Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
harvi: 50k
Pampa: Lambdy nemam zalogovane, zabudol som ich tam pridat... Vcera bola cela cesta nejaka zvlastna, asi 20km pred spustenim prvej regeneracie mi ukazovalo volnobezny tlak DPF len 3.45 (co by sedelo s tym, ze bol necelych 100km po regeneracii) ale predsa rege spustal opakovane... Dokonca v niektorych fazach stupala EGT nad 450-500 uplne bez priciny - kludna jazda po rovine, ca. 90km/h.
Pampa: Lambdy nemam zalogovane, zabudol som ich tam pridat... Vcera bola cela cesta nejaka zvlastna, asi 20km pred spustenim prvej regeneracie mi ukazovalo volnobezny tlak DPF len 3.45 (co by sedelo s tym, ze bol necelych 100km po regeneracii) ale predsa rege spustal opakovane... Dokonca v niektorych fazach stupala EGT nad 450-500 uplne bez priciny - kludna jazda po rovine, ca. 90km/h.
Kia Cee'd 1.6 CRDi 100kW DCT (2016)
http://moje.auto.cz/melonsvk/cednik.html
http://moje.auto.cz/melonsvk/cednik.html
- Reklama
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Chasnik: na garančky chodím vždy do autorizáku. Změnu jsem po návštěvě servisu nezaznamenal. Od poslední garančky jsem měl auto 2x na reklamačce (letos v září a říjnu) a také žádná změna.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Takže, žiadne nové info o častej reg. nemám. T-gdi jazdí parádne, na tucson motor akurát.mnkk píše:Koncom mesiaca mám na skúšku tucson tgdi, popýtam sa na tento problém.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
mnkk: Užíváš si Tucsona?
Na interval vypalování DPF jsem se ptal v servisu. Prý není stanoven žádný interval, jak často nebo po kolika km má regenerace probíhat, ŘJ spustí regeneraci podle zaplnění DPF v závislosti na jízdních podmínkách, použité naftě, atd.
Na interval vypalování DPF jsem se ptal v servisu. Prý není stanoven žádný interval, jak často nebo po kolika km má regenerace probíhat, ŘJ spustí regeneraci podle zaplnění DPF v závislosti na jízdních podmínkách, použité naftě, atd.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Už som ho vrátil, ale skúsil som všetko vrátane D1. pohodlné autíčko. Mal som ho 3 dni, cca 820km... Otočil som brno (600km) a úplne bez únavy.
Presne tak, diplomatická odpoveď. Keď sa opýtaš prečo predtým 500 a teraz 200km, tak vraj auto si to vyhodnotí samo...
Presne tak, diplomatická odpoveď. Keď sa opýtaš prečo predtým 500 a teraz 200km, tak vraj auto si to vyhodnotí samo...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Nemôžu predsa oficiálne priznať, že mali presne tak isto "šalamúnsky" naprogramovaný SW ako VW koncern. Akurát mi nejde do hlavy tá lojalita servisákov, že zatiaľ tu nikto nepísal o nejakom reálnom dôvode uvedenom aspoň ako poznámka mimo. Každý je odbavený len všeobecným konštatovaním.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Oni tomu nerozumí, prostě podle VIN přehrají software a ani neví, jakou změnu na vozidle to způsobí. Vyškolení jsou na obecné odpovědi typu "ten filtr si sám řekne", "ono je to různé podle stylu jízdy", "palivo není všude stejně kvalitní" atd. A doplní to zazdívačkou "my jsme nic nepřehrávali".
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Možná to dělá SW sám... jednoho rána se podíval na oblohu a řekl si:"Zkrátím intervaly!"
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
V ECU je počítadlo flashů. Jde sice vynulovat, ale to už je vyšší level. Takže stačí zajet k někomu na diagnostiku, kdo se vyzná a hned víte, jestli servis něco přehrával.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Už mně to taky napadlo...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Po tom už jsem se pídil. V ti samozřejmě nepomůžou. Oslovil jsem jeden servis KIA, tam mi řekli, že diag na Hyundai samozřejmě mají, ale pro i30 max. do 2015. Jestli je potřeba mít stažná aktuální data nevím, tak moc tomu nerozumím.
Oslovil jsem i Hujera, ale ten mi odepsal, že v této problematice neumí pomoct.
Mimochodem, pokud by se načelo pouze počitadlo flashů, bez např. data poslední úpravy, tak to jako důkaz neprojde. To by jedině někdo musel načíst počitadlo před servisem a pak zkontrolovat, jestli nedošlo k zapřenému přehrání SW.
Nehledě na to, že i kdyby se prokázalo neoznámené přehrání SW, tak jak prokázat, jaké byly hodnoty potřebné pro řízení emisí před návštěvou servisu?
Oslovil jsem i Hujera, ale ten mi odepsal, že v této problematice neumí pomoct.
Mimochodem, pokud by se načelo pouze počitadlo flashů, bez např. data poslední úpravy, tak to jako důkaz neprojde. To by jedině někdo musel načíst počitadlo před servisem a pak zkontrolovat, jestli nedošlo k zapřenému přehrání SW.
Nehledě na to, že i kdyby se prokázalo neoznámené přehrání SW, tak jak prokázat, jaké byly hodnoty potřebné pro řízení emisí před návštěvou servisu?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Pokud si dobře vzpomínám, Bosch ECU uměly zaznamenat datum flashe a SW. Chce to akorát někoho, kdo se vyzná. Zkus dieselpower, nebo tdifun na Moravě.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Chtěl bych se zeptat, to že se spustí regenerace můžu poznat jedině tak že při brzdění motorem mi to bude ukazovat nějakou malou spotřebu? Pokud to zjistím, měl bych pořád jet dokud reg. neskončí což poznám opět pouze tak že spotřeba při brždění nebude žádná? Musím po tu dobu udržovat nějaké min otáčky nebo rychlost? Nebo stačí nechat motor jen běžet na neutrál? Motor už je přece zahřátý a dalším ježděním už teplotu nezvýším, navíc si tam sám stříká naftu a spaluje, takže by mělo stačit počkat až reg. skončí a pak jen vypnout motor. Jezdím většinou do práce 10 km tam a zpět (i když polovinu z toho stovkou) a chtěl bych aspoň omezit případné problémy které určitě při takovém používání auta nastanou Díky za odpovědi
i40 100kW r.v.2012 černý
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Tych 10km to je rezim ktory ten motor zabija, ale chapem ze s tym nic neurobis, ked musis tak musis. Pametaj na to ze je to tazky rezim prevadzky a olej budes musiet menit daleko skorej ako je limit, cize niekde v polovici a skorej. Uvedom si ze on sa nezohreje v podstate nikdy a ze regeneracia sposobi jeho riedenie naftou.
To co pises ze staci nevypnut motor je v zasade pravda, ano on sa udrzi v teplote. ale nie som si isty ci v tom rezime ta regeneracia prejde spravne a uplne. Pri normalnej jazde ma filter teplotu asi tak 640 stupnuv a pri volnobehu padne az k 580. Osobne by som v takom pripade niekde vybehol tym autom a pojazdil trochu kym sa to neukonci. Navyse si myslim ze tej nafty sa dostane do oleja ovela menej pri normalnej jazde kde je dost silny vyfuk ako ked to bezi na volnobeh. Takze poctivo kontroluj hladinu oleja ci nepribuda.
A mas pravdu, spoznas to pri brzdeni motorom - normalne je spotreba 0 a pri regeneracii je vyssia, az niekde k 1L. Aj pri jazede na plyn to poznas, ze je proste o ten skoro liter spotreba vyssia ako normalne - ak jazdis po tej istej trase, rozoznas to.
Trochu je problem v tom ze samotna regeneracia sa rozbehne az ma filter nejaku teplotu a podla mojich skusenosti to chce nejake kilometre najazdene, je mozne ze sa ti spusta az skoro pri tych 10km a ty to uz vypinas. Takze keby si ten rezim jazdenie 10 + 10km udrzal, mozno by sa skoro neregenrovalo.
Inac je ten cyklus regeneracie dost blbuvzdorny, aj ked ju vypnes, filter zostane plny a ked to nastartujes ona sa zase spusti az sa zase filter naplni, nie je to tak ze ona si to zapameta a nabuduce hned zacne ked nastartujes. Takze ono to jazdit bude, ale mal by som zly pocit keby sa nikdy nedoregenerovalo az do konca.
To co pises ze staci nevypnut motor je v zasade pravda, ano on sa udrzi v teplote. ale nie som si isty ci v tom rezime ta regeneracia prejde spravne a uplne. Pri normalnej jazde ma filter teplotu asi tak 640 stupnuv a pri volnobehu padne az k 580. Osobne by som v takom pripade niekde vybehol tym autom a pojazdil trochu kym sa to neukonci. Navyse si myslim ze tej nafty sa dostane do oleja ovela menej pri normalnej jazde kde je dost silny vyfuk ako ked to bezi na volnobeh. Takze poctivo kontroluj hladinu oleja ci nepribuda.
A mas pravdu, spoznas to pri brzdeni motorom - normalne je spotreba 0 a pri regeneracii je vyssia, az niekde k 1L. Aj pri jazede na plyn to poznas, ze je proste o ten skoro liter spotreba vyssia ako normalne - ak jazdis po tej istej trase, rozoznas to.
Trochu je problem v tom ze samotna regeneracia sa rozbehne az ma filter nejaku teplotu a podla mojich skusenosti to chce nejake kilometre najazdene, je mozne ze sa ti spusta az skoro pri tych 10km a ty to uz vypinas. Takze keby si ten rezim jazdenie 10 + 10km udrzal, mozno by sa skoro neregenrovalo.
Inac je ten cyklus regeneracie dost blbuvzdorny, aj ked ju vypnes, filter zostane plny a ked to nastartujes ona sa zase spusti az sa zase filter naplni, nie je to tak ze ona si to zapameta a nabuduce hned zacne ked nastartujes. Takze ono to jazdit bude, ale mal by som zly pocit keby sa nikdy nedoregenerovalo az do konca.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Vyzkouženo a na volnoběh se regenerace nedokončí, tedy pokud už není v pokročilé fázi. Při probíhající rege jsem dojel domů, nechal blafat motor a chvíli pozoroval teploty. ŘJ se chvíli snažila přívstřiky udržovat zvýšenou teplotu okolo 550 stupňů, ale po cca 3 minutách to vzdala a rege ukončila. Volnoběhový dif. tlak vypadal OK (1,4), ale další rege se spustila už po cca 150 km, což u mě bývá ukazatelem, že předchozí regenerace nebyla dokončena.
Jinak pokud se krátkými jízdami nepodaří spustit nebo dokončit regeneraci, ŘJ se snaží ji spouštět ve stále více a více nevhodných podmínkách, prostě za každou cenu. Pokud tedy budeš stále dojíždět 10 km tam a zpět, může se stát, že časem budeš jezdit v režimu trvalé regenerace, pro motor opravdu nevhodném. Nejlepší je nějaký víkendový výlet nebo, pokud poznáš, že rege probíhá, prodloužit trasu. Chápu, že je to opruz, takhle sloužit nečemu, co má sloužit tobě, ale tak už to ve fabrice vymysleli
Jinak pokud se krátkými jízdami nepodaří spustit nebo dokončit regeneraci, ŘJ se snaží ji spouštět ve stále více a více nevhodných podmínkách, prostě za každou cenu. Pokud tedy budeš stále dojíždět 10 km tam a zpět, může se stát, že časem budeš jezdit v režimu trvalé regenerace, pro motor opravdu nevhodném. Nejlepší je nějaký víkendový výlet nebo, pokud poznáš, že rege probíhá, prodloužit trasu. Chápu, že je to opruz, takhle sloužit nečemu, co má sloužit tobě, ale tak už to ve fabrice vymysleli
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)