Gandalf-rozhodl generační megaskok od A do Z na autě!
První generace měla nedostatky/nedotaženosti.

připomínky bral vážně a v 2.gen.rázně přepracoval a vylepšil.
Od jiných motorů MPI/GDI (výrazný nárůst výkonu),přes jiné převodovky 6A/8A,podvozek, až po vnitřek!Když si vzpomenu na sedadlo řidiče v 1.gen.,bez paměti,které se ani nedalo odklopit ze zadního sedadla(vystoupit)

(i

měl paměť a přístupné odklápění sedadla),rádio bez AF ,2.0l turbo chcíplotinu s klepající se řadičkou,atd .......
Převodovka je skvělá,úsporná-v režimu D,si motor většinu času bublá kolem 1500 ot.-8 stupňů je znát.Stačí šlápnout na plyn-převodovka podřadí i o 5 stupňů a Genesis vystřelý,jak dělová koule.V režimu S-naopak drží motor ve vysokých otáčkách a přeřazuje v červeném poli.Sekvenční,ruční řazení pracuje rychle a parádně,samosvor-super věc.
A ten zvuk velkého V6 motoru-to je náááádhera[-o<

.Ta nasr..nost,nasupenost,která se line z výfuků,když stádu koní šlápnu na krk

-té se nemůžu nabažit.
Jinak-

na Tiburona nedám dopustit a rozhodně ho neprodám!!!,ani když mám teď raketoplán

i povedenou designovku Veloster. Jeho totální spolehlivost (ani jedna sebemenší porucha,vše funkční a původní,i po letech uvnitř nic nevrže,neskřípe a to má zatraceně tvrdý podvozek),design,nikde není ani náznak koroze nebo bublinka na laku,vnitřní propracovanost a funkčnost,velký a bezkonkurenčně přístupný kufr i pěkné svezení,včetně možnosti,že se dá používat jako rodinné auto (viz.naše dovolené po Evropě ve 4 lidech)-z něho stále dělá parťáka na cesty a stále se na svezení s

těším.Když jdu kolem,tak mu vždy pohladím kapotu a on na mě vycení svůj žraločí úsměv.

Přiznám se,že kdyby byla potopa,tak asi prvního zachráním

.
Genesis je nadopovaný sportovec,rváč,nasupený ještěr,vrtící zadkem a kouřem od kol...(uvnitř samá vzpěra-v motoru i kufru,otvor kufru-typ sedan-jen víko....vše je podřízeno rychlosti,tuhosti).V reálu více než na fotkách,jde z něho pocit,že je připravený už už naskočit a hnát se s protáčejícími se koly vpřed.To je auto od začátku dělané pro rychlost,jízdu.....žádný universál

A tak to má být!To od něho čekám a on mně to plní na sto procent.
Veloster-to je takový frajírek.Lidé se u něho zastavují,okukují a design a extravagantnost jsou dotaženy na 1(včetně černé panoramy v kombinaci zelené metalízy auta).Praktičnost a prostornost je díky kolům v rozích-perfektní.Třetí dveře super-i jejich maskování kliky ve sloupku.Nebál bych se dělat 5-ti dvéřové provedení(vždyť do Anglie,Austrálie..dělají třetí dveře na druhé straně auta a finanční náročnost dvou boků,musí být velká.Veloster je důkazem,že
je dnes silný a může si dovolit vyrábět i takovéto náročné, designové výstřelky).Ale je znát,že motor je již moderně ekoudušený a převodovka super dlouhá.Takže i přes silný motor,to velký sportovec není.103kW dnes,rozhodně nejede tak,jako auto se stejným výkonem dříve.Hlavně díky dlouhým převodům,které přinášejí menší otáčky,nižší spotřebu = spaliny.Ano-dá se s ním jezdit běžně pod 6l/100km,ale jízda s Kiou Rio 1,6l CVVT(r.v.2006) s 82kw a extra krátkou převodovkou,to je radost,s jakou jde motor do otáček(pravda-průměr spotřeby je k 8l/100km,ale radost z jízdy to plně kompenzuje

). I jednoduchá zadní náprava Velosteru,není zrovna extra třída a nemá ráda nerovnosti(plus nápravy je,že zabírá málo místa a kufr je hodně hluboký).Tady je už hodně znát oproti Genesisu i

,že je auto stavěné už pod diktátem ekologů-škoda.Tady

stavěl auto prioritně na vzhled,styl a podařilo se mu to!Žádná nudná šeď.Na parkovišti před Kaufem,nemám problém Velostra najít-září v řadách šedých myšek.
Tiburon-to je prostě parťák do elegantní společnosti i do kempu,který splní každé přání a je na něho 100% spolehnutí.
Chasník-Veloster mám rok a Genesis měsíc.

Za poslední dva roky jsem sjezdil kus západní Evropy,než jsem ten správný kousek G.našel.Má najeto lehce přes 30t.km-takže v záběhu

.První majitel-puntičkář(nejen motor,ale i pedály čistil snad kartáčkem),serviska,v zimě nejetý-kupovaný u dealera,kde ho předchozí majitel kupoval jako nové a také servisoval.Mám pocit,že ta vůně kožených sedadel a nového auta,tam snad pořád je

.Vzhledem k tomu,že Genesisů šlo do Evropy kolem 350ks,tak jsem našel poklad

.Tenhle je navíc v provedení 50ks,které si Německé zastoupení objednalo na zakázku u

Pozná se podle širokých OZ disků kol Ultralegera 19".