Motor skube a pafa do vyfuku mozne vyreseni
Moderátoři: miooo, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05 úno 2010, 15:05
- Bydliště: Bystrice 73995
- Kontaktovat uživatele:
Motor skube a pafa do vyfuku mozne vyreseni
Ahojda
mozna si nekteri vzpominate, ze jsem psal ze mi motor tak pafa do vyfuku, check engine pise p0301 (chyba zapalovani prvniho valce), skubani spatne starty.Vymenene zapalovaci kable, svicky civky, lambda praskle svody atd atd. Porad nic nepomohlo. Mereni ve valcich cca 13.5 na vsech valcich, ale porad chyba zapalovani prvniho valce a pufani do vyfuku, jako by proste semtam nespalil palivo ve valci. Uz jsem se pripravoval na repas hlavy, ale tlaky 13 me presvetsily o tom, ze neni podpaleno nic. tak jsem badal, vsechny cida poodpojoval a nic, ale zjistil jsem ze hadicka z palinone listy do sani je spiuchrena a vyteka palivo, tak jsem ji nahradil,a le nejak jsem nemel oriinal, dal jsem tam nadradu ale ta netesnila. Ale co se nestalo. dnbes jsem tu hadicku odpojil a motor se probral, vsechny valce zapaluji, otacky se stovnaly ale an 1200/volnobeh ale motor jel OK. Pripojil jem hadicku a zase to delalo. Takze se ptam co je to za hadicu, zda nevite jestli ji mohu uplne zaslepit, protoze kdyz jsem to skřipnul bylo to zase OK. Jen podotykam ze hadicka nebyla utesnena. protoze jeden cep ma 4mm a druhy 5,5mm. takze zitra si jdu pro nejakou nahradni. Jen by me zajimalo do to je
https://www.2carpros.com/images/questio ... iginal.jpg
Jde o tu hadicku co vychazi z te trojky a je privedena do sani.
mozna si nekteri vzpominate, ze jsem psal ze mi motor tak pafa do vyfuku, check engine pise p0301 (chyba zapalovani prvniho valce), skubani spatne starty.Vymenene zapalovaci kable, svicky civky, lambda praskle svody atd atd. Porad nic nepomohlo. Mereni ve valcich cca 13.5 na vsech valcich, ale porad chyba zapalovani prvniho valce a pufani do vyfuku, jako by proste semtam nespalil palivo ve valci. Uz jsem se pripravoval na repas hlavy, ale tlaky 13 me presvetsily o tom, ze neni podpaleno nic. tak jsem badal, vsechny cida poodpojoval a nic, ale zjistil jsem ze hadicka z palinone listy do sani je spiuchrena a vyteka palivo, tak jsem ji nahradil,a le nejak jsem nemel oriinal, dal jsem tam nadradu ale ta netesnila. Ale co se nestalo. dnbes jsem tu hadicku odpojil a motor se probral, vsechny valce zapaluji, otacky se stovnaly ale an 1200/volnobeh ale motor jel OK. Pripojil jem hadicku a zase to delalo. Takze se ptam co je to za hadicu, zda nevite jestli ji mohu uplne zaslepit, protoze kdyz jsem to skřipnul bylo to zase OK. Jen podotykam ze hadicka nebyla utesnena. protoze jeden cep ma 4mm a druhy 5,5mm. takze zitra si jdu pro nejakou nahradni. Jen by me zajimalo do to je
https://www.2carpros.com/images/questio ... iginal.jpg
Jde o tu hadicku co vychazi z te trojky a je privedena do sani.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Motor skube a pafa do vyfuku mozne vyreseni
Těch hadiček je tam asi víc, to co píšeš je regulátor tlaku paliva, a asi je nějak spojenej se sáním -podle podtlaku reguluje tlak na vstřikách. Akorát nechápu proč by jedna koncovka měla být silnější a druhá slabší. u benzínů je několik takových hadiček a je třeba je zastrčit do správných pozic. Blbá pozice = blbý chod motoru. Stejně se projeví i prasklá, nenasazená, nebo nasazená jinam.... my na CRDI máme pod intercoolerem připojeno několik těch hadiček a opravdu záleží kam která je zastrčená
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
-
- **
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05 úno 2010, 15:05
- Bydliště: Bystrice 73995
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor skube a pafa do vyfuku mozne vyreseni
jj jedna se o hadicku regulatoru tlaku paliva. Jen mi neni jasna funkce teto soucasti u LPG. Ono prave to slkubalo i na LPG a po odpojeni se zdalo, ze je to OK. Zeby to nejak regulovalo tlak paliva benzinu i benzinovych vstriku a ovlivnovalo to LPG? LPG mam Magic4 a nikdy s tim nebyl problem. Dnes jdu koupit nejakou podtlakovou palivovvou hadicku. a opravdu ten bazmek kde se nasazuje na regulatoru ma 5mm a ten co je v sani 4. A uvidime zda se to spravi. Pokud ano, konecne mohu koupit katalyzatory, co mi to uplne spalilo a ted neplni svou funkci. Ale zase jedna boba hadicka oproti repase hlavy to se da poznat na penezence. Co ja ted reknu manzelce. Ta uz byla pripravena 20tis dat do opravy. 10 do motora a dalsich 10 na loziska, vyfuk katy, rozvody. Takze za 10 se vožeru nebo koupim do jejiho milacka SX4
https://www.ebay.com/itm/Android-6-0-Ca ... 1920639903
https://www.ebay.com/itm/Android-6-0-Ca ... 1920639903
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
-
- **
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05 úno 2010, 15:05
- Bydliště: Bystrice 73995
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor skube a pafa do vyfuku mozne vyreseni
Jeste taka ortazka jak mam regulator tlaku paliva hadickou pripojenou do sani, tak pres tu hadicku jde docela spousty benzinu do sani, coz je asi spatne ze? Timpadem mam v sani benzin navic, a ten vstup je umisten u 1. valce, timpadem ten benzin jde do valce 1. Proto to je i u LPG. a nestaci se spalovat smes. Ted dotaz, nema nekdo funkcni regulator tlaku paliva na Santa FE 2003 107kW benzin? Ja jej nikde nenasel.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Motor skube a pafa do vyfuku mozne vyreseni
mě se nelíbí to připojení do sání...... fakt benzíny od moc neznám, ale měl jsem Nubiru nějaké Feldy, fabie atd. ale dle mě regulátor tlaku udržuje tlak benzínu ve vstřikovací liště (cca 3-3,5 atm - baru) a co je přes (čerpadlo žene benzín ke vstřikům furt a tlak je vyšší) se zas do nádrže vrací a to dělá ten regulátor, takže za mě by měla ta hadička z něj být připojena někde do zpětného vedení paliva a ne do sání......
Třeba Fabia má ten regulátor přímo ve filtru paliva, ten udržuje ty 3 Atm. a má 3 vývody jeden ke vstřikům, druhý zpět do nádrže a třetí je přívod paliva od čerpadla.....
Pokud to zaslepíš a motor zlepší chod, asi tam fakt ta hadička nemá být připojená......
Nejlepší by bylo se u někoho s benzínovou Santou mrknout co za hadičky má a kam zapojené......
Je taky možné, že regulátor udržuje tlak na základě informací podtlaku ze sání.... většinou jde o nějakou membránu s pružinou atd. může být prasklá ta membrána a proto ti tudy utíká benzín
Třeba Fabia má ten regulátor přímo ve filtru paliva, ten udržuje ty 3 Atm. a má 3 vývody jeden ke vstřikům, druhý zpět do nádrže a třetí je přívod paliva od čerpadla.....
Pokud to zaslepíš a motor zlepší chod, asi tam fakt ta hadička nemá být připojená......
Nejlepší by bylo se u někoho s benzínovou Santou mrknout co za hadičky má a kam zapojené......
Je taky možné, že regulátor udržuje tlak na základě informací podtlaku ze sání.... většinou jde o nějakou membránu s pružinou atd. může být prasklá ta membrána a proto ti tudy utíká benzín
Naposledy upravil(a) Richard555 dne 01 dub 2018, 20:46, celkem upraveno 1 x.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Motor skube a pafa do vyfuku mozne vyreseni
Pises, ze mas spalene katalyzatory a volnobeh 1200 otacok za minutu. A k tomu LPG. Neviem, ako mas robene zapalovanie, ale ak ma kazdy valec svoju zapalovaciu cievku, skontroluj ju. Takisto kable ku svieckam. Katy ti spalil benzin, ktory horel v katalyzatore , lebo vo valci bud nezhorel vsetok ( zly vstrekovac ) alebo sviecka nedala dost silnu iskru . Netesny vyfukovy ventil si vylucil, takze chyba bude pravdepodobne vo sviecke alebo po trase ku sviecke 1. Valca.
Ta hadicka moze byt prepad z ventilu, ktory je v podstate poistny ventil na prepusta z listy tlak vyssi ako povoleny, u benzinu je mozno aj do sania, u dieslu do nadrze alebo na vstup vstrekovacieho cerpadla. Ale co je hlavne, palivova lista je spolocna pre vsetky 4 valce a tym aj ta hadicka, takze jej chyba by ovplyvnila vsetky 4 valce a nie len prvy.
Ta hadicka moze byt prepad z ventilu, ktory je v podstate poistny ventil na prepusta z listy tlak vyssi ako povoleny, u benzinu je mozno aj do sania, u dieslu do nadrze alebo na vstup vstrekovacieho cerpadla. Ale co je hlavne, palivova lista je spolocna pre vsetky 4 valce a tym aj ta hadicka, takze jej chyba by ovplyvnila vsetky 4 valce a nie len prvy.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
-
- **
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05 úno 2010, 15:05
- Bydliště: Bystrice 73995
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor skube a pafa do vyfuku mozne vyreseni
Pripojene do sani to ma byt. Zkontrolovano na foto z netu. Podtlak ze sani ridi tlak v liste paliva prave pres ten ventil. Civky to ma vzdy dve a dve. Civky menene, kable menene 3x protoze mi to nekdo prekousal, kdyz jsem nedal kryt. Svicky menene ted. Pokud tu hadicku skripnu, ci ji odpojim, chod motoru se zlepší. Urcite tam bude i dalsi hadička ktera vede zpateckou benzin do nadrze. Pohledam zitra. Mozna ten regulator nevydrzel kdyz....
Hadicka byla zpuchrela
U LPG je to asi namahano vice, protoze cerpadlo natlaci benzin do listy tam ale vstriky jsou vyple protoze jede plyn a benzin se tlaci vsetek zpet a jsou tam vetsi tlaky. To je ale jen ma dedukce.
Jen na jedne strance jsem nasel ten regulátor za 1300.- asi jej obednam.
Jinak volnobeh je 700 plus minus jak to nejede konzistentne. A jak rikam to usti hadicky je nejblize 1.valci,tak podle me ten prvni valec ten venzin nasaje, misto aby to byl vzduch. Timpadem bohata smes. Obd pise vetsinou P0301 spatne zapaleni 1.valce, semtam to vyhodi P0300 to je ze spatne zapaleni nejakeho valce. Jaty se domnivam ze jsou spalene, tak tak to emisemi na limitu. Vzdy predtim to bylo tak na desetine limitu. Mozna jsou katy ok, ale dela to ten nespaleny benzin v sani... Kdo vi. Zitra vyndam regulator, mozna to bude jen tesneni. Uvidime...
Hadicka byla zpuchrela
U LPG je to asi namahano vice, protoze cerpadlo natlaci benzin do listy tam ale vstriky jsou vyple protoze jede plyn a benzin se tlaci vsetek zpet a jsou tam vetsi tlaky. To je ale jen ma dedukce.
Jen na jedne strance jsem nasel ten regulátor za 1300.- asi jej obednam.
Jinak volnobeh je 700 plus minus jak to nejede konzistentne. A jak rikam to usti hadicky je nejblize 1.valci,tak podle me ten prvni valec ten venzin nasaje, misto aby to byl vzduch. Timpadem bohata smes. Obd pise vetsinou P0301 spatne zapaleni 1.valce, semtam to vyhodi P0300 to je ze spatne zapaleni nejakeho valce. Jaty se domnivam ze jsou spalene, tak tak to emisemi na limitu. Vzdy predtim to bylo tak na desetine limitu. Mozna jsou katy ok, ale dela to ten nespaleny benzin v sani... Kdo vi. Zitra vyndam regulator, mozna to bude jen tesneni. Uvidime...
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
-
- **
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05 úno 2010, 15:05
- Bydliště: Bystrice 73995
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor skube a pafa do vyfuku mozne vyreseni
Tak a uplne vyreseno...
Hadicku podtlaku co je privedena do sani jsem strihnul a zacpal, taktez jsem zacpal asni aby nenasaval falesny vzduch. Ted je motor opet OK
Takze chyba P0301 spatne zapalovani 1 valce byla zpusobena nasavanim benzinu pres saci potrubi prvnim valcem. Timpadem bohata smes a komplet se benzin lil do valce. Nemisisl se ze vzduchem, bylo ho tam moc i pri jizde na plyn. taky to nasavalo. Takze hadicky jsem zaslepil. Stejne jezdim na LPG a tam nepotrebuju regulovat tlaky. Ten ma vlastni reduktor. takze vysledek? Hadicka podtlaku za 30Kč a motor jako novy. Pri vyhledavani te chyby o tomto nikde neni ani zminka. a ja hledal v eletrice, v rozvodech, b vstrikach, mechanicke casti jako jsou ventily netesnost vyfuku, sani lambdy katu a tak. A vetsina veci se vymenila. a ono obycejny benzin se dostaval do sani a delal neplechu.
Ted zkusim jit na emise. Mozna taky nebudou spalene jen nestihaly ten prebytecny benzin spalovat pripadne jej spalily ale emise z toho tomu nepomahaly. 2 roky jsem se s tim dup*il. Kua 2 roky. Uz jsem hlavu chtel shazovat.
Jinak na druhe strane listy palivove jsou 2 hadicky, privod a prepad do nadrze. Takze tak s mym problemem.
Hadicku podtlaku co je privedena do sani jsem strihnul a zacpal, taktez jsem zacpal asni aby nenasaval falesny vzduch. Ted je motor opet OK
Takze chyba P0301 spatne zapalovani 1 valce byla zpusobena nasavanim benzinu pres saci potrubi prvnim valcem. Timpadem bohata smes a komplet se benzin lil do valce. Nemisisl se ze vzduchem, bylo ho tam moc i pri jizde na plyn. taky to nasavalo. Takze hadicky jsem zaslepil. Stejne jezdim na LPG a tam nepotrebuju regulovat tlaky. Ten ma vlastni reduktor. takze vysledek? Hadicka podtlaku za 30Kč a motor jako novy. Pri vyhledavani te chyby o tomto nikde neni ani zminka. a ja hledal v eletrice, v rozvodech, b vstrikach, mechanicke casti jako jsou ventily netesnost vyfuku, sani lambdy katu a tak. A vetsina veci se vymenila. a ono obycejny benzin se dostaval do sani a delal neplechu.
Ted zkusim jit na emise. Mozna taky nebudou spalene jen nestihaly ten prebytecny benzin spalovat pripadne jej spalily ale emise z toho tomu nepomahaly. 2 roky jsem se s tim dup*il. Kua 2 roky. Uz jsem hlavu chtel shazovat.
Jinak na druhe strane listy palivove jsou 2 hadicky, privod a prepad do nadrze. Takze tak s mym problemem.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Re: Motor skube a pafa do vyfuku mozne vyreseni
Zdravím, mám uplně stejnou šunku Santa Fe, 2.4, LPG, 2003. Koupil jsem ji právě s uvedenou závadou. Starý výfuk jsem nechal vyměnit, byl popraskaný na mnoha místech, u nového to střílí převážně v posledním díle. Chyba motoru uplně stejná, jako tady píše Mike.M.
Výměna svíček, výměna cívek, kontrola tlaků... a naštěstí jsem pak narazíl na toto vlákno. Zkontroloval jsem onu kouzelnou dementní hadičku a úplně ten stejný problém, když jede na benzín, tak valí do sání hodně benzínu a na LPG méně, ale taky ho tam cpe. A stejně tak to občas vletí do prvního válce a ten pak vynechává. Především na menší otáčky.
Když hadičku oddělám, tak motor běží v pohodě, ale tím to řešit nejde, musí být zaslepená. U sání to mám jednoduše zacpané, ale u výstupu ze vstřikovací lišty to nejde, tam je tlak takový, že mi to pak slzí kolem hadičky a postupně ji to někde praskne, přeci jen, ten tlak není úplně malý.
Mike.M » Jak jsi to řešil a bylo to trvalé řešení? Díky za odpověď.
Výměna svíček, výměna cívek, kontrola tlaků... a naštěstí jsem pak narazíl na toto vlákno. Zkontroloval jsem onu kouzelnou dementní hadičku a úplně ten stejný problém, když jede na benzín, tak valí do sání hodně benzínu a na LPG méně, ale taky ho tam cpe. A stejně tak to občas vletí do prvního válce a ten pak vynechává. Především na menší otáčky.
Když hadičku oddělám, tak motor běží v pohodě, ale tím to řešit nejde, musí být zaslepená. U sání to mám jednoduše zacpané, ale u výstupu ze vstřikovací lišty to nejde, tam je tlak takový, že mi to pak slzí kolem hadičky a postupně ji to někde praskne, přeci jen, ten tlak není úplně malý.
Mike.M » Jak jsi to řešil a bylo to trvalé řešení? Díky za odpověď.