Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Moderátoři: vipe, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
ferrda
*
Příspěvky: 17
Registrován: 12 srp 2009, 21:50

Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Příspěvek od ferrda »

Zdravim. Dnes som bol na emisnej kontrole, a som vyradeny koli vysokým otačkam na volnobeh. V protokole mam 930rpm. Tolerancia do 850. Pri merani cez elm327, mi ukazuje teraz doma od 830 az do 860. Precistil som skrtiacu klapku, mal som ju rozobratu a vycistil sprejom na rozpustanie carb usadenin. Bordel tam bol, ale otacky su stale vysoke. Este mi obcas svieti kontrolka check, cez diagnostiku to ukazuje chybu p0340. Snimac polohy vackoveho hriadela, uz bol cca 4 roky dozadu meneny. Mohol by sposobovat tento senzor zvysene otacky na volnobeh? Este taka zaujimavost, ked zapnem svetlá, tak otacky su este vyssie 910rpm. Vdačny som za kazdu radu.
Hyundai GETZ 1.1 (PORTUGAL), 5dv., 2004, (9.7.2010 - 69700km)
Reklama
 

slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Příspěvek od slabostka »

rozvody? boli menené? boli správne menené - nastavené?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Příspěvek od soban »

Vadná baterka?

Při zvětšené spotřebě počítač zvedne otáčky aby bylo dostatečné napájení spotřebičů?
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Příspěvek od slabostka »

Zapnutie svetiel nezvýši voľnobeh o toľko... a má tam predsa chybovú hlášku, ak je čidlo dobré - nové nemusí znamenať funkčné - potom by to mohli byť chybne nastavené rozvody - kľuka je chybne voči vačke a príde hláška...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Příspěvek od 69pavel »

pokud tam mas elektricky posilovac tak ten zvysuje otacky motoru, kratke jizdy a motor bezi skoro porad na 1000 ot aby motor dobijel baterku,normalni jev, toho kokota na emisich nakopat do varlat a povesit na snuru do pruvanu, nestacim se divit co jsou dnes za kokoti na STK kteri nerozumi problematice aut, nereknu ze by te vyrazili na kourivost ci vadne vstriky ale zvysene otacky to fakt musel byt debil,kam to spejeme???????

edit: kte chybe pokud je snimac OK tak poradne zkontroluj kabelaz, byvaj konektory zkorodovany neb nekde se mohla dostat kuna ci jiny hryzec a pochutnat si na izolaci,takze dukladna kontrola kabelaze, snimac haze do zkratu a posila nesmysly RJ anebo odeslo samotne cidlo, potom bych nechal udelat test altiku jestli dobiji jak ma a test baterky jestli uz neni na odchodu do nebe......

a dale se divim jak je mozne ze kdyz ti pise RJ check ze te nevyhodil za check, RJ nesmi mit zadne zavady a picus si vymysli zvysene otacky,jakesi divne??? zajed jinde...
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Příspěvek od slabostka »

tak to píšeš nezmysly - otáčky určite nebudú 1000 kvôli posilovaču... ak je voľnobeh napr. 850 tak má byť normálne 850 pri zahriatom motore, ešte som nevidel aby otáčky skákali lebo točím volantom...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Příspěvek od 69pavel »

slabostka zadne nesmysly, mam accika a bezne kdyz mam zahraty motor a jezdim v meste ,caste parkovani,starty,toceni na miste tak motor sam od sebe vybehne na 1000-1100 otacek, vse mam v poradku,jak nabijeni tak posilovac ,baterku, proste normalni jev kde je elektricky posilovac.....


Edit: a potom, proc asi tam montuji u dieslu 120A a benzinu 90A alternatory, aby to utahlo tech cca 20 zarovek co je na aute + starter cca 1kW u benzinu a cca necele 2kW u dieslu ??? to asi neee
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Příspěvek od Chasnik »

Bohužel, pravidla, která jsou dnes na STK, psal zřejmě nějaký dement, co neviděl auto ani z rychlíku. S podmínkou na rozsah volnoběžných otáček se STKčka potýkají, holt předpisy nereflektují realitu. Neoficiálně prý DEKRA doporučuje technikům lehce prokluzovat (přeloženo pálit) spojku, aby otáčky lehce poklesly do předepsaných hodnot. ](*,) Vzhledem k tomuto faktu usuzuju, že tě technik nevyrazí jen tak z plezíru, ale proto, že mu soft nedovolí pokračovat v kontrole :(

Topení, příp. klima je vypnuto? Eventuálně všechno, co jde, je vypnuto?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Jakub91
Příspěvky: 9
Registrován: 23 kvě 2018, 10:49

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Příspěvek od Jakub91 »

Presne podobny problem som mal na poslednej STK aj ja ...technik povypinal vsetko a aj tak otacky skakali nad 850 co bola horna hranica....nakoniec ako sa spomina vyssie nechal preklzovat spojku aby otacky zostali nizsie....tak sa to nakoniec podarilo.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW, v.Family, White Sand (05/2018 - ~)
Hyundai Getz 1.1 46kW 2004 (2010 - 2018)
Odpovědět

Zpět na „GETZ“