Zadrhavanie a klepanie motora

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
zapalkac
*
Příspěvky: 65
Registrován: 28 črc 2010, 19:24
Kontaktovat uživatele:

Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od zapalkac »

Caute, kedze na FB sa tieto konverzacie rychlo stratia vytvaram ju teda tu.
Ak mate napr. 2000rpm na 3ke a zoslapnete pedal na podlahu pri jazde dokopca tak sa mi z motora ozve ostry kovovy naraz akokeby zaklepali ventily a motor strati vykon na polsekundu. Cele sa to deje cca pri 3000rpm. V servise netusia o co ide, tak sa podme pobavit a zatlacit na vsetky servisy, ze to nie je normalne ked ani moja stara felda nic take nerobila.
1,4 TGDI
Hyundai 1,4 T-GDI 103kw, Family, Ara blue
Reklama
 

prdlik
*
Příspěvky: 73
Registrován: 10 úno 2018, 23:08

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od prdlik »

Mne by asi ani pri 2tis otackach nenapadlo do kopce na trojku davat plyn az na zem. Pri jake rychlosti?
zapalkac píše:Caute, kedze na FB sa tieto konverzacie rychlo stratia vytvaram ju teda tu.
Ak mate napr. 2000rpm na 3ke a zoslapnete pedal na podlahu pri jazde dokopca tak sa mi z motora ozve ostry kovovy naraz akokeby zaklepali ventily a motor strati vykon na polsekundu. Cele sa to deje cca pri 3000rpm. V servise netusia o co ide, tak sa podme pobavit a zatlacit na vsetky servisy, ze to nie je normalne ked ani moja stara felda nic take nerobila.
1,4 TGDI
Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Shebo
*
Příspěvky: 14
Registrován: 14 úno 2018, 14:23
Bydliště: Bánovce nad Bebravou

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od Shebo »

Ahoj, zatiaľ sa mi to stalo iba raz, pri plne obsadenom aute, keď som potreboval prudšie zrýchliť, stalo sa to na 3 prevodovom stupni a pri otáčkach asi 3000, žiadny zvuk som však nepočul, ale tu polsekundovú stratu výkonu som pocítil, bolo to dosť nepríjemné.... motor 1,4 TGDI, najazdených mám len 2000 km.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od idam.i »

Dúfam,že to nebude problém ako mám Opel na svojej 1,4T. :shock:
http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=100&t=7000
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
robenzo
*
Příspěvky: 46
Registrován: 14 črc 2018, 07:40

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od robenzo »

Aj mne to niekedy spraví presne ako píšeš 1.4 tgdi i30 kombi aj to s tym výkonom aj s tým puknutim či ako to nazvať. Nechápem čo to robí
Camelopardalis
Příspěvky: 9
Registrován: 15 črc 2017, 23:17

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od Camelopardalis »

U mě přesně stejně. Řekl bych spíš že to cvaknutí je jako nějaký relé nebo spínač.
Mám najeto už skoro 18000 a dělá to pořád. V servisu na nic nepřišli ale to mě vůbec nepřekvapilo
prdlik
*
Příspěvky: 73
Registrován: 10 úno 2018, 23:08

Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od prdlik »

Mne to nepuka, ale je tam proste 1s turbodira. Je treba s tim pocitat. Proto podradim a pridavam s plynem az na podlahu v momente, kdy tam mam tak 3tis minimalne, takze kdyz se sekundu nic nedeje, tak mi klesnou otacky nekam na 2,5 a pak to zabere.

Pokud tam mas 2tis, slapnes az na podlahu, tak ti to spadne po1s pod 1,5tis a pak to samozrejme netahne.

Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 302
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od michal84 »

Práve riešim čí ísť do tohoto motoru koli LSPI (to čo trápi napr spomínané motory od Oplu) ... podla popisu by to na to sedelo :( samozrejme sa to takto nedá s istotou povedať.
Pridávaním plynu na podlahu v 2000 otáčkach sa myslím vytvoria ideálne podmienky k tomuto efektu. Ak sa to ale deje povedzme aj u 3000 otáčiek, tam by som čakal že je motor už relatívne roztočený ...

Niečo málo informací k LSPI

https://en.wikipedia.org/wiki/Low-speed_pre-ignition

https://motofocus.cz/technika/36078,zab ... enemu-lspi
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Tomas_i30
Příspěvky: 3
Registrován: 23 črc 2012, 10:54

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od Tomas_i30 »

1.4 t-gdi ma konstrukcne dva kusy CVVT mechanizmov pre saci a vyfukovy vackovy hriadel. Natacaju sa podla potreby vykonu, otaciek motora atd. Na mojej starej i30 (1.4 cvvt - 140 tkm) sa to sprava tak ze obcas pri stlaceni plynu na podlahu zacujete jeden ostry kovovy zvuk. Sposobuje to opotrebenie CVVT mechanizmu ktory sa prilis prudko a naraz natoci do medznej polohy a buchne o vnutorny doraz. To by nebol az taky problem . Horsie je ze pri vacsom opotrebeni tohoto CVVT mechanizmu sa pri urcitych medznych otackach a potrebe vykonu ozve taky kovovy cvrlikavy zvuk. Je to sposobene tym ze ten CVVT mechanizmus sa nataca tam a spet , tam a spet a nevie co so sebou. Riesenie je vymena CVVT mechanizmu.
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 302
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od michal84 »

Tak užívatelia čo tu o probléme píšu majú najazdené. jeden ani nie 20 000 km a druhý iba 2 000 km tak o opotrebení minimálne v druhom prípade nemože byť reč ...
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Uživatelský avatar
stirling
*
Příspěvky: 60
Registrován: 17 srp 2018, 12:20

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od stirling »

Mě už se to také stalo, šlápnu na to a kolem 3000 kovové cvaknutí a na chvilku drobný výpadek výkonu. Bohužel zatím to nedokážu nasimulovat stalo se to asi dvakrát a pak když jsem se to pokoušel nasimulovat tak to bylo v pohodě. Mám najeto pouze 5000. Daří se to někomu nasimulovat?
Votavik
**
Příspěvky: 116
Registrován: 19 zář 2017, 20:25

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od Votavik »

Ahoj, stalo se to taky zatim 2x. Najeto 12000. Okolo 3tis otacek kdyz uz je motor pekne v tahu najednou kratky propad vykonu. Bez jakehokoli cvaknuti/zvuku. Koncem zari mam garancku, tak to urcite zminim, ale nedelam si iluze... :roll:
2017 - dosud - Hyundai I30 Kombi 1.4 T-GDI T-K
kajman73
*
Příspěvky: 40
Registrován: 24 bře 2013, 17:23

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od kajman73 »

Ahoj, přesně jak píšete. Mám 1.4 tgdi v i30 kombi a pokud sešlápnu plyn až na podlahu, tak se při zrychlování mezi 3000-4000 ozve kovové cvaknutí (jak když klepne drát do kovu) a na velmi krátký okamžik motor zaváhá a následně pokračuje v zrychlování. Když vím v jaké situaci k tomu dochází, tak není těžké to nasimulovat. Sice k tomu nedojde vždy, ale tak v polovině případů ano.
Pokud nezrychluju na max (sešláplý pedál až na podlahu), tak se to neprojeví.
Nájezd 7500Km, žádné jiné problémy s motorem nemám, tohle mi přijde jak něco související s turbem, protože u mých dřívějších neoturbených motorů jsem nikdy nic podobného neslyšel.
Hyundai i30 kombi III; 1,4 T-GDI
Hyundai i30 kombi II; 1,6 CVVT
Nissan Almera 1,5
Škoda Forman
Fiat 127
Uživatelský avatar
Tomasek
*
Příspěvky: 33
Registrován: 27 črc 2018, 19:45
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od Tomasek »

Už se mi to taky parkrát stalo, při předjíždění je to fakt paráda, pěkně jsem se zapotil.
i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Stargazing Blue
Uživatelský avatar
Ruska.ruleta
**
Příspěvky: 416
Registrován: 12 črc 2010, 11:34

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Příspěvek od Ruska.ruleta »

A to dela i bez zapnute klimatizece?
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
:hyu: i30cw CRDi 85 kW
:hyu: i30 MPI
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“