Četnost regenerace DPF

Moderátor: Moderátoři

rupus
Příspěvky: 2
Registrován: 09 dub 2018, 09:06

Četnost regenerace DPF

Příspěvek od rupus »

Čaute,
chci se zeptat majitelů motoru CRDi jak často se vám spouští regenerace DPF? Tedy pokud to vůbec sledujete. Díky.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Chasnik »

V zimě téměř pravidelně každých 500 km, teď je to o dost horší, vypadá to tak poloviční interval, ale nechci plašit. Počkám, až budu mít víc dat. Auto je po garančce a říkali, že filtr je OK, že není zacpaný. Dám ještě pár nádrží a uvidím, jaký je vývoj.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Axel.Foley »

U mně probíhá regenerace v rozsahu cca 400 - 600 km.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
i40 100Kw
*
Příspěvky: 53
Registrován: 03 zář 2017, 22:06
Bydliště: Ostrava

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od i40 100Kw »

Vážení jak poznáte že se vám spustilo čištění dpf ? já to nijak nepoznám ani na palubovce se mi nic nezobrazuje....ba naopak mám stále problém že mi auto skáče do nouzového režimu max 3 tis otáček a snížený výkon. egr nebyl nějak znečištěn už dva y jsem ho čistil přes zimu byl klid ted je to zas kde to bylo minulý rok...akorát ted už k tomu vyskočila oranžová kontrolka motoru ...kdyby jsem náhodou věděli napište pomůůžete možná díky
Hyundai I40, 100kw, Premium Nav - Blue spirit.
Toyota M.R.2 115 kw.
Toyota Corolla 1.6 Gti 95 kw
Opel Ascona 2.0 i
Škoda 120 M. Koní = málo.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Axel.Foley »

1. při brzdění motorem / sundání nohy z plynu při zařazené rychlosti nespadne ukazatel okamžité spotřeby do nuly
2. okamžitá spotřeba se drží kolem 7 - 10 l/100 při klidné jízdě, když spěcháš i víc
3. vlažné meziplyny
4. smrad hořícího plastu za autem, když zastavíš počas rege
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Chasnik »

Všechno, co říká Axel, jednoznačně pomáhá Torque Pro v mobilu. Když mám podezření, tak zapnu Torque a hned to vidím.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Puky
*
Příspěvky: 18
Registrován: 20 úno 2016, 11:21

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Puky »

Dobrý den a ahoj všem. Nevím kam dát dotaz ani mě nenapadá jak bych ho krátce specifikoval k vytvoření nového tématu proto si dovolím vložit dotaz sem.Mám i40 CRDi, 2017 kupovanou novou 2018 a s km nájezdem 20 tis. km. Občas...teď téměř pravidelně se stává že při zařazeném rychlostním stupni a brzdění motorem mě okamžitá spotřeba paliva stále ukazuje spotřebu cca 1-2litru. Kolísá to na display. Po zastavení, vypnutí motoru se to někdy spraví. Několikrát se mě stalo že mě samo auto hlavně za studena přidá samo a zrychlí aniž bych se dotkl pedálu když chci brzdit před křižovatkou motorem (celkem nepříjemná věc). Když jsem to říkal v servise tak mě nechtěli věřit ale prý prověřily pedál plynu a vše je O.K.
Můžete mě prosím napsat své názory čím to může být? Řídící jednotka,plyn,spojka... .
Dekuji
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Chasnik »

Nenulová okamžitá spotřeba při deceleraci je velmi pravděpodobně právě projev regenerace DPF. Že by to samo přidávalo, to jsem si ještě nevšiml, ale vyloučit to nemůžu.
Zastavením a vypnutím motoru se "věc nespraví", ale nedokončí se renegerace. Čím víc nedokončených regenerací, tím hůř pro DPF. Tím nechci říct, že po pěti přerušených vypalování se ti ucpe filtr, ale záměrně vypínat motor, když běží v režimu renegerace DPF, to bych zbytečně nedělal. Spíš si kontroluj, kdy a jak často k takovým případům dojde. A nelekej se, pokud to bude trvat déle, např. na dálnici může proces regenerace trvat i víc než 30 km.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Beri
**
Příspěvky: 260
Registrován: 26 led 2014, 09:30

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Beri »

Spíš jsem si všiml, že nezáleží až tak na ujeté vzdálenosti, ale na čase. Mám docela přesně vypozorováno, že regenerace mi trvá 15 minut a je jedno, jestli jedu 50 nebo 90 km/h. Podle toho vím za jak dlouho skončí, takže díky tomu přizpůsobím cestu do cíle a vždy mi to krásně vyjde. Nechám si ještě tak minutku rezervu pro případné dovychladnutí DPFka na provozní teplotu a víc neřeším. Regenerace se mi spouští přibližně po každých 350 km a mám podezření, že mi před dvěmi lety na garančce upravily sw, jelikož před tím jsem se pohyboval okolo 700-800 km, ale nic jim nedokážu, tak jsem se s tím musel smířit.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Puky
*
Příspěvky: 18
Registrován: 20 úno 2016, 11:21

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Puky »

Při regeneraci se nerozne žádná kontrolka? Jezdím každý den do práce 30km tam a 30 zpět.
Takže ideální řešení je držet motor ve vyšších otáčkách ať se stihne DPF vypálit?
Uživatelský avatar
Beri
**
Příspěvky: 260
Registrován: 26 led 2014, 09:30

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Beri »

Žádná kontrolka se nerozsvítí. Na jednu stranu je to škoda, ale jak mi bylo řečeno v servise, tak by to některé lidi mohl plést a jezdili by s tím do servisu, protože nečtou manuály.
Co jsem tak vypozoroval, tak není potřeba držet motor v otáčkách. Stačí normální jízda jako kdyby se nic nedělo. Uběhne 15 minut a regenerace se vypne.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Puky
*
Příspěvky: 18
Registrován: 20 úno 2016, 11:21

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Puky »

Dobře,podle vašich odpovědí by po zastavení a vyřazení rychlosti měli být otáčky vyšší a spotřeba taky z důvodu regenerace DPFka pokud nedojde k ukončení regenerace v průběhu jízdy? 20 tis. km se mě zda docela málo k tak časté regeneraci nehledě na to že na garančce v srpnu jsem je na to už upozorňoval a to jsem tam mohl mít cca.15 tis.km. Do Brna po dálnici taky jezdím a určitě ne předepsaných 130km/h.....
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Axel.Foley »

Když zastavíš a necháš motor běžet na neutrál, regenerace se po několika minutách přeruší.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Dropik85
Příspěvky: 7
Registrován: 30 dub 2022, 06:59

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od Dropik85 »

Mám hyundai i40, rok 2013 jak poznám že se vypaluje???
vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od vojta.merta »

Ahoj, dost záleží na funkčnosti termostatů, žhavičů, ale taky na naftě. Hyundaie máme sice všechny benzínové, ale můj M57tu2d30 vypaluje po 850km, jezdím jen 25+ km trasy a mám neustále připojený Viecar a v aplikaci BTOOL Expert sleduju stav DPF. Pokud natankuji jinou naftu než Maxxmotion od OMV s HVO biosložkou, tak se četnost vypalování zvýší, např. když tankuji Optimal Diesel + tak vypaluje po nějakých 600km a úplně nejhorší je to s Tank ONO, Benzina (na Moravě máme s MEŘO) atd. kdy vypalování probíhá klidně po 300km. V zimě tankuju výhradně Maxxmotion, v létě pak většinou Optimal Diesel + bez biosložky a jednou za čas dám do nádrže deci 2T Jaso FD pro pro mazání vstřikovačů a čerpadla.

Po vypálení mám zpětný tlak na volnoběh 5-7 hpa (mbar), popel přibývá cca 2,2g za rok, takže do limitu 200g je životnost při správné funkčnosti opravdu teoreticky dlouhá :)

Vypálení u mě trvá vždycky cca 12 minut, nejlepší je jízda okrskami konstantní rychlostí, i město nevadí, co ale regeneraci přeruší je volnoběh a taky plný plyn, pak to regeneruje zbytečně dlouho nebo navíckrát..
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Odpovědět

Zpět na „i40 Motor a převodovka“