Brzdové bubny
Moderátor: Moderátoři
Brzdové bubny
Dobrý večer potřeboval bych poradit jak sundat zadní brzdové bubny na H1 rok 2004 je na to potřeba speciální nářadí koukal jsem na to a jsou tam takové packy děkuji za vaše rady.
- Reklama
Re: Brzdové bubny
su tam dve naprotivne diery so zavitom(myslim M6-8) zaskrutkujes dnu lubovolne vhodne srouby a "odtrhnes" tym sposobom bubon od loziska kolesa..
Re: Brzdové bubny
Děkuji za radu a naspátek se buben jenom natlačí na ložisko?
Re: Brzdové bubny
jo, samotny brzdovy bubon je v podstate ulozeny "letmo" na naboji kolesa a dotahuje sa kolesovymi sroubami(maticami) pri montazi kolesa. Ked to nejde "odlepit" pomocou tych srobov, tak mozes tomu pomôcť lahkym poklepanim na bubon kladivkom(bacha aby si nedolamal bubon, je to liatina). Ked je bubon znutra velmi zodraty, tak mozu brzdove pakne branit stiahnutiu bubna, samozrejme pred demontazou treba uvolnit tiahla rucnej brzdy, pripadne uvonit predpatie stelovacej matice na rozpere pakní vo vnutri (pristup je z vnutornej strany kolesa cez maly otvor kryty gumovou zaslepkou) tou maticou sa steluje volna vola medzi paknami a bubnom na vymedzenie volneho chodu rucnej brzdy).
Re: Brzdové bubny
Díky za podrobný postup a ještě něco kde se dají koupit nové bubny ty moje jsou asi v háji.
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové bubny
To budou asi ty moje bývalé bubny.
Musím říci, že mi to STK signalizovala už tak od 38 tis. km, že nejsou O.K., ale vždycky to tam udělali tak, že vůz prohnali na válcích s přibržděnými koly, tím se buben prohřál, roztáhl a trošku jakoby srovnal a do limitu házivosti se vešel. Když to mělo asi 80 tis., nechal jsem bubny přefrézovat, pak byl nějaký čas pokoj, ale při poslední STK už zase házely. Hlavně levý, ten pravý celkem ještě vyhověl. Upozorňuji na to proto, že tím přefrézováním získal buden trochu větší vnitřní průměr a tomu se muselo přizpůsobit obložení. Tak pozor po namontování nových bubnů na účinnost brzdění, než se znovu obložení přizpůsobí novým bubnům.
Nové bubny lze sehnat i z druhovýroby, stačí zajít třeba do Autokely a oni to někde objednají. Podle výrobce se pak liší cenou, když jsem se na to ptal, pak říkali že je cena někde mezi 3,5 až 6 tisíci za kus. Origo v Butovicích prý za 8 tis/kus. (Mimchodem pro letošek jsem měl výměnu v "servisním plánu", ale už to bude dělat někdo jiný.)
To házení je dáno tím, že jsem v zimě s vozem nejezdil a po dobu stání lehce povrchově a nerovnoměrně narezl vždycky povrch bubnu zevnitř, a po vyjetí pak při brždění se rychleji vydřel než okolní plochy. No a takhle to bylo 13 let. Je to malý důsledek nekontinuálního užívání vozu.
Musím říci, že mi to STK signalizovala už tak od 38 tis. km, že nejsou O.K., ale vždycky to tam udělali tak, že vůz prohnali na válcích s přibržděnými koly, tím se buben prohřál, roztáhl a trošku jakoby srovnal a do limitu házivosti se vešel. Když to mělo asi 80 tis., nechal jsem bubny přefrézovat, pak byl nějaký čas pokoj, ale při poslední STK už zase házely. Hlavně levý, ten pravý celkem ještě vyhověl. Upozorňuji na to proto, že tím přefrézováním získal buden trochu větší vnitřní průměr a tomu se muselo přizpůsobit obložení. Tak pozor po namontování nových bubnů na účinnost brzdění, než se znovu obložení přizpůsobí novým bubnům.
Nové bubny lze sehnat i z druhovýroby, stačí zajít třeba do Autokely a oni to někde objednají. Podle výrobce se pak liší cenou, když jsem se na to ptal, pak říkali že je cena někde mezi 3,5 až 6 tisíci za kus. Origo v Butovicích prý za 8 tis/kus. (Mimchodem pro letošek jsem měl výměnu v "servisním plánu", ale už to bude dělat někdo jiný.)
To házení je dáno tím, že jsem v zimě s vozem nejezdil a po dobu stání lehce povrchově a nerovnoměrně narezl vždycky povrch bubnu zevnitř, a po vyjetí pak při brždění se rychleji vydřel než okolní plochy. No a takhle to bylo 13 let. Je to malý důsledek nekontinuálního užívání vozu.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Brzdové bubny
Dobrý den,ano Espero je to váše bývalé auto a jaké úpravy jste dělal s paknama? to asi bude lepší tam dát také nové pakny.
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové bubny
Pakny jsou původní, nic jsem s nimi nedělal. Navíc pakny jako taokvé není třeba měnit, jestli nezrezly, postačí oddělat staré obložení a nalepit nové. Přijde to na zlomek nákladů. Dříve to dělaly firmy jako třeba Autodružstvo, ale dnes nevím, určitě by se ale někdo našel.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Brzdové bubny
ved to stoji par drobnych, treba dat nove bubny, pakne, lanovody a nezatahovat rucnu pri dlhsom stani. Tie zadne bubnove na H1 nebrzdia nic moc a ked este budu vacsie bubny(znutra) a otlaceme pakne na osi, tak to bude este horsie ako original. Pakne si vzdy sadnu k bubnu a ked sa davaju nove bubny, treba aj nove pakne) Mam to za sebou, viem o com hovorim.... Na brzdach sa nesetri.... sorry
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové bubny
Milane, autům samozřejmě rozumíš více než já a o hodně více, ale přesto v jistém smyslu tentokrát nesouhlasím. Brzdová pakna je masivní kus železa, které vykonává relativně malý pohyb v rozsahu několika milimetrů, možná desítky milimetrů. Je současně a hlavně nosičem brzdového obložení. A pokud se nějak mechanicky nepoškodí nebo nezkoroduje, obvykle je schopná přežít i celé auto. Nevidím tedy problém v tom, paknu po demontáži očistit a přilepit na ní nové obložení a používat jí dál. S lanovody ruční brzdy po 15 letech provozu máš samozřejmě pravdu, asi bude lepší je vyměnit i když se jeví funkční. Já brzdu nezatahoval při stání v rovné garáži.
Já jsem se řidičsky a částečně i údržbářsky "vyučil" na otcově Wartburgu 353 z r. 1968, ještě jako kluk před získáním řidičáku, protože tenkrát to trestné nebylo. Dodnes mi chybí ve vozech volnoběžka a z kopce proto vyřazuji, návyky z prvního auta prostě nesmažeš po celý život. Soudruzi v NDR dělali někde chyby a používali k výrobě obzvláště nekvalitní materiál, a proto některé součástky bylo nutno měnit jak podle hodinek. Brzdy vydžely jen 36 tisíc, pak obložení úplně zmizelo, bubny 120, ale v polovině intervalu musely být "přetočeny", dynamo vydrželo 60 tis km a startér 100. AC pumpa pak rovných 30 tis. km. Motor vydržel 120 tis. km do generálky, ale zajímavé bylo, že generálkovaný motor po výbrusu byl životností lepší než nový, protože vydržel až do 250 tis km, kdy jsme vůz prodali a nezdálo se, že by potřeboval zatím další generálku. Vzhledem k tomu, že plánované hospodářství způsobovalo, že když jsi zrovna potřeboval nějaký nový díl, pak obvykle nebyl k mání a nikdo nevěděl, kdy bude, věci se opravovaly. A úspěšně, často měly po opravě i lepší vlastnosti než u nových dílů z NDR. Takže jsme měli uvedené položky, a ještě řadu dalších zdvojené. Když odešly pakny, daly se jiné a staré se renovovaly a nalepilo se na ně nové obložení a po ujetí dalších 36 tis. km se na vůz vrátily. To jsem zažil na voze 7x. Když odešlo dynamo, namontovalo se nové (za 400 Kč) a staré se odvezlo do ČSAO v Praze Karlíně k repasi za 120 Kč (nové vinutí rotoru a ložiska plus vyčištění a kontrola). A po repasi sloužilo stejně dobře dalších 60 tis. km, pak se vyměnilo za to původní a tak pořád dokola. Totéž u startéru. U bubnů s přetočením problém nebyl, každá tehdejší opravna měla obráběcí dílnu, kde se díly renovovaly, ale dbalo se, aby se bubny nestáčely více než jednou, což se poznalo prostým změřením průměru. AC pumpa byl případ sám pro sebe, to se ani do opravy nedávalo, vyjelo se do prvního města v NDR a tam se koupilo kompletní osazení pumpy a strčil se do vercajku k vozu, (u nás obvykle k dostání nebyl) - 2 jednocestné ventily a sada tesnění za 4,5 marky (13,50 Kčs) a když to odešlo, vyměnil se za chvilku přímo na silnici celý vnitřek pumpy a jezdilo se dalších 30 tis. km.
Já jsem se řidičsky a částečně i údržbářsky "vyučil" na otcově Wartburgu 353 z r. 1968, ještě jako kluk před získáním řidičáku, protože tenkrát to trestné nebylo. Dodnes mi chybí ve vozech volnoběžka a z kopce proto vyřazuji, návyky z prvního auta prostě nesmažeš po celý život. Soudruzi v NDR dělali někde chyby a používali k výrobě obzvláště nekvalitní materiál, a proto některé součástky bylo nutno měnit jak podle hodinek. Brzdy vydžely jen 36 tisíc, pak obložení úplně zmizelo, bubny 120, ale v polovině intervalu musely být "přetočeny", dynamo vydrželo 60 tis km a startér 100. AC pumpa pak rovných 30 tis. km. Motor vydržel 120 tis. km do generálky, ale zajímavé bylo, že generálkovaný motor po výbrusu byl životností lepší než nový, protože vydržel až do 250 tis km, kdy jsme vůz prodali a nezdálo se, že by potřeboval zatím další generálku. Vzhledem k tomu, že plánované hospodářství způsobovalo, že když jsi zrovna potřeboval nějaký nový díl, pak obvykle nebyl k mání a nikdo nevěděl, kdy bude, věci se opravovaly. A úspěšně, často měly po opravě i lepší vlastnosti než u nových dílů z NDR. Takže jsme měli uvedené položky, a ještě řadu dalších zdvojené. Když odešly pakny, daly se jiné a staré se renovovaly a nalepilo se na ně nové obložení a po ujetí dalších 36 tis. km se na vůz vrátily. To jsem zažil na voze 7x. Když odešlo dynamo, namontovalo se nové (za 400 Kč) a staré se odvezlo do ČSAO v Praze Karlíně k repasi za 120 Kč (nové vinutí rotoru a ložiska plus vyčištění a kontrola). A po repasi sloužilo stejně dobře dalších 60 tis. km, pak se vyměnilo za to původní a tak pořád dokola. Totéž u startéru. U bubnů s přetočením problém nebyl, každá tehdejší opravna měla obráběcí dílnu, kde se díly renovovaly, ale dbalo se, aby se bubny nestáčely více než jednou, což se poznalo prostým změřením průměru. AC pumpa byl případ sám pro sebe, to se ani do opravy nedávalo, vyjelo se do prvního města v NDR a tam se koupilo kompletní osazení pumpy a strčil se do vercajku k vozu, (u nás obvykle k dostání nebyl) - 2 jednocestné ventily a sada tesnění za 4,5 marky (13,50 Kčs) a když to odešlo, vyměnil se za chvilku přímo na silnici celý vnitřek pumpy a jezdilo se dalších 30 tis. km.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Brzdové bubny
Mirku, nema zmysel sa natahovat, mame aai rovnake zivotne automobilove skusenosti, ALE konkretne H-1 trpi na slabu účinnosť zadnych brzd a asi malokto vie(a ja som to zistil fakt az po dlhsom skumani) problem spociva v tom, ze dotykova plocha na spodku pozadia brzd, kde sa dotykaju obe pakne(oproti valceku naspodu) su z blata a otlacia sa a s pokracujucim sa opotrebenim bubna a oblozenia sa zmensuje dotykova oblozenia ku bubnu a klesa ucinnost. Pouzitim novych pakni sa to zlepsi(oproti verzii s vymenou len oblozenia) ale nikdy to nebude ako nove auto, tu pomoze len vymenit cely ten domec(kde su pakne a valcek) alebo jeho repas(nahradenia novou dosedacou plochou, alebo navarenim aby sa dosiahli miery noveho vyrobku. Mam kupene tieto zadne tela, ale nakoniec k vymene nedoslo, lebo som zmenil celu zadnu napravu za novsi typ s kotucami a uzavierkou diferaku.