Olej Tucson CDRi - výměna náplně
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Olej Tucson CDRi - výměna náplně
Při první výměně oleje v Tucsonu 2018 CDRi 2.0 mimo garančku v autorizovanem servisu , kterou jsem si nechal udělat když jsem auto koupil s najetymi 9000 km, jsem tam nechal nalít se souhlasem servisu Shell 0-30 ACEAC2/C3 což odpovídá viskoznímu číslu SAE doporučeným výrobcem.
Nýní ale, když všichní straší tropickým letem mne napadlo, že bych hustotu oleje na léto zvětšíl tak, že bych odsal cca polovinu objemu (cca 4 litry) a doplnil olejem Shell 5-30 ACEAC2/C3. Měnit celý objem nechci, mám od výměny najeto cca 6000 Km.
Domnívám se ,že by neměl být problém?
Nýní ale, když všichní straší tropickým letem mne napadlo, že bych hustotu oleje na léto zvětšíl tak, že bych odsal cca polovinu objemu (cca 4 litry) a doplnil olejem Shell 5-30 ACEAC2/C3. Měnit celý objem nechci, mám od výměny najeto cca 6000 Km.
Domnívám se ,že by neměl být problém?
H Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Olej Tucson CDRi - výměna náplně
Na všech autech v rodině používáme 5W30 a jezdili jsme celé loňské horké léto a žádný problém. To první číslo s W je zimní - studená hodnota viskozity a to druhé číslo je viskozita za provozní teploty. viskozita = tekutost = čím nižší tím tekutější a rychleji se motor promaže. Protože teplé číslo je v tvém případě u obou olejů stejné tedy 30 asi se nic moc nezmění. Já osobně bych to neřešil a jezdil, pokud je olej 0W30 pro tvůj motor předepsán v našich teplotních podmínkách (do +30 ev. +40°C)
Moderní oleje do motoru se míchat mohou i od různých výrobců - nemělo by dojít ke znehodnocení náplně
Moderní oleje do motoru se míchat mohou i od různých výrobců - nemělo by dojít ke znehodnocení náplně
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Olej Tucson CDRi - výměna náplně
Rozumím tomu. Ale pravě tabulka doporučených olejů v manuálu k Tucsonovi, viz níže mne vedla k výše uvedené úvaze. V tabulce má olej SAE 0-30 o cca 10-12 stupňů nižší horní rozsah než SAE 5-30 a dolitím toho hustšího bych zlepšil ten horní rozsah.
H Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Olej Tucson CDRi - výměna náplně
Oleje různých vizkozitních tříd, ač od stejného výrobce, bych nemíchal. Jinak souhlasím s Richardem - neřešil bych to. Minulý rok jsem se stejným olejem otočil jižní Řecko a žádný problém nebyl.
Spíš než laborování s různými druhy olejů bych se držel jednoho a měnil ho v kratších intervalech (např. každých 15.000 km) místo intervalu doporučovaného výrobcem (30.000 km).
Spíš než laborování s různými druhy olejů bych se držel jednoho a měnil ho v kratších intervalech (např. každých 15.000 km) místo intervalu doporučovaného výrobcem (30.000 km).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Olej Tucson CDRi - výměna náplně
Zvláštní je, že podobnou tabulku mám v návodu k Santovi 2005/92Kw a tam 5W30 končí v + 10°C tedy by se vůbec neměla v létě používat a přesto je tam a v létě projela Chorvatsko a vše OK.....
Je fakt, že ale měním vždy nejpozději za 15000km u všech aut
Je fakt, že ale měním vždy nejpozději za 15000km u všech aut
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Olej Tucson CDRi - výměna náplně
Jak píšou kluci, oleje bych taky nemíchal. Stejně dvě látky různé viskozity se budou těžko smíchávat. Navíc bych musel řešit olej pro zimní provoz a olej pro letní provoz. Myslim si, že v motoru panují stejně takový podmínky a teploty, že jestli je v létě venku 35 nebo 40 stupňů už je jedno. Osobně dávám olej uvedený výrobcem a měním po 15 tis.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Olej Tucson CDRi - výměna náplně
Miešat olej , aby som ušetril pár drobných? Ked tak, tak na zimu jeden olej a na leto iný , ale aj to je zbytočné..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Olej Tucson CDRi - výměna náplně
Ok, přesvědčili jste mne. Nechám SAE 0-30 do příští výměny a pak dám SAE 5-30
H Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Olej Tucson CDRi - výměna náplně
Tady je pro úplnost něco o mísení olejů:
Vzájemná mísitelnost olejů
Vzájemná náhrada, mísitelnost a zaměnitelnost motorových olejů je velmi často diskutované téma. V obecném povědomí jsou však, bohužel, některé přežitky, které jsou již dávno překonané.
Všechny motorové oleje jsou navzájem mísitelné. Pokud smísíte jakékoliv dva nebo více motorových olejů, nikdy se nic nesrazí, nescukne apod. Problémy byly někdy v druhé polovině 70. let minulého století, v době, kdy se začínalo se syntetickými oleji. Tehdy ne každý syntetický olej byl mísitelný s klasickým minerálním olejem. Dnes již tento problém v žádném případě nehrozí, nikdo si dnes nedovolí vyrobit motorový olej, který by s ostatními nebyl mísitelný.
Problém pří mísení různých olejů může být ale jiný. Může se změnit viskozitní charakteristika oleje. Smísení dvou různých motorových olejů např. SAE 5W-40 může za určitých okolností vést i k vytvoření oleje např. SAE 10W-40. Obdobně, smísením olejů SAE 5W-40 a SAE 15W-40 nemusí vzniknout "polosyntetika" SAE 10W-40, ale něco úplně jiného. Příčinou je interakce různých modifikátorů viskozity se základovými oleji. Samozřejmě, nouzově je možné všechno a motoru to příliš neuškodí. Pokud ale je možnost výběru, vždy je lepší doplňovat stejný olej který je v motoru, příp. olej stejné viskozitní charakteristiky. Mísit dva oleje již při výměně motorového oleje určitě není častý případ a nelze tento způsob výměny oleje ani doporučit, ale principiálně to možné je.
Vždy je však nutné dodržovat požadavek motoru na minimální HTHS viskozitu. Při mísení olejů může dojít k záměně zejména ve viskozitních třídách SAE 0W-30 a 5W-30, které se vyrábí s normální HTHS viskozitou, tj. větší než 3,5 mPa.s, a se sníženou HTHS viskozitou, tj. v rozmezí 2,9-3,5 mPa.s. Tento problém se týká např. longlife olejů pro motory VW. Většina těchto longlife olejů má sníženou HTHS viskozitu, ale pro benzinové motory s turbodmychadlem je nutné používat oleje s normální HTHS viskozitou, tj. se specifikací VW 503.01. Důvodem je vyšší teplota některých mazaných míst benzinového turbomotoru a nutnost udržení pevné olejové vrstvy mezi třecími povrchy.
Vzájemná mísitelnost olejů
Vzájemná náhrada, mísitelnost a zaměnitelnost motorových olejů je velmi často diskutované téma. V obecném povědomí jsou však, bohužel, některé přežitky, které jsou již dávno překonané.
Všechny motorové oleje jsou navzájem mísitelné. Pokud smísíte jakékoliv dva nebo více motorových olejů, nikdy se nic nesrazí, nescukne apod. Problémy byly někdy v druhé polovině 70. let minulého století, v době, kdy se začínalo se syntetickými oleji. Tehdy ne každý syntetický olej byl mísitelný s klasickým minerálním olejem. Dnes již tento problém v žádném případě nehrozí, nikdo si dnes nedovolí vyrobit motorový olej, který by s ostatními nebyl mísitelný.
Problém pří mísení různých olejů může být ale jiný. Může se změnit viskozitní charakteristika oleje. Smísení dvou různých motorových olejů např. SAE 5W-40 může za určitých okolností vést i k vytvoření oleje např. SAE 10W-40. Obdobně, smísením olejů SAE 5W-40 a SAE 15W-40 nemusí vzniknout "polosyntetika" SAE 10W-40, ale něco úplně jiného. Příčinou je interakce různých modifikátorů viskozity se základovými oleji. Samozřejmě, nouzově je možné všechno a motoru to příliš neuškodí. Pokud ale je možnost výběru, vždy je lepší doplňovat stejný olej který je v motoru, příp. olej stejné viskozitní charakteristiky. Mísit dva oleje již při výměně motorového oleje určitě není častý případ a nelze tento způsob výměny oleje ani doporučit, ale principiálně to možné je.
Vždy je však nutné dodržovat požadavek motoru na minimální HTHS viskozitu. Při mísení olejů může dojít k záměně zejména ve viskozitních třídách SAE 0W-30 a 5W-30, které se vyrábí s normální HTHS viskozitou, tj. větší než 3,5 mPa.s, a se sníženou HTHS viskozitou, tj. v rozmezí 2,9-3,5 mPa.s. Tento problém se týká např. longlife olejů pro motory VW. Většina těchto longlife olejů má sníženou HTHS viskozitu, ale pro benzinové motory s turbodmychadlem je nutné používat oleje s normální HTHS viskozitou, tj. se specifikací VW 503.01. Důvodem je vyšší teplota některých mazaných míst benzinového turbomotoru a nutnost udržení pevné olejové vrstvy mezi třecími povrchy.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175