S tímto černým krasavcem jsem byl pár dní nevěrný Tukymu

- S Focusem na konci světa
- DSC00666.JPG (247.92 KiB) Zobrazeno 2329 x

- S Focusem na konci světa - Forte de Santo António de Belixe
- DSC00667.JPG (223.48 KiB) Zobrazeno 2329 x
Focus měl pod kapotou 1,5 l motor v naftě spárovaný se 6ti stupňovou manuální převodovkou a najel jsem s ním 314 km po portugalském jihu. Jelikož na tamních cestách jsou rychlostní limity dodržovány neuveřitelným způsobem, navíc vynucovaná i kontrolou rychlosti na semaforech, výsledná průměrná spotřeba tomu odpovídala: 4,55 l / 100 km. Auto bylo na letních pneu o rozměru 205/55 R16 ContiPremiumContact 2 od Continentalu. Motůrek jel hezky, odspodu zabíral moc hezky, ale za studena moc kultivovanosti nepobral. Po ohřátí to už ale bylo jiné kafe, člověk o něm prakticky nevěděl.
Podvozek je to, co u Forda umí: krásně drží a dá se s ním krásně blbnout. Bohužel, na můj vkus už byl docela tvrdý. Možná je to ale jen mým zadkem, zvyklým na podvozek Tukyho, který žehlí převažnou většinu nerovností

Sedačky skvělé, celkové v autě dostatek místa, ačkoliv tohle je generace, kterou kvůli masivní palubce nemusím. Zvykl jsem si ale opravdu rychle

Volant byl příjemný a "správné" velikosti i tloušťky a okamžitě mi padl do rukou. Pouze tlačítka byly na opačné straně než u Tucsona

Líbil se mi i barevný displej mezi budíky a celkově zobrazení údajů. Zamrzí nepoužitelná loketní opěrka, která není výškově ani podélně nastavitelná a je uložena celkem nízko. Jinak auto sedí celkem nízko a vždy, když jsem šel do tašky na zadní sedačku, okopával jsem prahy
Jestliže si tady občas postesknu na navi v Tucsonu, ta je ještě zlatá. Ve Focusu jsem s ní celkem bojoval - na rok staré auto chybí v podkladech důležité silnice, ignoruje některé kruhové objezdy, zobrazení mapy a zoom-ování si dělá samo co chce a nejde nastavit
S Focusem se jezdilo skvěle a mít ho na vyzkoušení v létě 2016, možná dnes stojí na dvoře.