Hyundai i40 - výměna předních brzdových kotoučů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Hany62
Příspěvky: 5
Registrován: 20 úno 2019, 07:18

Hyundai i40 - výměna předních brzdových kotoučů

Příspěvek od Hany62 »

Postup :Pokud neměním kotouče na zdviži, je dobré -pokud začínám měnit prvně levou stranu-dát pravý rejd, abych pak měl lepší přístup ke šroubům co drží brzdy.Tedy sundáme kolo.Následuje sundání koše s "prasátkem" - brzdiče(válec který mačká při brzdění na destičky).Drží na 2 šroubech tuším č.14. Když je povolujeme, je dobré mít na zajišťovací matici tohoto šroubu nasazen stranový klíč myslím č.17 ? ta zajišťovací matka je hned na konci žebrované gumičky..Připravíme si kus drátu na který pak pověsíme koš s brzdovým válečkem-brzdič.Odšroubujeme povolené 2 šrouby č. 14.sundáme koš a zavěsíme jej za pomoci drátu-háčku na vinutou pružinu předního kola.Vezmeme klíč tuším č.17 a povolíme další 2 šrouby co drží základní rám pro destičky a brzdič (prasátko).šrouby vyšroubujeme.Sejmeme rám.Následně vezmeme křížový šroubovák(nevím kolikátku)velký.Je třeba, aby měl kovové konce na které můžeme uhodit kladivem.Připravíme si tedy i kladivo. Na nasazený šroubovák uhodíme proto, abychom odrazili zalehlý, či jemně přirezlý zápustný šroub. Křížový šroubovák tedy nasadíme do šroubu, zapuštěného v brzdovém kotouči (jsou tam dva).Uhodíme kladivem do šroubováku a zkusíme povolit.Zasakrujeme, když nám šroubovák vyjede a ohulí drážky šroubu.Uděláme druhý pokus s větší razancí.Povolíme takto oba šrouby.Následně sejmeme brzdový kotouč.Opět zasakrujeme-neb to zřejmě nepůjde bez násilí-použití kladiva.Následně dosedací plochy pod kotoučem očistíme pečlivě drátěným kartáčem.Poté obráceným postupem ( bez bouchání do šroubů :D )nasadíme a přišroubujeme nový brzdový kotouč.Předtím ,než nasadíme a přišroubujeme zpět základní rám pro destičky a brzdič je dobré zkontrolovat, zda jsou kluzné válečky základního rámu pohyblivé.Pokud ne rozhýbeme,namažeme.Před nasazením brzdiče si připravíme (pokud máme) svěrku, nebo truhlářský šroub, či něco, čím můžeme zpět zatlačit brzdový váleček.Předtím,než to uděláme je dobré otevřít nádržku brzdové kapaliny.Při stlačování se mrknout na to kolik je tam brzd. kapaliny aby nám nepřetekla.Přendáme distanční plech či jak se tomu říká.Nasadíme brzdové destičky.Nasadíme vlastní brzdič.Přišroubujeme zpět 2 šrouby.Nasadíme kolo zpět. Stejně postupujeme i druhé strany.Než se pohneme autem z místa, sešlápnout několikrát brzdový pedál aby se brzdy usadily.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Hyundai i40 - výměna předních brzdových kotoučů

Příspěvek od Richard555 »

Já bych tě trochu doplnil a někde poopravil

Pokud zasouváš pístek ve třmenu zpět, je nutné povolit odvzdušňovací šroub a kapalinu ze zasunovaného pístku přes něj odpustit. Důvod - v brzdovém válci v třmenu je spousta bordelu a zatlačením bez otevřeného odvzdušňováku ho natlačíš do jednotky ABS tam je spousta drobných ventilků a čerpadýlek a bordel z potrubí jim dobře neudělá.....

když očistíš dosedací plochu na náboji pro kotouč, je třeba ji lehce potřít měděnou pastou - pak odpadá to nadávání při sundavání kotoučů, stejně tak i důkladně měděnou pastou natřít ty 2 šrouby co drží kotouč - za pár let až to budeš měnit - budeš se usmívat :wink:

šrouby držáku třmenu a i ty co drží třmen v držáku by se měly lepit ( Kapku lepidla na závit) aby se nepovolovaly

Pokud nejdou povolit ty šrouby co drží kotouč na náboji , existuje takový "trhací šroubovák" nasadí se a kladivem se bouchne do rukojeti je tam sestva drážek co převede úder na otáčivý pohyb a rázem zarezlý šroub povolí

Vodící trny v držáku třmen se musí volně pohybovat - vyčistit a namazat něčím co vydrží vysoké teploty a neničí gumu - někteří výrobci brzd taková mazadla snad vyrábí (Lucas) ale já používám vazelínu, která se dává do homokynetických kloubů ......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Hany62
Příspěvky: 5
Registrován: 20 úno 2019, 07:18

Re: Hyundai i40 - výměna předních brzdových kotoučů

Příspěvek od Hany62 »

Zdravím ! ano souhlas. V podstatě krom toho rázového šroubováku a odpuštění kapaliny přes odvzdušňovák jsem to páchal... :) na mazání kluzných válečků jsem použil teflonové mazivo pro vysoké teploty - ve spreji. I když osobně bych dal přednost tomu mazivu do kloubů. Ale holt jsem jej neměl. Ano -- všem- přesně jak píšeš..prostě to neodbývat..neb se to pak projeví na opotřebení (nesouměrnosti, rychlejší opotřebení některých částí..) Brzdám zdar! :)
Odpovědět

Zpět na „i40 Jak na to“