No pokud nebudu brát v potaz koupi ojetiny a budu chtít koupit nový vůz pro rodinné ježdění (neberu v potaz mini auta apod.), tak podle tebe je vlastně koupě jakéhokoli auta vyhozené peníze, protože koupit slušné auto pro rodinu do 300 tis. je dnes celkem oříšek Nevím, v čem jezdíš třeba ty, ale já osobně mám prioritu v autě bezpečí, pohodlí a prostor. A to ti auta v tvé cenové kategorii nenabídnou (bavíme se o nových autech, ojetiny neřeším). Jinak slušnej avatar, vypovídá o člověku víc než si myslíRuska.ruleta píše:Mam otazku, proc clovek resi to, co vyresit nemuze a neresi co by vyresit mel (praci, penize, bydleni, topeni, partnera.....)
Ale to je moda naseho naroda, smrdet korunou a hlavne si na to pujcit.....
Kazda castka nad 300tis za priblizovadlo jsou vyhozene penize.
At se dari.
RR
Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Naposledy upravil(a) sarin007 dne 07 pro 2018, 14:36, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Reklama
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
S avatarem mas pravdu, avatar presne vyjadruje to co ma. Ted uz jde jen o to, co myslis ze to co ma vyjadrovat vyjadruje ....
Ohledne v cem jezdim je v mem podpisu, nebo to neni videt??ten podpis?? Je to stale platny uz 8 let a jeste to 8 let platit bude.....
Vozidla crdi i mpi celkova cena 600 tis. Stacilo jen malinko zapatrat zde na foru a neptal by ses na neco, co si zde sam najdes.
Platilo, plati a stale platit bude, ze cenik je jen odrazny mustek pro vyjednavani. Orisek je jen v tom, jak na prodejce a kolik se nakonec povede dolu....
Ze neco nejde, neznamena, ze to nejde, ale znamena to, ze na to jdes blbe.
At se dari.
RR
Ohledne v cem jezdim je v mem podpisu, nebo to neni videt??ten podpis?? Je to stale platny uz 8 let a jeste to 8 let platit bude.....
Vozidla crdi i mpi celkova cena 600 tis. Stacilo jen malinko zapatrat zde na foru a neptal by ses na neco, co si zde sam najdes.
Platilo, plati a stale platit bude, ze cenik je jen odrazny mustek pro vyjednavani. Orisek je jen v tom, jak na prodejce a kolik se nakonec povede dolu....
Ze neco nejde, neznamena, ze to nejde, ale znamena to, ze na to jdes blbe.
At se dari.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
No moc mile napsaná odpověď, ale nic jiného jsem nečekal
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Naprosto všichni opomíjí základní věc: cenu elektřiny. Pokud by jen 1/3 spalovacích motorů byla nahrazena elktromobily, naprosto se rozvrátí cena elektřiny. I dnes poskakuje cena jen proto, že se zvyšuje poptávka v létě, v zimě, rpo tento důvod nebo jiný důvod. U elektromobility jede o zvýšení mimo možnosti výroby. Atom ekologičtí šílenci zavrhli a zlukvidovat zásoby zemního plynu a uhlí na výrobu elektřiny je naprosto pomatená myšlenka. Alternativní zdroje jsou nepoužitelné, protože se odběry dějí skokově.
Zkrátka nějaký pitomec něco prosadil a ostatní jen bečí jako stádo s davem. Nikde se nestaví žádné nové elektrárny. Veškeré závěry EU jsou jen blábol. A pokud se začne posilovat přenostová soustava, domácnosti to šeredně odskáčí v ceně elektřiny. Zákonitě nebudou mít peníze na předražená auta a skokové zvýšení naprosto veškerého zboží a služeb celý chod společností paralyzuje. Jednoduché počty.
Zkrátka nějaký pitomec něco prosadil a ostatní jen bečí jako stádo s davem. Nikde se nestaví žádné nové elektrárny. Veškeré závěry EU jsou jen blábol. A pokud se začne posilovat přenostová soustava, domácnosti to šeredně odskáčí v ceně elektřiny. Zákonitě nebudou mít peníze na předražená auta a skokové zvýšení naprosto veškerého zboží a služeb celý chod společností paralyzuje. Jednoduché počty.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Máš samozřejmě pravdu. A i když bychom cenovou otázku pominuli, kde tu elektriku pro desetitisíce EV vezmeme a hlavně jak ji "přepravíme"? Kapacitní rezerva přenosové soustavy je z tohoto pohledu minimální a její posílení je nejen nákladné, ale hlavně časově a technicky velmi náročné...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Pokud se vzdáme peněz za export energie, tak tu elektřinu máme už teď. Ale průser je opravdu ta přenosová soustava. Není to mu tak dávno, co chtěli měnit tarify a zvedat paušály za "hodiny" a jedním z argumentačních bodů bylo, že strejdové na vesnici si pouští cirkulárky a zatěžují přenosovou soustavu. No co je 2x za rok puštěná cirkula (navíc většinou o víkendu dopoledne, mimo odběrovou špičku) oproti denodennímu dobíjení káry...
Má to jiný podtex, hodně smutný a doufám, že se ve svém odhadu mýlím.
Má to jiný podtex, hodně smutný a doufám, že se ve svém odhadu mýlím.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Nenech se přemlouvat a napiš to. Možná tuším o co jde.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Chasniku? Co máš na mysli?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Ano, všichni ví, ze nabíjení je problém a nejsou elektrárny a přenosová soustava. To, ze v létě nebylo možné koupit vetrak natož klimu, protože to bylo díky teplotě nedostatkové zboží. Ze na každé druhé zahradě vyrostl bazén a běží tam filtrace někde protiproud a jinde to zas na jaře a na podzim vytapi... to nějak nikdo nevidí jako problém, nikdo nepočítá kolik Temelínu je na to potřeba postavit a je to každému fuk. Tuším, ze za letošní rok v ČR přibylo asi 300 elektromobilů. Pokud se jim povede drasticky nárůst- prodají jich příští rok 1000. Řekl bych, ze nárůst odběru v létě bazénu a klimatizací v zimě a tepelných čerpadel místo kotlů na uhlí bude významnější.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Nejde o počty kusů, ale odběr v daném okamžiku. Jestliže VW má v plánu za 22!!! let přestat vyrábět spalováky, tak si spočítej nárůst odběru při nahrazení jen 10% spalováků v ČR, a to včetně toho, že jejich nabíjení nebude rozloženo do celého dne, ale většina se připojí v krátkém časovém úseku.
EV vůbec nejsou řešení uhlíkové stopy individuální mobility, ta bude zhruba stejná, jen se přesune jinam . A k tomu šílené náklady na rozšíření přenosové soustavy a výstavbu elektráren. Podle mě se to nedá v zamýšlených termínech stihnout...
EV vůbec nejsou řešení uhlíkové stopy individuální mobility, ta bude zhruba stejná, jen se přesune jinam . A k tomu šílené náklady na rozšíření přenosové soustavy a výstavbu elektráren. Podle mě se to nedá v zamýšlených termínech stihnout...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
motorol:
a) pokud se bavíme o 1000 vozech ročně, jedná se o dobrovolnou elektromobilitu, proti které tady nikdo nic nenamítá. Potíž je s nucenou eketromobilitou, která se tady chystá a to se potom nebudeme bavit o 1000 autech, ale o stovkách tisíc a možná milionech, to je ten problém.
b) filtrace u bazénu mi běží přes časovací zásuvku v období cca červen - září. Její odhadovaná spotřeba při daném příkonu a celkovém počtu provozních hodin během koupací sezóny je cca 35 kWh - ROČNĚ. Pracovně denně v průměru najedu cca 120 km (včetně víkendů) a moje žena 40 km. Pokud vezmu průměrnou spotřebu elektrovozu 14 kWh/100 km (ano, dá se jezdit i okolo 10, ale zase jsou auta, která si při normální jízdě vezmou 17, navíc v zimě se v autě překvapivě topí), tak jsem na spotřebě zaokrouhleně 22 kWh - DENNĚ. Čili rozdíl jako prase.
Uznávám, že pokud se bazén vytápí, tak je spotřeba znatelně vyšší, ale ty elektroauta jsou jiný kafe, úplně jiná dimenze. A pokud už dnes jsou problémy s dodávkou el. energie z důvodu tebou uváděných, tak ta elektromobilita to zabije tuplem.
Opakuju ještě jednou několikrát zopakované: ať s tím jezdí, kdo chce. Nikdo tady nikoho nekamenuje za to, že si koupil EV. Naopak, pokud je ochoten se podělit o praktické informace z provozu, tak je to vítané. A navíc, Ioniq i novej Leaf už vypadají i hezky, o tom žádná. Zásadní potíž je v tom, že to chtějí hlavy pomazané vnutit i těm, co o to nestojí (resp. to postupně vnutit všem...)
a) pokud se bavíme o 1000 vozech ročně, jedná se o dobrovolnou elektromobilitu, proti které tady nikdo nic nenamítá. Potíž je s nucenou eketromobilitou, která se tady chystá a to se potom nebudeme bavit o 1000 autech, ale o stovkách tisíc a možná milionech, to je ten problém.
b) filtrace u bazénu mi běží přes časovací zásuvku v období cca červen - září. Její odhadovaná spotřeba při daném příkonu a celkovém počtu provozních hodin během koupací sezóny je cca 35 kWh - ROČNĚ. Pracovně denně v průměru najedu cca 120 km (včetně víkendů) a moje žena 40 km. Pokud vezmu průměrnou spotřebu elektrovozu 14 kWh/100 km (ano, dá se jezdit i okolo 10, ale zase jsou auta, která si při normální jízdě vezmou 17, navíc v zimě se v autě překvapivě topí), tak jsem na spotřebě zaokrouhleně 22 kWh - DENNĚ. Čili rozdíl jako prase.
Uznávám, že pokud se bazén vytápí, tak je spotřeba znatelně vyšší, ale ty elektroauta jsou jiný kafe, úplně jiná dimenze. A pokud už dnes jsou problémy s dodávkou el. energie z důvodu tebou uváděných, tak ta elektromobilita to zabije tuplem.
Opakuju ještě jednou několikrát zopakované: ať s tím jezdí, kdo chce. Nikdo tady nikoho nekamenuje za to, že si koupil EV. Naopak, pokud je ochoten se podělit o praktické informace z provozu, tak je to vítané. A navíc, Ioniq i novej Leaf už vypadají i hezky, o tom žádná. Zásadní potíž je v tom, že to chtějí hlavy pomazané vnutit i těm, co o to nestojí (resp. to postupně vnutit všem...)
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Hmm za 22 let chtějí přestat vyrábět spalovaky. Kdo si pamatuje co chtěli udělat před 22 lety?
A i kdyby, průměrný věk aut je 15 let. 22+15=37 let, za tu dobu by tedy v ČR mělo být většina el aut. Řekl bych, ze za tu dobu se může stát cokoliv. Je to cca 10 let co ve Francii podporovali naftu a teď je tam vyhání. V roce 2011 jsem prestavoval auto na LPG a zlí jazykové tvrdili, ze do roka poletí daně nahoru a už se to nevyplatí. Po 7 letech je to levnější než tenkrát... CNG už asi 5 let podporuji a znal jsem jen jednoho co na to jezdil.
Když jsme u těch 22 let: čím jste před tou dobou jezdili a jak jste si malovali dnešek?
A i kdyby, průměrný věk aut je 15 let. 22+15=37 let, za tu dobu by tedy v ČR mělo být většina el aut. Řekl bych, ze za tu dobu se může stát cokoliv. Je to cca 10 let co ve Francii podporovali naftu a teď je tam vyhání. V roce 2011 jsem prestavoval auto na LPG a zlí jazykové tvrdili, ze do roka poletí daně nahoru a už se to nevyplatí. Po 7 letech je to levnější než tenkrát... CNG už asi 5 let podporuji a znal jsem jen jednoho co na to jezdil.
Když jsme u těch 22 let: čím jste před tou dobou jezdili a jak jste si malovali dnešek?
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
No nevim jak je to s tou životností, ale já mám za 15 let už počítám 4. auto. A ani kolem sebe nemám moc známých, kteří by vydrželi s autem 15 let. To jsou spíš výjimky.
Jak psali kluci výše, ani já nemám problém s EV, naopak, vývoj nezastavíš a je to dobře. Co i mě štve, je ten nucený tlak na vlastnictví EV. Jako bych se já, majitel auta se spalovacím motorem měl v dnešní době cítit provinělý, jako bych snad jízdou v mém autě porušoval zákon, nebo kšeftoval s drogama, já nevim. Poselství EU podle mě zní: nejsi v komunitě EV, jsi nepřítel A já jako vlastník dieselu jsem echt nepřítel Prostě chceš si koupit EV, protože na to máš peníze, využiješ to, máš to kde nabíjet, vyhovuje ti to? Prosím, není problém. Ale ostatním to nenuťte. Jako by přišli s tím, že všichni majitelé aut budou muset začít od novýho roku jezdit na motorce. Nebudu
Jak psali kluci výše, ani já nemám problém s EV, naopak, vývoj nezastavíš a je to dobře. Co i mě štve, je ten nucený tlak na vlastnictví EV. Jako bych se já, majitel auta se spalovacím motorem měl v dnešní době cítit provinělý, jako bych snad jízdou v mém autě porušoval zákon, nebo kšeftoval s drogama, já nevim. Poselství EU podle mě zní: nejsi v komunitě EV, jsi nepřítel A já jako vlastník dieselu jsem echt nepřítel Prostě chceš si koupit EV, protože na to máš peníze, využiješ to, máš to kde nabíjet, vyhovuje ti to? Prosím, není problém. Ale ostatním to nenuťte. Jako by přišli s tím, že všichni majitelé aut budou muset začít od novýho roku jezdit na motorce. Nebudu
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Klasický problém EV, odstavec z testu Nissan Leaf:
Ach ano, dojezd - alfa a omega elektromobilů. Když jsem vůz přebíral, na displeji svítilo 250 kilometrů, což je ve srovnání s mým vlastním autem asi třetina. A protože nemám možnost nabíjet doma, tzv. range anxiety - obava o to, zda dojezd bude stačit - jsem trpěl v podstatě pořád.
Ach ano, dojezd - alfa a omega elektromobilů. Když jsem vůz přebíral, na displeji svítilo 250 kilometrů, což je ve srovnání s mým vlastním autem asi třetina. A protože nemám možnost nabíjet doma, tzv. range anxiety - obava o to, zda dojezd bude stačit - jsem trpěl v podstatě pořád.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Ano, jsou lidi, kteří mění auta častěji. Taky jsem za posledních 15 let vystřídal několik aut, ale podívej se okolo sebe. Včera jsem videl kousek za Prahou s105, felicii, Renault Mégane scenic tak z roku 2000, multiplu, lagunu I, dost Octavií I, nějaký Punta I, BMW 3 tak z roku 2000,... zbytek jsem linej vyjmenovavat(nepočítám zapomenuté trabanty na zahradě. Všechno co píšu někde jelo). Projdi dneska jakékoliv parkoviště u obchodního centra a uvidíš, ze v pohode najdeš 20% aut starší roku 2003-což je dnes 15 let, za měsíc už jim bude 16.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105