snímač polohy pedálu
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
snímač polohy pedálu
zdravím, mám problém s přidáváním plynu, na začátku stačí milimetr přišlápnout a auto vyrazí, jak změnit průběh tak, aby to kulturně tedy pozvolna přidávalo, v servise říkají, že je průběh v pořádku
- Reklama
Re: snímač polohy pedálu
Mě to dělala první lambda. Měla nižší napětí = 0,55V, a ŘJ obohacovala směs. Dal jsem jinou , ta už má 0,85 V a spotřeba klesla zároveň na polovinu, plyn bere o kousek dál.
Citlivost pedálu se u Škodovek dala Vagem měnit. Bohužel v současnosti snad neexistuje značkový servis, kde by něco věděli a nedej bože i uměli !
Citlivost pedálu se u Škodovek dala Vagem měnit. Bohužel v současnosti snad neexistuje značkový servis, kde by něco věděli a nedej bože i uměli !
Re: snímač polohy pedálu
ano i spotřeba je enormně vysoká, při startech i cca 30l,auto je na LPG a tam je spotřeba cca 10 l a jízda velmi dobrá,zkusím změřit tu lambdu, měří se za teplého chodu?
Re: snímač polohy pedálu
Už asi po minutě naskočí údaje. Používám OBD2 Bluetoth, volně stažitelný Torque (Lite). Je to lambda O2 - 1x1. Tedy první. Zadní je O2 - 1x2.
Re: snímač polohy pedálu
dva hyundai servisy si vylámaly zuby. Jeden vyměnil svíčky, druhý řídící lambda sondu a chyba je stále stejná. Nevěděl by někdo, jak si poradit. Zdá se mi, že ŘJ má nastaveno vysoké vstřikování a motor jde sice na vysoký výkon (hodně benzinu) ale s těmi průvodními nepříjemnými jevy.
Re: snímač polohy pedálu
Pokud je napětí na lambdě 1 kolem 0,7 V při provozní teplotě, bude spotřeba paliva šílená a pedál plynu reaguje ihned po dotyku. Nejlevnější je vyměnit 1. lambdu za typ Bosch, kterou jsem uvedl v jiném příspěvku. Cena kolem 600 Kč, což je levnější než laborování v servisu s nulovým výsledkem. Jen se musí ostřihnout kabel u staré lambdy a napojit na stejné barvy. Lze to udělat buď svorkovnicí nebo i konektory a dobře nalisovat správnými kleštěmi. Barvy kabelů jsou stejné: 2x bílá, šedý, černý.
Re: snímač polohy pedálu
i toto jsem udělal, napojil jsem zcela novou L-sondu na dráty stejné barvy a auto se chovalo zcela šíleně, skoro nešlo jet, jakoby v regulační smyčce byl zapojen člen z opačnou reakcí, tak jsem prohodil signálové dráty a regulace začala chodit, na jiné nové sondě jsem měřil mezní napětí a to při nedostatku kyslíku dosáhlo cca 0,8 - 0,9 voltu, měřil jsem voltmetrem s obvodem LM a LEDkami, nicméně stále zůstával problém s plynem. Při rozjezdu auto vyrazí, tím jde řidič dozadu a ubere plyn a začne skákačka.
Re: snímač polohy pedálu
Mě to dělalo úplně stejně. Po změně lambdy na typ 0258010029, se vše srovnalo.
https://www.olejacek.cz/lambda-sonda-bo ... 04835.html
https://www.olejacek.cz/lambda-sonda-bo ... 04835.html
Re: snímač polohy pedálu
nemohla by to způsobovat váha vzduchu? teče tam moc benzinu
Re: snímač polohy pedálu
To se dá zjistit průtokovým množstvím vzduchu na diagnostice.
Re: snímač polohy pedálu
mám diagnostiku Delphi, uměla by to zjistit a pokud ano, jak na to? dík
Re: snímač polohy pedálu
Při otáčkách 826 ot/min. á váha ukazovat průtok 12,8 kg/hod. Při 723 ot/min průtok 10,6 kg/hod. S přidáváním otáček hodnota roste. To pro určení funkčnosti váhy musí bohatě stačit.
Re: snímač polohy pedálu
tak jsem asi přišel na problém, i po výměně lambda sondy je setrvalý stav, ale při jejím odpojení se nic neděje jen ecu stále hlásí chybu P2191, zřejmě je přerušen přívod napětí od lambdy a ecu vidí 0 voltů, tedy chudou směs a lije benzin co to dá, nevíte jak je zapojen konektor k ecu, abych zjistil, jak je lambda připojena
Re: snímač polohy pedálu
moc děkuji, špatně jsem se vyjádřil, šlo mně o zapojení konektoru na ecu, abych zjistil, kam je lambda připojena, už jsem prověřil a dráty od lambdy jsou spojeny s ecu, takže problém asi bude v přisávání (asi jako fixírka) do výf.potrubí vzduchu, tím na lambdu jde kyslík a napětí na ní je kolem nuly a ecu přidává benzin, když odpojím zcela novou lambdu, tak se nic neděje, jako by šlo O voltů, zkusím ještě diagnostikou Delphi zjistit průběh signálu z lambdy (abych nemusel napojovat dráty k LED voltmetru)