Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Many23
Příspěvky: 6
Registrován: 26 říj 2014, 10:25

Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od Many23 »

Mám Santu I 2.4 107 kW, rád bych požádal o radu jaké rozvodové sady do něho patří, chtěl bych si je koupit sám, ale nikdo mi není schopen říci jaké dvě sady tam patří, vím že jsou tam dvě, hlavní a pomocná. Můžete poradit :D díky =D>
Santa Fe I 2.4 107 kW
Reklama
 

Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od Mike.M »

Jedna je malá, na vyvazovaci hřídel. Druhá je velká na vačkové hřídele. Takže kup kterou ti bude dělat mechanik, ale nejlepší na tom je ze ta druhá se ještě liší, a napinakem anebo bez, s vodní pumpou bez, atd.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
Many23
Příspěvky: 6
Registrován: 26 říj 2014, 10:25

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od Many23 »

hmm chci udělat obě takže to bude raketa :shock: díky za info. Máš to už za sebou? popřípadě vzpomínáš za kolik ??
Santa Fe I 2.4 107 kW
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od Mike.M »

Na vyvazovacim hlireli jsem nemel na remenu ani zub. vymenoval jsem to tedda sam. Cena cca 700,- Cele rozvody me cekaji pristi mesic. Vyvazovaci hlidel musi vsechny remeny dole. Altik klima i rozvody aby ses dostal na to vyvazovaci. Rozdil jsem ale ani nepoznal. takze nevim 4 valec to asi nepotrebuje. Ale hlavni jsem zatim nepovolil drzak bloku. ale ani jsem to nezkousel. Jak rikam pristi mesic.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od Mike.M »

Tak rozvody jsou za mnou. Remen a 2 kladky. Necele 2h prace a auto bylo na heveru. Je to docela jednoduche. Kdyby nekdo chtel muzu dat navod.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
quako2
**
Příspěvky: 114
Registrován: 11 říj 2011, 19:41

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od quako2 »

Navod by potesil. Na predoslom aute som si menil rozvod sam, ale to bol 8ventil. Tu sa tej druhej vacky trosku bojim. Ak by si mal aj nejake foto..
Dakujem
SFIII, 2014, 2,2CRDi, 145kw
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od Mike.M »

Nic moc neni. Zitra napisu. Nic jsem nearetoval delal jsem to na znacky. Je treba ale remen a dve napinaci kladky. Ted me to ceka na fieste, ale tam neni vuvec misto podle sante.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od Mike.M »

Takze zde je navod. odmontujes svicky aby se dalo lepe otacet motorem zvednes auto, nejlepe na spalek na leve strane. Odmontujes kolo, a plastovy kryt u kola. Povolis taky srubek na alternatoru a dalsi na napinaci kladce mezi pumpou a klimou. Sejmes klinove remeny. Oddelas 4 srubky plastoveho dekliku rozvodu v motorove casti. Dale ted ceka temer nejtezsi ukol. a to sundat asi vodici kolecko mezi blokem a kastli, ktere vede remen altiku. strasne blby pristup a to kolecko se sreasne toci, takze dobre je povolit srouby, kdyz je jeste remen napnuty a kolecko ma nejaky odpor. ted se dostaneme k plastovemu dekliku ktere jeste drzi klinove kolecko klikovky. 4 zapustene srouby. to sundas. oddelas asi 9 ci 11 srubku bocniho plastoveho dekliku a opattrne jej jako jezka v kleci vyjmes. A nyni uz uvidis remen v cele sve krase. jenze prostredek remenu jde prez drzak bloku motoru. tady mas 2 moznosti budto ten drzak oddelat na strane motoru, ci na strane kastle. Ja nemel klic na povoleni na strane motoru, protoze je tam velky srub vycnivajici u matky, tak jsem to povolil na strane kastle. ale tam musi jit dole jeste kapalina do posiulovace. Podepres motor, nejlepe heverem. Sejmes 2 srubky od napinaku, taky litinovy bazmek s cepem. Ten das do sveraku a stlacis a zaaretujes dratkem, hrebikem cimkoli. No a sejmes remen. na vackach mas take modre znacky, na klikovce taky, na cerpadle taky.
Obrázek

Nahodis remen prez drzak motoru a jedine na co si dat pozor at sedi znacky. Ja to trefoval na 2x brdy nahore mezi vackami jsem to me povolene a kdyz jsem to napnul, tak mi to uskocilo o zub. No a jak to budes mit natazene, den napinak na sve misto jemne napni, ale aretacni hrebik jeste nevyndavej, jemne to primackni rukou a az to vse sedi tak vyndej ten aretacni kolicek. Pak jemne nasad 22 klic na vklikovku a asi 3x pootoc manualne rukou motorem at se to projede jen naprazdno a nesmis citi tlak ze by nekde neco tento. Mozna si ted vzpominam ze jsem musel sundat pumpu,3 sruby, ale to nevim kvuli ceho. No a poskladas to v opacnem poradi nez jsem rekl. je dobre si to predem vyfotit

https://photos.google.com/album/AF1QipP ... sRkyGEhezj
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od tempest »

Měnil jsi tam i pomocný rozvod na vyvažováky?
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od Mike.M »

Menil jsem vse. Na autodilos.cz najdes celou sadu. Ta drazsi je s napinakem. Ten netreba. Ja totiz na te vyvazocaci nemel ani zub. Vsechny byly vysypany a vypadalo to jako klikak. Navic asi mi par tech zubu znicilo cidlo klikovky a proto auti nestartlo. Ale to uz je 6 let nazpet.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od tempest »

Díky. Myslel jsem, že se musím měnit i ten hydraulický tlumič kmitů. K čemu tam vlastně je, když je tam napínací kladka?
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od Mike.M »

Ten hy\rdaulicky tlumic je vlastne i napinak, drzi kladku i remen stle napnutou.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od tempest »

Nemáte někdo utahovací momenty na kladky + šroub na řemenici klikovky? Dík
tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od tempest »

Tak momenty už jsem našel, ale k sadě INA nejsou šrouby. Nemáte někdo :hyu: čísla šroubů, co drží kladky? Děkuji
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Příspěvek od Richard555 »

Ještě pár věcí k návodu:
Je dobré aretovat i vačkové hřídele oni se tlakem pružin ventilů většinou hnou někam mimo rysky, jsou na to přípravky.....
Až je vše hotovo je dobré motor ručně několikrát protočit a současně kontrolovat, jestli se ti "sejdou" značky na značkách, jestli řemen nesjíždí atd.
Šrouby napínáku a kladek je dobré dát "na lepidlo" povolení čehokoliv znamená většinou náročnou opravu motoru u 16V porucha rozvodu způsobí potkání ventilů s písty - rána a ticho ......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Motory“