Nízká účinnost katalyzátoru
Moderátoři: vipe, Moderátoři
Nízká účinnost katalyzátoru
Ahoj,
už cca 2 roky mám problém s nízkou účinností katalyzátoru (svítí check engine, hlásí to řídící jednotka). Emisemi jsem s tím naposledy (2015) bez problémů prošel, ale když jsem teď četl o těch změnách metodiky, tak mi došlo, že mám asi problém. Nejde o to, že by emise byly špatně, ale ŘJ zkrátka buď bude ukazovat tu chybu, nebo nebude ukazovat ten readiness kód.
Čili dvě otázky:
1) Máte s tím někdo zkušenost a opravdu se bojím oprávněně?
2) Pokud je odpověď na 1) ano, tak má smysl snažit se sehnat cat na vrakáči? Nový jsem koukal stojí jen díl 10k, to je už skoro 1/4 ceny auta, s prací určitě. Případně nezná někdo nějaké jiné levnější řešení?
Díky za rady
už cca 2 roky mám problém s nízkou účinností katalyzátoru (svítí check engine, hlásí to řídící jednotka). Emisemi jsem s tím naposledy (2015) bez problémů prošel, ale když jsem teď četl o těch změnách metodiky, tak mi došlo, že mám asi problém. Nejde o to, že by emise byly špatně, ale ŘJ zkrátka buď bude ukazovat tu chybu, nebo nebude ukazovat ten readiness kód.
Čili dvě otázky:
1) Máte s tím někdo zkušenost a opravdu se bojím oprávněně?
2) Pokud je odpověď na 1) ano, tak má smysl snažit se sehnat cat na vrakáči? Nový jsem koukal stojí jen díl 10k, to je už skoro 1/4 ceny auta, s prací určitě. Případně nezná někdo nějaké jiné levnější řešení?
Díky za rady
Hyundai Getz 1.4, 71kW, 2006
- Reklama
Re: Nízká účinnost katalyzátoru
Zveřejněte fotku katalyzátoru a jaké Euro má vaše auto. Už jsem katalyzátor Euro 4 repasoval a na emisích v pohodě.
Re: Nízká účinnost katalyzátoru
Mám Euro 3 (EHS 2003/76B), fotku příkládám. Ten katalyzátor se vysypal a přicpal výfuk.
Mám ještě otázku, nezkoušel jste použít někdo katalyzátor z accentu se stejným motorem (G4EE)? Najít totiž přímo Getze, co nedostal zjevnou ránu na předek není úplně snadné.
Mám ještě otázku, nezkoušel jste použít někdo katalyzátor z accentu se stejným motorem (G4EE)? Najít totiž přímo Getze, co nedostal zjevnou ránu na předek není úplně snadné.
- Přílohy
-
- P_20180707_100405_vHDR_On.jpg (222.05 KiB) Zobrazeno 6152 x
Hyundai Getz 1.4, 71kW, 2006
Re: Nízká účinnost katalyzátoru
Fakt se katalizátor vysypal? Nebude vadná nějaká lambda sonda?
Že by motor bez katalizátoru prošel emisemi?
Že by motor bez katalizátoru prošel emisemi?
Re: Nízká účinnost katalyzátoru
Jak jsem psal, výfuk byl plný zbytků. Udělal jsem blbost, že jsem jel cca 50km na tři válce - kuna mi prekousala kabely. Těsně po tom jsem s resetovanou řídící jednotkou prošel, naposledy už kontrolovali i readyness kódy.
Fakt moc by mi pomohlo, kdyby někdo věděl jestli tam nacpu ten z accenta.
Fakt moc by mi pomohlo, kdyby někdo věděl jestli tam nacpu ten z accenta.
Hyundai Getz 1.4, 71kW, 2006
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Nízká účinnost katalyzátoru
No jo jízda na tři se na katu zřejmě nesmazatelně podepsala. Jde totiž o to, že díky "průchozímu" jednomu válci se lambda pořád snaží ochuzovat směs - je v ní moc kyslíku, tím zbytek motoru jede na chudou směs, je zvýšená teplota spalování a navíc nějaká nezapálená směs během chvilky ho přehřeje hořením v katalyzátoru a je to...... Jednou jsem jel v noci z práce a předemnou jel tuším Peugot 205 a zpozoruju, že mu něco svítí pod autem, když se zhoupl na dírách koukám že svítí katalyzátor ...... skoro bíle , taky jel asi na "tři"
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Nízká účinnost katalyzátoru
Pokud je ve směsi více paliva, pak je směs bohatá a na lambdě se snižuje napětí při chemické reakci. ŘJ na tomto základě ochuzuje směs zkracovaním délky vstřikování, čímž dorovnává směs na optimální poměr. Pokud je naopak více kyslíku, délka vstřiku se prodlužuje.
Pokud je katalyzátor pro stejné Euro a mechanicky tam vejde, pak není žádný problém. Při splnění daného Eura tam může být jakýkoliv katalyzátor, který tam mechanicky vejde nebo jde upravit připojení k potrubí. Pokud máte katalyzátor ve svodech, opět se to řeší podle průměru s odřezáním jedné strany starého katalyzátoru, vložením nového a zavařením. Dělal jsem to na své Sonatě NF a naprosto bez problémů. Cena bez práce do 2000,-.
Pokud je katalyzátor pro stejné Euro a mechanicky tam vejde, pak není žádný problém. Při splnění daného Eura tam může být jakýkoliv katalyzátor, který tam mechanicky vejde nebo jde upravit připojení k potrubí. Pokud máte katalyzátor ve svodech, opět se to řeší podle průměru s odřezáním jedné strany starého katalyzátoru, vložením nového a zavařením. Dělal jsem to na své Sonatě NF a naprosto bez problémů. Cena bez práce do 2000,-.
Re: Nízká účinnost katalyzátoru
Ahoj, ja som tam dal katalyzátor z felicie, odrezať a zavariť. Robil to jeden zvarač, presne tam sadne.
Re: Nízká účinnost katalyzátoru
Pokud je ve stejném Euro a pasuje, tam je to prakticky jedno.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Nízká účinnost katalyzátoru
Myslím, že katalyzátor je stejný pro EU2 i pro vyšší, rozdíl je v řízení motoru, od EU3 jsou 2 lambdy a motor je čím dál tím výš sešněrován a každá kapka paliva se pečlivě hlídá aby náhodou nebyla do motoru vstříknuta navíc. Proto jsou např. motory s EU2 příjemnější na jízdu, reagují lépe na plyn, jsou celkově "živější" než nějaké s EU 4 nebo 5. Např. SX4 má s 1,6 120koní a je lehčí o skoro 150kg než Nubira co má 1350 kg a 133koní přesto jízda s Nubirou byla daleko příjemnější i na LPG kdy se výkony v podstatě srovnaly.... za vše může EU 2 u Nubiry a EU5 u SX4
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Nízká účinnost katalyzátoru
Není stejný a ani nemůže. Čím vyšší Euro, tím hustější síť kanálků a tedy větší plocha pro chemickou reakci. Euro2 = hustota kanálů 400 cpsi, Euro 4 = hustota kanálů 800 cpsi.