el. zadna brzda - stiahnutie piestu
Moderátor: Moderátoři
el. zadna brzda - stiahnutie piestu
Zdravim, chcem sa spytat ci niekto menil platnicky na zadnej brzde? Ide mi o to ze potrebujem stiahnut piest, ale tym ze je tam elektronicka parkovacia brzda neviem ci to staci iba stalcit ako na obycajnej manualnej alebo to treba nejako odblokovat na tej elektronickej. Niekde som cital, ze pri niektorych autach treba el. brzdu odblokovat cez diagnostiku. Ma s tym niekto skusenost? Moje auto je i40 1.7, 100kW, 2014.
- Reklama
Re: el. zadna brzda - stiahnutie piestu
a pozeram ze je tu uz podobna tema tak pozriem tam - > https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=110&t=33175
Re: el. zadna brzda - stiahnutie piestu
Tak som nakoniec problém poriešil svojpomocne. Ak by niekto riešil rovnakú situáciu, tak nie je potrebná diagnostika na stiahnutie elektronickej brzdy. Postup je nasledovný.
- dole koleso
- dole držiak platničiek 2x 14ka kľúč
- výmena platničiek
Potiaľto je to rovnaké pre mechanickú aj elektrickú brzdu.
- na časti strmeňa kde je piest je umietnený motorček brzdy a je uchytený 2 imbusmy 5
- po odšróbovaní imbusov treba opatrene dať dole motorček (je tam tesnenie tak nech sa nepoškodí)
- teraz je potrebné piest stiahnuť
- na pieste na strane kde bol motorček je ozubené koliesok a to treba zakrútiť naspäť. Ja som to robil tak, že som otočil jedným smerom a keď som videl, že ide piest von tak som vedel, že mám otáčať naopak. Ono totižto keď ten piest zatáčate tak to nie je vidieť lebo samotný piest sa nehýbe. Ide to pomerne ľahko. Ja som na to použil torx T40 ktorý je síce menší ale dá sa to s ním spraviť lebo to ide ozaj ľahko. Treba to zatočiť až pokial to ide.
- keď je obkrútená vnútorná časť treba naspäť našróbovať motorček
- následne treba zatlačiť piest rovnako ako sa to robí pri mechanickej brzde
- a nakoniec všetko naspäť poskladať
Postup je to pomerne jednoduchý a podobný ako pri obyčajnej brzde. Ešte spomeniem, že ja som neodpájame káble z motorčeka. Viem že na niektorých autách to robia ale vraj to môže hodiť chybu do riadiacej jednotky, takže ja som to neriskoval.
Tak hádam niekomu tento postup pomôže.
- dole koleso
- dole držiak platničiek 2x 14ka kľúč
- výmena platničiek
Potiaľto je to rovnaké pre mechanickú aj elektrickú brzdu.
- na časti strmeňa kde je piest je umietnený motorček brzdy a je uchytený 2 imbusmy 5
- po odšróbovaní imbusov treba opatrene dať dole motorček (je tam tesnenie tak nech sa nepoškodí)
- teraz je potrebné piest stiahnuť
- na pieste na strane kde bol motorček je ozubené koliesok a to treba zakrútiť naspäť. Ja som to robil tak, že som otočil jedným smerom a keď som videl, že ide piest von tak som vedel, že mám otáčať naopak. Ono totižto keď ten piest zatáčate tak to nie je vidieť lebo samotný piest sa nehýbe. Ide to pomerne ľahko. Ja som na to použil torx T40 ktorý je síce menší ale dá sa to s ním spraviť lebo to ide ozaj ľahko. Treba to zatočiť až pokial to ide.
- keď je obkrútená vnútorná časť treba naspäť našróbovať motorček
- následne treba zatlačiť piest rovnako ako sa to robí pri mechanickej brzde
- a nakoniec všetko naspäť poskladať
Postup je to pomerne jednoduchý a podobný ako pri obyčajnej brzde. Ešte spomeniem, že ja som neodpájame káble z motorčeka. Viem že na niektorých autách to robia ale vraj to môže hodiť chybu do riadiacej jednotky, takže ja som to neriskoval.
Tak hádam niekomu tento postup pomôže.