Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 61
- Registrován: 07 led 2014, 15:02
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
only_one : a po výměně čidla diferenciálního tlaku ti to teď regeneruje po kolika km? Nevíš případně kolik stojí? Do dnes mám časté regenerace každých 300-350km a dřív kdy jsem jezdil s průměrnou spotřebou na nádrž bez problémů za 5 litrů nafty,tak dnes je to v průměru 6 litrů nafty na nádrž a to jezdím stále trasy 70km v kuse a po dálnici. Dal by jsi tu případně víc info ? Předem díky
- Reklama
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
bohužel nemohu sloužit, nemám podrobné informace a ani z provozu. Auto prodávám, mám už nástupce
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Jak se tady začíná stávat zvykem - odchod k Seat-u?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Buď rád, já se málokdy dostanu na 250 km, průměr cca 200, někdy i míň. Před první garančkou to bývalo okolo 500 km. Nebyl jsi taky na garančce nebo jiném servisním zásahu? Podezřívám je, že z emisních (nebo jiných) důvodů přehráli software ŘJ, i když to servis odmítá, dokonce mi to dal i písemně, že do SW ŘJ se během prohlídky nezasahovalo a nic se nepřehrávalo.martinrozsy píše:only_one : a po výměně čidla diferenciálního tlaku ti to teď regeneruje po kolika km? Nevíš případně kolik stojí? Do dnes mám časté regenerace každých 300-350km a dřív kdy jsem jezdil s průměrnou spotřebou na nádrž bez problémů za 5 litrů nafty,tak dnes je to v průměru 6 litrů nafty na nádrž a to jezdím stále trasy 70km v kuse a po dálnici. Dal by jsi tu případně víc info ? Předem díky
Každopádně servis asi tápe, tento týden byl nějaký garanční zákrok, zatím to na výrazné zlepšení nevypadá. Doteď byly jenom 2 regenerace, takže ještě chvíli s hodnocením počkám. Ale už pokukuju, kde jsou specializované DPF servisy. I když mám auto v záruce, tak to vypadá, že báječná 5-letá Hyundai neomezená záruka mi v tomto případě bude k hounu, bo tomu zřejmě nikdo nerozumí. Nebo rozumí a nechce nebo nemůže říct...
Každpádně si sleduj, jestli se ti ten interval postupně nezkracuje nebo zůstává +- podobně zkrácený.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
-
- *
- Příspěvky: 61
- Registrován: 07 led 2014, 15:02
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Neboj,regenerace si už sleduji pravidelně 13 tisíc km přes diagnostickou zásuvku teplotou na katalyzátoru a tak zjistím přesně kdy začala a kdy skončila regenerace. Souhlasím s tebou že tyto problémy nastaly od navštívení servisu při 4. prohlídce a též mám podezření že nahráli do auta upravený software nejspíš po průseru Dieselgate. Všeci ve stejnou dobu začali mít stejný problém s regenerací. Mrkni na starší komentáře řešil jsem to tu a psal tu i vyjádření výrobce při mých stížnostech na centrálu.Chasnik píše:Buď rád, já se málokdy dostanu na 250 km, průměr cca 200, někdy i míň. Před první garančkou to bývalo okolo 500 km. Nebyl jsi taky na garančce nebo jiném servisním zásahu? Podezřívám je, že z emisních (nebo jiných) důvodů přehráli software ŘJ, i když to servis odmítá, dokonce mi to dal i písemně, že do SW ŘJ se během prohlídky nezasahovalo a nic se nepřehrávalo.martinrozsy píše:only_one : a po výměně čidla diferenciálního tlaku ti to teď regeneruje po kolika km? Nevíš případně kolik stojí? Do dnes mám časté regenerace každých 300-350km a dřív kdy jsem jezdil s průměrnou spotřebou na nádrž bez problémů za 5 litrů nafty,tak dnes je to v průměru 6 litrů nafty na nádrž a to jezdím stále trasy 70km v kuse a po dálnici. Dal by jsi tu případně víc info ? Předem díky
Každopádně servis asi tápe, tento týden byl nějaký garanční zákrok, zatím to na výrazné zlepšení nevypadá. Doteď byly jenom 2 regenerace, takže ještě chvíli s hodnocením počkám. Ale už pokukuju, kde jsou specializované DPF servisy. I když mám auto v záruce, tak to vypadá, že báječná 5-letá Hyundai neomezená záruka mi v tomto případě bude k hounu, bo tomu zřejmě nikdo nerozumí. Nebo rozumí a nechce nebo nemůže říct...
Každpádně si sleduj, jestli se ti ten interval postupně nezkracuje nebo zůstává +- podobně zkrácený.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Hmm, potíž je, že nemám jak dokázat, že se přehrál SW. Datum změny se v ŘJ nikde nezapisuje, pouze verze SW - a to zase nemám kde porovnat, jaká verze se od kdy instaluje.
Pokud je to pravda, tak akorát nechápu, proč zatloukají to přehrání SW. Jako kdyby nemohli říct, že přišla optimalizovaná verze SW, která se do auta přehrála. Sice bych prskal, že mi to častěji regeneruje, ale aspoň bych nemusel lítat po čertech a ďáblech s tím, že MOŽNÁ nějaké čidlo háže špatné hodnoty a proto se systém regenerace zbláznil. Protože jestli je takto častá regenerace dysfunkce, tak nikdo neví, jak se to třeba po 50 - 100 tkm projeví
O té diagnostické zásuvce moc nemluv, já jsem se před garančákem jenom lehce zmínil, že je mi při rozeznávání renegerace občas nápomocná Androidí appka a v následné mailové odpovědi mi CAPS lockem doplnil, že během jízdy používám trvale zapojenou neoriginální diagnostiku - což sice není úplně pravda, ale důvod, proč to tak zdůrazňoval, to asi má. Zřejmě to může být nějaká taktika, jak se vyvlíknout ze záruky.
Předpokládám, že takto upravených aut je hromada, akorát všichni žehrají na to, že interval regenerace DPF sleduje mizivé procento uživatelů, takže na to téměř nikdo nepřijde. A s tím zbytečkem se zachází jako obvykle - mlžení, zpochybňování, zapírání, odkládání
Pokud je to pravda, tak akorát nechápu, proč zatloukají to přehrání SW. Jako kdyby nemohli říct, že přišla optimalizovaná verze SW, která se do auta přehrála. Sice bych prskal, že mi to častěji regeneruje, ale aspoň bych nemusel lítat po čertech a ďáblech s tím, že MOŽNÁ nějaké čidlo háže špatné hodnoty a proto se systém regenerace zbláznil. Protože jestli je takto častá regenerace dysfunkce, tak nikdo neví, jak se to třeba po 50 - 100 tkm projeví
O té diagnostické zásuvce moc nemluv, já jsem se před garančákem jenom lehce zmínil, že je mi při rozeznávání renegerace občas nápomocná Androidí appka a v následné mailové odpovědi mi CAPS lockem doplnil, že během jízdy používám trvale zapojenou neoriginální diagnostiku - což sice není úplně pravda, ale důvod, proč to tak zdůrazňoval, to asi má. Zřejmě to může být nějaká taktika, jak se vyvlíknout ze záruky.
Předpokládám, že takto upravených aut je hromada, akorát všichni žehrají na to, že interval regenerace DPF sleduje mizivé procento uživatelů, takže na to téměř nikdo nepřijde. A s tím zbytečkem se zachází jako obvykle - mlžení, zpochybňování, zapírání, odkládání
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
-
- *
- Příspěvky: 61
- Registrován: 07 led 2014, 15:02
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Pročti si celou historii zde já už mám po záruce takže mi nic nehrozí. A důvod proč to Hyundai nechce přiznat si myslím je ten,že před úpravou softwaru též neplnily emise jak VW a aby se na ně náhodu nepřišlo a neměli též mega průser tak potichu v tajnosti během servisních prohlídek nechali nahrát upravený software který kvůli snížení NOx víc kouří a tím pak dochází k rychlejšímu zaplnění filtru a častějším regeneracim. Když to tu pročteš celé všechno od začátku tak se i dozvíš ,že software je nastaven aby už při částečném zaplnění sazemi spouštěl regenerace.Chasnik píše:Hmm, potíž je, že nemám jak dokázat, že se přehrál SW. Datum změny se v ŘJ nikde nezapisuje, pouze verze SW - a to zase nemám kde porovnat, jaká verze se od kdy instaluje.
Pokud je to pravda, tak akorát nechápu, proč zatloukají to přehrání SW. Jako kdyby nemohli říct, že přišla optimalizovaná verze SW, která se do auta přehrála. Sice bych prskal, že mi to častěji regeneruje, ale aspoň bych nemusel lítat po čertech a ďáblech s tím, že MOŽNÁ nějaké čidlo háže špatné hodnoty a proto se systém regenerace zbláznil. Protože jestli je takto častá regenerace dysfunkce, tak nikdo neví, jak se to třeba po 50 - 100 tkm projeví
O té diagnostické zásuvce moc nemluv, já jsem se před garančákem jenom lehce zmínil, že je mi při rozeznávání renegerace občas nápomocná Androidí appka a v následné mailové odpovědi mi CAPS lockem doplnil, že během jízdy používám trvale zapojenou neoriginální diagnostiku - což sice není úplně pravda, ale důvod, proč to tak zdůrazňoval, to asi má. Zřejmě to může být nějaká taktika, jak se vyvlíknout ze záruky.
Předpokládám, že takto upravených aut je hromada, akorát všichni žehrají na to, že interval regenerace DPF sleduje mizivé procento uživatelů, takže na to téměř nikdo nepřijde. A s tím zbytečkem se zachází jako obvykle - mlžení, zpochybňování, zapírání, odkládání
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Kia 100%sw měnila. Mám od toho doklad , že byla ve 2017 svolávací akce a sw prehran a odchod k seatu fakt nehrozí ) 4,4 V8 je totiž pro koncern nemožné ani vyslovit, natož vyrobit
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
martinrozsy: pročítal jsem, akorát mi vypadlo, že už máš po záruce.
Technik v KIA mi taky neoficiálně potvrdil, že "přehrávali SW jak na běžícím páse". A pak potichu nejistě koktal, že rege okolo 250 -270 km jsou dnes u nových aut vlastně normál Samozřejmě, že na papír mi to nedal.
Otázka je, kolik vlastně ještě jezdí aut, která mají původní soft. A jak zjistit, které verze jsou upravené a které ne.
Zajímalo by mě, jak regenerují I30 PD (III. gen.) - jestli třeba upravili velikost vložky nebo mapu motoru...
Technik v KIA mi taky neoficiálně potvrdil, že "přehrávali SW jak na běžícím páse". A pak potichu nejistě koktal, že rege okolo 250 -270 km jsou dnes u nových aut vlastně normál Samozřejmě, že na papír mi to nedal.
Otázka je, kolik vlastně ještě jezdí aut, která mají původní soft. A jak zjistit, které verze jsou upravené a které ne.
Zajímalo by mě, jak regenerují I30 PD (III. gen.) - jestli třeba upravili velikost vložky nebo mapu motoru...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Bez ohľadu na interval regenerácie, je jednoduchý ukazovateľ spotreba. Skokový rast o liter sa inak ako úpravou sw dosiahnuť asi nedá - pridreté brzdy by museli byť už zhorené.
Interval regenerácie 200km by som normálne považoval pomaly za koniec životnosti daného DPF. Ale chcelo by to podrobnejšiu diagnostiku s odmeraním spätného tlaku v rôznych otáčkových režimoch motora tesne po regenerácii. Toto veľa napovie o stave filtra.
Chápem naštvanosť každého podrazeného zákazníka - takéto auto už prišlo o spoľahlivosť a spotreba paliva v podstate prepíše tabuľku návratnosti investície do naftového motora. Tých 6l sa nebezpečne blíži benzínovému motoru.
Interval regenerácie 200km by som normálne považoval pomaly za koniec životnosti daného DPF. Ale chcelo by to podrobnejšiu diagnostiku s odmeraním spätného tlaku v rôznych otáčkových režimoch motora tesne po regenerácii. Toto veľa napovie o stave filtra.
Chápem naštvanosť každého podrazeného zákazníka - takéto auto už prišlo o spoľahlivosť a spotreba paliva v podstate prepíše tabuľku návratnosti investície do naftového motora. Tých 6l sa nebezpečne blíži benzínovému motoru.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Celej emisní system zas tak velká věda není. Pokud filtr umí zregenerovat do čistá, kdy diference tlaku bude nulová, tak je nutné hledat někde jinde a příčin u kouřovosti ropaku je celá řada. Unavené vstrikovace, EGR ventil nedovirajici, zanesený sání, špatná nafta, špatný plnící tlak turba, a kombinace výše zmíněného a samozřejmě nevhodný jízdní styl. To vse se podepíše na rychlejším zaplneni filtrů a spustí se regenerace. V mém případě se zjistilo , že jedno diferenci čidlo bylo spatne a spoustelo Filtr asi častěji než mělo díky špatným a zcestným hodnotám. Minimálně servis uznal, že to nebylo úplně ok a tedy je uznána vada. Pod čarou si oficiálně myslím, že cela generace ropaku s euro 6 kia/hyundai je co se týče emisí zcela nevhodné konstruována a honění emisí ty motory likviduje neuvěřitelně brutálním způsobem a vše se po zaruce přenese na zákazníka. A ano , jsem zcela přesvědčený že nový sw ubral auto vykon, zvýšila se spotreba a s tím jsem si taky na 99%jist protože jezdím stejne trasy a po roce provozu ve stejných úsecích auto bylo jaksi udychane ,kde jelo normálně před servisem. Samozrejme na kourovst ma extremne vliv palivová maoa. Stačil by zásah od kluků co umi mapy vyrobit pro konkrétní auto a kouřovosti bude výrazně potlačena, což jsem řešil s klukama z profituningu SK. Kde samozřejmě přesně vědí , co se v současné době u výrobců deje a je to trystni stav.. Ovšem zcela by zanikla záruka....Za mě to bylo poslední nové auto s nesmyslným malým motorem a výrobců co honi populisticky mainstream.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Sice mám i40, ale tuhle diskuzi bedlivě sleduji, jelikož mám snad stejné příznaky časté regenerace DPFka. Nejdřív musí taky vyzdvihnout, že častou regeneraci jsem začal pomalu sledovat po poslední garančce (září 2017) – buď je to náhoda nebo fakt došlo k nějaké úpravě SW. Protože před tím se mi regenerace spouštěla po cca 700-800km. Pak mi to spadlo na nějakých 500 km, tak jsem si řekl, že je to možná stylem jízdy, ale pak najednou se interval zkrátil na 250 a po chvíli dokonce na 100 km. To už jsem si řekl, že musí být něco špatně. Samozřejmě servis mlčí a říká, že je všechno v pořádku, žádné závady to nehlásí, bla bla bla. Tak jsem se obrátil na firmu zabývající se diagnostikou a čištěním filtrů. Ve finále byl filtr z 20% zanesený, tak mi ho vyčistily na parametry nového filtru a co se nestalo, po 100 km se spustila regenerace! Taky jsem zjistil, že když natankuji vervu diesel, tak interval je okolo 220 km, takže nějaká kvalita nafty na to může mít opravdu vliv. Dokonce jsem už vyměnil i diferenciální čidlo tlaku, ale beze změny. Už fakt nevím co s tím dělat. Servis se k tomu staví zády a dělá mrtvého brouka.
A taky mi bylo řečeno, že takto častou regenerací dochází samozřejmě k častému namáhání katalyzačního filtru, který taky má svou životnost a takto vysoké teploty mu nedělají dobře a postupně ztrácí svoje vlastnosti. Takže ve finále pokud opravdu došlo k nějaké úpravě SW, tak nás může čekat dřívější konec celého DPFka a všichni určitě víte kolik stojí nový…
A taky mi bylo řečeno, že takto častou regenerací dochází samozřejmě k častému namáhání katalyzačního filtru, který taky má svou životnost a takto vysoké teploty mu nedělají dobře a postupně ztrácí svoje vlastnosti. Takže ve finále pokud opravdu došlo k nějaké úpravě SW, tak nás může čekat dřívější konec celého DPFka a všichni určitě víte kolik stojí nový…
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
"Ve finále byl filtr z 20% zanesený" zanesený čím? Sadzami, či nespalitelným popolom?
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Nespálitelným popelem, takže došlo k vyčištění, sice to bylo zbytečný, ale když už byl venku, tak proč to neudělat. Částečně mohl být zanesen poslední cestou před rozebráním - od poslední regenerace, takže nespáleného popela tam mohlo být méně než těch 20%.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Pýtam sa, lebo sadze sú jedna vec a nespalitelný popol druhá vec. Po 180 000km som mal 9% nespalitelnej zložky. Na inom aute som videl po 165 000km 7%.
Kolko máš najazdené?
Kolko máš najazdené?
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM