Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik
Zdravím,
za necelý rok mi končí pětiletá záruka mé i30 kombi 1.6 GDI, manuál (MY2014), takže začínám uvažovat o tom, co mě čeká dál a jestli by nedávalo ekonomicky smysl auto vyměnit tak, jak to dělají firmy a operativní leasingy, které žádné auto déle než 5 let nedrží. Ceny srovnatelného auta na bazarech se pořád pohybují docela vysoko.
Rád bych se tedy zeptal znalejších, jaké náklady v dohledné době nevyhnutelně přijdou, kdy je můžu čekat a kolik budou stát. V době skončení záruky předpokládám nájezd kolem 90 000 km, zatím byl dělán akorát standardní roční servis, výměna vadné spojky a ramena stabilizátoru (vše na záruku). Předpokládám, že když nic jiného, tak časem dojde na brzdy, rozvody a nevím, co ještě. Budu rád za každou informaci ve smyslu kdy a kolik bude třeba do auta nasypat po záruce.
Díky
za necelý rok mi končí pětiletá záruka mé i30 kombi 1.6 GDI, manuál (MY2014), takže začínám uvažovat o tom, co mě čeká dál a jestli by nedávalo ekonomicky smysl auto vyměnit tak, jak to dělají firmy a operativní leasingy, které žádné auto déle než 5 let nedrží. Ceny srovnatelného auta na bazarech se pořád pohybují docela vysoko.
Rád bych se tedy zeptal znalejších, jaké náklady v dohledné době nevyhnutelně přijdou, kdy je můžu čekat a kolik budou stát. V době skončení záruky předpokládám nájezd kolem 90 000 km, zatím byl dělán akorát standardní roční servis, výměna vadné spojky a ramena stabilizátoru (vše na záruku). Předpokládám, že když nic jiného, tak časem dojde na brzdy, rozvody a nevím, co ještě. Budu rád za každou informaci ve smyslu kdy a kolik bude třeba do auta nasypat po záruce.
Díky
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
- Reklama
Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik
To je snadné, člověk si vezme kristalovou kouli a tam to všechno vidí a secte . Je to jak by ses ptal kolik km kdo najede na gumach než je vyhodí.
Pokud nemáš nějakou páku na extra slevu tak se nevyplatí prodávat, protože kupec půjde nejdřív sem a pocte si co ho čeká a vzhledem k tomu upraví cenu,za jakou je ochoten koupit. Navíc je tu záruka na skryté vady nebo prodej pod cenou do bazaru.
Dále tu máme vývoj trhu, zatímco v roce 2014 byly ceny celkem nízko tak teď jsou o dost výš a 4 válec, aby člověk v nabídce pohledal. Přidávají se blbosti, které vypinaji motor na křižovatce, někde vypinaji válce i za jízdy a jinde chtějí za jízdy vypínat i celý motor. Takže cokoliv nového bude dražší na nákup i na servis.
Při nákupu jsem si říkal, že musí vydržet alespoň 10 let a 250 tis km. Zatím k tomu má dobře nakroceno.
Pokud nemáš nějakou páku na extra slevu tak se nevyplatí prodávat, protože kupec půjde nejdřív sem a pocte si co ho čeká a vzhledem k tomu upraví cenu,za jakou je ochoten koupit. Navíc je tu záruka na skryté vady nebo prodej pod cenou do bazaru.
Dále tu máme vývoj trhu, zatímco v roce 2014 byly ceny celkem nízko tak teď jsou o dost výš a 4 válec, aby člověk v nabídce pohledal. Přidávají se blbosti, které vypinaji motor na křižovatce, někde vypinaji válce i za jízdy a jinde chtějí za jízdy vypínat i celý motor. Takže cokoliv nového bude dražší na nákup i na servis.
Při nákupu jsem si říkal, že musí vydržet alespoň 10 let a 250 tis km. Zatím k tomu má dobře nakroceno.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik
OK, díky za odpověď, ale na věštbu z křišťálové koule jsem se neptal . Nové auto budu časem potřebovat a bude to muset být něco většího, takže se neptám na to, jestli se mi teď vyplatí střelit i30 a koupit novou (nejsem blázen, to auto jezdí a v tomto ohledu se výměna nevyplatí (nedělám to kvůli odpočtu DPH apod.). Nové auto bude muset být větší, takže dražší bude určitě, o to tu nejde. Taky neřeším kdy budu kupovat nové gumy, tu budu kupovat u jakéhokoli auta. Můj dotaz mířil spíš na to, co se prostě v dohledné době bude muset vyměnit, protože to prostě doslouží a kolik to bude stát. Třeba mě zajímá v kolika km se mění rozvody a kolik stojí. Kdy se zhruba musí měnit brzdy/disky, jak dlouho cca. vydrží tlumiče atd. atd. Tohle jsou všechno věci, které jsou víceméně vázány na nájezd.
Smyslem mého dotazu je zjistit, jestli je ekonomičtější auto prodat teď nebo v následujících letech, protože nové budu stejně potřebovat dřív než tohle dojezdí.
Příklad na smyšlených číslech (a budu rád, když mi ty čísla někdo uvede na pravou míru ).
Vyměním auto teď = Prodám i30 teď za 200k --> jsem 200k v plusu
Vyměním auto za 3 roky = do i30 nacpu za ty 3 roky třeba 80k a prodám ho za 120 --> jsem 40k v plusu.
Pokud vycházím z toho, že nové auto bude stát teď podobně jako za 3 roky, jeví se logičtější to udělat teď. Na druhou stranu delší cyklus obměny znamená míň aut za život, což se ve výsledku asi vyplatí. Tak jak?
Díky
Smyslem mého dotazu je zjistit, jestli je ekonomičtější auto prodat teď nebo v následujících letech, protože nové budu stejně potřebovat dřív než tohle dojezdí.
Příklad na smyšlených číslech (a budu rád, když mi ty čísla někdo uvede na pravou míru ).
Vyměním auto teď = Prodám i30 teď za 200k --> jsem 200k v plusu
Vyměním auto za 3 roky = do i30 nacpu za ty 3 roky třeba 80k a prodám ho za 120 --> jsem 40k v plusu.
Pokud vycházím z toho, že nové auto bude stát teď podobně jako za 3 roky, jeví se logičtější to udělat teď. Na druhou stranu delší cyklus obměny znamená míň aut za život, což se ve výsledku asi vyplatí. Tak jak?
Díky
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik
Bývalá i30 šla do světa měsíc po skončení záruky s nájezdem 123.000 km na původních brzdách i tlumičích. Fakt je, že jezdila po těch slušnějších cestách a s mojí lehkou nohou.
motorol má pravdu v tom, že není lehké předpovědět, co kdy bude potřeba na kterém autě měnit. Už jen proto, že každý jezdí jinak, v jiných podmínkách. Například když budu jezdit denně třeba po Práglu po dlažebních kostkách a skákat přes koleje, tlumiče vydrží podstatně míň než při ježdění po slušných okreskách. To samé brzdy - někdo jezdí na doraz a vymění 3 sady brzd, zatímco někdo předvídavý za tu samou dobu sjede sadu jednu.
Vždy je nutno brát do úvahy individuální jízdní styl a ježděné trasy. Proto zde nelze říct, že ačkoliv brzdy jsou v pořádku, musíš je vyměnit jen proto, že auto má nalítáno např. 100.000. Musíš vědět sám, v jakém stavu je auto, jak se k němu chováš.
Mimochodem, vysypat se může cokoliv a kdykoliv, bez ohledu na to, zda je auto v záruce nebo ne.
motorol má pravdu v tom, že není lehké předpovědět, co kdy bude potřeba na kterém autě měnit. Už jen proto, že každý jezdí jinak, v jiných podmínkách. Například když budu jezdit denně třeba po Práglu po dlažebních kostkách a skákat přes koleje, tlumiče vydrží podstatně míň než při ježdění po slušných okreskách. To samé brzdy - někdo jezdí na doraz a vymění 3 sady brzd, zatímco někdo předvídavý za tu samou dobu sjede sadu jednu.
Vždy je nutno brát do úvahy individuální jízdní styl a ježděné trasy. Proto zde nelze říct, že ačkoliv brzdy jsou v pořádku, musíš je vyměnit jen proto, že auto má nalítáno např. 100.000. Musíš vědět sám, v jakém stavu je auto, jak se k němu chováš.
Mimochodem, vysypat se může cokoliv a kdykoliv, bez ohledu na to, zda je auto v záruce nebo ne.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik
OK, myslím, že jezdím dost ohleduplně, ale v Praze . Brzdy jsou dle servisu na 50%. Jen nevím, jestli na 50% životnosti nebo na 50% sjetosti (a při kolika % se musí vyměnit). Co ty rozvody? Ty by asi neměly záviset na stylu jízdy, ne?
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik
Servis měl určitě na mysli, že brzdy jsou opotřebené na 50%. A mění se nejpozději, až začnou pískat při brzdění. Pro info ceny např. zde https://granex.cz/autodily/hyundai/i30- ... cova-brzda
Pokud vím, oficiálně se rozvody u i30 nemění. Jestli ano, najdeš je v servisním plánu v příručce k autu. Pokud si ale budeš chtít auto nějakou dobu nechat, někde kolem 150.000 - 180.000 km bych je nechal vyměnit.
Pokud vím, oficiálně se rozvody u i30 nemění. Jestli ano, najdeš je v servisním plánu v příručce k autu. Pokud si ale budeš chtít auto nějakou dobu nechat, někde kolem 150.000 - 180.000 km bych je nechal vyměnit.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik
50% je číslo střelné od oka - nikdo to tam suplerou neměří. Minulé auto mělo při nákupu najeto 90 tis a bylo mi řečeno, že brzdy vydrží ještě tak 20 tis km. Na zadku došly při 210 tis, přední pockaly na dalšího majitele. Ale kolem 160 jsem měnil nějaký cep - o tom se na minulém fóru nezmínil nikdo... Takže plati, že běžné věci jsou vypsány v garanckach a ten zbytek je ve hvězdách. Ono stačí, když zatuhnou zadní brzdy, sjedou se destičky a hned jsi o tisice mimo, když je to po záruce.
Prodejní cena taky: kdybych si minule auto nechal do teď, tak no prodám za stejně jak před 4 lety.
Prodejní cena taky: kdybych si minule auto nechal do teď, tak no prodám za stejně jak před 4 lety.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik
Keď vieš, že budeš kupovať väčšie auto a máš naň peniaze, rýchlo predaj a kúp väčšie.
Ja som za 5 rokov a 150 000km platil akurát brzdy, keď nepočítam mechanické záručné poruchy (tyč stabilizátoru a 1 čap). Po mechanickej stránke bolo auto v poriadku, jazdili sme prevažne dialnice, či dlhšie trasy. Ako vraví Axel, záleží ako jazdíš. Ale ak si auto nechceš nechať, tak ho predaj kým je ešte v záruke a kým má ešte akú-takú cenu. Keď sa začnú objavovať bazarové i30 PDe, tak cena GD začne padať dole.
Ja som za 5 rokov a 150 000km platil akurát brzdy, keď nepočítam mechanické záručné poruchy (tyč stabilizátoru a 1 čap). Po mechanickej stránke bolo auto v poriadku, jazdili sme prevažne dialnice, či dlhšie trasy. Ako vraví Axel, záleží ako jazdíš. Ale ak si auto nechceš nechať, tak ho predaj kým je ešte v záruke a kým má ešte akú-takú cenu. Keď sa začnú objavovať bazarové i30 PDe, tak cena GD začne padať dole.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik
Borci koupil jsem ojetou i30 mpi 2014 v kombíku, najeto 80 000. Foto dodám. Nemáte nějaký tip na pozáruční servis v okolí Olomouce? Neautorizovaný?
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik
Jak velké okolí máš na mysli, borče?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik
No jsem z Mrsklesy. Velká bystřice nebo přímo Olomouc, klidně Velký Týnec.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik
Tak s tím neporadím.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek