Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Linux
**
Příspěvky: 143
Registrován: 15 črc 2014, 09:27
Bydliště: Poběžovice/Domažlice
Kontaktovat uživatele:

Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Linux »

Já mám 1.6 CVVT 88 kW rok výroby 2014, tak nevim, jestli jsem se nevešel do nějakého časového období, kdy třeba nahrávali jiný software...
Toto mi ale tak netrápí jako velké škubání při rozjezdu, viz. můj druhý problém.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
Hyundai i30 kombi, paket parking, weekend, barva Aqua Blue, 07/2014.
Co ještě mám:
Tabant 601 S 1971
Trabant 601 de Luxe 1989
Trabant 601 S 1989
ČZ 125 Sport 1964
Jawa 50 typ 20 1968
Suzuki Ignis 1.3 VVT, červená, 2004
Reklama
 

Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od vorlajz »

faktem je, že podle mě... je potřeba po nastartování počkat pár vteřin 15 - 25 a je to cajk... předchozí 1.6 CVVT mi to taky dělala... ;)
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
Vendelín
***
Příspěvky: 554
Registrován: 05 úno 2014, 17:51
Bydliště: Benešov

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Vendelín »

Zkus pohledat v jiném vlákně.Mám dojem,že o nevalné výdrži spojkových lamel se tady již psalo.
Hyundai Elantra,1,6 Comfort-prodáno
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018
Uživatelský avatar
bjutan
**
Příspěvky: 441
Registrován: 20 pro 2014, 17:25
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od bjutan »

vorlajz píše:faktem je, že podle mě... je potřeba po nastartování počkat pár vteřin 15 - 25 a je to cajk... předchozí 1.6 CVVT mi to taky dělala... ;)
přesně tak. Nastartuju a chvíli počkám. pak bez cukání... a u zahřátého motoru uplně cajk.
Hyundai i30 fastback 1.5 t-gdi Mild hybrid, Family Smart, sunset red 2021

Hyundai i30 combi, 1,6, 88 kW 2014 - protiúčet
Peugeot 306, 1,9 TD -prodáno
Renault Megane, 1,4 -sešrotováno
2x Renault 19 -prodáno
Ford Escort 1,6 - sešrotováno
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Mirus30 »

Druha moznost je citliva prace s plynem a spojkou, samozrejme pokud se nerozjizdis hned do kopce....
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Uživatelský avatar
bjutan
**
Příspěvky: 441
Registrován: 20 pro 2014, 17:25
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od bjutan »

Mirus30 píše:Druha moznost je citliva prace s plynem a spojkou, samozrejme pokud se nerozjizdis hned do kopce....
... a nebo
Hyundai i30 fastback 1.5 t-gdi Mild hybrid, Family Smart, sunset red 2021

Hyundai i30 combi, 1,6, 88 kW 2014 - protiúčet
Peugeot 306, 1,9 TD -prodáno
Renault Megane, 1,4 -sešrotováno
2x Renault 19 -prodáno
Ford Escort 1,6 - sešrotováno
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od shawt »

Taky se mi jednou auto do mirneho kopce rozvibrovalo, ze jsem myslel, ze se rozpadne, rychle spojka, vice plynu, pak ok
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
minof
Příspěvky: 5
Registrován: 17 lis 2016, 06:21

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od minof »

Ahojte, dúfam, že neporušujem pravidlá fóra, keď odpovedám na túto tému, na ktorú takmer 2 roky nikto nereagoval.

Kúpil som i30 kombi 1,6 GDi (rv2016) v novembri 2016. Tak som už aj absolvoval 1. garančku. Je to moje prvé auto a dovtedy som sa o motorizmus moc nezaujímal (to píšem aby ste chápali, že som "laik"). Za celý rok bol motor v pohode. Spočiatku, prvých pár tisíc km som tankoval hociaký benzin Natural 95 (väčšinou v Brne). Potom som zistil vďaka tomuto fóru, že existuje VIF. Tak som to tam začal dávať, a na motore sa to hneď po natankovaní s VIFom prejavilo tak, že motor bol tichší - hneď po prvom štarte - to som čumel, že aký zázrak sa stal :shock: A takto som si fungoval ďalší skoro rok bez problémov. Medzičasom som prešiel čiste na benzíny od Benziny alebo Shell, pričom tam vždy chrstnem aj trochu VIFu. No a už sa dostávam k veci - asi pred 1 až 2 mesiacmi som aj ja začal zaznamenávať silné cukanie motoru po studenom štarte. Vždy to bolo na 1. rýchlostnom stupni pri rozbehu a to keď vychádzam ráno z parkoviska, potom ešte na dvoch križovatkách s odstupom cca 100 metrov. So zahriatym motorom sa mi nestáva. Naposledy som tam natankoval cca 45 litrov Vervy 100 (čo má inak 98 oktánov podľa štítku na pumpe ](*,) ) a cvrkol som tam ešte 20 ml VIFu. Auto aj tak niekedy cukalo. Najprv som si myslel, že je to len keď mrzne, ale robilo to aj keď nemrzlo, ale je fakt, že bolo vonku vlhko. No a väčšinou jazdím po meste, pár krát do týždňa aj okresky a diaľnice. A v piatok som šiel z Brna do Třebíče po D1 a cestou späť som si užil športovejšiu jazdu - na niektorých úsekoch ma v ľavom pruhu spomalil predbiehajúci kamión, tak pri zrýchľovaní z 90km/h som podradil na 4-ku a vytúroval motor až do cca 5500 ot/min. Super to ťahalo, až ma GPSka upozornila, že už idem 145 km/h, tak som ubral. Takto som motor vytúroval asi 4 krát kým som prišiel domov. Takéto otáčky ten motor zažil prvý krát (keď nepočítam výrobu), lebo dovtedy som mal rešpekt a nejaký blok v hlave, že som „zbytočne“ nevytáčal motor, max. do 4500 ot/min. No a v sobotu a v nedeľu zrazu počas studených štartov necukalo, pričom vonku bolo chladno (okolo 5°C) a vlhko. A mám subjektívny pocit, že to vytáčanie motora mu prospelo, lebo teraz akoby krajšie „pradie“ a aj výkon je možno trošku lepší. Tak ma napadli tieto súvislosti – či to nebolo zakarbonované. A preto by ma zaujímalo ako ostatní ktorím to cukalo jazdili? Či tiež náhodou nejazdia furt len v nižších otáčkach? No ešte to budem sledovať a prípadne skúsenosti doplním.
Hyundai i30 2016 kombi 1,6 GDi Weekend Paket Design Polar White
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9109
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od idam.i »

Je to všeobecne známa vec.Treba auto občas prehnať ,lebo ti zlenivie.Jednak sa ti zanáša motor a tiež si RJ pamätá tvoj štýl jazdy a nastaví sa podľa neho.Čiže pokial jazdíš "economicky",tak sa podľa toho aj správa. Zvlášť u GDI by som doporučoval častejšie otáčkomer nechať obehnúť skoro celé "kolečko" a zopár odpichov urobiť razantne.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od mihlit »

Nemusíš mít obavy, že tě Benzina bere reklamou na hůl, že ti nedá těch oktanů tolik. Verva má 100 oktanů. Ten nápis na stojanu je matoucí, protože to je že splňuje (a převyšuje) normu pro 98 oktanový benzín. Norma pro 100oktanový žádná není, proto se tam uvádí tato, ale ty oktany, co sis zaplatil, tak dostaneš :)
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Chasnik »

U motorů GDI neprochází palivo sacím ventilem a motor má větší tendence se zanášet, hlavně při provozu v nízkých otáčkách. Proto je občasný provoz ve vyšších otáčkách určitě vhodný. O tom jsou na internetu napsány hromady článků.
Taky jezdím spíš ekonomicky, ale párkrát do měsíce každý motor trošku proženu. Vhodným momentem je předjíždění nebo nájezd na dálnici, případně výjezd z obce.
A omezovače se neboj, pokud na něj nebudeš jezdit furt a se studeným motorem, tak to motoru neuškodí. A 4500 ot. u zahřátého motoru už tuplem ne.
Obecně motoráři přiznávají, že je víc problémů s provozem motoru pod optimálními otáčkami než nad nimi.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od shawt »

Nooo, neboj se prohnat otacky do cerveneho pole, klidne si dej za 2 a vytoc to na 90-100km/h
VIF pridavat do Vervy 100 je asi uz trosu nadbytecne.
A cukani ma podle me vliv podle teploty. Staci nechat motor bezet v mrazu cca. 1min mozna dele a pak opatrne na spojku.
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
lys
**
Příspěvky: 170
Registrován: 18 dub 2017, 10:36
Bydliště: Zlín

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od lys »

No mě se to projevilo zrovna včera, vyjížděl jsem z domu po ránu se studeným motorem lehce do kopečka naráz to začalo škubat, pak už byl klid, ale už bylo jen trochu benzínu v nádrži. Ale vím čím to je :mrgreen: . Byl jsem nucen poslední nádrž vzít na ONO a ikdyž jsem tam nalil VIF, tak se mi zdálo, že to vůbec nejede a žere. Dnes jsem dal benzinu efectu a to je jiná :wink: . Ale zase na obranu ONO jsem na ni roky jezdil na naftu a problém jsem nikdy neměl... Každopádně teď už vím že GDI je rozmlsaný motor :D
je
Hyundai i30 II kombi GDI 99 kW bílá
Hyundai i30 II kombi Crdi 81 kW červená
Fiat Stilo 1.9 Jtd 85 Kw stříbrná
bylo
Audi A6 (C4) 2.5 TDi pětivál quattro crashed
Škoda Octavia tdi 81 kW stříbrná
Škoda Octavia tdi 66 kW černá
Škoda Forman modrý
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od shawt »

Benzinem to neni.
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
Eduscho
*
Příspěvky: 57
Registrován: 27 led 2017, 14:47
Bydliště: Praha

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Eduscho »

Je to zjavne nejaká nevychytaná vlastnosť priamovstrekových motorov. Škodovácka 1.2 TSI mi pri určitých teplotách a vlhkosti robila za studena to isté a nikdy mi nikto nedokázal vysvetliť prečo.
Hyundai i30 CW 1.6 GDI, Czech Edition Festival, Fiery Red (2017)

Rapid Spaceback - 1.2tsi (2014)
Fabia 1 - 1.4mpi (2002)
Felicia 1.3mpi a 1.6mpi (1997)
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“