ahojte. mam dotaz ako spravne zaobchadzat s automatom.
na semafore je mi jasne, ze radsej nechat v D ako vyradzovat do N.
ale co v pripade, ze som napr na kontrolovanom hranicnom prechode ? kde stojim aj napriklad 5 minut a troska sa pohnem a opat stojim ? davat to do N na tu dobu alebo dokonca P ?
Funkce "Auto brake" vyřazuje na neutrál? Teď přesně nevím. Ale pokud někde stojíš s automatem víc než pár desítek vteřin, je lepší vyřadit na neutrál.
A na tom hraničním přechodu, při tak dlouhém stání, to už je na občasné vypnutí motoru.
No jestli máš automat s měničem - auto po odbrždění se samo rozjede na cca 5-10km/h Tak při delším stání na semaforech (spíš při opravách silnic než na křižovatce) je lepší dát "N" měnič zbytečně zatěžuje motor a ten musí na udržení volnoběhu vynakládat více paliva.....
Dokonce pokud místa uzavírek znáš můžeš do stojící kolony na "N" doplachtit. Pokud na místě při potřebě popojet dáš "D" nic se neděje vše OK.....
Ale špatné je v klasickém automatu s měničem z kopce řadit "N" a pak pod kopcem třeba v 90km řadit "D" to převodovku namáhá a poškozuje......
Nejvíc převodovku poškozuje řazení. Proto přesun z P do D je třeba provést rychle a plynule. Pokud se přesun provede pomalu a ještě třeba s malým zastavením v jednotlivých polohách, tak ještě než se rozjedete stačí převodovka zbytečně zařadit R N D tedy min. 2X zbytečně
Pokud se pohybuješ někde, kde převodovka má tendenci měnit třeba mezi 3 a 4 stupněm (typický případ je Blanka s omezením na 50 od Troje) v tomto případě je schopná převodovka řadit každých cca 200 m je lepší použít manuální režim a dát tam třeba 3 a projet celý tunel bez řazení......
sairik píše:ahojte. mam dotaz ako spravne zaobchadzat s automatom.
na semafore je mi jasne, ze radsej nechat v D ako vyradzovat do N.
ale co v pripade, ze som napr na kontrolovanom hranicnom prechode ? kde stojim aj napriklad 5 minut a troska sa pohnem a opat stojim ? davat to do N na tu dobu alebo dokonca P ?
vdaka za radu
Nepíšeš akú prevodovku máš, menič alebo dvojspojku. Menič, keď stojíš na mieste, je stále v zábere. Keď dlhšie stojíš je lepšie dať N alebo ako píše Milan, použiť AUTO HOLD. Dvojspojka po cca 2 sekundách rozpojí spojku, takže stačí iba stáť na brzde. Keď ma to nebaví alebo stojím dlhšie tak dám AUTO HOLD.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 130 kW DCT White Sand, 09/2017
ex.
Renault Megane 1.9 dCi 96 kW Grandtour, bi-xenony, 07/2011
Renault Laguna 1.9 dCi 88 kW Grandtour, xenony, 02/2002
Hyundai Accent 1.5 65 kW, 06/1996
Opel Kadett 1.3 44 kW
Škoda Rapid 136, 105L
sairik píše:ahojte. mam dotaz ako spravne zaobchadzat s automatom.
na semafore je mi jasne, ze radsej nechat v D ako vyradzovat do N.
ale co v pripade, ze som napr na kontrolovanom hranicnom prechode ? kde stojim aj napriklad 5 minut a troska sa pohnem a opat stojim ? davat to do N na tu dobu alebo dokonca P ?
vdaka za radu
Nepíšeš akú prevodovku máš, menič alebo dvojspojku. Menič, keď stojíš na mieste, je stále v zábere. Keď dlhšie stojíš je lepšie dať N alebo ako píše Milan, použiť AUTO HOLD. Dvojspojka po cca 2 sekundách rozpojí spojku, takže stačí iba stáť na brzde. Keď ma to nebaví alebo stojím dlhšie tak dám AUTO HOLD.
Ano, přesně tak to je
Hyundai Tucson 1,7 CRDi 104kW DCT, STYLE 11.2016 Hyundai IX20 1.4
Škoda Octavia II Combi 2.0 TDi
Škoda Octavia Combi 1.9 TDi
+ různé EX
No tak to co jsem ti napsal můžeš zapomenout - když máš dvouspojku
tu tvojí převodovku si představ jako že máš za motorem "rozdvojku" na 2 spojky a dvě převodovky (jedna pro liché stupně druhá pro sudé) a pak zas spojku do jednoho diferenciálu. Spojky obou převodovek jsou ovládány hydraulicky olejem. takže když stojíš na "D" určitě jsou obě rozepnuty, tedy obě po celou dobu stání pod tlakem Po celou dobu jízdy je jedna ze spojek rozpojena rozepnutá tedy vždy při jízdě se nějaká více opotřebovává A teď se rozhodni jak to budeš řešit...... Já osobně bych při předpokládaném delším stání vyřadil na "N"
na dvojspojke mi pri autoholde, alebo pri zaradeni rucnej {paka v polohe D} radi na neutral, vidno to napriklad aj na otackach motora, kedy klesnu oproti staniu na brzde. pocas dna pouzivam autohold, v noci pouzivam el. parkovaciu brzdu, aby som nevypaloval oci vidocovi za mnou...
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Tak já se zeptám taky co je nejlepší pro DCT 7° po vyjetí z garáže. Do teď to dělám tak, že po vyjetí přesunu na P a stlačím el. park. brzdu. Není lepší dát na N a park brzdu a nebo je to úplně jedno.
Pokud nezavíráš vrata půl hodiny, tak je to jedno, ALE pokud máš jenom trošku sklon, nenechával bych nikdy auto jenom na ručce Zvlášť, tak těžký jako Tuky.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3