7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
Zdravím, vybíráme nové auto a dostali jsme velmi dobrou nabídku na i30 style ultimate s dct. Nemám absolutně žádné zkušenosti s dct, jak je na tom s provozními náklady a spolehlivosti vs manual? Mám se bát?
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red
- Reklama
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
Pročti si tady fórum, hlavně sekci "Auta členů", několik DCT převodovek tady je a nic zvláštního jsem v souvislosti s 1.4 T-GDI nezaznamenal.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
Ahoj všem, neměl jsem s převodovkou sebemenší problém a snad nikdy nebude nevím co je ve ford smax 2007 nebo v santa fe cca rok 2011 za automatickou převodovku,ale zatím jsem neviděl žádný rozdíl. Skusím vypozorovat jak se chová při dojíždění na semafor, mysím to ne úplné zastavení a přidání plynu. Neřekl bych, že nějak škube nebo je tam zvláštní prodleva. Mám najeto 1500 km a nestalo se mi, že by se převodovka zahřála, jezdil jsem i v kolonách.
i30 kombi PDE 1.4 T-GDi DCT Style Ultimate
Pandora alarm + dálkový start
Pandora alarm + dálkový start
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
Máme kombi 1,4 tgdi + dct, cca týden, najeto téměř 1500km prozatím víc než spokojenost.. adaptivní tempomat návykový, asistenti fungují super, neruší.. jízda je vrchol pohodlí, místa překvapivě i na zadních sedačkách víc než dost. Kufr taky perfektní. Do manuálu bych asi už nešel (za předpokladu že bude tento dlouho a bez problémů fungovat).
už to tu bylo možná i víckrát, ale kdyby ne :
https://www.youtube.com/watch?v=SArKZW2uAl4&t=420s
už to tu bylo možná i víckrát, ale kdyby ne :
https://www.youtube.com/watch?v=SArKZW2uAl4&t=420s
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
Vyskumal niekto alebo nebodaj je verejne zname kedy DCT vyraduje do neutralu? (v automatickom mode samozrejme) Nech robim co robim neprisiel som na to.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
V režimu D při zastavení a stání na brzde/ruční brzde je v podstatě neutral. Jinak režim N. Bylo mi řečeno že režim N nemám používat s výjimkou odtahu.
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
ked stoji je to jasne, mna zaujima kedy je to za jazdymr_dan píše:V režimu D při zastavení a stání na brzde/ruční brzde je v podstatě neutral. Jinak režim N. Bylo mi řečeno že režim N nemám používat s výjimkou odtahu.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
Nikdy, proto je to dvojspojka.
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
nepytal by som sa keby sa to nedialomr_dan píše:Nikdy, proto je to dvojspojka.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
Mne raz ked som pri nudzovom brzdeni ako pri starom aute so spojkou, chcel stlacit naraz oboma nohami akoze spojku aj brzdu, tak som vlastne slapol oboma nohami na brzdovy pedal a slo to dost rychlo tak mi vyhodilo do N-ka.Pampa píše:nepytal by som sa keby sa to nedialomr_dan píše:Nikdy, proto je to dvojspojka.
I30 kombi, 1.4TGDI, Style, 7 - DCT, RLED, Safety pack plus, 103 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
mne to v niektorom kopci ide neutralom a inom ma zaradene, chcel by som to naopak, ten kde ma zaradene je dlhy tiahly a je tak akurat na volnobeh, ked je zaradene, musim ho ist pod plynom ... den druhy kde mi to ide na volnobeh je strmy a musim v nom pribrzdit, potom zaradi rychlost ... proste by mi sadlo aby to bolo opacne, ale nezistil som podla akych podmienok to robi.helou píše:Mne raz ked som pri nudzovom brzdeni ako pri starom aute so spojkou, chcel stlacit naraz oboma nohami akoze spojku aj brzdu, tak som vlastne slapol oboma nohami na brzdovy pedal a slo to dost rychlo tak mi vyhodilo do N-ka.Pampa píše:nepytal by som sa keby sa to nedialomr_dan píše:Nikdy, proto je to dvojspojka.
v jednom teste som cital ze autor sa tiez stazoval ze mu fungovalo nejako nezmyselne, ale uz som zabudol na co presne sa stazoval
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
Mne do neutralu vyradilo len v tom jednom pripade inak aj dole kopcom idem so zaradenym stupnom. Dole kopcom rad brzdim motorom a tak som to minule skusal a u mna to funguje takto:
1. ak chcem ist dole kopcom a brzdit motorom podradim pakou pod volantom, v zavislosti od kopca napr. na 4 alebo 3 stupen.
2. automat po case asi tak 15-20 sek zacne znova sam preradzovat smerom hore.
3. potom zase podradim a automat uz nepreradzuje. Necha mna aby som preradzoval, takze ak necham tak idem dole kopcom v kuse na 3. stupen.
Minule som si vsimol, ze ked som toto parkrat pouzil a idem dole kopcom uz akokeby chcel sam brzdit motorom, akokeby sa to nejako naucil ale este toto nemam uplne odskusane.
Este co neviem ako v tomto pripade ked idem dole kopcom a mam tam napr. 4000 otacok funguje turbo. Ci ide ci nie neviem ci to turbu nevadi ak idem dole kocom a zbytocne tlakuje. Turbo mam 1x takze absolutne neznama vec a hlavne tu to turbo neni pocut ako pri tych starsich diesloch.
1. ak chcem ist dole kopcom a brzdit motorom podradim pakou pod volantom, v zavislosti od kopca napr. na 4 alebo 3 stupen.
2. automat po case asi tak 15-20 sek zacne znova sam preradzovat smerom hore.
3. potom zase podradim a automat uz nepreradzuje. Necha mna aby som preradzoval, takze ak necham tak idem dole kopcom v kuse na 3. stupen.
Minule som si vsimol, ze ked som toto parkrat pouzil a idem dole kopcom uz akokeby chcel sam brzdit motorom, akokeby sa to nejako naucil ale este toto nemam uplne odskusane.
Este co neviem ako v tomto pripade ked idem dole kopcom a mam tam napr. 4000 otacok funguje turbo. Ci ide ci nie neviem ci to turbu nevadi ak idem dole kocom a zbytocne tlakuje. Turbo mam 1x takze absolutne neznama vec a hlavne tu to turbo neni pocut ako pri tych starsich diesloch.
I30 kombi, 1.4TGDI, Style, 7 - DCT, RLED, Safety pack plus, 103 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
Trochu som googlil a nasiel ten test kde maju vyhrady k chovaniu DCT x neutralom
https://autobild.cas.sk/clanok/213297/t ... ove-srdce/
Ja ale ziadne spominane lietanie otacok nepozorujem.
https://autobild.cas.sk/clanok/213297/t ... ove-srdce/
Ja ale ziadne spominane lietanie otacok nepozorujem.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
Omlouvám se za svou hříšnou nevědomost evidentně bych měl víc číst než psát
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red
Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka
no sak ja by som si tiez o tom rad precital, ale nie je kdemr_dan píše:Omlouvám se za svou hříšnou nevědomost evidentně bych měl víc číst než psát
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000