Hyundai Ioniq

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Dotaz - kolik EV je schopná utáhnout současná přenosová síť než nastane Blackout? Jaké náklady a uhlíkovou stopu by představovalo posílení/rozšíření/přebudování přenosové sítě, aby přechod na EV zvládla? Jaké náklady a uhlíkovou stopu by představovalo navýšení výroby elektřiny?
Fajn, zbavíme se spalováků - kde vezme stát peníze o něž přijde výpadkem výběru spotřební daně z PHM? Tady si odpovím - zavede spotřební daň z elektřiny :) .
A tak se dá pokračovat dál.
My co se tím živíme jasno máme a něco o tom víme. Právě komplexní pohled u Tvých příspěvků chybí :( . Jak uvádí Espero - slepá víra ](*,) .
Ano, je tu maličká skupina uživatelů pro něž je EV řešení jejich mobility, ano spalováky nás jednou opustí a něco je nahradí a asi to budou EV, ale k tomu je potřeba spousta věcí okolo a i sama auta budou muset projít ještě dlouhým vývojem resp. baterie.
A je moc vtipné, jak nikdo nechce řešit skutečné uhlíkové zlo - zaoceánské lodě a leteckou dopravu....
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Axel.Foley »

Turbo: Možná jsem zaslepen spalovacím motorem. Stejně, jako jsi zaslepen svou eko a elektro vírou. Bohužel, opravdu nevidíš souvislosti. Podívej se na situaci ohledně elektromobility v Norsku - co bylo ze začátku grátis, je nyní tvrdě zdaněno. Vývoj, který výše popisuje Mr. :hyu: . Logicky. Za prvé, proč nezdanit něco, co má úspěch. A za druhé, když stát tratí na daních v jednom oboru, vybere si to někde jinde.

Ioniq ti nehaním. Je fajn, že jsi nadšen a spokojen. Přeji ti to. Ale přesvědčovat ostatní, že elektromobilita je jediná správná cesta, to opravdu ne [-X
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Vendelín
***
Příspěvky: 554
Registrován: 05 úno 2014, 17:51
Bydliště: Benešov

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Vendelín »

Kdepak pracuje Turbo?? Třeba se jedná o neplacenou REKLAMU!!!
Hyundai Elantra,1,6 Comfort-prodáno
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2821
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Espero »

Jenže ty zaběhnuté koncernové molochy zkonstruovaly tyto aktuálně alternativní pohonné systémy a nikdo jiný. Oni nemají problémy s tím to začít vyrábět. Jenže to jaksi nejde. Tedy hromadně nejde. Užitná hodnota zatím neodpovídá potřebám lidí. Já jsem se Ioniqem svezl a líbilo se mi to. Ale tím to taky končí. Zatím si ponechám v provozu svůj jediný, sice zaslepený, někdy už vzhledem k věku unavený, celkem dobře vzdělaný, ale hlavně stále pořád poměrně dobře fungující mozek beze změny. A ekologickou propagandou se fakt ovlivnit nenechám, protože o nic jiného nejde.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od mnkk »

Minule som pozeral na YT jazdu elektromobilom do chorvátska. Keď sa nad tým zamyslím, tak najviac vyhrala toyota s hybridom. Dá sa s tým ušetriť, aj byť ekologický, na druhej strane sa da používať prakticky neobmedzene. Tá jazda do chorvátska krásne ukazuje ako na tom sme s vybavením siete. "Rýchlonabíjačky" sú rýchle iba na papieri. Nabíjať len 50 minút 2-3x za deň je extra otravné. Ak prídeš na obsadenú, prípadne rýchlosťou nabíjania obmedzenú stanicu, tak si v prd*li. Radšej nespomínam, že 60% jázd sa niekam ponáhlam, prípadne ma niekto čaka a za to nabíjanie mi isto pekne poďakuje...

Vízia pekná, realita komplikovanejšia.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Axel.Foley »

mnkk: Naprostý souhlas =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Chasnik »

Turbo píše:Váš problém pánové je, že si neumíte zresetovat to zaběhnuté myšlení a podívat se na to z větší perspektivy. Právě ty zaběhnuté koncernové molochy mají z EV hrůzu, pro naprostou většinu je to jen nutné zlo a jejich uvedení na trh oddalují jak jen to půjde. Pro ně je mnohem větší byznys vám prodávat překomplikované poruchové spalováky, aby jste jim pak do servisů pěkně jako ovečky vozili další peníze za oleje, rozvody, spojky, turba, vstřikovače, EGRka, DPFka a další spotřební materiál. Tak proč by vám prodávali bezúdržbová EVčka? A vůbec se při tom neštítí ani falšovat emisní zkoušky. Tak hlavně, že máte "jasno".

Turbo, já ti tvoje nadšení z Ioniqu přeju, ale myslím, že ten nadhled z větší perspektivy bys' spíš potřeboval ty. Já si rozhodně nemyslím, že bych měl zaběhnuté myšlení - občas si ho radši nějakou příjemnou tekutinou zresetuju, nikoli však příliš zhusta :mrgreen: . Novým věcem a postupům se nevyhýbám, ale to neznamená, že je automaticky přijmu. Hlavně jsem v pozoru, když mi někdo něco nutí a přikazuje s odkazem na mé zdraví a dobro! [-X
Obecně: základem pohodlné, ekologické a ekonomické automobility je široká nabídka a důkladná edukace provozovatelů a řidičů, nikoli jakákoli snaha narvat všechny do jedné škatule a nutit jim jediné řešení, které se tváří jako výhodné za všech okolností. Zásadní výhodou elektromobilu je maximální točivý moment již od nejnižších otáček, čili plus pro časté rozjezdy nebo kopcovité terény. Na delších trasách se tato výhoda eliminuje a nastává problém s vláčením vysoké hmotnosti baterií. Tam má spalovací motor stále zásadní plus.
Nehledě na to, že baterie jsou podle mě slepá ulička. Elektromobilita v příměstských aglomeracích má rozhodně svoje místo, ale rozhodně ekologičtější by byla bez baterií, a tedy se zemním sběračem nebo trolejí nad silnicí. To je ale běh na dlouhou trať, resp. na více tratích...
Ať už je pod kapotou jakákoli pohonná jednotka, vždy se potýká s následujícím problémem: drtivou většinu energie spotřebuje na pohon vozidla samotného, nikoli nákladu. V průměru auto váží cca 1500 kg a veze náklad (posádka + bagáž) cca 150 kg, čili pouze desetinu celkové hmotnosti. Zde by se měla upírat pozornost, pokud už se chceme nelogicky rejpat v osobní automobilové dopravě a imrvere přehlížet námořní lodní a leteckou přepravu.

Jinak ty "molochy", ty mají z EV vánoce, protože se to pojí s různými dotacemi, daňovými výhodami a jinými prebendami, které zajistí, že peníze nás, daňových poplatníků, se těmito kanály přesunou do jejich kapes, i když si žádné EV třeba ani nekoupíme...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Tudy »

Já osobně jsem vůči elektromobilům a hlavně vůči jejich přínosu pro ekologii skeptický, možná až moc a příliš subjektivně - mnohem větší budoucnost vidím v autech na vodík ... :-k
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Turbo
*
Příspěvky: 14
Registrován: 20 kvě 2018, 07:33

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Turbo »

Stále dokola ty stejné (stupidní) argumenty....

Z dopravy má ta silniční 90% podíl na tvorbě emisí (CO2 a jedů), u letecké i lodní je to jen v řádu jednotek procent. Pokud někdo věří tomu hoaxu, co se papouškuje po všech autíčkářských fórech, že 10 lodí vyprodukuje víc emisí než všechny auta na světě dohromady, tak ať se jde podívat do zrcadla jak vypadá člověk s vymytým mozkem :) Když ten výraz tady tak rádi používáte :wink: Na světě je 1,3 milirady aut, tzn 10:1 300 000 000. A je vůbec otázkou co ty spalovací auta vlastně vypouštějí, když se v reálu ukazuje, že některé složky emisí jsou dokonce až 1000x překračovány vůči homologačním předpisům. Nedělám si iluze o "kvalitě" paliva těch kontejnerových lodí, ale ta loď vám to nechrlí z výfuku 1m před váma jako ten studený diesel s vykuchaným DPF.

Dnes vyvážíme cca 1/4 produkce elektřiny (ropu z drtivé většiny dovážíme, nejvíc z Ruska), vývoz je cca 25TWh. V ČR je necelých 6mil aut, průměrný roční nájezd je 7000km, spotřeba EV se ztrátami při dobíjení a značnou rezervou je cca 20kWh/100km. Pokud všichni přejdou přes noc na EV, bude to znamenat roční spotřebu 10TWh (zaokrouhleno nahoru). Tzn. žádné další elektrárny stavět nemusíme a stále 15TWh můžeme vyvážet dál. Dobíjení EV bude z většiny probíhat přes noc, což znamená rovnoměrnější zatížení sítě a elektráren, které tak mohou fungovat s větší účinností, a naopak riziko blackoutu se tím sníží. Páteřní rozvodnou sít posilovat nemusíme, ale bude samozřejmě třeba budovat koncové body.

Norsko tady asi rozebírat nebudeme, to je krapet jiná mentalita a jiný vztah k životnímu prostředí (švagr tam žije). To je pro většinu národa, kde můžou legálně vznikat firmy na odstraňování DPF a v každé druhé autodílně se topí vyjetým olejem, stejně mimo obzor chápání.

Žádný koncernový moloch EV vyrábět a prodávat nechce, už to pochopte! Na světě je jedna jediná automobilka, která to myslí s EV vážně, kterou všichni zesměšňovali a předpovídali asi 50x krach. Jen a pouze díky ní, tady dneska je nějaký Ioniq, Leaf, i3, nebo e-Golf. Myslíte, že by Ioniq neuměl dojet 500km, když Musk to uměl nabídnout už před 10ti lety? Hlavně, že je dneska každý leader a průkopník v elektromobilitě. Ani dealeři prodávat EV nechtějí, mám s tím svoji zkušenost. A že lidi o EV nemají zájem? Nesmysl!

Jasně že si stát spotřební daň vzít nenechá. S větším rozšířením EV bude určitě i na trakční elektřinu, ale to nic nemění na tom, že energeticky má to EV 4x nižší spotřebu vůči srovnatelnému spalováku.

Nevím čím se živí mistr Hyundai, energetika ani geopolitika to nebude, takže nejspíš resuscitace spalováků. Tak to potom mám pochopení pro šíření té paniky, protože s nástupem EV té práce výrazně ubude. A to je asi jediné negativum.

Ale hlavně, nikdo tady nikomu nic nevnucuje! Čím delší čas vy budete jezdit ve vašich sračkometech a topit peníze za jejich drahý servis, tím delší čas si já budu užívat startovací výhody EV, jako třeba levné, nebo bezplatné nabíjení :wink: Jen si pak vzpomeňte na svá slova tady, až budete stát v koleně za vyšeptalým dieselem a tu jeho šmakuládu z výfuku si sobě a vašim dětem budete hnát ventilátorem pěkně do kabiny.
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Tudy »

Když už se tady oháníš čistotou provozu elektromobilů, máš představu kolik "bordelu" se nadělá při těžbě a zpracování surovin pro výrobu baterií ? A jakou elektřinou dobíjíš baterie ? V Norsku OK, tam mají hydroelektrárny, ale tady ve střední Evropě je velká většina elektřiny vyrobená v uhelných elektrárnách ! A ještě dlouho se to nezmění, dokud nebude možné ve velkém dlouhodobě skladovat velké množství elektřiny.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od shawt »

Mozna by jsi mohl ubrat Turbo a hodit sem foto toho tveho Ioniq vozu? Nebo si zalozit sve vlastni vlakno, kde muzes psat rozsahle slohove prace, ktere tady stejne nikoho nezajimaji...my tady ekoterorismus radi proste nemame :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Podle me ma ev smysl tak ve mestech. Ioniq ve full el. ma docela zajimave zrychleni, ale nezapomen zapnute extra tlacitko topeni, aby jsi nekam dojel :lol:
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Axel.Foley »

Turbo: Narážku na Norsko jsi nepochopil. Zapátrej trošku na netu, ať se poučíš, jak to tam s elektromobilitou vypadá: mají víc aut než dobíjecích stanic, z čeho vyplývá problém s dobíjením aut. Nestíhají budovat infrastrukturu. Také postupně ruší všechny výhody pro majitele. Vlastně - tobě tam žije švagr, tak to víš určitě líp.

Mimochodem, nabíjení přeš noc: jak chceš nabíjet na sídlišti? Je jedno kde. Budeš tahat kabely a prodlužky z okna obýváku nebo si myslíš, že příjde nějaký dobrák a zadarmo postaví potřebný počet dobíjecích stanic?

Aby to jednoho dne nedopadlo jako s naftou: jeden den proklamováno jako ideální pohon a následně na ně uspořádáme hon větší než ve středověku na čarodejnice.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od petzl62 »

...podívat do zrcadla jak vypadá člověk s vymytým mozkem :)
Je ráno,podíval jsem se a docela v pohodě,pak nastartoval svoje auto a jel do práce.

Důležité je,jestli jsi se podíval do zrcadla ty sám.Protože exemplárnější příklad toho co popisuješ(jeme) jsem dloouho neviděl. :shock: :mrgreen:
Tak ať ti to hezky bzučí :wink:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Chasnik »

Axel.Foley píše:Aby to jednoho dne nedopadlo jako s naftou: jeden den proklamováno jako ideální pohon a následně na ně uspořádáme hon větší než ve středověku na čarodejnice.
Přesně tak...
Turbo, Ioniqa ti nikdo nehaní, skutečnost je ovšem taková, že ne každému se takové auto hodí. To bys měl uznat ty a hlavně různí pohlaváři, kteří nás zase šíbují směrem k velkému průseru.
Ale uznávám, že kromě citově zabarvených výkřiků o sračkometech, ustrašených mološích a mozcích, které je potřeba resetovat, tady zazněla i nějaká fakta.

Jinak konkrétně Ioniqa jsem si kalkuloval loni v létě, než jsem vyměnil auto. Aby to pro mě bylo zajímavé, tak by musela předváděčka (electric, ne hybrid) stát max. 650 000,-, auto by muselo mít tažné, doma bych musel mít rezervovaných 32 A (momentálně 3x25, stejně jako plno baráků okolo), domácí noční nabíjení bych musel dostat do firemních nákladů (nejlépe s odpočtem DPH) a pro dlouhé (většinou zahraniční) jízdy by mi musel importér nebo dealer garantovat zapůjčení vozu s tradičním pohonem za skutečně zvýhodněnou cenu, klidně s nějakým omezením počtů výpůjček ročně a stáním mého Ioniqa na dealerství po dobu výpůjčky. Takže ne, že bych se o to nezajímal, ale v současné situaci je to stále mimo mantinely, a to dost. [-X

Čili EV pro někoho třeba ano, ale rozhodně ne pro všechny. "Sračkomety" tady mají stále co říct :)
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Turbo
*
Příspěvky: 14
Registrován: 20 kvě 2018, 07:33

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Turbo »

Musí, muselo, musela... co takhle ubrat na pohodlnosti a přidat na ohleduplnosti?

Ono je třeba si to EV pořádně vyzkoušet, ne 10min zkušební jízda, ale třeba půjčit na týden. Pak teprve pochopíte ten posun dopředu, ale ne v momentě, když se s EV poprvé rozjedete, ale až se po týdnu vrátíte do spalováku, tak budete mít pocit, jako když jste přesedlali do parního stroje :) Dojde vám spousta souvislostí o kterých teď nemáte ani ponětí :wink:

Ioniq má 1f palubní nabíječku, takže 3x32A je k ničemu. Z 16A 1f zásuvky ta za noc (8hod) nabiješ, z nuly stejně nikdy nabíjet nebudeš.

Už ho mám doma, na živo je možná šmrncovnější než na fotkách, introš taky celkem fajn, místa solidně, i kufr celkem ujde, určitě může plnohodnotně sloužit jako rodinné auto. Ale některé detaily... no BMW to prostě není, a možná ani ta vysmívaná Škodovka, ale nebudu dráždit zdejší vyznavače značky.

Má lehce pomuchlaný předek, takže nejdřív drobná léčba, až s tím něco najezdím, tak poreferuji víc.

A bohužel se opět ukazuje, že na Korejce a Japonce jsou bezkonkurenčně nejdražší díly.
Přílohy
i1.jpg
i1.jpg (145.77 KiB) Zobrazeno 2370 x
i2.jpg
i2.jpg (101.23 KiB) Zobrazeno 2370 x
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“