zadní stěrač
Moderátor: Moderátoři
zadní stěrač
Nějak mi blbne zadní stěrač, jednou stírá podruhé ne, někdy trvá minutu než začne. Prý by to mohl být vadný cyklovač, nevíte kde ho najdu?
i40 100kW r.v.2012 černý
- Reklama
Re: zadní stěrač
Měl jsem ten samý problém => vadné relé pro motor stěrače, které je pod krytem v pátých dveří. Po rozborce jsem zjistil "pecku" na kontaktech - docházelo k velkému přechodovému odporu a tím úbytku napětí na kontaktech. Nechal jsem relé v záruce vyměnit. S trochou štěstí je přístupné přes krytku na levé straně dveřích, ale lepší je sundat černý kryt.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Re: zadní stěrač
Díky. Myslíš ty krytky na bocích co slouží asi na výměnu žárovek? Radši sundám celý tapec. Nevíte někdo jak tam drží? Našel jsem 2 šroubky pod krytkama na bocích ( ne ty na výměnu žárovek) a pak další šrouby na vnitřním úchytu pátých dveří uprostřed. Zbytek je asi zacvakávací že?
i40 100kW r.v.2012 černý
Re: zadní stěrač
Jo, to je ta krytka, ale obávám se, že to touhle cestou nepůjde vyndat, takže spíš sundat celý kryt. Myslím, že dva nebo čtyři šrouby a pak je to na cvaknutý.
Relé je zvlášť v patici a není společný s motorem, takže není problém provést výměnu i za jiný typ, pokud už není auto v záruce. Dokonce se dá i rozebrat, ale pokud je už jednou opálený, tak nějaké vyčištění kontaktů vydrží jen chvilku. V sepnutém stavu jsem na kontaktech naměřil okolo 9V (má být co nejméně).
Relé je zvlášť v patici a není společný s motorem, takže není problém provést výměnu i za jiný typ, pokud už není auto v záruce. Dokonce se dá i rozebrat, ale pokud je už jednou opálený, tak nějaké vyčištění kontaktů vydrží jen chvilku. V sepnutém stavu jsem na kontaktech naměřil okolo 9V (má být co nejméně).
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Re: zadní stěrač
Opravdu to bylo to relé, i když vypadalo jako z obchodu, vnitřek byl asi naprd. Takže opraveno
i40 100kW r.v.2012 černý