zařazený rychlostní stupeň u automatu
Moderátor: Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 17
- Registrován: 14 úno 2018, 14:02
- Bydliště: Krupka
zařazený rychlostní stupeň u automatu
Ahoj všem,
jsem nový majitel tučňáka a mám dva dotazy, které jsem nenašel v žádném fóru a v manuálu také ne, byť to tam jistě musí být, ale já jsem asi slepý.
2.0CRDI 136kW AT PREMIUM
1. Nejsem schopen nikde zjistit, který rychlostní stupeň má automat při jízdě zařazený. Na počítači pouze vidím D, ale nevidím D1,D2,D3 atd.. mohu to někde nastavit?
2. Talk v pneu mi senzory hlásí 3,6bar, což mi přijde strašně moc v manuálu jsem nenašel jak pneu tlakovat. Znáte někdo správné hodnoty na předek i na zadek?
Pokud jste to už někdo řešil a já to nenašel, tak se omlouvám a budu moc rád za vaše odpovědi.
Díky
jsem nový majitel tučňáka a mám dva dotazy, které jsem nenašel v žádném fóru a v manuálu také ne, byť to tam jistě musí být, ale já jsem asi slepý.
2.0CRDI 136kW AT PREMIUM
1. Nejsem schopen nikde zjistit, který rychlostní stupeň má automat při jízdě zařazený. Na počítači pouze vidím D, ale nevidím D1,D2,D3 atd.. mohu to někde nastavit?
2. Talk v pneu mi senzory hlásí 3,6bar, což mi přijde strašně moc v manuálu jsem nenašel jak pneu tlakovat. Znáte někdo správné hodnoty na předek i na zadek?
Pokud jste to už někdo řešil a já to nenašel, tak se omlouvám a budu moc rád za vaše odpovědi.
Díky
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
Hodnoty huštění najdeš na štítku po otevření řidičových dveří. Bývá u paty B sloupku.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
kulich: Tlak v pneu mám 2,5 - 2,6 Bar za studena (jak se povede).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
Kulich 1981 : jestli máš automat s měničem, něco jako já v Ix55 tak displej pokud je v automatickém modu mi ukazuje jen "D" zařazený stupeň displej ukazuje jen pokud dáš páku do modu ručního řazení... pokud mě zajímá na jaký stupeň zrovna jedu dám páku na manuální režim a pak zas zpátky....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
1.) ako pise kolega, len ked das do manualneho rezimu - mas predsa automat
2.) Mne pravidelne na prehliadkach alebo pri prezuvani fukaju za studena na 2,4
2.) Mne pravidelne na prehliadkach alebo pri prezuvani fukaju za studena na 2,4
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
-
- *
- Příspěvky: 17
- Registrován: 14 úno 2018, 14:02
- Bydliště: Krupka
Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
Všem moc díky za odpověď, je mi to jasné
Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
ja mam automat a ukazuje mi to D1, D2.....D7 v automatickom rezime
Tucson 1.7 DCT
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
Ale máš dvojspojku pokud bys měl měničový automat tak to asi u ukazuje při jízdě v automaticlém režimu jen "D"sairik píše:ja mam automat a ukazuje mi to D1, D2.....D7 v automatickom rezime
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
-
- *
- Příspěvky: 17
- Registrován: 14 úno 2018, 14:02
- Bydliště: Krupka
Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
Ještě jsem se chtěl zeptat. Mám 136kW 2.0 verzi bez start/stop. Pokud hodně dlouho visí člověk na křižovatce, nebo poposkakuje v koloně, vyhazujete D na N?
Je mi jasné, že vyhazovat na neutral je při jízdě blbost, už hlavě kvůli zadnímu mazání, ale úplně mne trápí myšlenka, když stojím na dlouhých světlech s představou, že je
sepnutá spojka.
Je mi jasné, že vyhazovat na neutral je při jízdě blbost, už hlavě kvůli zadnímu mazání, ale úplně mne trápí myšlenka, když stojím na dlouhých světlech s představou, že je
sepnutá spojka.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
kulich : máš automat s měničem ??? Tedy automat s měničem, žádnou spojku ani dvojhmotu nemá Asi jo když ti to ukazuje jen "D" a ne D2 - D3 atd. Už jsem tu někde psal co nedělá dobře automatu.
Nedělá mu dobře jakékoli zbytečné řazení - pokud páku voliče posouváš pomalu z P na D a na jednotlivých polohách navíc zastavuješ, tak převodovka stačí cestou zařadit R N D to je 3x zbytečné řazení. Páku voliče posunout rychle a plynule na volený režim.
Vyhazovat za jízdy na N - to platí za předpokladu, že pod kopcem nezastavíš ale třeba ve 100 zařadíš D a jedeš dál.
Když ale třeba dojíždíš do stojící kolony a běží motor, tím že dáš N ještě za jízdy, doplachtíš a zastavíš se nic neděje, když běží motor, automat se maže jeho čerpadlo oleje běží také. Když víš že stojíš delší dobu je možné buď dát P a vypnout motor, nebo vyřadit na N - nemusíš pak stát na brzdě celou dobu stání a motor na volnoběh by měl mít o něco menší spotřebu, protože měnič není v zatížení a nesnaží se s autem "plížit"
Přepnutí na režim manuálního řazení nemá vliv na životnost převodovky a můžeš přepínat kdykoli. Někdy je dobré manuální režim použít, já osobně třeba když jedu Blankou od Kobylis na Vypich před vjezdem do tunelu dám manuálně 4 a jedu celý tunel na 4. Když nechám D převodovka řadí zbytečně mezi 4,5,6 a zas zpět několikrát za tuto krátkou cestu - zbytečné opotřebení
Nedělá mu dobře jakékoli zbytečné řazení - pokud páku voliče posouváš pomalu z P na D a na jednotlivých polohách navíc zastavuješ, tak převodovka stačí cestou zařadit R N D to je 3x zbytečné řazení. Páku voliče posunout rychle a plynule na volený režim.
Vyhazovat za jízdy na N - to platí za předpokladu, že pod kopcem nezastavíš ale třeba ve 100 zařadíš D a jedeš dál.
Když ale třeba dojíždíš do stojící kolony a běží motor, tím že dáš N ještě za jízdy, doplachtíš a zastavíš se nic neděje, když běží motor, automat se maže jeho čerpadlo oleje běží také. Když víš že stojíš delší dobu je možné buď dát P a vypnout motor, nebo vyřadit na N - nemusíš pak stát na brzdě celou dobu stání a motor na volnoběh by měl mít o něco menší spotřebu, protože měnič není v zatížení a nesnaží se s autem "plížit"
Přepnutí na režim manuálního řazení nemá vliv na životnost převodovky a můžeš přepínat kdykoli. Někdy je dobré manuální režim použít, já osobně třeba když jedu Blankou od Kobylis na Vypich před vjezdem do tunelu dám manuálně 4 a jedu celý tunel na 4. Když nechám D převodovka řadí zbytečně mezi 4,5,6 a zas zpět několikrát za tuto krátkou cestu - zbytečné opotřebení
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
kulich: já pokud poskakuju po městě a stojím často na semaforech, používám funkci automatické brzdy (Auto Hold) měnič zbytečně nepřesunuju na N a P, nebo nemusím pak stát pořád na brzdě.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi A/T PREMIUM 136kW "Tučňák"
Škoda Octavia combi 2.0 TDI 103kW DSG
Kia Ceed SW 1.6 CVVT 92kW
Saab 9000 2.0 136kW
Škoda Fabia, Škoda Felicia, Škoda Favorit a jiné již historické vozy
Škoda Octavia combi 2.0 TDI 103kW DSG
Kia Ceed SW 1.6 CVVT 92kW
Saab 9000 2.0 136kW
Škoda Fabia, Škoda Felicia, Škoda Favorit a jiné již historické vozy
-
- *
- Příspěvky: 17
- Registrován: 14 úno 2018, 14:02
- Bydliště: Krupka
Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
Chlapi díky za vaše příspěvky, to jsem potřeboval přesně vědět.