Hyundai i30 N
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Hyundai i30 N
Taky se připojím k dotazu na Alfa, který je asi největším odborníkem na oleje.
Jaký olej by jsi doporučil ty pro naše i30 ?
Tento, nebo Millerse, případně jakého konkrétně.
Díky moc za všechny.
Jaký olej by jsi doporučil ty pro naše i30 ?
Tento, nebo Millerse, případně jakého konkrétně.
Díky moc za všechny.
Hyundai i30 kombi 3.gen 1,0 T-GDI Trikolor+Komfort Ara Blue (09/2017) Arouš
- Reklama
Re: Hyundai i30 N
Ja som dal LM Synthoil HT 5w40. Oproti prvonaplni sa mi zda napriek nizsim teplotam motor tizsi na volnobehu. Ale moze to byt len placebo. Je to plnotucny fullSaps olej. PAO. Takze zaklad bude fakt kvalitny podla diskusii vsemozne na internete. A podla technickeho listu ma TBN 10,5 mg KOH/g takze by mal celkom fajn odolavat degradacii sposobneje kyselinami.
Chcel by som vyskusat este Millers. Najskor Nanodrive EE 5w-40. CFS NT je uz trosku drahsi nez by som si predstavoval na planovane intervaly 8tkm. A asi by postacilo aj Sunoco Synturo Gold 5w-40 pretoze cital som cital aj ja co je naj a co neni naj a blablabla. Podla mna sa neda povedat ale vseobecne som sa docital ze lepsie je menit castejsie "obycajnejsi" olej ako pretahovat vymeny s tuti fruti olejom za vyssiu cenu.
Cize za mna - ak je ti jedno cena tak MO nanodrive. CFS je podla mna do rodinneho kombika zbytocne ale ano. Pri tych nakladoch ostatnych auto palivo, poistky a pod je to pakatel. Ak by si chcel lacny kvalitny olej tak Sunoco Synturo Gold a za tu cenu mozes menit aj castejsie.
Chcel by som vyskusat este Millers. Najskor Nanodrive EE 5w-40. CFS NT je uz trosku drahsi nez by som si predstavoval na planovane intervaly 8tkm. A asi by postacilo aj Sunoco Synturo Gold 5w-40 pretoze cital som cital aj ja co je naj a co neni naj a blablabla. Podla mna sa neda povedat ale vseobecne som sa docital ze lepsie je menit castejsie "obycajnejsi" olej ako pretahovat vymeny s tuti fruti olejom za vyssiu cenu.
Cize za mna - ak je ti jedno cena tak MO nanodrive. CFS je podla mna do rodinneho kombika zbytocne ale ano. Pri tych nakladoch ostatnych auto palivo, poistky a pod je to pakatel. Ak by si chcel lacny kvalitny olej tak Sunoco Synturo Gold a za tu cenu mozes menit aj castejsie.
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
Re: Hyundai i30 N
Paráda, to jsem chtěl slyšet. Takže pro Nko je asi nejlepší volba ten Millers Oil Nanodrive, co jsem vybral. Obzvlášť, pokud se v létě s Nkem chystám na SlovakiaRing
Určitě udělám opět nějaké video i s telemetrii
Doufám, že tam nebude nějaký Civic Type-R. To by byla ostuda
Určitě udělám opět nějaké video i s telemetrii
Doufám, že tam nebude nějaký Civic Type-R. To by byla ostuda
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Hyundai i30 N
je tazko povedat ci je lepsi ten alebo onen olej. Yacco Galaxia je tiez podla recenzii od ludi co pouzivaju super. Odbornici hodnotia podla technickeho listu za tiez velmi kvalitny olej. Osobne by som do Nka by som lieval CFS NT.
No tak ani v tom videu si Nko teda ziadnu hanbu neurobilo. Nko je viac na dennodenne jazdenie ako na okruh a Typer je viac okruhova masina ako na dennodenne jazdenie. Tym to zacina a konci. Typer ma viac vykonu, viac lepive pneu od Continental presne upecene na auto, tvrdsie nastavenie... Na okruh super ale dennodenne by som v tom jazdit nechcel. Kdezto Nko ako dailydriver si viem uplne krasne predstavit . Ide o pocity nie o 2 sekundy na trati. Ten rozdiel ma milo prekvapil. Cakal som ze vyhra Typer, ale po zohladneni toho ze Nku chyba 45 koni a ma podla mna ine naladenie tak je ta časova strata super.
No tak ani v tom videu si Nko teda ziadnu hanbu neurobilo. Nko je viac na dennodenne jazdenie ako na okruh a Typer je viac okruhova masina ako na dennodenne jazdenie. Tym to zacina a konci. Typer ma viac vykonu, viac lepive pneu od Continental presne upecene na auto, tvrdsie nastavenie... Na okruh super ale dennodenne by som v tom jazdit nechcel. Kdezto Nko ako dailydriver si viem uplne krasne predstavit . Ide o pocity nie o 2 sekundy na trati. Ten rozdiel ma milo prekvapil. Cakal som ze vyhra Typer, ale po zohladneni toho ze Nku chyba 45 koni a ma podla mna ine naladenie tak je ta časova strata super.
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
Re: Hyundai i30 N
Také jsem zvolil pro Nko ten CFS NT+ je to novější verze toho oleje s ještě lepšími vlastnostmi.
Type-R by neměl mít lepší gumy. Na Nko jsou také speciálně upečené gumy od Pirreli
Podvozkově Nko ma tom je také výborně, obzvlášť v režimu N je dost tvrdé i na okruhy. Hlavní problém bude v tom výkonu
Snad BSR příjde s úpravou na Nko do léta. Motor by měl mít relativně velký výkonový poteciál, vzhledem k tomu, že chystají 4x4 verzi, která by měla mít kolem 300 koní. Takže výkon přes 300 koní je téměř jistý u BSR. Navíc si BSR hlídá i to, jaké komponenty jsou v motoru použity a podle toho provádí úpravu, aby se neprojevila na životnosti motoru
Také si za to nechají řádně zaplatit, ale kvalitou se jim nějaký pepík z garaže nemůže vůbec rovnat. Ten nebere ohled na komponenty motoru, protože ani neví, jaké byly použity. Kdež to BSR si vyžádá kompletní dokumentaci od výrobce.
Na Ceedu GT jsem s úpravou od BSR najel skoro 40 000 km bez sebemenšího problému a byl jsem s ní nadmíru spokojen.
Nko není v přímce o moc rychlejší, než ten můj předchozí Ceed. Nko má vlastně "jen" o 35 koní navíc, ale také je o metrák těžší.
Type-R by neměl mít lepší gumy. Na Nko jsou také speciálně upečené gumy od Pirreli
Podvozkově Nko ma tom je také výborně, obzvlášť v režimu N je dost tvrdé i na okruhy. Hlavní problém bude v tom výkonu
Snad BSR příjde s úpravou na Nko do léta. Motor by měl mít relativně velký výkonový poteciál, vzhledem k tomu, že chystají 4x4 verzi, která by měla mít kolem 300 koní. Takže výkon přes 300 koní je téměř jistý u BSR. Navíc si BSR hlídá i to, jaké komponenty jsou v motoru použity a podle toho provádí úpravu, aby se neprojevila na životnosti motoru
Také si za to nechají řádně zaplatit, ale kvalitou se jim nějaký pepík z garaže nemůže vůbec rovnat. Ten nebere ohled na komponenty motoru, protože ani neví, jaké byly použity. Kdež to BSR si vyžádá kompletní dokumentaci od výrobce.
Na Ceedu GT jsem s úpravou od BSR najel skoro 40 000 km bez sebemenšího problému a byl jsem s ní nadmíru spokojen.
Nko není v přímce o moc rychlejší, než ten můj předchozí Ceed. Nko má vlastně "jen" o 35 koní navíc, ale také je o metrák těžší.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Hyundai i30 N
By bolo mozno dost zaujimave kolko by BSR dostali z obycajnej 1.4 T-gdi. Dolezite taktiez je kolko znesie prevodovka.
Ja by som napr. prijal (ak by som mal nejake jazdne rezimy a automat) aby sa uprava vykonu tykala iba rezimu Sport resp. N.
Ja by som napr. prijal (ak by som mal nejake jazdne rezimy a automat) aby sa uprava vykonu tykala iba rezimu Sport resp. N.
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
Re: Hyundai i30 N
1.4 T-GDI bohužel nemají v plánu. Ptal jsem se jich.
Nad tím jsem také přemýšlel, že by bylo fajn, kdyby upravili jen mapu řízení motoru pro režim sport+ třeba na 315 koní. A sport by zvedli někam k 295 koním a režim normal by ponechali na standartních 275 koní
U Nka je naštěstí vše doslova předimenzované. To prohlašují sami o spojce a synchrony jsou zhotoveny dokonce z karbonu
Zavádí novou značku a moc dobře ví, že si nemůžou dovolit nějaky průser ala Focus RS, takže vše by mělo být dostatečně naddimenzované
Nad tím jsem také přemýšlel, že by bylo fajn, kdyby upravili jen mapu řízení motoru pro režim sport+ třeba na 315 koní. A sport by zvedli někam k 295 koním a režim normal by ponechali na standartních 275 koní
U Nka je naštěstí vše doslova předimenzované. To prohlašují sami o spojce a synchrony jsou zhotoveny dokonce z karbonu
Zavádí novou značku a moc dobře ví, že si nemůžou dovolit nějaky průser ala Focus RS, takže vše by mělo být dostatečně naddimenzované
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Hyundai i30 N
Deegr:
Nebyl jsi včera s Nkem kousek za hranicemi v Rakousku...?
https://www.youtube.com/watch?v=z2Yz6Evpgeg
Nebyl jsi včera s Nkem kousek za hranicemi v Rakousku...?
https://www.youtube.com/watch?v=z2Yz6Evpgeg
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Hyundai i30 N
Odbornik fakt na oleje nejsem. jen jsem se o to zacal trochu zajímat, když jsem si chtěl prinest vlastní olej na vymenu a taky sem nechtel, aby mne někdo nechtel vojebat, kdybych si kupoval znovu novy olej.
Ve zkratce. Problém "zavodnich" oleju- které se daji pouzit i pro normalni provoz je ten, ze jsou vyrobene na to, aby odolavaly většímu zatizeni při vyssich teplotach nez normalni oleje. Jejich aditivace je tomu i prizpusobena. Kdo jezdi kratke trasy a nebo okolo komina, tak olej rychle degraduje. Dulezite je, aby aditiva byla na bázi wolframu, ktera se aktivují při vyšší teplotě, tak i aditiva na bázi molybdenu, která se aktivuju při nizsich teplotách. Třeba Ravenol RCS 5w-40 ma tyto dve aditiva a proto se da olej puozit i na kratsi vzdalenosti.
Také specifikace oleje by mela byt SL( norma, která byla nepostizena eko normami a olej mel hlavne mazat achranit motor) a pak SN. SM je lepsi se vychnout.
Nejdulezitejsi je olej menit včas. To který pouzijes, pokud menis kolem 8-10 tisíc km je uz podruzne. Nejdulezitejsi je zkratit vymeny interval, protože hodnoty udavane vyrobcem na vymenu oleje plati jen při ideálních podminach, a tak nejezdi nikdo z nas.
Ano Millers je slozenim asi nejlepší a ve vasich motorrech ho využijete. Zvlast kdo jezdite pilu. Kdo pilu nejezdi tak zase pozna, ze motor ma tissi a klidnejsi chod, který si udrzuje po celou dobu vymeneho cyklu.
Ja bych se drzel ACAE A3 API SL nebo SN. A bud toho Millerse, Yacco(5w-40,5w-50), Motul 300v 5w-40, Ravenol RCS 5w-40.
Všechny jsou na esterovem zaklade a dostatecne chrani motor uz od okamziku startu.
Stejne tak je dobry Mobil 1 Peak Life 5w-50, Mobil 1 0w-40, Yacco 0w-40, Valvoline Synpower 5w-40, Sunoco synturo Golg 5w-40..Motul, Mogul, atd... Chybu neudelate ani jednim znich. I ty nejlepší oleje casem degraduji a o moc dele v motoru nevydrží.
Ve zkratce. Problém "zavodnich" oleju- které se daji pouzit i pro normalni provoz je ten, ze jsou vyrobene na to, aby odolavaly většímu zatizeni při vyssich teplotach nez normalni oleje. Jejich aditivace je tomu i prizpusobena. Kdo jezdi kratke trasy a nebo okolo komina, tak olej rychle degraduje. Dulezite je, aby aditiva byla na bázi wolframu, ktera se aktivují při vyšší teplotě, tak i aditiva na bázi molybdenu, která se aktivuju při nizsich teplotách. Třeba Ravenol RCS 5w-40 ma tyto dve aditiva a proto se da olej puozit i na kratsi vzdalenosti.
Také specifikace oleje by mela byt SL( norma, která byla nepostizena eko normami a olej mel hlavne mazat achranit motor) a pak SN. SM je lepsi se vychnout.
Nejdulezitejsi je olej menit včas. To který pouzijes, pokud menis kolem 8-10 tisíc km je uz podruzne. Nejdulezitejsi je zkratit vymeny interval, protože hodnoty udavane vyrobcem na vymenu oleje plati jen při ideálních podminach, a tak nejezdi nikdo z nas.
Ano Millers je slozenim asi nejlepší a ve vasich motorrech ho využijete. Zvlast kdo jezdite pilu. Kdo pilu nejezdi tak zase pozna, ze motor ma tissi a klidnejsi chod, který si udrzuje po celou dobu vymeneho cyklu.
Ja bych se drzel ACAE A3 API SL nebo SN. A bud toho Millerse, Yacco(5w-40,5w-50), Motul 300v 5w-40, Ravenol RCS 5w-40.
Všechny jsou na esterovem zaklade a dostatecne chrani motor uz od okamziku startu.
Stejne tak je dobry Mobil 1 Peak Life 5w-50, Mobil 1 0w-40, Yacco 0w-40, Valvoline Synpower 5w-40, Sunoco synturo Golg 5w-40..Motul, Mogul, atd... Chybu neudelate ani jednim znich. I ty nejlepší oleje casem degraduji a o moc dele v motoru nevydrží.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Hyundai i30 N
s tím čerpadlem se to může stát, je to holt motorsport
Focus RS má taky lehce potuněný motor z Mustangu, kde fungoval skvěle. jenže tam provedli další úpravy, aby tomu posichrovali životnost a bohužel se to úplně nepovedlo a motory dost padaj na těsnění pod hlavou.
cena za čerpadlo 1k E je docela normální cena na auto, které nehodlají vyrábět po 100k seriích
na moje Fordí ST či BMW M stojí díly podobné ceny; za 20 tisíc je například na Mondeo přední nárazník no
holt když chceš mít opičku, musíš mít i na banány a buď zaplatíš ranec za ztrátu hodnoty nového, nebo do toho podobný ranec nasypeš jako do ojetiny. a nebo koupíš ojetinu, kašleš na to že to mlátí a zlobí, ale zase jezdíš plečkou. holt, si nevybereš
P.S.: v týdnu jdu měnit olej v Mku, počasí ideální, tak uděláme setkání M:N?
Focus RS má taky lehce potuněný motor z Mustangu, kde fungoval skvěle. jenže tam provedli další úpravy, aby tomu posichrovali životnost a bohužel se to úplně nepovedlo a motory dost padaj na těsnění pod hlavou.
cena za čerpadlo 1k E je docela normální cena na auto, které nehodlají vyrábět po 100k seriích
na moje Fordí ST či BMW M stojí díly podobné ceny; za 20 tisíc je například na Mondeo přední nárazník no
holt když chceš mít opičku, musíš mít i na banány a buď zaplatíš ranec za ztrátu hodnoty nového, nebo do toho podobný ranec nasypeš jako do ojetiny. a nebo koupíš ojetinu, kašleš na to že to mlátí a zlobí, ale zase jezdíš plečkou. holt, si nevybereš
P.S.: v týdnu jdu měnit olej v Mku, počasí ideální, tak uděláme setkání M:N?
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Hyundai i30 N
a k těm olejům. zkušenosti s okruhů v ČR mi velí, že na Millers prdím a přešel jsem zpátky o origo oleji, který měním po kratším intervalu. měnil jsem po 8-10k a po těch km už stejně nemazal jako nový. nevydržel mi déle jak fordí. ale bylo na něm odjeto ~3 hodiny ostré jízdy na Mostu a Vysokém Mýtu.
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai i30 N
Hezké Hlavně to vyzuté Evopetzl62 píše:Deegr:
Nebyl jsi včera s Nkem kousek za hranicemi v Rakousku...?
https://www.youtube.com/watch?v=z2Yz6Evpgeg
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Hyundai i30 N
Tak to jsi nám to moc neusnadnil.Alf6 píše: Millers je slozenim asi nejlepší a ve vasich motorrech ho využijete. Zvlast kdo jezdite pilu. Kdo pilu nejezdi tak zase pozna, ze motor ma tissi a klidnejsi chod, který si udrzuje po celou dobu vymeneho cyklu.
Ja bych se drzel ACAE A3 API SL nebo SN. A bud toho Millerse, Yacco(5w-40,5w-50), Motul 300v 5w-40, Ravenol RCS 5w-40.
Všechny jsou na esterovem zaklade a dostatecne chrani motor uz od okamziku startu.
Stejne tak je dobry Mobil 1 Peak Life 5w-50, Mobil 1 0w-40, Yacco 0w-40, Valvoline Synpower 5w-40, Sunoco synturo Golg 5w-40..Motul, Mogul, atd... Chybu neudelate ani jednim znich. I ty nejlepší oleje casem degraduji a o moc dele v motoru nevydrží.
Ty osobně jsi vybral Millerse, takže jten, co máš v podpisu vyhrát výběrové řízení. Jseš s ním spokojen a příště ho použiješ znovu?
Pokud je to tvé doporučení, tak ho zkusím i já v i30 .
Naposledy upravil(a) hafush dne 07 led 2018, 18:21, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 kombi 3.gen 1,0 T-GDI Trikolor+Komfort Ara Blue (09/2017) Arouš
Re: Hyundai i30 N
Do te doby, nez jsem se o to zacal zajímat, tak jsem mel snadnejsi život Muj první autorizovany servis v Klatovech nechtel o vlastním oleji ani slyset. Rozumej, ze by si nemohl pak tolik naúčtovat :)Lil mne tam sudovy Shell 5w-30. Pak servis zrusili a ve Strakonicch kam jezdim doted, vlastní olej není problém. Takze jsem si poprvé pritahnul Sunoco Gold 5w-40. Motor mel o mnoho tizsi chod a jezdil jsem i za méně. Pak jsem se rozhodl oleje zkouset. Jen podothnu, ze všechny splnovaly moji specifikaci danou vyrobcem. Takze jsem mel ono zminene Sunoco, Mobil 1 Peak Life 5w-50, Millers Oils CFS 5w-40, Millers Oils CFS 5w-40 NT, Yacco Galaxie GT 5w-50.hafush píše:Tak to jsi nám to moc neusnadnil.Alf6 píše: Millers je slozenim asi nejlepší a ve vasich motorrech ho využijete. Zvlast kdo jezdite pilu. Kdo pilu nejezdi tak zase pozna, ze motor ma tissi a klidnejsi chod, který si udrzuje po celou dobu vymeneho cyklu.
Ja bych se drzel ACAE A3 API SL nebo SN. A bud toho Millerse, Yacco(5w-40,5w-50), Motul 300v 5w-40, Ravenol RCS 5w-40.
Všechny jsou na esterovem zaklade a dostatecne chrani motor uz od okamziku startu.
Stejne tak je dobry Mobil 1 Peak Life 5w-50, Mobil 1 0w-40, Yacco 0w-40, Valvoline Synpower 5w-40, Sunoco synturo Golg 5w-40..Motul, Mogul, atd... Chybu neudelate ani jednim znich. I ty nejlepší oleje casem degraduji a o moc dele v motoru nevydrží.
Ty osobně jsi vybral Millerse, takže jten, co máš v podpisu vyhrát výběrové řízení. Jseš s ním spokojen a příště ho použiješ znovu?
Pokud je to tvé doporučení, tak ho zkusím i já v i30 .
Mne vždy laka zkouset něco nového...takže ted vyzkousim asi Yacco 5w-40 nebo australsky Penrite HPR 5w-40. Mozna, ze se ale vratim k Millersovi. Fakt nevim
Tim Millersem urcite chybu neudelas. Vyrobce u oleje pise, ze se hodi na vymeny interval 15 000km pro beznou jizdu v civilnim voze. Komu je cca 2300 kc za 4l oleje hodne, ma i jiné alternativy. O polovinu levnejsi a neli stejne dobre
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp