Ahoj, Terracana mám skoro rok, mám jeden z posledních modelů 12/2006, zakoupil jsem ho se závadou na 4x4 a dalšími závady a rád bych se i s ostatními podělil o mé zkušenosti s opravami, pokud by se do toho někdo hrnul sám tak mu budu alespoň takto nápomocen. Na internetu v ČR toho moc o tomto modelu není.
1)závada - neukazuje palivoměr
- po rozebrání plováku z auta byl zjištěn uhnilý kablík na šroubku (zakrytý takovou plastovou čepičkou), zkontroloval jsem pomocí multimetru (pípáku) vedení kabelů a zjistil že jeden nevodí, původní kabely odstranil a natáhl nové. Dal jsem je do smršťovačky a místo průchodky jsem to celé zasilikonoval. Je to trochu prasácky udělané, lepší by bylo sehnat kabelovou průchodku. Nicméně je důležité, že to funguje. Jen teda můj Terracan neindikuje žárovičkou rezervu, a pro stav palivoměru slouží tedy jen ručka. Máte to taky tak? Všechny žárovky v palubce zkontrolovány a vyměněny.
Porucha 4x4 a oprava palivoměru - návod na opravu
Moderátor: Moderátoři
Porucha 4x4 a oprava palivoměru - návod na opravu
Naposledy upravil(a) LuKyss dne 04 led 2019, 13:08, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Terracan 2.9CRDi, 120kW, 12/2006
- Reklama
Re: Porucha 4x4 a další možné závady - návod na opravu
2) závada 4x4 - trvale na palubce svítí: 4x4 High a 4x4 Low
Oboje svítí dohromady, automatická převodovka potom nezařadí 4. rychlostní stupeň (overdrive (OD)). Aby vám automat řadil všechny stupně, je potřeba vyndat jednu pojistku v prostoru řidiče, tím vyřadíte 4x4 systém a jezdíte potom jen na zadní náhon. Já takhle nouzově jezdil v létě.
Tady může být příčin mnoho. Jako první jsem zkontroloval přepínač, který je ještě jakoby ze staršího typu a má 3 polohy (4L, 4H, 2H) a je pro zkušenějšího řidiče lepší než ten s 2 režimy AUTO a LOW.
Přepínačem to u mě nebylo...tak jsem namazal elektrikářskou vazelinou kontakty a zase smontoval. Další závadou může být elektromotor a elektronika, která vyhodnocuje v které poloze motor je. Doporučuji si fixem poznačit výchozí hodnotu v které je ten trojúhelníkový hřídel. Motor byl nový, takže jsem předpokládal, že funguje. Elektroniku jsem rozebral, vyčistil a na nic nepřišel, takže funkční. Nakonec už mě došly nápady, tak jsem to dal autoelektrikářům a ty zjistili uhnilý kabelový svazek k ŘJ.
Oboje svítí dohromady, automatická převodovka potom nezařadí 4. rychlostní stupeň (overdrive (OD)). Aby vám automat řadil všechny stupně, je potřeba vyndat jednu pojistku v prostoru řidiče, tím vyřadíte 4x4 systém a jezdíte potom jen na zadní náhon. Já takhle nouzově jezdil v létě.
Tady může být příčin mnoho. Jako první jsem zkontroloval přepínač, který je ještě jakoby ze staršího typu a má 3 polohy (4L, 4H, 2H) a je pro zkušenějšího řidiče lepší než ten s 2 režimy AUTO a LOW.
Přepínačem to u mě nebylo...tak jsem namazal elektrikářskou vazelinou kontakty a zase smontoval. Další závadou může být elektromotor a elektronika, která vyhodnocuje v které poloze motor je. Doporučuji si fixem poznačit výchozí hodnotu v které je ten trojúhelníkový hřídel. Motor byl nový, takže jsem předpokládal, že funguje. Elektroniku jsem rozebral, vyčistil a na nic nepřišel, takže funkční. Nakonec už mě došly nápady, tak jsem to dal autoelektrikářům a ty zjistili uhnilý kabelový svazek k ŘJ.
Hyundai Terracan 2.9CRDi, 120kW, 12/2006
Re: Porucha 4x4 a oprava palivoměru - návod na opravu
Dobrý den, zdravím Vás z valašska. Budu měnit celý palivoměr a jen jsem se chtěl zeptat- kudy je k tomu přístup. Údajně snad někde pod sedadly je vstup do nádrže. Pak se to jen odpojí a napojí, nebo je tam nějaký "zádrhel"? Mám terrouše v manuálu r. 2006, postupně jsem ho dal dohromady po tom italovi co se k tomu choval jak prase, stálo to nějakou korunu, ale je z toho slušný OFF Road.
Díky za odpověď
Navrátil
Díky za odpověď
Navrátil
Re: Porucha 4x4 a oprava palivoměru - návod na opravu
Ano pod sedadlem a kobercem, přístup zevnitř auta.
Hyundai Terracan 2.9CRDi, 120kW, 12/2006