Rachot od turba
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Rachot od turba
Najel jsem s tímto motorem od 03/2017 do 03/2018 přes 20 tis. km a neměl jsem s ním sebemenší problém. Tebou popsané chování je určitě na reklamaci.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- Reklama
Re: Rachot od turba
Mám od 4/2018 najazdených cca 14 tisíc km ale žiadne vibrácie do pedálu ani do podlahy som nepostrehol. Naopak, "vďaka" nízkym teplotám takmer prestal hrkotavý zvuk od turba, aj keď viem, že akonáhle sa oteplí, bude to robiť opäť.
Na pravidelnej servisnej prehliadke mi potvrdili, že o probléme vedia, ale zatial nemajú technické riešenie, až bude, pravdepodobne budú meniť tieto súčiastky plošne
Na pravidelnej servisnej prehliadke mi potvrdili, že o probléme vedia, ale zatial nemajú technické riešenie, až bude, pravdepodobne budú meniť tieto súčiastky plošne
Hyundai i30 Fastback 1,4T-GDi 7-DCT
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Rachot od turba
Dnešní čerstvé info - nic nového se zatím neví. Dala by se samozřejmě měnit celá turba, ale výsledek bude nakonec stejný. Čeká se tedy na konstrukční úpravu a následné pokyny jak postupovat.
My po 15.000 km tento problém na 1,4 nemáme, já na 1,0 po 36.000 km též bez potíží.
My po 15.000 km tento problém na 1,4 nemáme, já na 1,0 po 36.000 km též bez potíží.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Rachot od turba
Ahojte, u mna sa “rachot” prejavil tiež. Netrúfam si povedať či to ide priamo od turba, podľa toho však čo tu čítam, tak pravdepodobne ano. V mojom prípade rachot predstavuje monotonny krátky (2-3s) zvuk, niečo ako “frrrrrrrr”, pri akceleracii medzi 2-3k rpm. Všimol som si ten zvuk ihneď po preradení najma v 2.,3. a 4. kvalte - no nie vždy. Na voľnobehu a v 1. kvalte som si rachot nevšimol.
Je to dosť znepokojujúce takto jazdiť.
1.4 TGDi, 17k km.
Je to dosť znepokojujúce takto jazdiť.
1.4 TGDi, 17k km.
Re: Rachot od turba
>>Horšie však je že po 16.000km auto, resp.motor pri otačkach v rozmedzí 2.400 - 2.900 zacal vibrovaťZARado píše:Ahoj, som tu nový - i 30 fastback, 1,4 T- Gdi. Kúpený v 3/2018. Po reklamácii spomínaneho zvuku mi pri cca 6.000 km aktuator turba vymenili bez problémov. Zvuk síce už nemá takú intenzitu, ale drnčí to stále. Už yo neriešim... Je to asi tak ako píšu viacerí, že nevedia momentalne nič lepšie vymyslieť. Boli ale ozaj ustretoví. Horšie však je že po 16.000km auto, resp.motor pri otačkach v rozmedzí 2.400 - 2.900 zacal vibrovať. Pri pozvoĺnom pridávaní plynu za jazdy vibrácie strieľajú do plynoveho pedalu a cítim ich aj v podlahe, aj ma volante. Je to dosť nepríjemne, ako mravce do nohy, resp. prud s nizkym napätim ak mi rozumiete... V servise mi dali za pravdu, mechanik sa bol previest a potvrdil to. Vraj novy motor, asi nevyladený, vychytávajú muchy...ale to mi p.d pomôže. Nevedia čo s tým...slovami mierili na možnú vymenu turba ak sa to zhorši..A tiež typovali stuhnuté silenbloky vplyvom nízkej teploty ovzdušia ) Takže vedia o tom, ale čakajú čo bude, či nas bude viac. Máte niekto aj tento problém s vibraciami do pedálu??? Dajte vedieť. Rado, Žilina, dnes mám 17.700 km.
V januari reklamujem!!!
>>Vraj novy motor, asi nevyladený, vychytávajú muchy
ale prd nový motor. Přesně toto mi dělá 1.6GDI 2013 na ceedu. Byl jsem s tím ve dvou servisech a vyjádření... vlastnost tohoto motoru. Já tomu nevěřím, začalo to dělat až od cca 9000km a něco je tam špatně (momentálně mám 64000km a dělá to stále). V prvním servise dotáhli silentbloky, v druhém jeden vyměnili, ale bez účinku . Kdyby se podařilo vyřešit, tak budu vděčný za info.
Kia cee'd SW II (2013) bílá, 1.6 GDI 99KW, exclusive + p. Ultra 3
Re: Rachot od turba
Sice ja som menil značku, ale ostal v koncerne "H/K".
Aktuálne riešim podobný problém, ale s CRDi motorom. Na KIA fóre zatiaľ sa nik nehlási, že by registroval danú črtu motora. Ale v novinárskom teste som už o tejto otravnej vlastnosti dočítal. Takže, ak je to naozaj aj v tomto prípade od turba, tak to vyzerá na všeobecný problém, nezávislý na tom či ide o T-GDi aleb CRDi.
Co mi však vadilo, byl „cinkavý" zvuk při akceleraci z nízkých otáček. Nejdřív jsem si myslel, že to dělá jen za studena, ale dělo se to téměř pořád. Když se motor sbírá z nějakých 1500 otáček za minutu, jakoby v něm někdo zazvonil. Nic jiného, žádné vibrace nebo brnění do volantu, které se objevuje při podtáčení, prostě jen zvuk.
Více na: https://www.autorevue.cz/minitest-kia-c ... per-penize
Aktuálne riešim podobný problém, ale s CRDi motorom. Na KIA fóre zatiaľ sa nik nehlási, že by registroval danú črtu motora. Ale v novinárskom teste som už o tejto otravnej vlastnosti dočítal. Takže, ak je to naozaj aj v tomto prípade od turba, tak to vyzerá na všeobecný problém, nezávislý na tom či ide o T-GDi aleb CRDi.
Co mi však vadilo, byl „cinkavý" zvuk při akceleraci z nízkých otáček. Nejdřív jsem si myslel, že to dělá jen za studena, ale dělo se to téměř pořád. Když se motor sbírá z nějakých 1500 otáček za minutu, jakoby v něm někdo zazvonil. Nic jiného, žádné vibrace nebo brnění do volantu, které se objevuje při podtáčení, prostě jen zvuk.
Více na: https://www.autorevue.cz/minitest-kia-c ... per-penize
Re: Rachot od turba
Otázka je ešte, či sa jedná iba o "estetickú" chybu/vadu, tj. či to vadí iba pre uši, alebo reálne hrozí, že auto niekde prdne a nepomôže už iba odťahovka.
Re: Rachot od turba
POdľa mňa sú toto dva absolútne nesúvisiace problémy(vlastnosti?)ferino píše:Sice ja som menil značku, ale ostal v koncerne "H/K".
Aktuálne riešim podobný problém, ale s CRDi motorom. Na KIA fóre zatiaľ sa nik nehlási, že by registroval danú črtu motora. Ale v novinárskom teste som už o tejto otravnej vlastnosti dočítal. Takže, ak je to naozaj aj v tomto prípade od turba, tak to vyzerá na všeobecný problém, nezávislý na tom či ide o T-GDi aleb CRDi.
Co mi však vadilo, byl „cinkavý" zvuk při akceleraci z nízkých otáček. Nejdřív jsem si myslel, že to dělá jen za studena, ale dělo se to téměř pořád. Když se motor sbírá z nějakých 1500 otáček za minutu, jakoby v něm někdo zazvonil. Nic jiného, žádné vibrace nebo brnění do volantu, které se objevuje při podtáčení, prostě jen zvuk.
Více na: https://www.autorevue.cz/minitest-kia-c ... per-penize
1,4TGDI mám doma, to zavrčanie(šramot) od turba je spôsobené podľa mňa rezonanciou ovládania obtokovej klapky a samotnej klapky (TGDi nemá turbo s variabilnou geometriou!). Treba si uvedomiť, že to robí len počas zmeny otáčok(prechodný dej) keď dochádza k zmene polohy klapky - pod tlakom výfukových plynov si to žije svojim životom . Niečo vývojári nedopočítali keď navrhovali konštrukčné riešenie.
1,6CRDI (100kW) nová generácia máme v práci v CEEDe 3gen. Mal som tú česť už nejakú tú tíscku km na tom šoférovať. S článkom sa dá súhlasiť, zvukový prejav motora nič moc. Bude to spôsobené optimalizáciou predvstreku nafty z dôvodu dodržiavanie emisii. Užívateľská prívetivosť je u nových motorov (všetkých značiek) všeobecne až na poslednom mieste - výnimky sa určite nájdu, ale ja som tú česť nemal vyskúšať... .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Rachot od turba
Keďže nie som až taký fachman čo sa tejto problematiky týka, škriepiť sa o tom, čo je príčinou zvukov CRDi nebudem. Faktom ale je, že sa to začalo prejavovať od nájazdu cca 4-5000km, dovtedy to bolo všetko úplne bez vedľajších zvukových efektov "kovového rázu" pri zrýchlovaní. A aktuálne sa to zvyšovaním nájazených km zhoršuje. Zaujímavé ale je, že to nie je vždy a rovnakej intenzity.dibarbora píše: POdľa mňa sú toto dva absolútne nesúvisiace problémy(vlastnosti?)
1,4TGDI mám doma, to zavrčanie(šramot) od turba je spôsobené podľa mňa rezonanciou ovládania obtokovej klapky a samotnej klapky (TGDi nemá turbo s variabilnou geometriou!). Treba si uvedomiť, že to robí len počas zmeny otáčok(prechodný dej) keď dochádza k zmene polohy klapky - pod tlakom výfukových plynov si to žije svojim životom . Niečo vývojári nedopočítali keď navrhovali konštrukčné riešenie.
1,6CRDI (100kW) nová generácia máme v práci v CEEDe 3gen. Mal som tú česť už nejakú tú tíscku km na tom šoférovať. S článkom sa dá súhlasiť, zvukový prejav motora nič moc. Bude to spôsobené optimalizáciou predvstreku nafty z dôvodu dodržiavanie emisii. Užívateľská prívetivosť je u nových motorov (všetkých značiek) všeobecne až na poslednom mieste - výnimky sa určite nájdu, ale ja som tú česť nemal vyskúšať... .
Ak by to bolo tým čo spomínaš, t.j. optimalizáciou predvstreku nafty, tak by sa to dialo od počiatku. Nevraviac, že to auto z testu autorevue.cz podľa ŠPZ prešlo už testami viacerých novinárov v čechách a že by si nik spomínané zvuky dovtedy nevšimol a nespomenul ich sa mi zdá dosť nepravdepodobné.
Uvidíme čo na to servis, chystám sa tam na "konzultáciu".
Re: Rachot od turba
So stúpajúcim nájazdom to môže pokojne súvisieť, motor sa zabieha - zvukovým prejavom bohužiaľ k horšiemu. Na firemnej Kii som to zažil počas prvej cesty, odjazd so surovým autom cca 900km nájazd. Výkon nič moc, prejav motora celkom kultúrny, návrat po 2500km SK-DE diaľnica s citom pre zábeh motora, hlučnosť horšia - výkon podstatne lepší. Vzhľadom na už brutálny eko olej ACEA C5 ktorý tam predpisuje výrobca sa hlučnosti až tak nedivím. Možno bude stáť za vyskúšanie dať alternatívny olej C3.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Rachot od turba
Zdravím všechny. Rád bych se také podělil se svou, bohužel negativní zkušeností. Dnes jsem si byl vyzvednout auto po přezutí a rovnou jsem v rámci reklamace chtěl nechat opravit "chrastivý" zvuk při sešlápnutí plynu na neutrál nebo popojíždění na jedničku. Ještě před termínem jsem tam auto vezl, aby se podívali, jestli to má cenu s tím něco dělat. Technik mi první řekl, že je to vlnovec výfuku. Po 15 minutách co to odvezl na dílnu mi sdělil, že je to plech pod krytem motoru (nevím nejsem mechanik, tak vim kulový), ale že to nemohli opravit, protože byl motor horký. Říkám si ok, tak to opraví při tom přezutí. K mému velkému překvapení jsem tam přijel a řekli mi, že se jedná o hluk od ventilu VGT, ale že je to zcela běžný a neomezuje ani neohrožuje posádku vozu. (doslova psáno i v rozhodnutí o reklamaci)
Výborně... víme kde je problém, ale nic s tím neuděláme... Jako největší drzost bylo, že mi technik řekl, že chtěl objednat nové turbo, ale že mu to nepovolili a že by to stejně po chvíli bylo to samé.
Jen dodávám, auto má najeto 5.200 km, kupováno nové cca před půl rokem a celou dobu v pořádku.
Můžete mi někdo poradit, jestli má cenu to reklamovat jinde? Mám v plánu jim to na první garančce vpálit znovu. Auto jsem si kupoval, abych s nim jezdil, ale ne po servisech po republice.
A je to i30 1.4
Výborně... víme kde je problém, ale nic s tím neuděláme... Jako největší drzost bylo, že mi technik řekl, že chtěl objednat nové turbo, ale že mu to nepovolili a že by to stejně po chvíli bylo to samé.
Jen dodávám, auto má najeto 5.200 km, kupováno nové cca před půl rokem a celou dobu v pořádku.
Můžete mi někdo poradit, jestli má cenu to reklamovat jinde? Mám v plánu jim to na první garančce vpálit znovu. Auto jsem si kupoval, abych s nim jezdil, ale ne po servisech po republice.
A je to i30 1.4
Re: Rachot od turba
No to máš ještě dobré, mě to nejen rachtá, ale ještě do toho píská (když jedu pomalu tak to je slyšet pravidelně až jsem nejdřív myslel, že vezu nějakého cvrčka. K tomu mám i výpadky výkonu. Takže jsem krásně vyžral asi vše co je na 1.4 tgdi blbě, se servisem to řeším už nějakou dobu, ale zatím prej na závadu ne. Upřímně když jsem tohle slyšel tak do mě vjela zlost jak hrom, ale vzápětí technik dodal, že něco tam jako je tak, že to hyundai řeší a ať se ozvu za měsíc jestli bude řešení. Poprvé jsem dostal jinou vzduchovou klapku a to ze začátku vypadalo nadějně, že aspoň vyřeší ty výpadky výkonu, ale je to vše zpět.
Počkám ten měsíc a pokud mě zase pošlou někam tak zkusím kontaktovat přímo dovozce atd. asi to bude běh na dlouho trať, protože se to tu řeší již dlouho a zatím hyundai pokročil jen v tom, že občas přizná, že to není úplně ok , ale řešení nikde.
Osobně si myslím, že řešení mají, ale je drahé (asi výměna turba) a tak se snaží tomu všemožně vyhnout, ale podle mě si jen pokazí značku. Hodně lidí se sice jen naštve a nechá to být, ale hodně také ne.
Máš už motor s filtrem nebo bez? Obecně co tu čtu tak jsem předpokládal, že ta druhá revize motru s filtrem má tohle už pořešené.
Počkám ten měsíc a pokud mě zase pošlou někam tak zkusím kontaktovat přímo dovozce atd. asi to bude běh na dlouho trať, protože se to tu řeší již dlouho a zatím hyundai pokročil jen v tom, že občas přizná, že to není úplně ok , ale řešení nikde.
Osobně si myslím, že řešení mají, ale je drahé (asi výměna turba) a tak se snaží tomu všemožně vyhnout, ale podle mě si jen pokazí značku. Hodně lidí se sice jen naštve a nechá to být, ale hodně také ne.
Máš už motor s filtrem nebo bez? Obecně co tu čtu tak jsem předpokládal, že ta druhá revize motru s filtrem má tohle už pořešené.
Re: Rachot od turba
Já už tam filtr mám. Výpadky výkonu se tu už snad řešili v jiném vlákně a někdo psal, že je to kvůli emisím. Při předjíždění to není moc příjemné. Já bohužel teď nemám čas ani náladu to znovu reklamovat. Pokud mě to ještě víc nenasere a nezhorší se to, tak počkám na garanční prohlídku, kde to budu řešit znovu.
Jestli to jsou pro Hyundai opravy drahé mě moc nezajímá. Když o tom vědí, tak to mají opravit, i kdyby oprava pro ně byla za 5 korun nebo 10 tisíc.
Určitě dej vědět, jestli budeš mít nový info.
Jestli to jsou pro Hyundai opravy drahé mě moc nezajímá. Když o tom vědí, tak to mají opravit, i kdyby oprava pro ně byla za 5 korun nebo 10 tisíc.
Určitě dej vědět, jestli budeš mít nový info.
Re: Rachot od turba
Ohladne výmeny turba, je to otázka prečo by sa hyundai tak bránilo, normálne je že automobilka preúčtováva takéto náklady na dodávatela daného komponentu.
Takže skor ako finančný dopad by ich mohol trápiť dopad na renomé motoru resp značky.
Takže skor ako finančný dopad by ich mohol trápiť dopad na renomé motoru resp značky.
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: Rachot od turba
Pokiaľ by verejne priznali problém,vieš si predstaviť tie reakcie.
A koľko ľudí,čo budú chcieť nové turbo ? Aj dr.Plzák radil : zatlkať,zatlkať,zatlkať....
A koľko ľudí,čo budú chcieť nové turbo ? Aj dr.Plzák radil : zatlkať,zatlkať,zatlkať....
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...