Sonata 2.4 zvýšení výkonu
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
Sonata 2.4 zvýšení výkonu
Zdravím, vlastním vůz Hyundai Sonata 2.4i 118kW rok 2005/2006.
Zajímalo by mě zda má někdo zkušenosti s chipem krasického benzinového motoru bez turba, jestli se to vyplatí a pokud ano, tak jak moc se zlepší výkon.
Pokud by měl někdo jiné zkušenosti a návrhy, jak zvýšit výkon motoru, určitě budu rád za každou radu.
Předem díky za rady.
Zajímalo by mě zda má někdo zkušenosti s chipem krasického benzinového motoru bez turba, jestli se to vyplatí a pokud ano, tak jak moc se zlepší výkon.
Pokud by měl někdo jiné zkušenosti a návrhy, jak zvýšit výkon motoru, určitě budu rád za každou radu.
Předem díky za rady.
- Reklama
Re: Sonata 2.4 zvýšení výkonu
Osobne bych s motorem Sonaty moc nelaboroval a byl rad, ze jeste funguje. Zrovna 2.4 ze vseho nejvic uvita kvalitni a casto meneny olej, chip v ramci par kW maximalne dohleda par ztracenych koniku z prubehu let.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Sonata 2.4 zvýšení výkonu
Obecně chip benzínové atmosféry moc nepřinese, odhaduji to na vítr v peněžence a placebo efekt. Skutečné zvýšení výkonu chce víc práce na celé soustavě sání, motor, chlazení, výfuk. Připojení na ŘJ a změna mapy u těchto motorů téměř žádné koníky navíc nepřidá.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Sonata 2.4 zvýšení výkonu
Myslíš tedy že zrovna motory Sonaty mají krátkou životnost motoru a nemám se v tom raději vůbec vrtat?Hardcam píše:Osobne bych s motorem Sonaty moc nelaboroval a byl rad, ze jeste funguje. Zrovna 2.4 ze vseho nejvic uvita kvalitni a casto meneny olej, chip v ramci par kW maximalne dohleda par ztracenych koniku z prubehu let.
Re: Sonata 2.4 zvýšení výkonu
Staci projit sekci o Sonate konkretne s timto motorem. Mne to kdysi postihlo asi rok po zaruce, novy motor stal 130 tisic...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Sonata 2.4 zvýšení výkonu
A přitom by si člověk řekl, že zrovna ta 2.4 by mohla být nesmrtelná narozdíl od těch dnešních malorážek..
Já měl čipnutý Fiat Stilo Abarth. Tam byl pětiválec 2.4 se 125kW a bylo to až překvapivě znát, i když jsem si od toho moc nesliboval. Ale tam jsem si nechal ještě komplet upravit i výfukový systém a navíc tam bylo udělané otevřené sání s přívodem čerstvého vzduchu. Suma sumárum jsem místo tacho 230 km/h lítal 250 km/h, ale to už byla pětka v omezovači a dál to prostě nešlo.
Možná u větších motorů je to více znát, než třeba u 1.6.
Ale jak píše Hard, pokuď ten motor má problémy, tak bych do toho nešel. Pětiválec od Fiatu byl naopak nesmrtelný, pokud se o něj člověk dobře staral.
Hodím sem videa, jaký to byl vlastně rozdíl
Video se sériovým motorem bez úprav. 0-230 km/h
https://youtu.be/1aHudb5mtNs
Video s čipnutým motorem a upraveným výfukem. 0-250 km/h
https://youtu.be/2CBvBSvm0n0
Závěr si může každý udělat sám, zda čip u atmo benzínu je znát
Já měl čipnutý Fiat Stilo Abarth. Tam byl pětiválec 2.4 se 125kW a bylo to až překvapivě znát, i když jsem si od toho moc nesliboval. Ale tam jsem si nechal ještě komplet upravit i výfukový systém a navíc tam bylo udělané otevřené sání s přívodem čerstvého vzduchu. Suma sumárum jsem místo tacho 230 km/h lítal 250 km/h, ale to už byla pětka v omezovači a dál to prostě nešlo.
Možná u větších motorů je to více znát, než třeba u 1.6.
Ale jak píše Hard, pokuď ten motor má problémy, tak bych do toho nešel. Pětiválec od Fiatu byl naopak nesmrtelný, pokud se o něj člověk dobře staral.
Hodím sem videa, jaký to byl vlastně rozdíl
Video se sériovým motorem bez úprav. 0-230 km/h
https://youtu.be/1aHudb5mtNs
Video s čipnutým motorem a upraveným výfukem. 0-250 km/h
https://youtu.be/2CBvBSvm0n0
Závěr si může každý udělat sám, zda čip u atmo benzínu je znát
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Sonata 2.4 zvýšení výkonu
Není pravda, že by motor 2,4 / 119 kW byl nějaký háklivý. Stačí změnit pístní kroužky, měnit řetězy po max. 160000 km a nic dál není potřeba. Klika je robustní, vačky dobře vyrobené.
U atmosféry nemá chipem smysl teoreticky zvyšovat výkon. Spotřeba se zvýší a nárust výkonu v řádu několika koníků nemá žádný smysl. Dávat sportovní filtr vzduchu nepřinese také nic měřitelného. Váha vzduchu s čidly atmosférického tlaku a spolu s ostatními čidly hned vše koriguje, takže bez zásahu do ŘJ to nemá také smysl a platit za změnu palivové mapy se všemi dalšími změnami v ostatních částech programu řídící jednotky je jen vyhazování peněz. Kdo chce výkon, musí si koupit výkonné auto jako Ford Mustang atd.
U atmosféry nemá chipem smysl teoreticky zvyšovat výkon. Spotřeba se zvýší a nárust výkonu v řádu několika koníků nemá žádný smysl. Dávat sportovní filtr vzduchu nepřinese také nic měřitelného. Váha vzduchu s čidly atmosférického tlaku a spolu s ostatními čidly hned vše koriguje, takže bez zásahu do ŘJ to nemá také smysl a platit za změnu palivové mapy se všemi dalšími změnami v ostatních částech programu řídící jednotky je jen vyhazování peněz. Kdo chce výkon, musí si koupit výkonné auto jako Ford Mustang atd.
Naposledy upravil(a) petr.gr dne 04 led 2018, 18:20, celkem upraveno 2 x.
Re: Sonata 2.4 zvýšení výkonu
No právě, musí se to vzít vcelku, pak to dává výsledky. Na turbu je to jednodušší, teda když se ví, jak na to, aby se to nedomrvilo...Deegr píše:Ale tam jsem si nechal ještě komplet upravit i výfukový systém a navíc tam bylo udělané otevřené sání s přívodem čerstvého vzduchu.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Sonata 2.4 zvýšení výkonu
Sta i udelat GO a motor bude dobrej, tak to me pobavilo.
Je vseobecne znama vyrobni vada na tretim valci, nas kus mel najeto par desitek tisic km, ne 160 a podobny cifry a uz vubec nemam pocit, ze na dobry motor, jak pises, je treba tak brzo sahat. Na dobry motor se nesaha, dobry motor totiz funguje.
Je vseobecne znama vyrobni vada na tretim valci, nas kus mel najeto par desitek tisic km, ne 160 a podobny cifry a uz vubec nemam pocit, ze na dobry motor, jak pises, je treba tak brzo sahat. Na dobry motor se nesaha, dobry motor totiz funguje.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Sonata 2.4 zvýšení výkonu
A proto Škoda musela měnit motory 1,8 TSi pro obrovskou spotřebu motorového oleje z důvodu konstrukční vady pístních kroužků v počtu do 60000 km ! Naprosto stejný problém.Hardcam píše:Sta i udelat GO a motor bude dobrej, tak to me pobavilo.
Je vseobecne znama vyrobni vada na tretim valci, nas kus mel najeto par desitek tisic km, ne 160 a podobny cifry a uz vubec nemam pocit, ze na dobry motor, jak pises, je treba tak brzo sahat. Na dobry motor se nesaha, dobry motor totiz funguje.
Já měl motor rozebraný do posledního šroubku a dělal jsem právě změnu pístních kroužků. Na třetím válci není vůbec nic zvláštního a ani nevykazoval motor G4KC odlišné opotřebení u žádného válce. Doposud mám najeto 4500 km po této změně a motor si nevzal vůbec nic z náplně. Víc není co dodat. Po celkově najetých 270000 má motor stálou kresbu po honování bez stopy po dráze pístních kroužků a ani vačky nenesou žádné stopy po opotřebení. Tak to je pro mě značka kvality.
http://www.auto.cz/motory-1-8-tsi-a-2-0 ... eny-103972
Re: Sonata 2.4 zvýšení výkonu
O motorech VW a falsich ututlanych fatalii se tu nema smysl bavit a je to opet ten samy pripad - dobry motor nepotrebuje zasa, staci mu kvalitni olejv rozumnych intervalech.
Pokud by G4KC byl tedy dobry, proc by je Hyundai menil i lidem po zaruce?
Pokud by G4KC byl tedy dobry, proc by je Hyundai menil i lidem po zaruce?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Sonata 2.4 zvýšení výkonu
Videl som asi tri bloky motora po KO na treťom valci. Pod ojničným ložiskom je kanálik na jeho mazanie. Ten bol zle začistený vytvára pre olej prekážku na ktorej sa začínajú usadzovať nečistoty až sa uzavrie a nastane prúser. Druhá vec sú reťaze ktoré sa na prekvapenie mnohých tiež menia.
Momentálne mám asi 27x xxx. LPG s prímazom.
Vymenené olejové čerpadlo, prebrúsená kluka ,nové ojničné ložiská ,zrovnaná hlava a nové piestne krúžky od ENGINE TEAM.
Ak by som sa chcel pustiť do zvyšovania výkonu asi by som išiel do turba. Ale nechcem Na to moje vozenie to v pohode stačí. Ak by som sa chcel vyblbnúť tak si kúpim MX5.
Momentálne mám asi 27x xxx. LPG s prímazom.
Vymenené olejové čerpadlo, prebrúsená kluka ,nové ojničné ložiská ,zrovnaná hlava a nové piestne krúžky od ENGINE TEAM.
Ak by som sa chcel pustiť do zvyšovania výkonu asi by som išiel do turba. Ale nechcem Na to moje vozenie to v pohode stačí. Ak by som sa chcel vyblbnúť tak si kúpim MX5.
Re: Sonata 2.4 zvýšení výkonu
V motoru je celá řada kanálků, kde se olej může zachytit. V pístu pod stíracím kroužkem, nad pístním čepem šikmo vrtané otvory pro mazání čepu v pístu, kde volně chodí. Tam se v případě tvoření karbonu vytvoří první usazeniny a čep přestává být mazán ze strany pístních kroužků. Proto má v sobě přísady k rozpouštění karbonu. Jako u všeho jiného platí odsud - potud.Hardcam píše:O motorech VW a falsich ututlanych fatalii se tu nema smysl bavit a je to opet ten samy pripad - dobry motor nepotrebuje zasa, staci mu kvalitni olejv rozumnych intervalech.
Pokud by G4KC byl tedy dobry, proc by je Hyundai menil i lidem po zaruce?
Stejně jako měnila či opravovala motory Škoda, VW, Audi. Špatně navržené pístní kroužky žraly olej. Audi v USA pro tuto vadu měnily motory, jen to svištělo.
Motor neuchrání žádný olej, pokud se spotřebovává 1 až 1,5 L oleje na 1000 km. Proč to tedy dělaly ostatní automobilky..... Na to není třeba odpovídat. Zásadní vada vytvořila generátor karbonu a ten ničil motory. Proto se mohly přidírat. To je celá věda.
http://www.auto.cz/karbon-mor-modernich ... vit-100802