Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Dovedete si kluci představit to zděšení, když přijedeš domů, zapíchneš autí do zásuvky a zhasne celá Praha ?????? Něco jako v Blízká setkání třetího druhu je scéna jak celý kraj zhasíná , když je UFO na nimi, to jen kdyby se někdo chtěl podívat jak by to vypadalo
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20292
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Jj, opravdu skvělá představa
PS: Nejhorší na tom je, že si neuděláš ani kafe, na které máš celý den chuť
PS: Nejhorší na tom je, že si neuděláš ani kafe, na které máš celý den chuť
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Budeš si muset zařídit něco jako bylo ve filmu "Krysy z temnot" aby sis to kafe mohl dát a do rána nabil i autí
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20292
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Ten film neznám, budu se muset poučit.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
francouzská komedie sedmdesátá léta a víc neřeknu možná až moc dnes povědomá
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
...dost politicky nekorektní...
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
1 elektromobil může způsobit výpadek.... už jsem z ČR videl fotku, kde byly připojené 2 a výpadek nebyl. Ze takový článek nevyjde v létě kdy se kupuji klimatizace jak na běžícím pase? Nebo na jaře/podzim kdy jedou cirkularky a el motorové pily? Či v zimě, kdy díky tlaku prodejců a dotacím jede hromada tepelných čerpadel, které taky basti elektriku jak o život, když je třeba -10.
I kdyby se prodávaly jen elektromobily tak bude trvat 30 let, než zmizí ostatní auta. Ale ono to tak nebude, pokud budou mít příští rok 10% tak to bude extreme moc. Takže obměna bude trvat tak 50 let. Troufám si tvrdit, ze za tu dobu navysi dostatečně kapacitu. Stejně jako to udělali za posledních 50 let...
I kdyby se prodávaly jen elektromobily tak bude trvat 30 let, než zmizí ostatní auta. Ale ono to tak nebude, pokud budou mít příští rok 10% tak to bude extreme moc. Takže obměna bude trvat tak 50 let. Troufám si tvrdit, ze za tu dobu navysi dostatečně kapacitu. Stejně jako to udělali za posledních 50 let...
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Běžná cirkula má příkon okolo 4 - 5 kW a ti, kdo ji používají, si ji pustí cca 1x - 2x do roka, nejčastěji o víkendu, mimo odběrové špičky.
Elektroauto se po příjezdu do práce připojuje k nabíječce v době vysokého zatížení rozvodné sítě, případně sekundárně po příjezdu z práce opět v době podvečerní špičky. A to dennodenně. To jen pro porovnání.
A elektrická motorovka? Srovnáváš nesrovnatelné, to žere jako dvouplotýnkový vařič, žehlička nebo bojler, takových spotřebičů je v domácnosti hafo a ve srovnání s dobíjením auta je to úplně jiná dimenze, samozřejmě v neprospěch těch autonabíječek.
Elektroauto se po příjezdu do práce připojuje k nabíječce v době vysokého zatížení rozvodné sítě, případně sekundárně po příjezdu z práce opět v době podvečerní špičky. A to dennodenně. To jen pro porovnání.
A elektrická motorovka? Srovnáváš nesrovnatelné, to žere jako dvouplotýnkový vařič, žehlička nebo bojler, takových spotřebičů je v domácnosti hafo a ve srovnání s dobíjením auta je to úplně jiná dimenze, samozřejmě v neprospěch těch autonabíječek.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Když už jsme u různých spotřebičů, vloni jsem si koupil a v květnu zprovoznil splitovou klimatizaci. Byl jsem samozřejmě zvědav jak se celodenní používání klimatizace ( invertorová) projeví na spotřebě el. . Protože si zapisuji roční spotřeby el. a plynu už od roku 2007 a zjistil jsem, že za rok se mi zvedla spotřeba o necelou 0,5 Kw/h tedy pokud vezmu ještě celé léto běžící filtraci u bazénu, tak klimatizace mě přišla na cca 150kw/h za rok což vzhledem k loňskému průběhu léta mile překvapilo.....
Tato spotřeba je podobná jako kdybych najel hodně úsporným elektromobilem tak 1000km , takže opravdu elektromobil a klasické spotřebiče se nedají srovnávat
Tato spotřeba je podobná jako kdybych najel hodně úsporným elektromobilem tak 1000km , takže opravdu elektromobil a klasické spotřebiče se nedají srovnávat
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
nečítam celú diskusiu ale podobnú "histeriu" som videl v čase príchodu hybridov. Jednoducho trh sa len prerozdelí, elektroauto zatiaľ nemá ekonomický zmysel takže ostane mu malá časť koláča, hybridy si tiež niečo uchmatli - je to auto hlavne do mesta a prímesta, lexus samozrejme pridáva luxusu ale V6-V8 už sú iná liga... a kým bude ropy nič zásadné sa nezmení a siahodlhé debaty nemajú zmysel.
Mne napríklad ešte chýba kalkulácia koľko stojí elektroauto za povedzme 300 000km a koľko stojí klasické auto podobnej kategorie. Predpokladám že servis bude u elektroauta skorozadarmo ale rád by som videl kalkuláciu.
Mne napríklad ešte chýba kalkulácia koľko stojí elektroauto za povedzme 300 000km a koľko stojí klasické auto podobnej kategorie. Predpokladám že servis bude u elektroauta skorozadarmo ale rád by som videl kalkuláciu.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Tohle to podle mě lepší alternativa ke spalovákům než elektroauta:
https://www.auto.cz/toyota-veri-vodiku- ... dum-129344
https://www.auto.cz/toyota-veri-vodiku- ... dum-129344
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Mě ne, auto na vodík je stejně jen elektromobil s nádrží na stlačený vodík a palivový článek.
Problémy vodíku jsou:
- vodík se blbě vyrábí. Když máme elektřinu tak místo abychom ji tlačili přímo do baterie, tak musíme rozštěpit vodu elektrolýzou (ztráta), stlačit (ztráta), dopravit (ztráta) a uchovat v tlakové láhvi (ztráta). Existuje způsob výroby vodíku z ropy, uhlí, plynu, ale to jsme asi tam kde teď.
- není připravena infrastruktura. Lidi se děsí jak se budou nabíjet stotisíce elektromobilů, ale každý má doma zásuvku. Natankovat vodík na každé druhé benzince znamená velkou technologickou výzvu viz předchozí bod. Oproti bateriím, kde se postupně zlepší energetická sít. Spousta lidí si může nabít auto přes noc doma (roztahat elektrické rozvody na parkovišti na sídlišti taky není problém).
- vyvíjí to jen Toyota. O další automobilce nevím. Na čistě bateriových autech maká snad každá co něco znamená.
Problémy vodíku jsou:
- vodík se blbě vyrábí. Když máme elektřinu tak místo abychom ji tlačili přímo do baterie, tak musíme rozštěpit vodu elektrolýzou (ztráta), stlačit (ztráta), dopravit (ztráta) a uchovat v tlakové láhvi (ztráta). Existuje způsob výroby vodíku z ropy, uhlí, plynu, ale to jsme asi tam kde teď.
- není připravena infrastruktura. Lidi se děsí jak se budou nabíjet stotisíce elektromobilů, ale každý má doma zásuvku. Natankovat vodík na každé druhé benzince znamená velkou technologickou výzvu viz předchozí bod. Oproti bateriím, kde se postupně zlepší energetická sít. Spousta lidí si může nabít auto přes noc doma (roztahat elektrické rozvody na parkovišti na sídlišti taky není problém).
- vyvíjí to jen Toyota. O další automobilce nevím. Na čistě bateriových autech maká snad každá co něco znamená.
Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI STYLE NAVI GO Polar White model 2019
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11629
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Mám za to, že to vyvíjí též - https://www.hyundai.cz/modely/nexo
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Tak to jsem ani nevěděl, že má taky . Bohužel zatím asi není kde tankovat.
Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI STYLE NAVI GO Polar White model 2019
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Az na to ze vodik ma zopar "drobnych" chyb - na objem ma asi 10x mensiu vyhrevnost ako PB, inak povedane musel by byt 10x stlacenejsi ako PB aby sa dojazd vyrovnal. PB sa ale da skvapalnit ale vodik pri normalnej teplote iba stlacit takze v tomto smere vsetko uplne zle. Inak povedane distribucia iba v tlakovych nadobach = sialene naklady na zasobovanie, precerpavanie skladovanie.
Vyroba elektrolyzou nebude asi dobry napad, ak sa dobre pametam niekde som cital ze na 100km jazdy auta su naklady na vyrobu prislusneho mnozstva vodika myslim 50kWh to uz zacina vyzerat na tu baterku .. elektrolyza ma zmysel ak ten vodik ma byt fakt cisty na chemicke ucely.
Vyroba vodika bezi hlavne z metanu, to bude asi blbost ked ten metan mozem kludne spalit v aute a bude to lacnejsie, technologie su dostupne a infrastruktura tiez.
Este mame pyrolyzu, tam udaje neviem, ale vzhladom na to ze sa to moc nerobi, asi to tiez nema velky zmysel, jedine ze by sa dalo odcerpavat teplo z reaktorov, keby sa odber vodika dramaticky zvecsil (rozsirenim vodikovych aut) to by ale chcelo nejaku globalnu investiciu aby prelomil zacarovany kruh (draha vyroba > vysoka cena > ziadne auta co by to pouzivali > mala potreba > draha vyroba).
Takze rozumny zdroj by bol odpad z nejakej vyroby kde je vodik postranny odpadovym produktom ale to je zase stratena vec, lebo to je vecsinou kontaminovany plyn nejakymi srackami ktore by potom dychlali ludia a nazov "eko auto na vodu" by bol nezmysel. A etse by hrozilo znicenie clankov.
Takze neviem neviem, to bude este dlha cesta kym sa toto vyriesi do praktickeho rozsirenia. Tie baterky su proste technologia "zmontujes a jazdis" bez nejakych vecsich technologickych problemov.
V kazdom pripade aj benzinove auta boli totalny nezmysel ked sa jazdilo na konoch za hrst ovsa : - ))))))))))))))))
Vyroba elektrolyzou nebude asi dobry napad, ak sa dobre pametam niekde som cital ze na 100km jazdy auta su naklady na vyrobu prislusneho mnozstva vodika myslim 50kWh to uz zacina vyzerat na tu baterku .. elektrolyza ma zmysel ak ten vodik ma byt fakt cisty na chemicke ucely.
Vyroba vodika bezi hlavne z metanu, to bude asi blbost ked ten metan mozem kludne spalit v aute a bude to lacnejsie, technologie su dostupne a infrastruktura tiez.
Este mame pyrolyzu, tam udaje neviem, ale vzhladom na to ze sa to moc nerobi, asi to tiez nema velky zmysel, jedine ze by sa dalo odcerpavat teplo z reaktorov, keby sa odber vodika dramaticky zvecsil (rozsirenim vodikovych aut) to by ale chcelo nejaku globalnu investiciu aby prelomil zacarovany kruh (draha vyroba > vysoka cena > ziadne auta co by to pouzivali > mala potreba > draha vyroba).
Takze rozumny zdroj by bol odpad z nejakej vyroby kde je vodik postranny odpadovym produktom ale to je zase stratena vec, lebo to je vecsinou kontaminovany plyn nejakymi srackami ktore by potom dychlali ludia a nazov "eko auto na vodu" by bol nezmysel. A etse by hrozilo znicenie clankov.
Takze neviem neviem, to bude este dlha cesta kym sa toto vyriesi do praktickeho rozsirenia. Tie baterky su proste technologia "zmontujes a jazdis" bez nejakych vecsich technologickych problemov.
V kazdom pripade aj benzinove auta boli totalny nezmysel ked sa jazdilo na konoch za hrst ovsa : - ))))))))))))))))
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000