Zadrhavanie a klepanie motora
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Zdar všem, chtěl bych přispět se svoji zkušeností.
Fastback, 1.4 T-GDi, najeto 14 580 km. Do provozu 2/18
Od léta 18, jsem pozoroval nepravidelné úpadky výkonu při plné akceleraci na 3.,4.,5. st. v 2000-3000ot/min (klasicky, když potřebujete předjet kamion nebo i při jízdě na dálnici), vždy s kovovým zvukem od motoru (moje teorie je, že se vačky z nějakého důvodu přepnou na nižší výkonové nastavení). Zkoušel sem tankovat 100 oktanů, 5 nádrží po sobě a během toho testu se situace opakovala cca 4x.
Auto šlo v říjnu do servisu na 3 dny s viz výše popsáným problémem, o němž v servisu slyšely poprvé, ani s turby a jejich rachtajícím aktuátorem není prý problém atd atd. Servis problém nenašel ani nedokázal jízdou s diagnostikou (celkově najeto servisem 20km) nasimulovat onen výpadek, ovšem kluci technický pátrali a údajně se "možná" bude chystat po novém roce svolávačka a podle VIN by se mě to mohlo týkat, a že se ozvou leden/únor. Koncem února sem volal sám, protože problém sem měl stále a nikdo se neozval. Řekli mi, že svolávat se nebude, ale v jejich databázi našli stejný popis problému jako mám já někde ze Slovenska. Ten byl řešen výměnou vzduchové klapky na sání, ovšem bez vyjádření, jestli to bylo či nebylo úspěšné řešení. A tak že to zkusí i mě. Auto sem dovezl na začátku března a za tři hodiny bylo hotovo, otestováno a naprogramováno. Po 30 min jízdy, na výjezdu ze zatáčky 3.st - 2800 ot/min, sem zkusil akcelerovat a hned to cvaklo s výpadkem výkonu.
Vezu tedy auto zpět a po cestě ze 6 pokusu 2 úspěšné výpadky. V servisu byly technici velice překvapeni, že se dílo nepovedlo a po pár minutách diskuze, přišel jeden starší technik s informací opět ze Slovenska, že se bude měnit nejspíš celé turbo. Ať jedu domů a až přijdou součástky provede se výměna. Tak čekám a mezi tím po dosažení 14 000 km začíná rezonovat turbo, od 2 st výš v 1900-3100 ot/min s lehkou nohou na plynu. Jak se trochu přidá, turbo se zatíží, přitáhne se a rezonance zmizí (jestli rezonuje rotor turba nebo onen kompenzátor kdo ví). Problém s výpadkem už netestuji nechci to zbytečně mrvit, ovšem na jedné víkendové delší trase při 5.st a 2600ot/min při poloviční akceleraci se ozvalo pravidelné cvakání, podobné, jako při výpadku výkonu jen ne jedno, ale vícero za sebou než sem zareagoval ubráním plynu.
Toť zatím moje zkušenost, po výměně turba dám vědět.
Fastback, 1.4 T-GDi, najeto 14 580 km. Do provozu 2/18
Od léta 18, jsem pozoroval nepravidelné úpadky výkonu při plné akceleraci na 3.,4.,5. st. v 2000-3000ot/min (klasicky, když potřebujete předjet kamion nebo i při jízdě na dálnici), vždy s kovovým zvukem od motoru (moje teorie je, že se vačky z nějakého důvodu přepnou na nižší výkonové nastavení). Zkoušel sem tankovat 100 oktanů, 5 nádrží po sobě a během toho testu se situace opakovala cca 4x.
Auto šlo v říjnu do servisu na 3 dny s viz výše popsáným problémem, o němž v servisu slyšely poprvé, ani s turby a jejich rachtajícím aktuátorem není prý problém atd atd. Servis problém nenašel ani nedokázal jízdou s diagnostikou (celkově najeto servisem 20km) nasimulovat onen výpadek, ovšem kluci technický pátrali a údajně se "možná" bude chystat po novém roce svolávačka a podle VIN by se mě to mohlo týkat, a že se ozvou leden/únor. Koncem února sem volal sám, protože problém sem měl stále a nikdo se neozval. Řekli mi, že svolávat se nebude, ale v jejich databázi našli stejný popis problému jako mám já někde ze Slovenska. Ten byl řešen výměnou vzduchové klapky na sání, ovšem bez vyjádření, jestli to bylo či nebylo úspěšné řešení. A tak že to zkusí i mě. Auto sem dovezl na začátku března a za tři hodiny bylo hotovo, otestováno a naprogramováno. Po 30 min jízdy, na výjezdu ze zatáčky 3.st - 2800 ot/min, sem zkusil akcelerovat a hned to cvaklo s výpadkem výkonu.
Vezu tedy auto zpět a po cestě ze 6 pokusu 2 úspěšné výpadky. V servisu byly technici velice překvapeni, že se dílo nepovedlo a po pár minutách diskuze, přišel jeden starší technik s informací opět ze Slovenska, že se bude měnit nejspíš celé turbo. Ať jedu domů a až přijdou součástky provede se výměna. Tak čekám a mezi tím po dosažení 14 000 km začíná rezonovat turbo, od 2 st výš v 1900-3100 ot/min s lehkou nohou na plynu. Jak se trochu přidá, turbo se zatíží, přitáhne se a rezonance zmizí (jestli rezonuje rotor turba nebo onen kompenzátor kdo ví). Problém s výpadkem už netestuji nechci to zbytečně mrvit, ovšem na jedné víkendové delší trase při 5.st a 2600ot/min při poloviční akceleraci se ozvalo pravidelné cvakání, podobné, jako při výpadku výkonu jen ne jedno, ale vícero za sebou než sem zareagoval ubráním plynu.
Toť zatím moje zkušenost, po výměně turba dám vědět.
- Reklama
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Držím palce.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Judža: také držím palce. Já po výměně klapky si chvíli myslel, že je vyhráno, ale není. Bohužel cvakání a výpadek výkonu se pomalu vrací. Zatím se to tedy nechová jako před servisem výpadek i cvaknutí je znatelné, ale motor se relativně rychle vrátí do použitelného stavu. No zkusím štěstí zase na servisce. Plus tam mám to pravidelné pískání.
S tím, že o tom nic nevědí tak kecají viz jen posty zde...
Je tady někdo s tím problémem u litra či u 1.4 s filtrem? Co tu tak čtu tak je to asi problém jen 1.4 tgdi klasické euro 6 bez filtru.
S tím, že o tom nic nevědí tak kecají viz jen posty zde...
Je tady někdo s tím problémem u litra či u 1.4 s filtrem? Co tu tak čtu tak je to asi problém jen 1.4 tgdi klasické euro 6 bez filtru.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Zdar, tak pokračujeme.....
Výměna turba se nekonala, ale byl vyměněn aktuátor turba a proveden reset řídící jednotky auta. Turbo prej se měnit nebude zkusíme tohle a ať se do týdne ozvu jestli to pomohlo. Po 40 minutách jízdy ze servisu, následoval pokus simulace problému v mírném kopečku 3.st někde kolem 2500ot/min. Stalo se to zas..... auto sem prověřil v týdnu ještě jednou a úspěšně si zacvakal. No tak volám do servisu, obeznámím je se situaci a chci vědět co dál: Turbo měnit nebudeme zatím je to zbytečné.... nejste jedniny kdo podobny problém popisuje a řeší se to už na úrovni výrobce, až na něco přijdou bude svolávačka. To mě moc neuspokojilo a po trochu dohadech mě pan technik přislíbil že zkusí napsat přímo na výrobu co s tím dál dělat. Tak uvidíme.
Jinak jsem ještě pátral v kyberprostoru a našel pár informací s tématikou LSPI a tuším že zakopanej pes mého problému bude asi toto.
Jen pro ilustraci: https://www.youtube.com/watch?v=stTSkExjFfE
Ten kovový zvuk je přesně to co slyším já, u mě to je jedna rána a auto hned poklesne na výkonu. Ten maník ve videu to trápí slušně
Výměna turba se nekonala, ale byl vyměněn aktuátor turba a proveden reset řídící jednotky auta. Turbo prej se měnit nebude zkusíme tohle a ať se do týdne ozvu jestli to pomohlo. Po 40 minutách jízdy ze servisu, následoval pokus simulace problému v mírném kopečku 3.st někde kolem 2500ot/min. Stalo se to zas..... auto sem prověřil v týdnu ještě jednou a úspěšně si zacvakal. No tak volám do servisu, obeznámím je se situaci a chci vědět co dál: Turbo měnit nebudeme zatím je to zbytečné.... nejste jedniny kdo podobny problém popisuje a řeší se to už na úrovni výrobce, až na něco přijdou bude svolávačka. To mě moc neuspokojilo a po trochu dohadech mě pan technik přislíbil že zkusí napsat přímo na výrobu co s tím dál dělat. Tak uvidíme.
Jinak jsem ještě pátral v kyberprostoru a našel pár informací s tématikou LSPI a tuším že zakopanej pes mého problému bude asi toto.
Jen pro ilustraci: https://www.youtube.com/watch?v=stTSkExjFfE
Ten kovový zvuk je přesně to co slyším já, u mě to je jedna rána a auto hned poklesne na výkonu. Ten maník ve videu to trápí slušně
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Mne sa teda stalo že mi pár krát na okamih klesol výkon pri prudkom zrýchlení niekde cca medzi 2500-3000ot, asi bližšie k 3000 (prudko nikdy nezrýchlujem pod 2500), nemám to ešte vysledované.
Zvuk som ale neregistroval žiadny tak neviem či sa jedná o to samé.
Judža:
Ty máš ten zvuk stejný ako na tom videu? A je to tak jednoznačne počuť že sa to nedá prepočuť?
Ináč k LSPI čo som teda tu trochu sám už v minulosti naštudoval tak som mal pocit že sa prejavuje iba v nízkych otáčkach, ja jak píšem pridávam na plno povedzme od 2500, nižšie určite nie, LSPI vzniká pri velkej záťaži v nízkych otáčkach. už zo samotného názvu LSPI = Low Speed Pre-Ignition.
Na videu je vidieť že to trápil aj v nizkych ale praskalo mu to aj u 3000 ...
Zvuk som ale neregistroval žiadny tak neviem či sa jedná o to samé.
Judža:
Ty máš ten zvuk stejný ako na tom videu? A je to tak jednoznačne počuť že sa to nedá prepočuť?
Ináč k LSPI čo som teda tu trochu sám už v minulosti naštudoval tak som mal pocit že sa prejavuje iba v nízkych otáčkach, ja jak píšem pridávam na plno povedzme od 2500, nižšie určite nie, LSPI vzniká pri velkej záťaži v nízkych otáčkach. už zo samotného názvu LSPI = Low Speed Pre-Ignition.
Na videu je vidieť že to trápil aj v nizkych ale praskalo mu to aj u 3000 ...
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Michal:
Ahoj, ano mám. Není to taková kadence jako na videu, ale to je logické. Řídíc jednotka to hned pozná a ubere na plynu takže slyším jednu max. 3 rány. Pokud mám puštěné rádio a nebo jedu na dálnici tak to slyšet není jen to poznám na výpadku výkonu.
Souhlasím s tebou co se týká toho přidávání, ale na druhou stranu výrobce píše že max. krouťák je k dispozici od cca 1900 ot/min. Tady zabere turbo a dech mu dojde někde kolem těch 3000 ot/ min pak už si to bere vzduch +/- jako atmosféra takže tam to LSPI už nehrozí a proto mi nejde prostě nasimulovat výpadky výkonu od 3tis. vejš.
Je to zkrátka daň za malý objem honěný turbem. Tak uvidíme jak se k tomu postaví a co bude výsledkem jejich bádání.
Ahoj, ano mám. Není to taková kadence jako na videu, ale to je logické. Řídíc jednotka to hned pozná a ubere na plynu takže slyším jednu max. 3 rány. Pokud mám puštěné rádio a nebo jedu na dálnici tak to slyšet není jen to poznám na výpadku výkonu.
Souhlasím s tebou co se týká toho přidávání, ale na druhou stranu výrobce píše že max. krouťák je k dispozici od cca 1900 ot/min. Tady zabere turbo a dech mu dojde někde kolem těch 3000 ot/ min pak už si to bere vzduch +/- jako atmosféra takže tam to LSPI už nehrozí a proto mi nejde prostě nasimulovat výpadky výkonu od 3tis. vejš.
Je to zkrátka daň za malý objem honěný turbem. Tak uvidíme jak se k tomu postaví a co bude výsledkem jejich bádání.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Judža píše:Michal:
Ahoj, ano mám. Není to taková kadence jako na videu, ale to je logické. Řídíc jednotka to hned pozná a ubere na plynu takže slyším jednu max. 3 rány. Pokud mám puštěné rádio a nebo jedu na dálnici tak to slyšet není jen to poznám na výpadku výkonu.
Souhlasím s tebou co se týká toho přidávání, ale na druhou stranu výrobce píše že max. krouťák je k dispozici od cca 1900 ot/min. Tady zabere turbo a dech mu dojde někde kolem těch 3000 ot/ min pak už si to bere vzduch +/- jako atmosféra takže tam to LSPI už nehrozí a proto mi nejde prostě nasimulovat výpadky výkonu od 3tis. vejš.
Je to zkrátka daň za malý objem honěný turbem. Tak uvidíme jak se k tomu postaví a co bude výsledkem jejich bádání.
A skusal ste C3 olej podla ACEA?
..pre rypalov moderne C3-10 oleje maju rovnaku uroven ochrany (pre bezne vozidla) ako full-SAPS a inu skladbu aditivacneho balicku (hlavne menej Ca)
Vyskusal by som nejaky GTL olej (čisty, nizky NOACK, stabilný)...napr. Shell Helix Ultra 5W/30 C3 ECT
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Možná blbá otázka, ale kdy nastávají ty výpadky? Dochází k tomu i při plně zahřátém motoru (olej nad 80 st.C).tj minimálně po 10 km souvislé jízdy?
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Kukec
Nedávno jsem byl na 1. servisu a nechal si tam dát ten jejich olej Shell Helix Ultra 5W/30. Jestli je to C3 netuším, ale nemám filtr pevných částic.
Tudy
Jasně, nejsem troglodit abych trápil studený motor + co mi tak osobně přijde je, že pokud nemám teplotu vody na těch jejich 85°C tak je motor dost uškrcený na výkonu.
Zítra jde auto na týden do servisu tak uvidíme na co přijdou.
Nedávno jsem byl na 1. servisu a nechal si tam dát ten jejich olej Shell Helix Ultra 5W/30. Jestli je to C3 netuším, ale nemám filtr pevných částic.
Tudy
Jasně, nejsem troglodit abych trápil studený motor + co mi tak osobně přijde je, že pokud nemám teplotu vody na těch jejich 85°C tak je motor dost uškrcený na výkonu.
Zítra jde auto na týden do servisu tak uvidíme na co přijdou.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Judža:
Prosím Ťa chcem sa spýtať či máš nejaké nové informace z ohladne spomínaného problému?
Mne sa to možno prejavuje už častejšie, dnes raz pri predbiehaní a druhý krát som to kúsil nasimulovať a z dvoch pokusov som bol raz úspešný. Zacinkanie som počul pri otvorenom okne. Simuloval som tak že som na trojke pridal na 2500 otáčkach a pokles a cinkanie bolo cca pri 3000 otáčkach ... jediné čo mi príde divné je že u tých otáčiek mi to na LSPI nesedí zároveň ma ale nenapadá čo iné by to mohlo byť.
Prosím Ťa chcem sa spýtať či máš nejaké nové informace z ohladne spomínaného problému?
Mne sa to možno prejavuje už častejšie, dnes raz pri predbiehaní a druhý krát som to kúsil nasimulovať a z dvoch pokusov som bol raz úspešný. Zacinkanie som počul pri otvorenom okne. Simuloval som tak že som na trojke pridal na 2500 otáčkach a pokles a cinkanie bolo cca pri 3000 otáčkach ... jediné čo mi príde divné je že u tých otáčiek mi to na LSPI nesedí zároveň ma ale nenapadá čo iné by to mohlo byť.
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Niečo podobné už dlho riešia na Opel,konkrétne Astra 1,4TJudža píše:Kukec
Nedávno jsem byl na 1. servisu a nechal si tam dát ten jejich olej Shell Helix Ultra 5W/30. Jestli je to C3 netuším, ale nemám filtr pevných částic.
Tudy
Jasně, nejsem troglodit abych trápil studený motor + co mi tak osobně přijde je, že pokud nemám teplotu vody na těch jejich 85°C tak je motor dost uškrcený na výkonu.
Zítra jde auto na týden do servisu tak uvidíme na co přijdou.
Pokiaľ máš trpezlivosť,tak si to prelúskaj. Je to dosť silná káva.
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=100&t=7000
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
JJ to vlákno som čiastočne už v minulosti čítal ... neviem ale či by ma to nezaviedlo na špatnú stopu, tu na tomto motore to nie je zďaleka tak rozšírený problém sa mi zdá, moc ludí sa tu nesťažuje ...
Teraz mám ešte indíciu skúsiť viacoktánový benzín, začal som tankovať 95-ku effectu tak začnem brať Vervu a uvidím.
Teraz mám ešte indíciu skúsiť viacoktánový benzín, začal som tankovať 95-ku effectu tak začnem brať Vervu a uvidím.
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Zdar, omlouvám se že píšu až teď, ale jak jsou prázdniny nebyl moc čas. V autě je nové turbo, údajně vylepšené. No nebudu Vás dlouho napínat. Po cca 1 měsíci, kdy vše bylo ok tak za výjezdem z kruhového objezdu ani né na půl plynu se ozvalo pár ran, jako když se přejede PETKA....Takže opět jsem zkusil během týdne párkrát přidat pořádně plyn, abych si udělal test..... sice to není tak časté jako před výměnou, ale je to tam znova začínám být drobátko zoufalej. Budu to muset zdokumentovat na video protože až mi daji do auta technika tak se to zákonitě neprojeví
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Judža:
Či ten zvuk náhodou nejde od motora tak ako mne, jak moc si si istý že ten zvuk ide od turba? Pretože aj to zaklepanie v motore je celkom výrazné. Samozrejme ja tiež nemám 100% istotu že je to to čo tvrdím
Už som natankoval niekolko nádrží VERVY a zatial bez problémov, pár krát som to skúšal nasimulovať a zatial sa to neobjavilo, je to ešte ale krátko tvrdiť že sa ten problém neobjaví pretože bol u mňa dosť sporadický ... budem sledovať ďalej.
Ty tankuješ aký benzín?
Či ten zvuk náhodou nejde od motora tak ako mne, jak moc si si istý že ten zvuk ide od turba? Pretože aj to zaklepanie v motore je celkom výrazné. Samozrejme ja tiež nemám 100% istotu že je to to čo tvrdím
Už som natankoval niekolko nádrží VERVY a zatial bez problémov, pár krát som to skúšal nasimulovať a zatial sa to neobjavilo, je to ešte ale krátko tvrdiť že sa ten problém neobjaví pretože bol u mňa dosť sporadický ... budem sledovať ďalej.
Ty tankuješ aký benzín?
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
michal84
Ahoj, ten zvuk není z turba, ale dle mě je to prostě LSPI. Servis to naposledy řešil výměnou turba za konstrukčně vylepšený model než tam byl z výroby. Tankuju Vervu 95 od zakoupení vozu + občas tu jejich 100. Jinak od začátku týdne pozoruju při zapnuté klimatizaci slabé drnčení jakoby plechovek něco tam začíná chytat pěknou rezonanci
Ahoj, ten zvuk není z turba, ale dle mě je to prostě LSPI. Servis to naposledy řešil výměnou turba za konstrukčně vylepšený model než tam byl z výroby. Tankuju Vervu 95 od zakoupení vozu + občas tu jejich 100. Jinak od začátku týdne pozoruju při zapnuté klimatizaci slabé drnčení jakoby plechovek něco tam začíná chytat pěknou rezonanci