Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
orion
*
Příspěvky: 46
Registrován: 27 črc 2013, 22:55

Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Příspěvek od orion »

Zdravím,
čekám na výměnu rozvodů, tak jsem šel přehodit autosedačku do jiného auta, odemkl jsem, ale při zamčení mi neproblikly světla, tak jsem šel zkusit kliky a odemčeno, zjistil jsem, že je baterka uplně mrtvá, rozsvítili se lehce akorát nějaký kontrolky, tak jsem si řekl, že to pustim z kopce, projedu se, aby se baterka dobila, jenže auto se nechytlo a ani nemělo snahu, jako by bylo uplně mrtvý, což je mi docela záhada, tuší někdo, co by to mohlo být za problém? Dřív jsem řešil problém s vodou v rozdělovači, který je u dveří spolujezdce, ale to tenkrát roztlačit šlo, takže tím to nebude. Díky za nápady.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Příspěvek od Richard555 »

novější auto by se nemělo startovat roztlačením nebo z kopce, hrozí riziko přeskočení rozvodů !! Vždy přes startovací kabely z druhého auta ...... i auta s rozvody řetězem mají hydraulické napínáky, tak bacha na to....
vypadá to na baterku, tedy pokud jsi nenechal něco v autě svítit....
Zkus dobít baterku, ale bacha, některé nabíječky (ty inteligentní) většinou takhle mrtvou baterku nenabijou.... nejdřív ji musíš oživit nějakou "blbou nabíječkou bez elektroniky" a třeba po 1/2 hodině se už chytrá nabíječka chytne....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Příspěvek od severtom »

1. běžně startuju "z kopce", 88 000 km a no problemo - motor 4GF není škoda werke, aby "přeskočil"
2. umřela mi baterka, náhlá smrt, z výroby po 4,5 letech

Spolupůsobící faktory v bodě 2:
Autorizák při garančce neprovedl akci nošodrát = 2x na Ruzyni se auto vybilo do mrtě.
Jednou ve Splitu v přístavu, před spaním vypnuto rádio, ale klíče ponechány v poloze ACC = palubka zhasne, ale rádio dál bere 4 A (změřeno).
Námořník mě roztlačil, auto normálně naskočilo, pohoda. Ale ta baterka dostala 3x čočku a prostě po 4,5 letech náhlá smrt, jako u zakladatele tématu. Hoď si tam novou a máš klid. Jezdíme dálky, proto jsem kupoval nové auto a ne ojeté. Origo Hyu aku je prostě malá, výkonná, ale je to typ, který umře bez varování.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Příspěvek od soban »

Prostě nové auta pokud není napětí v baterce neroztlačíš!

Takže pokud se při zapnutí klíčku rožnou normálně kontrolky a baterka pouze nemá kapacitu aby protočila startérem tak se to roztlačit dá (i když je riziko přeskočení rozvodů).

Pokud ale po zapnutí klíčku nechcou svítit ani kontrolky tak to neroztlačíš, protože počítač potřebuje šťávu, palivové čerpadlo potřebuje šťávu a alternátor bez nabuzení proud nedodá.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Příspěvek od Richard555 »

No jak bylo výše napsáno auto bez elektriky nenatočíš ! Pokud kontrolky nesvítí, nebo jen "mžourají" je zbytečné riskovat drahou opravu motoru, protože se nic nestane, akorát budeš stát ne na kopci ale pod kopcem. :wink:
Pokud se auto roztahuje (porucha startéru, nebo aspoň něco v baterce zůstalo- kontolky svítí), je třeba použít minimálně 3 lépe 4 a opatrně pouštět spojku, co nejméně s motorem škubnout.
Roztahování a cukání s motorem na zpátečku či na jedničku zavání průserem, přeskočenými rozvody zničenou převodovkou......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
orion
*
Příspěvky: 46
Registrován: 27 črc 2013, 22:55

Re: Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Příspěvek od orion »

Děkuji všem za odpovědi, neměl jsem teď čas, moc práce.
Měli jste naštěstí pravdu a baterka bylo vybitá uplně nadoraz, je stará něco přes rok, takže nová se mi kupovat nechce a zatím šla nabít tak uvidíme, zda bude držet, teď jsem s tim nejezdil a po nabití baterky to jelo do servisu na rozvody. Mě jen překvapilo, že to nešlo ani roztlačit.
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Příspěvek od soban »

orion píše:Mě jen překvapilo, že to nešlo ani roztlačit.
No pokud v baterce není ani kapka šťavy tak jak poběží PC a palivové čerpadlo?

A alternátor nenabudíš taky bez kapky štávy.

S úplně vybitou baterkou jdou roztlačit pouze vozy co měly dynamo tam je magnet a nějakou energii to vyrobí a jak se nabudí tak pak stačí vše napájet. (trabant a zde je to zjednodušeno ještě tím že to nemá palivové čerpadlo a počítač :-) )

A potom jdou roztlačit dízly které ještě nemají elektroniku (mechanické čerpadla, vstřikovače).

PS. Jsem se učil že pro roztahování se má použít vždy předposlední rychlostní stupeň.
orion
*
Příspěvky: 46
Registrován: 27 črc 2013, 22:55

Re: Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Příspěvek od orion »

Díky za vysvětlení, jsem aspoň zase o něco chytřejší, já se o auta a jejich fungování nikdy moc nezajímal, většinou jen tehdy, když se něco podělalo :D
Jinak mi uplně stačí, když vím, kam lít benzín a jak se dostanu z bodu A do bodu B :)
Eduardsestej
Příspěvky: 5
Registrován: 07 čer 2017, 17:07

Re: Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Příspěvek od Eduardsestej »

Mám podobný problém. Přijel jsem do práce a pohoda. Chci odjet a ani kontrolky nesvítí. Zkoušel jsem startovat pomocí kabelů ale stejný problém. No tak mě táta odtahoval po cca 2km se objevily kontrolky zastavili jsme a bez problémů jsem nastartoval. Co to může bejt.
Nabíječka indikuje ze je baterie OK
Pojistky OK
Baterie nová Březen 2017

Hyundai i30 R. V. 2009
1.4 tuším 80kw
Najeto 71 000km
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Příspěvek od mechoun »

Dotáhni si na baterce svorky...
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Příspěvek od Richard555 »

Ono ani dotažení svorky někdy nepomůže - viz vlastní zkušenost zde: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=96&t=31448
řešení jsem někam dával, ale mám ho v PC dám ho znova, problém je v roztažení té svorky a i když stahovací šroub utáhneš "na krev" svorka na polu baterie není dotažená.......
svorka baterie.jpg
svorka baterie.jpg (21.39 KiB) Zobrazeno 4149 x
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Eduardsestej
Příspěvky: 5
Registrován: 07 čer 2017, 17:07

Re: Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Příspěvek od Eduardsestej »

dobře podívám se na to. ale nejsem si 100% jistý že to bude tento problém.
v předchozí zprávě jsem zapomněl napsat že mi autorádio světla a všechno šlo.
jen jakmile jsem dal klíček do druhé polohy- žhavení tak kontrolky nesvítily.
když se nad tím zamyslím tak krokodýl od startovacích kabelů byl uchycený na svorkách
takže teoreticky tam jít štáva měla ale bohužel nic :-(
včera když jsem se v tom vrtal tak jsem našel pár míst ukostření kde to bylo solidně zaoxidované
tak jsem to pročistil ale ukostření (mínus) baterie tak tam jsem se nedostal mají to tak blbě že bych
musel demontovat celou motorovou pojistkovou skřínku.
napadlo mě jestli nemůže bejt volný kabel nebo zaoxidovaný ukostření někde u spínací skřínky. ale nejde
mi to najít. určitě by mi pomohlo schéma zapojení v autě ale nepodařilo se mi ho najít
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Příspěvek od Richard555 »

Tohle jsou rady za 0Kč a někdy pomůžou - někdy ne :wink: rozhodně očištěním kostřících bodů v motoru ničemu neuškodíš spíš naopak......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Eduardsestej
Příspěvky: 5
Registrován: 07 čer 2017, 17:07

Re: Vybitá baterie - nechytne ani při roztlačení

Příspěvek od Eduardsestej »

na tom právě pracuji :-) a samozřejmě jsem rád za každou radu. tet zrovna koukám na ty kontakty u baterie a také je očistím :-)
záhadou pro mě je kde je ten kontakt v ,,háji,, snad ho brzo najdu :-D
Odpovědět

Zpět na „i30 Elektronika“