat ze mi vadi jet s TDI porad nad 4tis ot. protoze tam nejede, coz je pravy opak GDI...buddha666 píše: tech 25kw navic u GDi se nachazi az nekde nad 4500ot a nebylo mi vubec prijemne hledat ten vykon az takhle vysoko, a mym usim uz vubec ne.
Osobne mi vyhovuje gradujici vykon GDI, neni mi uplne po chuti ze to ve 2tis zatahne jak raketa a pak uz to je jen slabsi, klame to o skutecnym vykonu, ale je to jen muj nazor.
Jinak souhlas s Vorlajzem...
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor 1.4 T GDi
Dokonale napsano!Chasnik píše:
V12: naopak, příjemněji se jezdí s GDI, protože má vyšší rozsah využitelných otáček. V ČR není zase tolik horských průsmyků, kde bych byl brzda provozu. Naopak, po cestách jezdí moc a moc slabších aut. A podřadit ze 6 na 3 při předjíždení není nic zběsilého, aspoň se motor trošku provětrá. Dupat na plyn v nízkých otáčkách a trápit motor jenom proto, že to tam turbo nafouká, je naopak nejden z největších provozních omylů řidičů s turbo motory. A pokud se jezdí s turbem tak, jak má, tak se šofér řazení taky nevyhne.
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006