Auto má jednofázovou palubní nabíječku 6,6kW, což je nějakých 30A maximum. V nastavení vozu lze upravit nabíjení ve 3 úrovních. Neměřil jsem, ale bude to cca 30/16/8A. K autu je v originálním příslušenství nabíjecí kabel do klasické 1f/230V zásuvky, ten umí ale 12A maximum.Chasnik píše: V minulých příspěvcích jsi uváděl, že se to dá nabíjet i z 1F zásuvky. Znáš proudový odběr? V létě je mi to celkem šumák, ale pokud v zimě zapnu topnou patronu v akunádrži, tak potom počítám každá ampér...
Pro mě je vždy zajímavé, jak se i vystudovaní elektrikáři podivují, že se dá EV nabíjet z klasické 1f zásuvky.
Jedním z bonusů Ioniqu je, že zvládá až 100kW DC nabíjení. Sice aktuálně u nás zatím moc 100KW stanic není, ale i na těch 50kW je poznat rozdíl, kdy nabíjí (téměř) v plném výkonu až do 95%, zatím co např i3 od 80% už nabíjecí výkon výrazně snižuje. To je možné díky použitým Li-Po bateriím, které snesou větší čočku, než Li-Ion u většiny konkurence.
A užrané odporové patrony v nádrži by bylo asi rozumné vyměnit za tepelné čerpadlo, pokud se dobře naprojektuje a vybere se vhodný model, tak je úspora výrazná (vlastní zkušenost)
To bude spíš otázka na daňového poradce, a asi i on možná bude muset zjišťovat, protože to jsou zatím málo probádané vody. Nicméně jako majitel (nebo nájemce) EV můžeš žádat o tarif D27d, ale v Tvém případě se to nevyplatí (předpokládám, že máš ještě výhodnější tarif D26d).Chasnik píše: Auto máš na RČ nebo na IČO: jde mi o případné daňové řešení domácího dobíjení.
Auto mám na IČO a aktuálně řeším na firmě změnu tarifu na C27d (to je 1,5Kč bez DPH za kWh v NT, neboli 100km za nějakých 17Kč). Ale přijde mi, že dodavatel energie v tom nemá také úplně jasno a už se to docela vleče. Jen doufám, že to nebude podmíněno podružným měřením, jako v případě TČ na firemní odběr.
Viz výše.Chasnik píše: V ceně máš 3F i 1F nabíječku nebo jsi něco dokupoval? Jde to do našich zástrček normálně napasovat nebo se pořizují nějaké redukce? Dají se sehnat?
Praktické informace tady dostáváte celou dobu, ale moc jste to nechtěli vnímat.Chasnik píše: Chápu, spousta otázek, ale jseš tady tuším první, kdo to auto vlastní (několik lidí před tebou už se s tím projelo, ale víc nic), takže můžeš být zdrojem praktických informací.