motor 1.4 T GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Kido
Příspěvky: 8
Registrován: 05 bře 2018, 18:31

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Kido »

Dnes som po dosiahnutí 1500 km trosku viac rozťahoval rýchlosťi a pri 2 prevodom stupni a zhruba pri 3100otackach som počul divný zvuk od motora, taky jemný klepot. Môže to byť nejaký problém alebo to je normálne?
Reklama
 

Uživatelský avatar
jaro-zv
*
Příspěvky: 91
Registrován: 01 led 2018, 18:38
Bydliště: Zvolen

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od jaro-zv »

Vyskusaj ci sa to zopakuje znova. Mozno motor stale sadá.
i30 kombi 1,6 CRDI 100 KW - Family, Engine red, manual 12/2017
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/913687.html
Uživatelský avatar
helou
**
Příspěvky: 459
Registrován: 18 čer 2017, 17:07

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od helou »

Vcerajsia jazda cez prazdne mesto domov z prace.

https://ibb.co/kGB8P7
https://ibb.co/kPqwBn
I30 kombi, 1.4TGDI, Style, 7 - DCT, RLED, Safety pack plus, 103 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od petzl62 »

Pěkný výsledek =D> :wink:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Sergas
Příspěvky: 1
Registrován: 25 dub 2018, 21:43

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Sergas »

Ahoj,
vlastním aktuální i30 v kombíku s motorem 1.4 T-GDI s manuální převodovkou. Mám najeto 4 000km a včera jsem si všimnul zvláštního zvuku motoru při roztáčení turba.
Když jedu okolo 45km/hod na 3. převodový stupeň a otáčky motoru jsou někde na úrovni 1800 a začnu autem pomalu zrychlovat (pomalu plynule sešlapávat plynový pedál) tak zhruba okolo 2000 otáček při roztáčení turba se ozývá zvláštní zvuk. Je to takové jemné drnčení, chrčení, foukaní, které pak při 2500 otáček ustane. Je to složité popsat :). Není to nijak hlasité, ale je to poznat. Není to takové typické pískání turba. Slyšitelné to je hlavně na 3 a 4 převodový stupeň, kdy není tak velký aerodynamický hluk od kol apod. a v autě je dobře slyšet. Děje se to normálně i ve vyšších rychlostech na 5 převodový stupeň. Někdy to trvá chviličku, někdy trochu dýl. Když zkusím ten samí postup s tím, že místo pozvolného sešlapávání plynu ho rovnou přitlačím k podlaze, nic takového se neděje. Na volnoběh také nic nepozoruji.

Popravdě nevím, jestli to není normální a není to vlastnost motoru, mám svůj první motor s turbem, takže trošku tápu. Všiml jsem si toho až včera, ale nejsem schopný říct jestli to náhodou nedělalo už od koupě. Zároveň jsem byl včera na instalaci pojistné skříně Safeline Rent+ od Uniqy v autorizovaném servisu. Trošku mě napadlo, jestli by ten zvuk nemohl souviset s tím, že ta jednotka je umístěna někde poblíž turba a při roztáčení to může začít rezonovat. Ale nepřijde mi to moc reálné.

Zajímalo by mě, jak jsou na tom ostatní majitelé totožného motoru s manuální převodovkou, jestli náhodou nepozorují stejné chovaní motoru a zvuk jako já.
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

Normální to není, turbo může být malinko vyosené/uvolněné a časem by se mohly lopatky potkat se stěnou sběrného potrubí a to by bylo fatální. Vařím tady z vody, ale určitě zajeď do :hyu: servisu.
Naposledy upravil(a) Tudy dne 25 dub 2018, 22:36, celkem upraveno 1 x.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Mat01997
Příspěvky: 3
Registrován: 25 dub 2018, 19:59

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Mat01997 »

Mám problém.Auto prestane ťahať niekedy už pri 2.5k ot/m niekedy nad 3k dali mi tam nový softvér no nepomohol. Stane sa to hlavne pri kľudnej jazde keď si idem na 2000 ot/m a pridám tak to ide a niekde medzi 2.5k a 3.1k to prestane ťahať. Neviete poradiť?
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

Asi Ti nezbude nic jiného než zajet do jiného :hyu: servisu, nechat si udělat diagnostiku a případně kompletně nahrát origo soft, určitě to řešit jako reklamaci!
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
hyundaj
*
Příspěvky: 12
Registrován: 23 bře 2018, 14:37

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od hyundaj »

Zdar,
k tomu drnceni v motoru na 2. stupni pri otackach ca. 2000... mal som upne stejny problem hned po kupe... zistena zavada na turbomychadle... vymena v servise ... ted bez problemu, ziadny hukot.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od dibarbora »

Mat01997 píše:Mám problém.Auto prestane ťahať niekedy už pri 2.5k ot/m niekedy nad 3k dali mi tam nový softvér no nepomohol. Stane sa to hlavne pri kľudnej jazde keď si idem na 2000 ot/m a pridám tak to ide a niekde medzi 2.5k a 3.1k to prestane ťahať. Neviete poradiť?
Túto vlastnosť motora som si už všimol aj ja, len mi to nepríde ako porucha ale skôr ako neodladenosť sw motora. Skutočne keď je požiadavka na 4-6 st na výkon motora vtedy zareaguje necitlivo nejaká ochrana(najpravdepodobnejšie ekologická - aby sme náhodou nedymili, zrejme nemá dostatočný tlak vzduchu za turbom) a obmedzí krútiaci moment motora pri tých 2,5k otáčok - asi ubere palivo. Nastáva to asi len za veľmi špecifických podmienok, nie vždy sa to tak chová.
Toto opatrenie nastupuje dosť necitlivo a čím viac motor tlačí medzi 2 - 2,5k otáčok do sedačky tým je to viac cítiť. Na elimináciu v pohode pomáha menej a plynulejšie tlačiť na plyn v kritickom rozsahu otáčok. Toto umožní motoru sa nadýchnuť skôr ako mu tam dáme viac paliva.
Ak mám dobrý predpoklad, tak riešenie musí urobiť výrobca v SW RJ motora. Servisy môžeme len bombardovať sťažnosťami, ktoré majú snáď možnosť tlmočiť ďalej.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od copper5252 »

ahoj musím se zeptat má motor T-GDI 140 EGR ventyl v pravem slova smyslu ? nebo nemá ?
a jestli motor T-GDI 120 má jen uřiznutý jden valec a jinak je schodný z motorem T-GDI 140 ?
bohužel o těchto motorech toho člověk moc nezístí :(
Naposledy upravil(a) copper5252 dne 25 kvě 2018, 03:44, celkem upraveno 1 x.
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
buddha666
*
Příspěvky: 37
Registrován: 10 úno 2016, 10:15

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od buddha666 »

dibarbora píše:
Mat01997 píše:Mám problém.Auto prestane ťahať niekedy už pri 2.5k ot/m niekedy nad 3k dali mi tam nový softvér no nepomohol. Stane sa to hlavne pri kľudnej jazde keď si idem na 2000 ot/m a pridám tak to ide a niekde medzi 2.5k a 3.1k to prestane ťahať. Neviete poradiť?
Túto vlastnosť motora som si už všimol aj ja, len mi to nepríde ako porucha ale skôr ako neodladenosť sw motora. Skutočne keď je požiadavka na 4-6 st na výkon motora vtedy zareaguje necitlivo nejaká ochrana(najpravdepodobnejšie ekologická - aby sme náhodou nedymili, zrejme nemá dostatočný tlak vzduchu za turbom) a obmedzí krútiaci moment motora pri tých 2,5k otáčok - asi ubere palivo. Nastáva to asi len za veľmi špecifických podmienok, nie vždy sa to tak chová.
Toto opatrenie nastupuje dosť necitlivo a čím viac motor tlačí medzi 2 - 2,5k otáčok do sedačky tým je to viac cítiť. Na elimináciu v pohode pomáha menej a plynulejšie tlačiť na plyn v kritickom rozsahu otáčok. Toto umožní motoru sa nadýchnuť skôr ako mu tam dáme viac paliva.
Ak mám dobrý predpoklad, tak riešenie musí urobiť výrobca v SW RJ motora. Servisy môžeme len bombardovať sťažnosťami, ktoré majú snáď možnosť tlmočiť ďalej.

Mám stejný problém, občas když to zadupnu (nejvic viditelne pri 3 ci 4tym stupni) tak je tam hodne znatelny a velmi neprijemny propad tahu, pricemz na krivce vykonu v tomhle rozmezi zadny skokovy propad neni. Docela bych rad vedel cim to. Budu resit asi az pri garancce nebo, kdyz bych tam mel cestu.
I30 kombi 1.4T-GDI M6 Style-technology, white sand
I30 kombi 1.6GDI M6 Tricolor - comfort, ara blue
=zoom=
*
Příspěvky: 16
Registrován: 04 kvě 2018, 08:13

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od =zoom= »

Tak vas asi nepotesim, popsane chovani u sveho auta nepozoruji pokud slapnu na plny plyn nekde kolem 1800 tak to tahne postupne az k 6k dal jsem ho netrapil testoval jsem to na 2-6 stupen u 5 a 6 jsem nesel do 6k na to tu nejsou silnice a ja na to nemam nervy :) jedine cemu se to trochu podoba je to co mi dela klasicky tempomat, kdyz ho zapnu nekde na 1500ot a drzim + tak cca u 2k se nachvili akcelerace zastavi a pak pokracuje ale to bych prisuzoval tomu jak je naprogramovana odezva tempomatu na tlacitka. Jinak mam fastback cca 1mesic stary a najeto cca 1700km, doufam ze po dalsich par tisicich si to tenhle zlozvyk nevypestuje...

S
buddha666
*
Příspěvky: 37
Registrován: 10 úno 2016, 10:15

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od buddha666 »

=zoom= píše:Tak vas asi nepotesim, popsane chovani u sveho auta nepozoruji pokud slapnu na plny plyn nekde kolem 1800 tak to tahne postupne az k 6k dal jsem ho netrapil testoval jsem to na 2-6 stupen u 5 a 6 jsem nesel do 6k na to tu nejsou silnice a ja na to nemam nervy :) jedine cemu se to trochu podoba je to co mi dela klasicky tempomat, kdyz ho zapnu nekde na 1500ot a drzim + tak cca u 2k se nachvili akcelerace zastavi a pak pokracuje ale to bych prisuzoval tomu jak je naprogramovana odezva tempomatu na tlacitka. Jinak mam fastback cca 1mesic stary a najeto cca 1700km, doufam ze po dalsich par tisicich si to tenhle zlozvyk nevypestuje...

S
Spise potesis, cokoliv je lepsi, nez kdyby se zjistilo ze to je proste vlastnost a neda se nijak odstranit ... pokud to tobe nedela tak se odstranit da :)
I30 kombi 1.4T-GDI M6 Style-technology, white sand
I30 kombi 1.6GDI M6 Tricolor - comfort, ara blue
Uživatelský avatar
Stephano35
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 dub 2018, 13:13

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Stephano35 »

vim ze je to hloupej pubertální dotaz ale jakou maximální rychlostí ste jeli s tímto motorem? :-) ja sem v záběhu a nejvíce sem to zkusil 205km/h ale mel sem pocit ze by to slo jeste mnohem dál
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, barva: Micron Grey, výbava: BoC (Trikolor komfort) (2018-)
Hyundai Coupe 2003 (2009-2017)
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“