Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
Moderátor: Moderátoři
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
Zkusím to vyfotit zítra, měl bych někam jet. Nastartováno mít nemusíš, ale rozsvícená světla ano, jinak bys nevěděl o kolik jsi to nastavil. Doporučuju si udělat na zdi nějakou čáru (nebo třeba podle okna apod.), abyses měl podle čeho chytit. Než přijdeš na to, na kterou stranu točit, mohl by sis světla rozladit, tak ať máš představu o výchozím bodě. Když stojíš od zdi cca 5m, stačí světla zvednout o nějakých 5-10 cm, na silnici to pak dělá víc. Ale je to trochu o hraním. Já nastavil, pak to jel projet a podle pocitů jsem to pak jemně dolaďoval.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Reklama
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
Zasílám fotku nastavovacích šroubů:
ČERVENÝ = dálkový, nastavuje se parabola doleva nebo doprava
ŽLUTÝ = tlumený LED, nastavuje se výška svícení, u řidiče hůř přístupný, použil jsem osmičku klíč, s tím to šlo líp (u spolujezdce v pohodě plochým šroubovákem)
Ještě přidávám foto, jak Tusík vypadá s rozsvícenýma světlama kompletně v LED.
ČERVENÝ = dálkový, nastavuje se parabola doleva nebo doprava
ŽLUTÝ = tlumený LED, nastavuje se výška svícení, u řidiče hůř přístupný, použil jsem osmičku klíč, s tím to šlo líp (u spolujezdce v pohodě plochým šroubovákem)
Ještě přidávám foto, jak Tusík vypadá s rozsvícenýma světlama kompletně v LED.
- Přílohy
-
- IMG_20181204_175431.jpg (151.49 KiB) Zobrazeno 2320 x
-
- IMG_20181204_191309.jpg (65.76 KiB) Zobrazeno 2320 x
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
vyzera to suprovo dakujem za foto, postelujem co to da mam objednane aj smerovky v ledke tak snad pridu canbusove
Tucson 1.7 DCT
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
sarin:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
Žárovky do 2018 Tucsona poFL jsou pořád H7?
Jinak kdo řeší nějaký LEDky, xenony a podobné, je to nesmysl, nikdy to nebude mít geometrii světla takovou, jak vlákno. Proto mám v plánu do nového Tucsona v rodině koupit Philips RacingVision, protože je to v současné době to nejlepší, co jde v halogenu koupit a bude to s tím i skutečně fungovat.
Jinak kdo řeší nějaký LEDky, xenony a podobné, je to nesmysl, nikdy to nebude mít geometrii světla takovou, jak vlákno. Proto mám v plánu do nového Tucsona v rodině koupit Philips RacingVision, protože je to v současné době to nejlepší, co jde v halogenu koupit a bude to s tím i skutečně fungovat.
Grandeur 2009 3.3V6
MX-5 2006 1.8
MX-5 2006 1.8
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
Pokud vím, tak zanechali v FL žárovky H7.
Co se týká geometrie světla to s tebou souhlasím, není to 100% jako obyč žárovka, ale co ztratí na geometrii, dožene výkonem. Jen pro porovnání:
- obyč žárovka H7 - 800 lm
- výkonější žárovky Osram, např. Night Breaker - 1 400 lm
- xenonová výbojka - 2 400 lm
- LED žárovka - 3 500 lm
Možná ty údaje nebudou 100% přesný, ale zhruba takový je rozdíl. A to je rozdíl výkonu na jedno světlo, takže jestli si zapnu LEDky, který mi svítí cca 3x víc než výkonější žárovka, tak je to sakra rozdíl. A vzhledem k tomu, že čipy svítí opravdu ve velkým rozsahu úhlu, využijou parabolu relativně slušně. Po mé zkušenosti, po výměně žárovky v dálkových za LED jsem nezaznamenal nějaký velký rozdíl v rozptylu světla, ale výkonově ano. Takže za mě to takový nesmysl rozhodně není. Ty žárovky Phillips mají tok 1 500 lm, určitě je to rozdíl oproti běžné žárovce, kterou tam teď máš, rozdíl bude patrný, ale nečekej zázraky, že najednou uvidíš jako ve dne. Sám mám vyzkoušené Osram Cool Blue nebo Night Braker. Obojí celkem slušně posunuli svítivost k lepšímu. Ale svítivosti jako xenon nebo LED to bohužel nedosahuje ani omylem
Co se týká geometrie světla to s tebou souhlasím, není to 100% jako obyč žárovka, ale co ztratí na geometrii, dožene výkonem. Jen pro porovnání:
- obyč žárovka H7 - 800 lm
- výkonější žárovky Osram, např. Night Breaker - 1 400 lm
- xenonová výbojka - 2 400 lm
- LED žárovka - 3 500 lm
Možná ty údaje nebudou 100% přesný, ale zhruba takový je rozdíl. A to je rozdíl výkonu na jedno světlo, takže jestli si zapnu LEDky, který mi svítí cca 3x víc než výkonější žárovka, tak je to sakra rozdíl. A vzhledem k tomu, že čipy svítí opravdu ve velkým rozsahu úhlu, využijou parabolu relativně slušně. Po mé zkušenosti, po výměně žárovky v dálkových za LED jsem nezaznamenal nějaký velký rozdíl v rozptylu světla, ale výkonově ano. Takže za mě to takový nesmysl rozhodně není. Ty žárovky Phillips mají tok 1 500 lm, určitě je to rozdíl oproti běžné žárovce, kterou tam teď máš, rozdíl bude patrný, ale nečekej zázraky, že najednou uvidíš jako ve dne. Sám mám vyzkoušené Osram Cool Blue nebo Night Braker. Obojí celkem slušně posunuli svítivost k lepšímu. Ale svítivosti jako xenon nebo LED to bohužel nedosahuje ani omylem
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
sarin007 pravdu máš, včera som vymenil na tucsiku LED a pecka ale nechajme mu svoj názor, pokiaľ nevyskúša to pravé orechovésarin007 píše:Pokud vím, tak zanechali v FL žárovky H7.
Co se týká geometrie světla to s tebou souhlasím, není to 100% jako obyč žárovka, ale co ztratí na geometrii, dožene výkonem. Jen pro porovnání:
- obyč žárovka H7 - 800 lm
- výkonější žárovky Osram, např. Night Breaker - 1 400 lm
- xenonová výbojka - 2 400 lm
- LED žárovka - 3 500 lm
Možná ty údaje nebudou 100% přesný, ale zhruba takový je rozdíl. A to je rozdíl výkonu na jedno světlo, takže jestli si zapnu LEDky, který mi svítí cca 3x víc než výkonější žárovka, tak je to sakra rozdíl. A vzhledem k tomu, že čipy svítí opravdu ve velkým rozsahu úhlu, využijou parabolu relativně slušně. Po mé zkušenosti, po výměně žárovky v dálkových za LED jsem nezaznamenal nějaký velký rozdíl v rozptylu světla, ale výkonově ano. Takže za mě to takový nesmysl rozhodně není. Ty žárovky Phillips mají tok 1 500 lm, určitě je to rozdíl oproti běžné žárovce, kterou tam teď máš, rozdíl bude patrný, ale nečekej zázraky, že najednou uvidíš jako ve dne. Sám mám vyzkoušené Osram Cool Blue nebo Night Braker. Obojí celkem slušně posunuli svítivost k lepšímu. Ale svítivosti jako xenon nebo LED to bohužel nedosahuje ani omylem
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
ja uz mam ziarovky na poste len ten cas po nich ist
inac u FL 2018 by som uz ani nerozmyslal nad halogenom teraz je idealne obdobie na vyskusanie si led/halogen, pretoze uz je o 17:00 celkom slusna tma a predajne este otvorene na skusobnu jazdu
inac u FL 2018 by som uz ani nerozmyslal nad halogenom teraz je idealne obdobie na vyskusanie si led/halogen, pretoze uz je o 17:00 celkom slusna tma a predajne este otvorene na skusobnu jazdu
Tucson 1.7 DCT
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
Dokud jsem nevyzkoušel LEDky, taky jsem si myslel, jak mi to hezky svítí. Pak s nimi začneš jezdit a zjistíš, že předjíždíš auto s xenonama a máš pocit, že tam má obyčejný žárovky A musim říct, že ty originál potkávačky u Tucsona opravdu vymazlili. Jen na co jsem si dlouho zvykal, je ten jasný přechod mezi světlem a tmou. Žárovka udělá přechod do ztracena, ale LEDkový světla ne. Čára jak od pravítka a za ní tma, že by se tam schovalo auto. Ale zpátky do halogenu nebo xenonu bych už nešel
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
tslany : Veľmi rád bi som ťa vyviedol z tvojho nezmyslu ohľadom LED . Nebudem sa baviť o LED žiarovkách v cenove kategórii pod 520CZK za sadu.Tam geometria svetla je u mnohých iná ako bi mala biť .tslany píše:Žárovky do 2018 Tucsona poFL jsou pořád H7?
Jinak kdo řeší nějaký LEDky, xenony a podobné, je to nesmysl, nikdy to nebude mít geometrii světla takovou, jak vlákno. Proto mám v plánu do nového Tucsona v rodině koupit Philips RacingVision, protože je to v současné době to nejlepší, co jde v halogenu koupit a bude to s tím i skutečně fungovat.
Ak bi som ti zamontoval kvalitne LED žiarovky a vyskúšal si jazdenie z nimi. Tak tie halogénky Osram,Philips Racing....,atd.. hodíš na zem a poskáčeš po nich a povieš nikdy viac Halogénové žiarovky. To ti garantujem. A to som presvedčil možno väčších skeptikov LED žiaroviek ako si ty .To čo je v dnešku najlepšie do svetiel je LED (ďaleko pred Xenonom). a skutočné to funguje
Dám ti na ukážku jednu fotku aby si mohol pozrieť tu geometriu svetla LED žiarovky v klasickom halogénovom reflektore .Foto je za bieleho dňa na bielej stene . Môžem ti dať niekedy aj z Felicie,Fabie ,Octávie atd.. nespoznáš rozdiel v geometrii iba obrovsky rozdiel je v intenzite a farbe svetla . To ti môžu tu niektorý potvrdiť čo už LED majú a sú spokojný ,nektorých to ešte len čaká aby bolo komplet v LED však Syr (na Silvestra už LED show ) Tak nech nám stále LEDky svietia
- Přílohy
-
- IMG_20181109_151450 – kópia.jpg (211.5 KiB) Zobrazeno 2188 x
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
Díky za H7sarin007 píše:Pokud vím, tak zanechali v FL žárovky H7.
Co se týká geometrie světla to s tebou souhlasím, není to 100% jako obyč žárovka, ale co ztratí na geometrii, dožene výkonem. Jen pro porovnání:
- obyč žárovka H7 - 800 lm
- výkonější žárovky Osram, např. Night Breaker - 1 400 lm
- xenonová výbojka - 2 400 lm
- LED žárovka - 3 500 lm
Možná ty údaje nebudou 100% přesný, ale zhruba takový je rozdíl. A to je rozdíl výkonu na jedno světlo, takže jestli si zapnu LEDky, který mi svítí cca 3x víc než výkonější žárovka, tak je to sakra rozdíl. A vzhledem k tomu, že čipy svítí opravdu ve velkým rozsahu úhlu, využijou parabolu relativně slušně. Po mé zkušenosti, po výměně žárovky v dálkových za LED jsem nezaznamenal nějaký velký rozdíl v rozptylu světla, ale výkonově ano. Takže za mě to takový nesmysl rozhodně není. Ty žárovky Phillips mají tok 1 500 lm, určitě je to rozdíl oproti běžné žárovce, kterou tam teď máš, rozdíl bude patrný, ale nečekej zázraky, že najednou uvidíš jako ve dne. Sám mám vyzkoušené Osram Cool Blue nebo Night Braker. Obojí celkem slušně posunuli svítivost k lepšímu. Ale svítivosti jako xenon nebo LED to bohužel nedosahuje ani omylem
A teď i k EFISOvi, ono ten výkon sice může být v rámci nějaké nespecifické metody větší než halogen, no na xenon to stále dnes nedosahuje ani omylem. Mám prolezlý celý OEM i aftermarket trh LED a Bi-LED projektorů, doma mám pár upravených Koito Bi-LED, což jsou dnes asi nejlepší LEDkové projektory, jaké jde sehnat, stále to ošem nedosahuje na špičkové upravené xenon projektory. Klidně se můžeme někde sejít, ale ani dvě auta s těma LED sadama mi nepřesvítí Grandeura s upravenými bi-xenony s čirou čočkou, ikdyž běží na výchozích 35W. A to bych teoreticky mohl bych vyměnit balast za jiný, na kterém lze navýšit výkon až na 55W, to potom pápá všichni kolem
Problém ohledně geometrie je ten, že neznám žádnou PNP LED, která by vyzařovala rovnoměrně světlo po celém svém 360° obvodu, což v praxi znamená že člověk buď přijde o šířku kužele nebo o hotspot, nebo minimálně část z nich i při těch nejlepších LED sadách. Dnes a denně se setkávám na stránkách Headlight Junkies, a podobně, lidí, kteří se chlubí s LED světlama, a dostanou nepěknou sadu od retrofitterů v podobě obrázků, jak vypadá pořádný xenon. Věřte mi, máte bludičky které neposkytují nárůst intenzity v hotspotu stejný, jako nárůst intenzity mimo něj, což vede k celkovému vnímání světla člověkem tak, že do dálky nevidí tolik, v těch horších případech to i hází odlesky a prasátka nad cutoffem.
Ta EFISOva fotka není z reflektoru resp. paraboly, ale z projektoru, kde naštěstí to shield, pokud je to rozumně navržený projektor, utlumí ty odrazy, ale klidně pošli fotku z paraboly, jsem zvědavej přesvědčit mě bude skutečně hooooodně těžký.
A jedna oblíbená fotka na závěr O tomhle si LEDky můžou skutečně nechat jen zdát
Grandeur 2009 3.3V6
MX-5 2006 1.8
MX-5 2006 1.8
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
Výkon je měřen na základě svítivosti, to není nějaké měření, ale daný údaj svítivosti světelných zdrojů, protože údaj wattáže u moderních světelných zdrojů nevypovídá nic o jejich výkonu, neboli svítivosti. Bohužel tě zklamu, ale běžné tovární (nebavím se o nějakých dodatečných úpravách), tak se xenonový reflektor nemůže ani náhodou rovnat LED reflektorům. Je to bohužel dáno omezením výkonu xenonové výbojky. Stejně jako má omezení běžná žárovka. Ta má dnes max. svítivost 1500 lm (bohužel na úkor životnosti, která bývá poloviční). Víc z ní zkrátka nedostaneš, pokud nepřidáš na wattáži, tj. z 55W na 80 W, ale to je záhul pro parabolu. Píšeš, že je blbost dávat do světel LED žárovky, protože svítí na prd a dáš si tam raději Philips Racing, který bude svítit víc než polovičním výkonem. To mi moc nejde do sebe
Já mám Tucsona s originálními LED světly a můžu ti zaručit, že potkám auto i vyšších tříd s xenony a proti mě svítí ty xenony jen jako lepší žárovky. Na některých autech narazíš na LED světla, která svítí podobně jako xenony. Nemají ostřikovače, jejich svítivost je legislativou omezena na 2400 lm (do této hodnoty není nutné mít ostřikovače), u vyšší svítivosti je to nutnost. Pokud se bavíš na úrovni nějakých dodatečných úprav, to neřeším, stejně lze provést i u LED (ty prakticky neznají limit, stačí jen přidávat čipy a tím zvyšovat jejich výkon, dokud se zvládne všechno tedy uchladit) Bavíme se tady nad tím, že místo klasické H7 se dá LED H7, která zvýší svítivost cca 3x. A to podle mě smysl rozhodně má. Kdybych to neměl vyzkoušené, psal bych asi jinak, ale u Tucsona je s dákovýma fakt problém a nejjednodušší a nejlevnější varianta je LED H7.
Já mám Tucsona s originálními LED světly a můžu ti zaručit, že potkám auto i vyšších tříd s xenony a proti mě svítí ty xenony jen jako lepší žárovky. Na některých autech narazíš na LED světla, která svítí podobně jako xenony. Nemají ostřikovače, jejich svítivost je legislativou omezena na 2400 lm (do této hodnoty není nutné mít ostřikovače), u vyšší svítivosti je to nutnost. Pokud se bavíš na úrovni nějakých dodatečných úprav, to neřeším, stejně lze provést i u LED (ty prakticky neznají limit, stačí jen přidávat čipy a tím zvyšovat jejich výkon, dokud se zvládne všechno tedy uchladit) Bavíme se tady nad tím, že místo klasické H7 se dá LED H7, která zvýší svítivost cca 3x. A to podle mě smysl rozhodně má. Kdybych to neměl vyzkoušené, psal bych asi jinak, ale u Tucsona je s dákovýma fakt problém a nejjednodušší a nejlevnější varianta je LED H7.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
Súhlas, tak na Silvestra fullLEDkujeme...potom ešte to priesvecovanie do zákrutEFISO píše:tslany : Veľmi rád bi som ťa vyviedol z tvojho nezmyslu ohľadom LED . Nebudem sa baviť o LED žiarovkách v cenove kategórii pod 520CZK za sadu.Tam geometria svetla je u mnohých iná ako bi mala biť .tslany píše:Žárovky do 2018 Tucsona poFL jsou pořád H7?
Jinak kdo řeší nějaký LEDky, xenony a podobné, je to nesmysl, nikdy to nebude mít geometrii světla takovou, jak vlákno. Proto mám v plánu do nového Tucsona v rodině koupit Philips RacingVision, protože je to v současné době to nejlepší, co jde v halogenu koupit a bude to s tím i skutečně fungovat.
Ak bi som ti zamontoval kvalitne LED žiarovky a vyskúšal si jazdenie z nimi. Tak tie halogénky Osram,Philips Racing....,atd.. hodíš na zem a poskáčeš po nich a povieš nikdy viac Halogénové žiarovky. To ti garantujem. A to som presvedčil možno väčších skeptikov LED žiaroviek ako si ty .To čo je v dnešku najlepšie do svetiel je LED (ďaleko pred Xenonom). a skutočné to funguje
Dám ti na ukážku jednu fotku aby si mohol pozrieť tu geometriu svetla LED žiarovky v klasickom halogénovom reflektore .Foto je za bieleho dňa na bielej stene . Môžem ti dať niekedy aj z Felicie,Fabie ,Octávie atd.. nespoznáš rozdiel v geometrii iba obrovsky rozdiel je v intenzite a farbe svetla . To ti môžu tu niektorý potvrdiť čo už LED majú a sú spokojný ,nektorých to ešte len čaká aby bolo komplet v LED však Syr (na Silvestra už LED show ) Tak nech nám stále LEDky svietia
A ešte raz takto verejne... EFISO Veľké Ďakujem za tvoje naozaj fundované rady a nezištnú pomoc nielen ohľadom LED
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
Prečo sem už rovno nezavesíš porovnanietslany píše:Díky za H7sarin007 píše:Pokud vím, tak zanechali v FL žárovky H7.
Co se týká geometrie světla to s tebou souhlasím, není to 100% jako obyč žárovka, ale co ztratí na geometrii, dožene výkonem. Jen pro porovnání:
- obyč žárovka H7 - 800 lm
- výkonější žárovky Osram, např. Night Breaker - 1 400 lm
- xenonová výbojka - 2 400 lm
- LED žárovka - 3 500 lm
Možná ty údaje nebudou 100% přesný, ale zhruba takový je rozdíl. A to je rozdíl výkonu na jedno světlo, takže jestli si zapnu LEDky, který mi svítí cca 3x víc než výkonější žárovka, tak je to sakra rozdíl. A vzhledem k tomu, že čipy svítí opravdu ve velkým rozsahu úhlu, využijou parabolu relativně slušně. Po mé zkušenosti, po výměně žárovky v dálkových za LED jsem nezaznamenal nějaký velký rozdíl v rozptylu světla, ale výkonově ano. Takže za mě to takový nesmysl rozhodně není. Ty žárovky Phillips mají tok 1 500 lm, určitě je to rozdíl oproti běžné žárovce, kterou tam teď máš, rozdíl bude patrný, ale nečekej zázraky, že najednou uvidíš jako ve dne. Sám mám vyzkoušené Osram Cool Blue nebo Night Braker. Obojí celkem slušně posunuli svítivost k lepšímu. Ale svítivosti jako xenon nebo LED to bohužel nedosahuje ani omylem
A teď i k EFISOvi, ono ten výkon sice může být v rámci nějaké nespecifické metody větší než halogen, no na xenon to stále dnes nedosahuje ani omylem. Mám prolezlý celý OEM i aftermarket trh LED a Bi-LED projektorů, doma mám pár upravených Koito Bi-LED, což jsou dnes asi nejlepší LEDkové projektory, jaké jde sehnat, stále to ošem nedosahuje na špičkové upravené xenon projektory. Klidně se můžeme někde sejít, ale ani dvě auta s těma LED sadama mi nepřesvítí Grandeura s upravenými bi-xenony s čirou čočkou, ikdyž běží na výchozích 35W. A to bych teoreticky mohl bych vyměnit balast za jiný, na kterém lze navýšit výkon až na 55W, to potom pápá všichni kolem
Problém ohledně geometrie je ten, že neznám žádnou PNP LED, která by vyzařovala rovnoměrně světlo po celém svém 360° obvodu, což v praxi znamená že člověk buď přijde o šířku kužele nebo o hotspot, nebo minimálně část z nich i při těch nejlepších LED sadách. Dnes a denně se setkávám na stránkách Headlight Junkies, a podobně, lidí, kteří se chlubí s LED světlama, a dostanou nepěknou sadu od retrofitterů v podobě obrázků, jak vypadá pořádný xenon. Věřte mi, máte bludičky které neposkytují nárůst intenzity v hotspotu stejný, jako nárůst intenzity mimo něj, což vede k celkovému vnímání světla člověkem tak, že do dálky nevidí tolik, v těch horších případech to i hází odlesky a prasátka nad cutoffem.
Ta EFISOva fotka není z reflektoru resp. paraboly, ale z projektoru, kde naštěstí to shield, pokud je to rozumně navržený projektor, utlumí ty odrazy, ale klidně pošli fotku z paraboly, jsem zvědavej přesvědčit mě bude skutečně hooooodně těžký.
A jedna oblíbená fotka na závěr O tomhle si LEDky můžou skutečně nechat jen zdát
Laserových diód?
Re: Xenony / žiarovky / osvetlenie / denne svietenie TUCSON
Přisvětlování do zatáček mám naštěstí taky LED (originál) a musim říct, že to svítí opravdu hodně. A hlavně to osvítí docela dost plochy, někdy když jedu levou zatáčku tak se až leknu, že vyjíždí ze zatáčky auto, pak si uvědomím, že to jsem já
Jinak xenony mají tu velkou nevýhodu, že je nelze použít pro dálkový světla. Takže bi-xenony svítí stejně na potkávací tak na dálkový (používá se pořád jen jeden zdroj světla). Zatímco u LED mám potkávací + dálkový (dva různý zdroje = 2x více světla). Je to stejný jako H4 (i když ta má alespoň 2 vlákna) vs. H7+H1.
Malý výňatek z textu o jednotlivých zdrojích: Nákladné a poctivě udělané světlomety LED s velkým množstvím výkonných zdrojů svítí lépe než xenony, o halogenech nemluvě. Vyžadují však pokročilé chlazení. Levnější alternativy však mohou v řidiči, který byl zvyklý na poctivě udělané světlomety s xenonovou výbojkou, vzbuzovat rozpaky. A právě odtud pramení stesky, že LED světlomety vlastně zas tak moc nesvítí.
Každopádně věřim, že každý máme zkušenosti s nějakým typem a upřednosňujeme jej. Já jsem určitě za LEDky. Ať tak nebo tak, dávejte v noci pozor a moc štaštných kilometrů.
Jinak xenony mají tu velkou nevýhodu, že je nelze použít pro dálkový světla. Takže bi-xenony svítí stejně na potkávací tak na dálkový (používá se pořád jen jeden zdroj světla). Zatímco u LED mám potkávací + dálkový (dva různý zdroje = 2x více světla). Je to stejný jako H4 (i když ta má alespoň 2 vlákna) vs. H7+H1.
Malý výňatek z textu o jednotlivých zdrojích: Nákladné a poctivě udělané světlomety LED s velkým množstvím výkonných zdrojů svítí lépe než xenony, o halogenech nemluvě. Vyžadují však pokročilé chlazení. Levnější alternativy však mohou v řidiči, který byl zvyklý na poctivě udělané světlomety s xenonovou výbojkou, vzbuzovat rozpaky. A právě odtud pramení stesky, že LED světlomety vlastně zas tak moc nesvítí.
Každopádně věřim, že každý máme zkušenosti s nějakým typem a upřednosňujeme jej. Já jsem určitě za LEDky. Ať tak nebo tak, dávejte v noci pozor a moc štaštných kilometrů.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979