Mireček píše:Nevíte někdo při jakém sklonu by měl fungovat asistent rozjezdu do kopce, případně kde to zjistím. Na mojí iX20 asistent funguje až při dosti velkém sklonu.
Ze by to mohlo byt v manualu
odeslano z telefonu
Bony radce, jako vzdy Ale souhlasim, manual a nebo hledat zde na foru, jsem si jist, ze se tu jiz o tom psalo.
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Myslim že jsem tu někde viděl že od 12°. Ale nevím jestli to bylo vlákno IX20.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Pokud nemáš v autě sklonoměr, tak je ti to stejně na houbec. Nakonec ten kopec musíš dostat do "oka". Mě se zdá, že je to střídavě oblačno. Někdy zabere na menším sklonu než jindy, ale je to v podstatě dobrá věc.
zaujimave nazory. Ja som s rozjazdovym asistentom spokojny, nenarazil som nikdy na problem. Naopak -nie uplne mi vyhojuve asistent v Octavii. Ale tam sa da nastavit doba podrzania, takze sa to da vyladit.
Na základe príspevkov v tomto vlákne som si začal všímať činnosť inkriminovaného zariadenia. Dovoľujem si zhrnúť výsledky môjho pozorovania:
1. V úplne malom kopci asistent nefunguje.
2. V malom a strednom dnom kopci raz funguje a raz nie, dokonca ako správne píše mmv, platí to aj pre jedno konkrétne miesto (u mňa nájazd do garáže = mierny svah).
3. V strmom kopci funguje vždy.
Ja osobne považujem za podstatný bod 3, lebo v takýchto prípadoch nezabrzdené auto cúva pomerne rýchlo. Menšie kopce sa dajú pomerne hravo zvládnuť aj bez ručnej brzdy a bez asistenta.
Ja mám problém v tom, že jazdím aj na služobnom aute, ktoré asistenta nemá. Takže musím prepínať myšlienkové pochody medzi 2 módmi - s a bez asistenta. Čo vedie často k tomu, že aj na ix20 zatiahnem ručnú brzdu, hoci to nie je treba.
Toľko k môjmu pohľadu na funkciu asistenta. A ospravedlňujem sa za vágnu terminológiu (malý, stredný a strmý kopec), ale konkrétne údaje v % nepoznám. Myslím však, že z kontextu je jasné, ako som to myslel.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
V posledných príspevkoch sa riešila najmä otázka, pri akom sklone svahu asistent funguje a prečo na tom istom mieste niekedy "asistuje" a inokedy nie. Odpoveď na tieto otázky v manuále nie je.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
To máš pravdu,to v manuálu opravdu není.Jelikož asistenta nepotřebuji,tak se tím nezabyvam. Tak ti přeji hodně štěstí ve zkoumání a ztrátě drahocenného času.
AKTUÁLNÍ:Hyundai IX20 1,6/92 kW, Trikolor, Paket Essential, ARA BLUE, 01/2018 MINULOST -Škoda 100,Dacia 1300,Skoda Forman,Seat Cordoba, Hyundai i20 1,2/63kW - 5/2014
Slyším na jméno RUDA
Už niekoho vidim ako niekto vystupuje z auta a ide merať sklon aby zistil, či mu bude fungovať asistent alebo nie. Tam, kde nefunguje ho aj tak nepotrebujem. Nevidím tu žiadny problém.