motor 1.4 T GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od copper5252 »

tak pokud je mi známo tak tachometry přemněřují čili ukazují více než je realita !!!

navíc na rychlost nad 190 kmh už někdy tachometry ukazují opravdu bludy proto jsem se ptal podle čeho mněříl rychlost !
Naposledy upravil(a) copper5252 dne 01 čer 2018, 01:35, celkem upraveno 1 x.
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Mirus30 »

Tachometry promerujou, ale ne buhvi o kolik jak pises.... u me treba s i30 necelejch tachometrovejch 230 bylo 219.3 coz neni zadna hruza, urcite to neni tak, ze by se to lisilo o desitky km/h [-X
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 110
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Zubesuch »

ja napr. nepozorujem ziadne straty vykonu pri zrychlovani. mozno preto ze Vifujem a občasne mu davam fakt kapky. Priemerna spotreba je 7l/100.

co ma naozaj stve je ak zapnem v posunovackach v meste klimu. niekedy si pridem ako v autoskole.
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od copper5252 »

tak mi přemněřuje, když jedu 60 kmh podle tachometru tak realně jedu 53kmh čili techometr přidává 7 kmh někde jsem četl že čím víší rychlost na tachometru čím více ukazuje "nesmysly"
třeba škoda rapid když na tacho ukazoval 210 kmh tak realně to bylo 188 kmh
třeba u fabie rs mi to přemněřovalo o 10 kmh
proto jsme se ptal jestli to mněříl tachometrem nebo na GPS
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od idam.i »

Zubesuch píše:ja napr. nepozorujem ziadne straty vykonu pri zrychlovani. mozno preto ze Vifujem a občasne mu davam fakt kapky. Priemerna spotreba je 7l/100.

co ma naozaj stve je ak zapnem v posunovackach v meste klimu. niekedy si pridem ako v autoskole.
Musíš roztočiť turbo,inak to nepôjde. :wink:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Jakub91
Příspěvky: 9
Registrován: 23 kvě 2018, 10:49

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Jakub91 »

Zdravim...tak hlasim ze aj mne sa to uz prihodilo (to docasne zavahanie motora pri zatazi) mam fastback asi mesiac najazdenych 1100km aktualne.

Stalo sa mi to asi 4 krat za velmi specifickych podmienok. Vzdycky ked som dlhsie predtym isiel takym kludnym tempom okolo 50-60kmh cez mesto alebo vychadzal z mesta.

Naposledy som to pocitil najviac....isiel som za nakladnym autom dobrych 5km okolo 50kmh zaradenou 3 a rpm okolo 2000. ked nakladiak odbocil mimo cesty v takom miernom kopci....trochu som spomalil, otazky klesli na cca 1800 rpm a nasledne som tak razantnejsie sliapol na plyn asi do 2500 otacok motor tahal OK ako stale potom ale ako keby ho RJ priskrtila nepripadalo mi to ako nejaky mechanicky problem len nieco softwarove...ale nechal som stlaceny plyn ze ci to rozdycha....tak motor isiel do otacok ale rozhodne nie tak svizne ako normalne....nasledne preradenie na 4 a pridanie plynu uz motor prebralo a tahal zase ako normalne.

Mozno ze pocas dlhsej jazde pomalsim tempom RJ prisposobi nejake nastavenia motora a ked nahle sa zmeni styl jazdy tak jej chvilku trva kym nastavi vsetko na normal...netusim fakt len strielam :D ale dufam ze sa to nebude zhorsovat zatial je auto v zabehu tak este mozno tento jav zmizne.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW, v.Family, White Sand (05/2018 - ~)
Hyundai Getz 1.1 46kW 2004 (2010 - 2018)
buddha666
*
Příspěvky: 37
Registrován: 10 úno 2016, 10:15

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od buddha666 »

Jakub91 píše:Zdravim...tak hlasim ze aj mne sa to uz prihodilo (to docasne zavahanie motora pri zatazi) mam fastback asi mesiac najazdenych 1100km aktualne.

Stalo sa mi to asi 4 krat za velmi specifickych podmienok. Vzdycky ked som dlhsie predtym isiel takym kludnym tempom okolo 50-60kmh cez mesto alebo vychadzal z mesta.

Naposledy som to pocitil najviac....isiel som za nakladnym autom dobrych 5km okolo 50kmh zaradenou 3 a rpm okolo 2000. ked nakladiak odbocil mimo cesty v takom miernom kopci....trochu som spomalil, otazky klesli na cca 1800 rpm a nasledne som tak razantnejsie sliapol na plyn asi do 2500 otacok motor tahal OK ako stale potom ale ako keby ho RJ priskrtila nepripadalo mi to ako nejaky mechanicky problem len nieco softwarove...ale nechal som stlaceny plyn ze ci to rozdycha....tak motor isiel do otacok ale rozhodne nie tak svizne ako normalne....nasledne preradenie na 4 a pridanie plynu uz motor prebralo a tahal zase ako normalne.

Mozno ze pocas dlhsej jazde pomalsim tempom RJ prisposobi nejake nastavenia motora a ked nahle sa zmeni styl jazdy tak jej chvilku trva kym nastavi vsetko na normal...netusim fakt len strielam :D ale dufam ze sa to nebude zhorsovat zatial je auto v zabehu tak este mozno tento jav zmizne.
Nepujde. Mam 11tkm deje se to furt
I30 kombi 1.4T-GDI M6 Style-technology, white sand
I30 kombi 1.6GDI M6 Tricolor - comfort, ara blue
Jakub91
Příspěvky: 9
Registrován: 23 kvě 2018, 10:49

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Jakub91 »

buddha666 píše:
Jakub91 píše:Zdravim...tak hlasim ze aj mne sa to uz prihodilo (to docasne zavahanie motora pri zatazi) mam fastback asi mesiac najazdenych 1100km aktualne.

Stalo sa mi to asi 4 krat za velmi specifickych podmienok. Vzdycky ked som dlhsie predtym isiel takym kludnym tempom okolo 50-60kmh cez mesto alebo vychadzal z mesta.

Naposledy som to pocitil najviac....isiel som za nakladnym autom dobrych 5km okolo 50kmh zaradenou 3 a rpm okolo 2000. ked nakladiak odbocil mimo cesty v takom miernom kopci....trochu som spomalil, otazky klesli na cca 1800 rpm a nasledne som tak razantnejsie sliapol na plyn asi do 2500 otacok motor tahal OK ako stale potom ale ako keby ho RJ priskrtila nepripadalo mi to ako nejaky mechanicky problem len nieco softwarove...ale nechal som stlaceny plyn ze ci to rozdycha....tak motor isiel do otacok ale rozhodne nie tak svizne ako normalne....nasledne preradenie na 4 a pridanie plynu uz motor prebralo a tahal zase ako normalne.

Mozno ze pocas dlhsej jazde pomalsim tempom RJ prisposobi nejake nastavenia motora a ked nahle sa zmeni styl jazdy tak jej chvilku trva kym nastavi vsetko na normal...netusim fakt len strielam :D ale dufam ze sa to nebude zhorsovat zatial je auto v zabehu tak este mozno tento jav zmizne.
Nepujde. Mam 11tkm deje se to furt

Hmm a inak motor v pohode hej ? A ako casto sa to deje tebe ?
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW, v.Family, White Sand (05/2018 - ~)
Hyundai Getz 1.1 46kW 2004 (2010 - 2018)
Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 110
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Zubesuch »

zaujimave by bolo info, ci ludia ktorym sa to deje pridavaju aditiva. Ja pridavam Vif. uplne pravidelne pri kazdom tankovani 40ml.

dnes som skusal, zhruba 20km som cruisoval s 2000rpm a potom som tomu pridal. nic, ziadny pocit mensieho vykonu. skusil som zase na 3ke, potom na 4ke, na 5ke a nic nezvycajne sa nedialo. Najazdene 14600km.
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
Jakub91
Příspěvky: 9
Registrován: 23 kvě 2018, 10:49

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Jakub91 »

Zubesuch píše:zaujimave by bolo info, ci ludia ktorym sa to deje pridavaju aditiva. Ja pridavam Vif. uplne pravidelne pri kazdom tankovani 40ml.

dnes som skusal, zhruba 20km som cruisoval s 2000rpm a potom som tomu pridal. nic, ziadny pocit mensieho vykonu. skusil som zase na 3ke, potom na 4ke, na 5ke a nic nezvycajne sa nedialo. Najazdene 14600km.

Ja som zatial tankoval len dvakrat..a do druhej nadrze som uz ties pridal VIF a budem aj do dalsich...budem to sledovat...dufam ze casom niekto na nieco pride alebo origo Hyundai vyda nejaky software update...je tu niekto komu sa to deje castejsie resp. pri kazdej jazde ??
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW, v.Family, White Sand (05/2018 - ~)
Hyundai Getz 1.1 46kW 2004 (2010 - 2018)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od dibarbora »

VIF pridávam pravidelne od prvej nádrže ako som auto prevzal a v tom to asi nebude. Skôr by som postavil otázku kde kto tankuje. Zo zásady sa snažím vyhýbať značkovým pumpám typu shell, slovnaft, omv .. . Tankujem na pumpách s väčším výčapom (tesco, metro ... ) žiadne družstevné výčapy - držím sa hesla, že verím sám sebe a nie pumpárovi, takže základný benzín a vlastné aditívum. Keď mám príležitosť tak zbehnem na Avanti do Wolfstahlu a mám pocit, že na rakúsky benzín to nerobí. Pokojne to môže robiť citlivosť motora na oktánové číslo - tých 95 je možno hraničných aj keď je to odporúčaný benzín a pri "vhodnej" zostave hviezd to už môže škrtiť aj čidlo klepania a následná dynamická úprava predstihu .
Musím sa dokopať a natankovať nejakú viac oktánovú prémiu do prázdnej nádrže aby som mal porovnanie - len mám z toho obavy lebo vzhľadom na cenu to je asi dobrý ležiak v nádržiach na pumpe.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

Do i30 jsem vždy tankoval 100 oktanový benzín (Verva 100) a k tomu VIF (jen 1/2 doporučené dávky). Jsem přesvědčen, že benzínem to nebude, ale Ti co mají problémy, tak to zkusit mohou, zas tak drahý pokus to není.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
asd111
**
Příspěvky: 248
Registrován: 17 říj 2017, 20:31
Bydliště: Kladno

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od asd111 »

Tudy,dibarbora po vas bych chtel jednou kupit auto(myslim to v dobrem slova smyslu) :-)
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Jakub91
Příspěvky: 9
Registrován: 23 kvě 2018, 10:49

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Jakub91 »

Vymienal niekto z vas olej uz pred 1.garanckou? Urcite ano to som si aj odpovedal :D :D
Dalsia otazka ako ste to riesili ? V autorizaku alebo niekde inde popripade aj niekto menil sam ??

Rozmyslam nad vymenou pri cca 5000km po zabehu

Oleje po dlhsom brazdeni internetu a forach som zuzil na:
1. Millers Oils NANODRIVE EE LONGLIFE 5W-40 ACEA A3/C3
2. LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 ACEA A3
3. Yacco LUBE GDI 5W30

Dakujem vopred za odpovede a nazory :)
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW, v.Family, White Sand (05/2018 - ~)
Hyundai Getz 1.1 46kW 2004 (2010 - 2018)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od dibarbora »

Vymeniť môžeš v pohode, najlepšie sám. Len tie oleje mi pripadajú ako zbytočný luxus, vzhľadom k tomu, že dlhodobo s nimi môžeš pokračovať len s rizikom straty záruky. Nespĺňajú totiž normu ACEA A5/B5, ktorú mám aspoň ja v príručke napísanú ako jedinú možnú alternatívu. V autorizáku ti to patrične asi vysvetlia a aj zapíšu do servisnej knižky a prípadnú reklamáciu budú riešiť s jasnou výhovorkou.
Takže je to ťažké rozhodnutie záruka vs. dlhodobá životnosť motora (aj keď ťažko dokázateľná).
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“