Mám auto rok výroby 5/13 s centrálem a klimou,baterie drží i včera při teplotě -16°C nebyl problém nastartovat.
Jaká je životnost originál baterií?"neklekne" mi baterie den ze dne?Děkuji za názor.Ladislav
Životnost baterie
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Životnost baterie
Hyundai i20 INCLUSIVE 1.2 DOHC 16V (1248ccm/63kW/86HP) Electric Red,Paket Plus.
- Reklama
Re: Životnost baterie
Životnost je různá podle podmínek, za kterých se startuje a jezdí. Na C-Maxovi měněna ve 150 tkm a 6 letech. První i30 prodána po letech a 140 tkm s původní funkční baterií. Kia Ceed 2 roky a 95 tkm, při zátěžových testech baterka stále OK. Jezdím téměř denně a delší trasy, baterka má čas se dobít, to jí vyhovuje.
Na druhou stranu, domácí ix20 - 4 roky, 12 tkm a baterka kaput. Auto jede 2x do týdne, potom v mrazu 3-4 dny stojí a po nastartování ujede 4 km a během dalších 10 - 15 km třeba další 2 startování (pojíždění po nákupech ve městě). Potom ta baterka trpí jako zvíře.
Táta měl Š100, jezdil málo, ale přes zimu pravidelně používal nabíječku. Baterka vydržela 8 let!
Takže vidíš, že je to dost různý... A bohužel, baterka může kleknout ze dne na den. Dobré by bylo nechat si někde udělat zátěžový test, ten ukáže, v jakém stavu baterka je. Samotná voltáž nemusí nic říkat, spíše jde o to, jak rychle napětí klesá při zátěži.
Orientační test je napojení volmetru přímo na baterku a sledovat, jak klesne napětí při startování. Pokud jde pod 10 V, tak je lépe připravit se na výměnu.
Na druhou stranu, domácí ix20 - 4 roky, 12 tkm a baterka kaput. Auto jede 2x do týdne, potom v mrazu 3-4 dny stojí a po nastartování ujede 4 km a během dalších 10 - 15 km třeba další 2 startování (pojíždění po nákupech ve městě). Potom ta baterka trpí jako zvíře.
Táta měl Š100, jezdil málo, ale přes zimu pravidelně používal nabíječku. Baterka vydržela 8 let!
Takže vidíš, že je to dost různý... A bohužel, baterka může kleknout ze dne na den. Dobré by bylo nechat si někde udělat zátěžový test, ten ukáže, v jakém stavu baterka je. Samotná voltáž nemusí nic říkat, spíše jde o to, jak rychle napětí klesá při zátěži.
Orientační test je napojení volmetru přímo na baterku a sledovat, jak klesne napětí při startování. Pokud jde pod 10 V, tak je lépe připravit se na výměnu.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Životnost baterie
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Láďa515 píše:Mám auto rok výroby 5/13 s centrálem a klimou,baterie drží i včera při teplotě -16°C nebyl problém nastartovat.
Jaká je životnost originál baterií?"neklekne" mi baterie den ze dne?Děkuji za názor.Ladislav
Dnešní baterie většinou odejdou skokově. Mně se to stalo u posledních dvou ( obě Varta ). Večer jsem přijel z práce a ráno se ani nerozsvítily kontrolky (bylo to na podzim a na jaře). Naštěstí jsem to nastartoval od souseda pomocí kabelů. Životnost baterie je nepředvídatelná. Já mám pořád původní 9/12 a neřeším to. Dnes není problém zavolat a oni ti jí přivezou. U nás je firma která rozváží do 30 Km zdarma a ještě odečtou za starou baterku. Volal jsem dopoledne a oni se ještě omluvili, že přijedou až odpoledne. Jinak já baterku externě nenabílím. Správně se má externě nabít na jaře a na podzim.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp