Ahojte, poradí mi někdo? Mám Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi, 4x4, 114 KW, 2007, zjistili jsme, že je tam silnější motor 120KW, v lednu to byly 2 roky, co jsme opravovali alternátor, dobíjel jen trošičku, měnily se diody, uhlíky, můstek, regulátor, nová baterka 95Ah, pak to bylo v pořádku a nyní stejný problém, svítí dobíjení, při otáčkách nad 2500 se zapne kontrolka ESP Off, svítí a po vypnutí motoru a opětovném nastartování nesvítí
Na volnoběh to ukazuje 12,2V 11,8V 11V 11,2V 12,8V 12,2V, pod plynem 14,4V 14,6 15,2 to už si myslím, že je zas moc
Proč to opět odešlo? Je špatný jen alternátor? Připadlo mi, že to odešlo, když byly ty velké mrazy, parkuju venku, po nastartování, jak bylo zapnuto vyhřívání skel, zrcátek a všeho
Myslím si, že už nemá cenu ho opravovat, spíš přemýšlím koupit z vrakoviště Hyundai za 2500 druhý se zárukou nebo koupit nový neoriginál?
Děkuji za rady a zkušenosti
Prosba o radu – špatný alternátor
Moderátoři: miooo, Moderátoři
- Reklama
Re: Prosba o radu – špatný alternátor
Z vrakoviste bych kupoval tak max. veci, ktere se vyrazneji neopotrebovavaji pouzivanim vozu (plechy, interierove plasty atd.) Alternator, kompresor klimatizace, vstriky atd. jsou vyhozene penize, protoze u nich nevite, jak dlouho slouzily v jinem aute (nalhat vam muzou o stari cokoliv) a muzou vam zahy znovu odejit Lepsi koupit repas se zarukou, kdyz chce clovek setrit
Repas alternator stoji cca 4500,- + vratna zaloha po zaslani toho stareho
Repas alternator stoji cca 4500,- + vratna zaloha po zaslani toho stareho
Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017)
Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)
Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)
Re: Prosba o radu – špatný alternátor
Prvy alternator DENSO odisiel asi po 85000 km. Kupil som v intercars Dashi za 180 Eur ( je to korejsky repas originalu ). Nemcom pri teste Santafe odisiel alternator pri 98000 km, 2000 km pred koncom testu. Pred 1 a pol rokom zacala zas svietit kontrolka, tak som kupil voltmeter do zasuvky a robilo to to iste, co tebe. Volnobeh a nizke otacky tak do 1700 11 az 12 V, potom 14,14 az 15 V. Kontrolka dobijania svietila pri 14,4 V ale pri 11,2 nie. Servis nevedel, iba ze je zly alternator. Jazdil som tak cely rok a pol, zmeral ubytok na kabli od alternetora k baterke, startovaci prud ale na nic som neprisiel. Za celu dobu som beterie nedobijal nabijackou ! Startovala aj v zime pri -22 stupnoch. Pred 2mi mesiacmi som kupil alternator Autostarter za 145 Eur ( polsky prebal nejakej ciny, ale vyzera lepsie, ako original DENSO )
Stary som rozobral a podla rad som premeral vsetky diody. Pri prvom merani boli vsetky v poriadku v otvorenom smere 581 az 583 ohm, v zavernom nestacil ani 20 Mohm rozsah. Meranie som opakoval a pri zatlaceni meracim hrotom na katodu ( pliesok vychadzajuci z diody, druha strana je zalisovana do plechu ) jednej diody sa ten odchylil, bol preruseny kontakt medzi diódou a plochom sluziacim ako vodic usmernovacieho mostika . Katoda je bodovo prizvarana a ten zvar praskol, takze kontakt raz bol ( teplý motor ) a za studena nebol. To bude cely problem. Zvysok alternatora je v poriadku. Kupil som na na auto-starter24.pl komplet usmernovaca a regulatora za 130 PZL, asi 80 PZL stala doprava na slovensko a za 3 dni bol doma. Napajkoval som na vinutie, poskladal alternator a je hotovo. U nas stoji ten isty regulator 70 EUR.
Ak po rozobrati bude u teba tento isty problem, bude stacit katodu pripajkovat a alternator bude v poriadku.
Cely problem alternatorov na Santafe a asi aj sonate je sposobeny tym, ze je z hriadela alternatora pohananapodtlakova pumpa, ktora prenasa vibracie zo svojejcinnosti cez hriadel na sucasti alternatora. Vyrobca o tom asi vedel a preto toto "inteligentne " riesenie nepouziva v Sorente UM.
Stary som rozobral a podla rad som premeral vsetky diody. Pri prvom merani boli vsetky v poriadku v otvorenom smere 581 az 583 ohm, v zavernom nestacil ani 20 Mohm rozsah. Meranie som opakoval a pri zatlaceni meracim hrotom na katodu ( pliesok vychadzajuci z diody, druha strana je zalisovana do plechu ) jednej diody sa ten odchylil, bol preruseny kontakt medzi diódou a plochom sluziacim ako vodic usmernovacieho mostika . Katoda je bodovo prizvarana a ten zvar praskol, takze kontakt raz bol ( teplý motor ) a za studena nebol. To bude cely problem. Zvysok alternatora je v poriadku. Kupil som na na auto-starter24.pl komplet usmernovaca a regulatora za 130 PZL, asi 80 PZL stala doprava na slovensko a za 3 dni bol doma. Napajkoval som na vinutie, poskladal alternator a je hotovo. U nas stoji ten isty regulator 70 EUR.
Ak po rozobrati bude u teba tento isty problem, bude stacit katodu pripajkovat a alternator bude v poriadku.
Cely problem alternatorov na Santafe a asi aj sonate je sposobeny tym, ze je z hriadela alternatora pohananapodtlakova pumpa, ktora prenasa vibracie zo svojejcinnosti cez hriadel na sucasti alternatora. Vyrobca o tom asi vedel a preto toto "inteligentne " riesenie nepouziva v Sorente UM.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016