Dobrý den,
zvažuji koupi ojetého vozu a docela by se mi zamlouvala I30 vypadá to na I generaci. rok cca 2009 - 2010 (benzínová 1.4). Podle internetu se mi zdálo že netrpí nějakýma extra závadami, až jsem potom narazil že často bývá problém s rozpadajícím se katalyzátorem (nejčastěji prý u LPG, ale prý že bývá i u benzínu). Chci se zeptat jak moc často se tohle objevuje ? Bohužel jsem k tomu nenašel nějaké extra velké diskuze jen že je to obecně známá věc u hyundae.
Děkuji
Problémy s katalyzátorem u I30tek?
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Reklama
Re: Problémy s katalyzátorem u I30tek?
To byl spíš problém druhe generace a motoru 1,6 cvvt. U 1,4 cvvt první generace je spíš problém s přeskočením řetězu, takže je důležité zavčasu vyměnit. Nejeli jsme s první ze generaci 1,4 cca 130.000km katalyzátor se nerozpadl a rozvody nepreskocily.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Problémy s katalyzátorem u I30tek?
S i30 I 1,4 jsem za 5 let najel 124100 km. Při pravidelném servisu (max. 20000 km) stačilo dolévat vodu do ostřikovačů a benzín do nádrže.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Problémy s katalyzátorem u I30tek?
Ale prodával jsem zimní pneu a pak co přijel, říkal že koupil letou i30 a tam mu rozvody přeskočili. Melo to cca 180.000km dle jeho slov . Já měnil olej do 15.000km a to 5w40.
Re: Problémy s katalyzátorem u I30tek?
Pouze k tomu LPG. Když jsem kupoval svojí i30 tak jsem se také zajímal o lpg a prodejce mi řekl, že i30 se na lpg provozovat nesmí. Není k tomu uzpůsobená a motor to nevydrží. Mají za úkol hlásit každou přestavbu a následuje ztráta záruky. Proto tolik problémů způsobuje lpg. Jako to bylo u Š120 na plyn jezdila, ale šla do kopru. Lpg má vyšší teplotu hoření a katalizátor to zřejmě nevydrží. Samozřejmě to postihne i některé vozy které jezdí na benzín. Lidé motory často trápí nízkými otáčkami aby byla nízká spotřeba a to není pro motory dobré.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993