Toto je práve témou na dobrú diskusiu.thornych píše:Nabíjení externím zdrojem pozitivní vliv má - nízké napětí baterie vede k jejímu nevratnému poškození (sulfatizace), což se externím nabíjením eliminuje. Jen je otázka, jak často by člověk musel dobíjet (po každé jízdě ?, denně ? , týdně ? , měsíčně ?).
Vyššie spomenutý test vo svete motorov ukázal totiž na jednu vec. Klasický olovený akumulátor pokusne použitý v testovanej škode rapid po pol roku totiž dožil na celkové opotrebenie spôsobené neustálym cyklovaním nabíjania a vybíjania. Sulfatácia tam nebola temer žiadna. Spôsob prevádzky jednoducho postupne zmenšil hrúbku dosiek akumulátora.
Z toho by som osobne vychádzal a riadil sa nasledovnými myšlienkami:
1/ V prípade denne/často používaného auta (na dlhšie trasy) bude vplyv pravidelného nabíjania zanedbateľný. Vychádzam s napísaného vyššie, u denne používaného auta v dlhodobom teste sa obyčajná batéria cyklicky vyčerpala ale nezasulfátovala. AGM/EFB aku sú voči sulfatácí odolnejšie a ich reálna životnosť bude v tomto prípade skôr definovaná cyklickou odolnoťou (ktorú majú tiež vyššiu) ako problémom so sulfatáciou. U takto prevádzkovaného aku riziko dlhodoběho nízkeho nabitia (sulfatácia) nikdy nehrozí ale nabíjacích cyklov v krátko čase si užije viac než dosť.
2/ V prípade auta ktoré viac stojí v garáži alebo pred panelákom ako jazdí by už vhodne zvolená stratégia mohla životnosť predĺžiť. Nabíjanie by podľa mňa malo byť uskutočnené vždy na začiatku dlhšieho odstavenia vozidla po jazde. Takto dokážeme eliminovať problém sulfatácie a akumulátor skladovať v optimálnejßom stave - nabitý.
3/ Auto ktoré jazdí denne, ale len "okolo komína" s veľkým množstvom štartov popraví baterku aj bez systému ISG. V tomto prípade platilo v minulosti a bude platiť aj so sytémom ISG, že akumulátoru pomôže pravidelné nabíjanie. Tam by už nabitie raz mesačne mohlo celkom pomôcť.