Karbon na pístech GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

Zázrak :!:

:mrgreen:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Alf6 »

https://www.oleje.cz/clanek/Motorove-ol ... -motocykly

Během studených startů motoru dochází k nejméně 50% jeho celkového opotřebení, protože všechny součásti nejsou v této době správně mazány. Při každém odstavení motoru olej stéká do olejové vany a po několika hodinách jsou některé součásti již bez potřebné ochrany. V několika prvních vteřinách po opětovném uvedení do chodu, než je dosažen plný průtok oleje všemi mazanými místy, trpí některé součásti motoru, jako např. pístní kroužky, ložiska, vačky a zdvihátka přímým kontaktem kovových ploch, na kterých dochází k nevratnému poškození povrchu. Také přísady proti opotřebení, používané v běžných motorových olejích nedosahují své plné účinnosti, dokud teplota olejového filmu, a tedy celého motoru, není 50 - 60 °C. Pokud je vozidlo provozováno na krátké vzdálenosti s delšími přestávkami, olej se nezahřeje na provozní teplotu a výsledkem je nadměrné opotřebení např. rozvodového mechanismu.
Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Tudy »

Ke karbonu v přímovstřikových motorech jsem našel ještě jednu zajímavou stránku:

http://www.sportmotor.cz/dekarbonizace.html
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Chasnik »

To by mě zajímalo, jestli je to fakt extrém nějakého auta, co věčně trajdalo po městě s podtáčeným motorem, nebo víceméně běžný stav.

Jak dřív s GDIčkem, tak teď i s CRDi motorem jednou za nádrž jedu domů z práce po dálnici na čtyřku, místo šestky, abych ten motor trošku protočil a prohřál. Snad to pomáhá...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

Zajímavé :-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ronan
*
Příspěvky: 18
Registrován: 10 čer 2013, 21:05

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od ronan »

Aj ja pridávam niečo o karbóne v motoroch s priamym vstrekovaním...

http://www.vif.cz/files/files/Novinky/SMS1702012015.pdf
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Chasnik »

Zajímavý test, na můj vkus vychází až pohádkově příznivě pro VIF, řekl bych až podezřele příznivě. Ale třeba je fakt tak nebetyčně dobrej :wink:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od dibarbora »

Ten test treba poriadne precitat a pochopit.Test hovori o tom, ze vif na aute dokaze udrzat v cistote vstrekovacie trisky (pripadne ich dokaze vycistit). Ciste trisky v urcitej miere eliminuju aj tvorbu karbonu, takze ani VIF nie je samospasne riesenie, akurat dokaze ucinne eliminovat jeden faktor karbonizacie motora.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od copper5252 »

to Alf6: ahoj na tenhle problém studených startu a špatného mazání , se da použít metabond
https://www.metabondcz.com/prisady-do-m ... u-do-3-5-t

možná si tedka někdo řekne ahá další "sra*ka" a tahaní peněz ! před dost lety jsem matabond dal do motorky :) když jsem pak po xyz něchal dělat výbrus , tak nastřojař co mi to dělal dost nadávál že se z tím natrápil (tedy takhle to neřekl ) že mu to nenchtělo brát material , prostě to klouzalo :mrgreen:

pak jsem metabond nalil do jawa 90 běžný najezd tohohle motoru do vybrusu u mně byl 15tkm max po použítí metabondu 40tkm , to samé bylo u ČZ 250/513 cross ,ty motory moc nevydrží , a hlavně když jsou upravené , taky použít metabond skoro dvojnásobný najezd ,

omlouvám se za odbočení od tematu
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Alf6 »

Do oleje nic nepatří. Aditiva jsou tam z výroby a stačí zagooglovat.. Vyhozeny prachy
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od petzl62 »

Někdy je dobré se od googlení umět oprostit a poslouchat taky názory těch,co s auty taky jezdí a pracují :lol: :mrgreen:
Věř,že ti na googlení a psaní co je a co není lepší,nemají čas a ani chuť :P
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od idam.i »

Keby som dal na reči automechanikov,tak si auto nekúpim a :hyu: už tobôž nie :wink:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Alf6 »

petzl62 píše:Někdy je dobré se od googlení umět oprostit a poslouchat taky názory těch,co s auty taky jezdí a pracují :lol: :mrgreen:
Věř,že ti na googlení a psaní co je a co není lepší,nemají čas a ani chuť :P
90 % mechaniku tě řekne, že 5w40 je plná syntetika a 10w40 polosyntetika a každy o sobě bude tvrdit, že tomu rozumí a auto zná jak své boty. Žádné přídavné látky do motorového oleje nepatří. Všechna aditiva jsou v oleji z výroby a olej jen nemaze, ale má i další vlastnosti.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=152&t=31742
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od copper5252 »

to Alf6: metabond není aditivum :) aspon kdybys sis přečetl odkaz k čemu je :)
navíc je každého věc co motoru nalije , ja jsem napsal jen svoji skušenost nic víc
a to že v olejí jsou aditivá to je snad jasné že jo , ale žadný olej neumí to co metabond , tady o žadném takovém oleji nevím !

neříkam že všechny výrobky fungují , některé fungují některé ne ! některé jsou jen tahaní peněz z lidi některé pomužou :)

to samé se týká odstranovaní karbonu v motorech , některé připravky fungují některé ne !
ale taky bych mohl říci že vše potřebné je oleji a žadný dokerabonizační připravek do motoru nepatří :)
i když je to blbost že jo !

edit : k tomu tvojemu odkazu , co na to říci že par lidi vubec neví o čem mluví :) metabond a teflon jo :) , ano napsal jsem tam že na motoru zanechá zlatavý nadech níc víc ! ale jinak funguje :) ono hodně lidi má zafixované staré typy připravku do oleju a paliv které obsahovaly chlor a podobné marasy ! ty bych do motoru nikdy nenalil !


ale dost už jsem odbočili od tématu , za což se omlouvám
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Alf6 »

to Alf6: metabond není aditivum :) aspon kdybys sis přečetl odkaz k čemu je :)
https://www.metabondcz.com/?gclid=EAIaI ... gJNF_D_BwE

Sam výrobce uvadi Metabond jako aditivum a ty zde budes tvrdit, ze Metabond aditivum není. :D

viz"Aditiva Metabond do benzínu, nafty, oleje aj. jsou unikátní přípravky využívající nanotechnologií k dosažení velmi vysokého výkonu za dobrou cenu.


V tomto pripade jsi to ty, kdo neumi cist.

žadný olej neumí to co metabond , tady o žadném takovém oleji nevím !
V oleji je cely komplex aditiv, která pracuji vzajemne a vyvazene oproti metabondu.

Timto debatu koncim.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“