Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Ano elektromobil je jen o penězích. Jestli aktuálně vyjde 100 km elektroautem na 80 Kč a 100 km benzínem na 200 Kč, tak jde pak jen o cenu nového auta, dojezd a nabíjení. Pokud se cenově dostanou za nové auto na cca 500 tis kč, pak už se to vyplatí a prodávat se to bude samo, pokud bude dojezd i v zimě alespoň 150 km (což už je snadno realita dnes).
Je zajímavé, že všichni řeší ekologii elektromobilu s tím, že započítávají každý km, který ujede jakýkoliv díl po světě než se dostane k zákazníkovi jako hotové auto a počítají každý kW, který to zbaští a kde se vyrobí.
Oproti tomu nikdo nepočítá kolik emisí se vyprodukuje výrobou a rozvozem paliva. Nikdo nepočítá kolik emisí stojí výroba oleje, který se mění každý rok, někdy i několikrát. Jeho transport a likvidace (a jak je ona likvidace ekologická). Nikdo neřeší palivové, vzduchové a olejové filtry, které u elektromobilu vůbec nejsou. Výroba spojek, svíček, dvouhmotových setrvačníků, vstřikovačů, turb, DPF, ...
Každý jezdí jinak, mě přijde pohodovější přijet domů a zapojit si auto do zásuvky a vice to neřešit. Zaplatit to s účtem za elektriku a pohoda. U ostatního je to hledání pumpy, zjišťování cen, tam stání frony, blbnutí se slevovými kartami, placení ihned.
Když před lety o 106 tlačili naftu, tak se moc lidí nevzpíralo. Když pak tlačili malé motory a blbosti (start-stop, atd) tak lidi brblají, ale kupují to, protože už není kde jinde brát nové auto bez toho. Pokud za x let budu vybírat mezi elektroautem s "dlouhým nabíjením" nebo benzínem s DPF, tubrem, malým objemem, start-stopem, malou nádrží a čert ví co vymyslí časem, tak rozhodování bude asi snadné...
Je zajímavé, že všichni řeší ekologii elektromobilu s tím, že započítávají každý km, který ujede jakýkoliv díl po světě než se dostane k zákazníkovi jako hotové auto a počítají každý kW, který to zbaští a kde se vyrobí.
Oproti tomu nikdo nepočítá kolik emisí se vyprodukuje výrobou a rozvozem paliva. Nikdo nepočítá kolik emisí stojí výroba oleje, který se mění každý rok, někdy i několikrát. Jeho transport a likvidace (a jak je ona likvidace ekologická). Nikdo neřeší palivové, vzduchové a olejové filtry, které u elektromobilu vůbec nejsou. Výroba spojek, svíček, dvouhmotových setrvačníků, vstřikovačů, turb, DPF, ...
Každý jezdí jinak, mě přijde pohodovější přijet domů a zapojit si auto do zásuvky a vice to neřešit. Zaplatit to s účtem za elektriku a pohoda. U ostatního je to hledání pumpy, zjišťování cen, tam stání frony, blbnutí se slevovými kartami, placení ihned.
Když před lety o 106 tlačili naftu, tak se moc lidí nevzpíralo. Když pak tlačili malé motory a blbosti (start-stop, atd) tak lidi brblají, ale kupují to, protože už není kde jinde brát nové auto bez toho. Pokud za x let budu vybírat mezi elektroautem s "dlouhým nabíjením" nebo benzínem s DPF, tubrem, malým objemem, start-stopem, malou nádrží a čert ví co vymyslí časem, tak rozhodování bude asi snadné...
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
motorol: Ano, dobrý bod do diskuse. Když ale pominu ostatní věci, musíš uznat, že dojezd je pořád mizerný. Nějak si nedokážu představit, že budu mít před sebou trasu několik set km a každých cca 200 km (v ideálním případě) budu muset někde zastavit na 2 hodiny kvůli dobití baterky Sorry jako
Navíc, když se řeší, že auta se spalovacím motorem škodí, moje otázka zní: kdy začnou létat elektrická letadla a plout elektrické lodě? Tohle totiž nikdo neřeší
Navíc, když se řeší, že auta se spalovacím motorem škodí, moje otázka zní: kdy začnou létat elektrická letadla a plout elektrické lodě? Tohle totiž nikdo neřeší
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Elektrické letadlo už je bylo tuhle na e-salonu lodě hned tak nebudou, protoze v oceánu je málo dobijecek.
Jinak ano el auto není pro lidi, kteří jezdí často 500 km v kuse a podobne. Taky jednou či dvakrát za rok najedu za týden/14 dni třeba 5000 km, ale po zbytek roku by mi stačilo dobíjet doma. Takže bych ten jeden/dva výlety řešil pujcovnou nebo kombinaci letadlo/vlak/půjčovna.
Jinak ano el auto není pro lidi, kteří jezdí často 500 km v kuse a podobne. Taky jednou či dvakrát za rok najedu za týden/14 dni třeba 5000 km, ale po zbytek roku by mi stačilo dobíjet doma. Takže bych ten jeden/dva výlety řešil pujcovnou nebo kombinaci letadlo/vlak/půjčovna.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Na mě je i dojezd 300 km málo. Sice většinou člověk jede jednorázově trasu menší, ale když už se vydá na podobně dlouhou trasu, většinou jedu za odpočinkem a ne se stresovat, jestli dojedu. V tom článku, kde testoval maník auto to bylo krásně ukázané. Já chci prostě jezdit autem jak potřebuju já, ne jak potřebuje auto. Na dálnici nemusím jezdit jako závoďák, ale chci jezdit plynule, když chci předjet, předjedu, když přijde kopec, chci jet jako by tam žádný nebyl. Zatím co s elektromobilem musí člověk přepnout v hlavě na zeleno a u každé akce v autě přemýšlet, sledovat křivky na displeji, neustále sledovat víc dojezd než silnici před sebou. V tom testu nakonec přizpůsobil styl tak, že byl schopen dojet vzdálenost za stejnou dobu jako v klasickým autě, ale za cenu, že měl vše vypnuté a v autě mrznul. Pak přijedu k nabíječce, kam právě přijel někdo jiný a v tu ránu mám vymalováno. Bohužel patřím do sorty lidí, pro který je čas vzácný, vhledem k pracovní vytíženosti je to momentálně jediné, čeho mám opravdu nedostatek, takže pro mě bohužel ne
Určitě jej budu rád vlastnit až: bude cena aut srovnatelná s běžnými vozy, dojezd bude alespoň 500-600 km (se zapnutými věcmi v autě tak jako používám teď, to je v zimě vyhřívaný volant a všechny sedačky když je potřeba a topit) a nabíječek bude jako pump na každým rohu. Pak do něj jdu se vší slávou. Ale ne kvůli rádoby "ekologii". S touhle pohádkou můžou opíjet rohlíkem někoho jinýho. Naopak. Pořád mám takový nemilý pocit z těch baterií. Dneska mají problém s PET lahvema a plastem, zajímá mě za xx let, až se elektromobilita rozjede opravdu naplno, co budou dělat s těma bateriema. Navíc to fakt nebude levná sranda taková výměna baterií po záruce. Odhaduju, že se trh pak zahltí ojetýma elektroautama, který nikdo nebude chtít, protože výměna baterií za nové bude otázkou třeba 150 tisíc. Každý si raději koupí auto na 5 let, pak ho dá na protiúčet a půjde do novýho. Nebo formou operáku bude auta točit neustále.
A pak jak zde bylo napsáno, bojím se jen toho, že dojde ke zdražení elektřiny vzhledem ke zvýšené poptávce. To bude mít pak ale vliv na všechno. Ona i ta výstavba všech stanic nebude levná a někdo jí bude chtít sakra rychle zaplatit zpět.
Určitě jej budu rád vlastnit až: bude cena aut srovnatelná s běžnými vozy, dojezd bude alespoň 500-600 km (se zapnutými věcmi v autě tak jako používám teď, to je v zimě vyhřívaný volant a všechny sedačky když je potřeba a topit) a nabíječek bude jako pump na každým rohu. Pak do něj jdu se vší slávou. Ale ne kvůli rádoby "ekologii". S touhle pohádkou můžou opíjet rohlíkem někoho jinýho. Naopak. Pořád mám takový nemilý pocit z těch baterií. Dneska mají problém s PET lahvema a plastem, zajímá mě za xx let, až se elektromobilita rozjede opravdu naplno, co budou dělat s těma bateriema. Navíc to fakt nebude levná sranda taková výměna baterií po záruce. Odhaduju, že se trh pak zahltí ojetýma elektroautama, který nikdo nebude chtít, protože výměna baterií za nové bude otázkou třeba 150 tisíc. Každý si raději koupí auto na 5 let, pak ho dá na protiúčet a půjde do novýho. Nebo formou operáku bude auta točit neustále.
A pak jak zde bylo napsáno, bojím se jen toho, že dojde ke zdražení elektřiny vzhledem ke zvýšené poptávce. To bude mít pak ale vliv na všechno. Ona i ta výstavba všech stanic nebude levná a někdo jí bude chtít sakra rychle zaplatit zpět.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
amen
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Už jsem tu psal, že koketuju s elektromobilem - Praha - parkování - nákupy , našel jsem si na Autoscoutu asi za 150000,- Renault Zoe samozřejmě jetý asi 4 roky starý. Bez baterie. Tak jsem zašel do Renualtu na Zličíně a ptal se na možnost baterie, odpověď byla že tady není možné si baterii pronajmout, jen snad koupit, ale ceny jsou strašlivé. Ta slabší je asi za 300000,- bez daně a ta silnější bez pár korun za 400000,- taky bez daně. Pronájem jako v Německu kdy se platí cca 60-80 EUR měsíčně není u nás možné. Otázka je jestli bych jako občan EU mohl zajet např. do Renaultu v Německu a tam si baterii legálně pronajmul. Sice je otázka jestli by se mi na cesty kolem komína vůbec vyplatilo platit za baterku cca 1500,- Kč měsíčně a jestli není lepší koupit si např. Suzuki Alto , za nějakých 100000,-- kč je to malý, jede to pěkně a ve městě se vejdu v pohodě do 5l /100km. to je 160,- za 100km. A s nějakým sebezapřením se v nouzi mohu vydat i na dlouhou cestu, mít zatopeno či klimatizováno .......
Mimo město si vezme i pod 4 l na 100
Mimo město si vezme i pod 4 l na 100
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Také uvažuju a jsem již prakticky rozhodnut o pořízení nové nákupní tašky do města s cenou do 0,5 mil - náhrada za 16 let starou Suzuki Wagon R+, sice má na hrbu jen 110 tis. km, ale už začíná reznout, EGR ventil v pytli (nechci do toho vraku vrážet další peníze). Technická mi končí za 22 měsíců a poté půjdu do elekroauta.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Někteří tu počítají sice hezky, ale se špatnými čísly: operak na elektromobil/ točit auta v zaruce... v obojím budete mít tu baterku zapocitanou úplně stejně jako ve svém i déle jezdenem. Max v prvním roce par leasingovek podstreli nájem, ale až zjisti, ze baterky jsou na tom hůř nebo ze prodejnost je pak o ničem tak to cenově půjde taky vesele.
Jinak zapomínáte, ze zdražovat muže nejen elektrika, ale díky změně dani i veškeré PHM
Jinak zapomínáte, ze zdražovat muže nejen elektrika, ale díky změně dani i veškeré PHM
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Jo jenže podle mě je problém právě v zůstatkové hodnotě auta. Jasně, každý časem tratí na ceně, ale klasický auto je i po 5 letech v pohodě prodejný za celkem příznivou cenu. U elektroauta bude zůstatkovou cenu strhávat právě baterie. Např. výše zmíněný Renaul Zoe. Být to klasické auto podobného typu, střelí se za 150 000,- v pohodě, jako elektroauto je to bezcenný (alespoň u nás). Bez baterií je to jako běžný auto bez motoru. A s bateriema najednou o 300-400 tisíc dražší.
Prostě ty EV jsou bohužel 3x dražší než běžné auto a pro většinu obyvatel nedostupný, i kdyby to jezdilo zadarmo. V dnešní době lze použít pouze jako varianta do města. Mimo město je to krok zpět - "tankovat" 2x nebo 3x denně při běžným ježdění neberu jako evoluci v dopravě, ale jako krok zpět v dopravě.
Pokud bych celou záležitost měl převést čistě na finanční stránku - auto do města v EV začíná kolem 700 tis. (Nissan Leaf) a pokračuje přes 900 tis. (Renault Zoe) a dále, ale pokud koupím v klasice alternativní auto stejné užitné hodnoty, dám za něj 300 - 350tis. a zbylých 500 - 600 tis. neprojezdím za životnost auta ani v rámci rozdílných nákladů (ganance, oleje apod.). Nezbývá než se poohlédnout po něčm jetém, kde se rozdíly 200 vs 500 tis. trochu zmírní, ale pořád je to obrovský rozdíl. To jen na okraj kvůli všudypřítomné mediální masírce, kde slyšíme jen jeden údaj - spotřeba. Na ní se všichni snaží dokázat, že návratnost koupě EV je otázkou 2-3 let. Není
Prostě ty EV jsou bohužel 3x dražší než běžné auto a pro většinu obyvatel nedostupný, i kdyby to jezdilo zadarmo. V dnešní době lze použít pouze jako varianta do města. Mimo město je to krok zpět - "tankovat" 2x nebo 3x denně při běžným ježdění neberu jako evoluci v dopravě, ale jako krok zpět v dopravě.
Pokud bych celou záležitost měl převést čistě na finanční stránku - auto do města v EV začíná kolem 700 tis. (Nissan Leaf) a pokračuje přes 900 tis. (Renault Zoe) a dále, ale pokud koupím v klasice alternativní auto stejné užitné hodnoty, dám za něj 300 - 350tis. a zbylých 500 - 600 tis. neprojezdím za životnost auta ani v rámci rozdílných nákladů (ganance, oleje apod.). Nezbývá než se poohlédnout po něčm jetém, kde se rozdíly 200 vs 500 tis. trochu zmírní, ale pořád je to obrovský rozdíl. To jen na okraj kvůli všudypřítomné mediální masírce, kde slyšíme jen jeden údaj - spotřeba. Na ní se všichni snaží dokázat, že návratnost koupě EV je otázkou 2-3 let. Není
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
To může, ale zdražení PHM se týká jen provozu auta, kdežto zdražení elektriky je plošná záležitost, která se promítne hlavně v chodu domácností. Dnes když nechci nikam jet, nic mě to nestojí, pokud by došlo ke zdražení elektřiny kvůli EV, bude mě to stát peníze i když budu zaparkovanej v garáži.motorol píše: Jinak zapomínáte, ze zdražovat muže nejen elektrika, ale díky změně dani i veškeré PHM
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
sarine, případné zdražení elektriky se neprojeví jenom v domácnosti, ale celé ekonomice, např. takoví pekaři jsou v tomto ohledu jenom špička ledovce
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Pokud natankuju plnou nádrž, vím, že můžu jet (teoreticky) téměř 1000 km bez zastávky, do dalšího tankování. Elektrické auto za 800 000 dá teď v zimě možná 300 km. Takže bych dojel za ideálních podmínek z Děčína do Brna. Zůstat "viset" někde v koloně třeba kvůli nehodě, či uzavírce, objížďce, může znamenat do toho Brna vůbec nedojet a auto s vybitými bateriemi někde odstavit.
Snad něco takového malého na pojížďky po městě, tomu bych ještě rozuměl. Ale to by musela být cena takového auta minimálně poloviční.
Accent 1.5 CRDi 2009 120 000 km.
Snad něco takového malého na pojížďky po městě, tomu bych ještě rozuměl. Ale to by musela být cena takového auta minimálně poloviční.
Accent 1.5 CRDi 2009 120 000 km.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
hledání pumpy - si děláš srandu? V této přepumpované zemi je místo, kde je potřeba hledat pumpu?? Hlavně, že elektrostojany jsou na každém rohu...motorol píše: Každý jezdí jinak, mě přijde pohodovější přijet domů a zapojit si auto do zásuvky a vice to neřešit. Zaplatit to s účtem za elektriku a pohoda. U ostatního je to hledání pumpy, zjišťování cen, tam stání frony, blbnutí se slevovými kartami, placení ihned.
zjišťování cen - volatilita cen benzínu a nafty je řádově nižší než u elektrodobíjení. Už jen ten princip, že se u stojanů platí za strávený čas a pokud unavená baterka nabíjí jenom 5% nominální rychlosti (např. v létě nebo po vyšší zátěži reálně hrozící stav) a 1 kWh je tak 20 x dražší, tak je to skutečně kur**ská ojebávačka, slušněji to říct nejde . Ne vždy se dá dobíjet z domova ...
stání fronty - pokud jsou na pumpě přede mnou 2 auta, i tak za 10 - 15 minut odjíždím. Pokud je tam víc aut, můžu se rozmyslet a ve spoustě případů jet jinam. Když přijedu k elektrostojanu a jsou přede mnou 2 auta, tak mi padá denní plán v diáři jak domeček z karet, protože cca půl pracovního dne je v pérdeli. A jet jinam? Zlatý voči!
blbnutí se slevovými kartami - kdo tě nutí? Buď ji nepoužívám a pokud ji mám, tak je to cca 5 - 10 vteřin navíc.
placení ihned - to je jako problém zaplatit za něco, co jsem si koupil? Notabene, naftu platím, až když si ji koupím. Tu elektriku doma platím předem zálohově, takže ani v tomto výhodu jaksi nevidím Mimochodem, pokud je opravdu problém platit hned, tak se dá platit kreditkou = reálně to zaplatit další měsíc.
Fakt mě pobavilo, jak jsi o dva odstavce výš narážel na účelové argumentování v oblasti ekologické zátěže EV vs. spalováky a o pár řádků později uděláš to samé a vymýšlíš problémy tam, kde nejsou nebo jsou v porovnání s EV nicotné.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Píšu, ze každý jezdí jinak a jinde. Je spousty míst, kde zásuvku mám v baráku, ale nejbližší pumpa je 10 km daleko. Kupodivu i v ČR. Pokud člověk ujede za den běžně do 100 km což je určitá část lidi, tak nic nehledaji a na nic nečekají a v 90% případu nabijí doma klidně celou noc a nijak je to neomezuje. Pokud někdo jezdí vždy 200 km a víc, tak si nebude kupovat elektromobil ani např. auto na CNG (když nemá vhodně plnicky po cestě a nechce se mu tankovat každou cestu), ale koupi si stejně naftu/benzin. Obecně se píše už 10 let, ze el auta začínají. Pokud to půjde hodně dobre, tak se během 5 let rozšíří max na 3% z celkového počtu. A to jak z důvodu výrobních kapacit, obav a zájmu...
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Mam otazku, proc clovek resi to, co vyresit nemuze a neresi co by vyresit mel (praci, penize, bydleni, topeni, partnera.....)
Ale to je moda naseho naroda, smrdet korunou a hlavne si na to pujcit.....
Kazda castka nad 300tis za priblizovadlo jsou vyhozene penize.
At se dari.
RR
Ale to je moda naseho naroda, smrdet korunou a hlavne si na to pujcit.....
Kazda castka nad 300tis za priblizovadlo jsou vyhozene penize.
At se dari.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI