Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
Čau všichni,
máte nějakou radu proti ekoterorismu ? Od 2021 je další zpřísnění emisních norem, která motory ještě zhorší.
Už nyní po EURO 6c to stojí za prd, a bude ještě hůř. Litrový motor nechci.
Koupit si ještě něco z méně ojetých teď. V úvahu jen i30 kombi, z hlediska karoserie a ceny.
Scénář je ten, že když lidi zjistí, co se od 2021 nabízí za shity, masově se vrhnou na ojetiny co ty píčoviny ještě nemají. Bohužel nárůst zelených zmrdů v německu dává tušit, že se budou nejdřív muset historicky znemožnit, což může trvat klidně desetiletí.
Něco, co mi vydrží při nájezdu 20t ročně přes 10 let. Pak snad asi nějakého hybrida s tím, že holt se budou muset měnit baterky po 5-12 letech. A protože si domů nikdy nekupuju nová, protože jsou příliš drahá, tak dřív.
Projel jsem tady něco o GDI motoru, a není to úplně povzbudivé, karbonizace, rozpad katalyzátoru, MPI mi přijde jako žrout, ekoteroristi budou zvyšovat daň z uhlíku. CRDI je zase v hledáčku UmweltHilfe. A co karoserie i30 - II ?
máte nějakou radu proti ekoterorismu ? Od 2021 je další zpřísnění emisních norem, která motory ještě zhorší.
Už nyní po EURO 6c to stojí za prd, a bude ještě hůř. Litrový motor nechci.
Koupit si ještě něco z méně ojetých teď. V úvahu jen i30 kombi, z hlediska karoserie a ceny.
Scénář je ten, že když lidi zjistí, co se od 2021 nabízí za shity, masově se vrhnou na ojetiny co ty píčoviny ještě nemají. Bohužel nárůst zelených zmrdů v německu dává tušit, že se budou nejdřív muset historicky znemožnit, což může trvat klidně desetiletí.
Něco, co mi vydrží při nájezdu 20t ročně přes 10 let. Pak snad asi nějakého hybrida s tím, že holt se budou muset měnit baterky po 5-12 letech. A protože si domů nikdy nekupuju nová, protože jsou příliš drahá, tak dřív.
Projel jsem tady něco o GDI motoru, a není to úplně povzbudivé, karbonizace, rozpad katalyzátoru, MPI mi přijde jako žrout, ekoteroristi budou zvyšovat daň z uhlíku. CRDI je zase v hledáčku UmweltHilfe. A co karoserie i30 - II ?
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
- Reklama
Re: Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
Ty chceš 3 roky starou ojetinu, která bude mít podle mě nalítání tak 50 000km, tak aby ti vydržela ještě 10 let a 200 000km? Tekže se jí budeš zbavovat až bude mít zhruba 13let a 250 000km. Tak to přeju šťastnou ruku při výběru kusu. Spíš bych se zeptal tvého mechanika, které auta se mu dobře opravují
A že v roce 2021 nastane honba za ojetinama, tak na to bych opravdu nesázel. Zákazník co si kupuje nové auto má jiné priority než ten co jde do autobazaru. Už dnes auta plní normu Euro 6d - temp a většinu to nikoho nezajímá. Když jsem kupoval nové auto, tak mi to bylo jedno. Věděl jsem, že tam bude něco nového a podle předpisů, ale neřešíš to, protože záruka. A tak to bude i v roce 2021. Vždyť většina prodejů nových aut jde do firem a tam je to spotřebka co se odepisuje z daní.
A že v roce 2021 nastane honba za ojetinama, tak na to bych opravdu nesázel. Zákazník co si kupuje nové auto má jiné priority než ten co jde do autobazaru. Už dnes auta plní normu Euro 6d - temp a většinu to nikoho nezajímá. Když jsem kupoval nové auto, tak mi to bylo jedno. Věděl jsem, že tam bude něco nového a podle předpisů, ale neřešíš to, protože záruka. A tak to bude i v roce 2021. Vždyť většina prodejů nových aut jde do firem a tam je to spotřebka co se odepisuje z daní.
Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI STYLE NAVI GO Polar White model 2019
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
martasak ma slovnik ako dlazdic.. to je vec prva
druha je ze nie je tajomstvom (a mam to potvrdene z viacerych zdrojov od predajcov autodielov az po prijmacich technikov v autorizakoch) ze auta do cca 2010-2011 su proste postavene kvalitejsie. japonske modely do cca 2014. od krizi sa totiz zacalo dost setrit na vydrzi materialov (najma podvozkov) a pochopitelne tym novsie auta trpia viac. motoricky je to len o uzivani - ja mam so svojim 2007 Accentom uz cca 322 000km s jednou vymenou medzichaldica turba(dostal zasah sutrom a zacal prefukovat). Inak v motore vsetko povodne. Podvozok je trochu ina kapitola ale tam dost zalezi kde to auto jazdi
preto si myslim, ze primarne je vzdy o tom ako clovek auto pouziva, ako sa stara (a tym nemyslim, ze beha s kyblom kazdu sobotu a lesti), ako je servisovane (frekvencia a kvalita) a sekundarne o tom aka emisna trieda auto je. Aby mi auto vydrzalo, tak si ho kupim nove a budem dodrziavat to co som dodrziaval u Accenta. A verim ze mi 10+ rokov (a cca 300 000km) urco vydrzi. Vobec by som sa nebal hybridov, to su tak jednoduche auta na udrzbu. Prikladom je mnozstvo 1 generacie Priusov, ktore maju caso cez 400 000km, casom najma mesto a primesto a su v dobrom stave. Vyhol by som sa super modernym dieslom (DPF, EGR, turbo, vstrekovanie mocovny a podobne) a radsej dalprednost konstrukcne jednoduchsiemu hybridu (benzin+elektrina)
druha je ze nie je tajomstvom (a mam to potvrdene z viacerych zdrojov od predajcov autodielov az po prijmacich technikov v autorizakoch) ze auta do cca 2010-2011 su proste postavene kvalitejsie. japonske modely do cca 2014. od krizi sa totiz zacalo dost setrit na vydrzi materialov (najma podvozkov) a pochopitelne tym novsie auta trpia viac. motoricky je to len o uzivani - ja mam so svojim 2007 Accentom uz cca 322 000km s jednou vymenou medzichaldica turba(dostal zasah sutrom a zacal prefukovat). Inak v motore vsetko povodne. Podvozok je trochu ina kapitola ale tam dost zalezi kde to auto jazdi
preto si myslim, ze primarne je vzdy o tom ako clovek auto pouziva, ako sa stara (a tym nemyslim, ze beha s kyblom kazdu sobotu a lesti), ako je servisovane (frekvencia a kvalita) a sekundarne o tom aka emisna trieda auto je. Aby mi auto vydrzalo, tak si ho kupim nove a budem dodrziavat to co som dodrziaval u Accenta. A verim ze mi 10+ rokov (a cca 300 000km) urco vydrzi. Vobec by som sa nebal hybridov, to su tak jednoduche auta na udrzbu. Prikladom je mnozstvo 1 generacie Priusov, ktore maju caso cez 400 000km, casom najma mesto a primesto a su v dobrom stave. Vyhol by som sa super modernym dieslom (DPF, EGR, turbo, vstrekovanie mocovny a podobne) a radsej dalprednost konstrukcne jednoduchsiemu hybridu (benzin+elektrina)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
Hybridy jsou zatím dost drahé, no uvidíme časem. S tou emisní třídou zásadně nesouhlasím, vedlo to k extrémnímu downsizingu a s ty malé motory jsou co do výdrže velmi problematické, třeba to si cvrlikvají vrabci na střeše jak jsou 1.0 TSI krámy. Obecně ty malé motory musí odolávat velkému mechaniskému namáhání a není výjimkou, že odcházejí (třeba TSI) před 100t, jak u H nevím, ale co jsem o motoru slyšel tak se mi to moc nelíbí. 1.4 ka turbo snad, ale ta je sakra drahá.Mexican píše: preto si myslim, ze primarne je vzdy o tom ako clovek auto pouziva, ako sa stara (a tym nemyslim, ze beha s kyblom kazdu sobotu a lesti), ako je servisovane (frekvencia a kvalita) a sekundarne o tom aka emisna trieda auto je. Aby mi auto vydrzalo, tak si ho kupim nove a budem dodrziavat to co som dodrziaval u Accenta. A verim ze mi 10+ rokov (a cca 300 000km) urco vydrzi. Vobec by som sa nebal hybridov, to su tak jednoduche auta na udrzbu. Prikladom je mnozstvo 1 generacie Priusov, ktore maju caso cez 400 000km, casom najma mesto a primesto a su v dobrom stave. Vyhol by som sa super modernym dieslom (DPF, EGR, turbo, vstrekovanie mocovny a podobne) a radsej dalprednost konstrukcne jednoduchsiemu hybridu (benzin+elektrina)
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
Jenže od 2021 budou platit flotilové limity v průměru 90g CO2/km, což nejsou schopni dosáhnout bez prodeje hybridů a elektromobilů, spalovací motory na to prostě nemají. Další zpřísnění 2025 a 2030, to už samotné spalovací motory nedají, to bude konečná. Leda by vypukla nějaká zdařilá kontrarevoluce.D_a_v_i_d píše:Ty chceš 3 roky starou ojetinu, která bude mít podle mě nalítání tak 50 000km, tak aby ti vydržela ještě 10 let a 200 000km? Tekže se jí budeš zbavovat až bude mít zhruba 13let a 250 000km. Tak to přeju šťastnou ruku při výběru kusu. Spíš bych se zeptal tvého mechanika, které auta se mu dobře opravují
A že v roce 2021 nastane honba za ojetinama, tak na to bych opravdu nesázel. Zákazník co si kupuje nové auto má jiné priority než ten co jde do autobazaru. Už dnes auta plní normu Euro 6d - temp a většinu to nikoho nezajímá. Když jsem kupoval nové auto, tak mi to bylo jedno. Věděl jsem, že tam bude něco nového a podle předpisů, ale neřešíš to, protože záruka. A tak to bude i v roce 2021. Vždyť většina prodejů nových aut jde do firem a tam je to spotřebka co se odepisuje z daní.
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
Tak třeba když se prodá do flotily nějaký elektromobil, tak se tím emise sníží a bude to. Možná to půjde obejít i CNG nebo LPG vozy, přinejhorším se zaplatí nějaký poplatek. Jinak nevím jak je možné, že Ford prodává 5l Ford Mustang.
S revolucí dej pokoj, na změnu bude stačí když VW group omezí výrobu propustí 15% zaměstnanců. Pak by se třeba začali řešit víc lodě nebo letadla.
Ale regulace má i výhody, kromě životního prostředí necpeš prachy cizím zemím.
S revolucí dej pokoj, na změnu bude stačí když VW group omezí výrobu propustí 15% zaměstnanců. Pak by se třeba začali řešit víc lodě nebo letadla.
Ale regulace má i výhody, kromě životního prostředí necpeš prachy cizím zemím.
Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI STYLE NAVI GO Polar White model 2019
Re: Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
Ty elektromobily a hybridy ale budou muset prodat v nějakém množství třeba 30% (hybridy+ elektro) aby to vykompenzovalo ty spalovací klasické motory.D_a_v_i_d píše:Tak třeba když se prodá do flotily nějaký elektromobil, tak se tím emise sníží a bude to. Možná to půjde obejít i CNG nebo LPG vozy, přinejhorším se zaplatí nějaký poplatek. Jinak nevím jak je možné, že Ford prodává 5l Ford Mustang.
.
A to fakt chci vidět.
Další zpřísnění je 2025 o 15% oproti 2021, a o 37% v roce 2030.
Automobilky hodlají zdražit klasická auta a dotovat ty elektro, aby těch prodejů vůbec dosáhly. A budou to muset udělat všechny.
Jinak Fordů Mustangů 5 l se prodá pár, ten flotilový limit je vážený. Ale všechna ta naše auta mají kolem 120, dosáhnout 90 v podstatě rozumně nejde a méně ještě ne.
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
Ako si prišiel na to,že MPI je žrút? Aké máš predstavy o spotrebe?martasak píše:Čau všichni,
máte nějakou radu proti ekoterorismu ? Od 2021 je další zpřísnění emisních norem, která motory ještě zhorší.
Už nyní po EURO 6c to stojí za prd, a bude ještě hůř. Litrový motor nechci.
Koupit si ještě něco z méně ojetých teď. V úvahu jen i30 kombi, z hlediska karoserie a ceny.
Scénář je ten, že když lidi zjistí, co se od 2021 nabízí za shity, masově se vrhnou na ojetiny co ty píčoviny ještě nemají. Bohužel nárůst zelených zmrdů v německu dává tušit, že se budou nejdřív muset historicky znemožnit, což může trvat klidně desetiletí.
Něco, co mi vydrží při nájezdu 20t ročně přes 10 let. Pak snad asi nějakého hybrida s tím, že holt se budou muset měnit baterky po 5-12 letech. A protože si domů nikdy nekupuju nová, protože jsou příliš drahá, tak dřív.
Projel jsem tady něco o GDI motoru, a není to úplně povzbudivé, karbonizace, rozpad katalyzátoru, MPI mi přijde jako žrout, ekoteroristi budou zvyšovat daň z uhlíku. CRDI je zase v hledáčku UmweltHilfe. A co karoserie i30 - II ?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
Podle tohohle https://ec.europa.eu/clima/policies/tra ... es/cars_en je plán na rok 2021 95g CO2 / km, což je asi 4.1l/100km u benzínu nebo 3.6l/100km u nafty. To už fakt spalováky nedají, ještě když se začíná měřit spotřeba tím jiným cyklem. Už víc chápu tvou obavu. Myslím si, že bude nějaký odklad plnění směrnice, nebo se začnou řešit jiní znečišťovatelé, protože elektroauta zatím nejsou připraveny i když jim fandím. Elektro auta možná jo, ale infrastruktura pro dobíjení ve velkém měřítku vůbec.martasak píše:Ty elektromobily a hybridy ale budou muset prodat v nějakém množství třeba 30% (hybridy+ elektro) aby to vykompenzovalo ty spalovací klasické motory.D_a_v_i_d píše:Tak třeba když se prodá do flotily nějaký elektromobil, tak se tím emise sníží a bude to. Možná to půjde obejít i CNG nebo LPG vozy, přinejhorším se zaplatí nějaký poplatek. Jinak nevím jak je možné, že Ford prodává 5l Ford Mustang.
.
A to fakt chci vidět.
Další zpřísnění je 2025 o 15% oproti 2021, a o 37% v roce 2030.
Automobilky hodlají zdražit klasická auta a dotovat ty elektro, aby těch prodejů vůbec dosáhly. A budou to muset udělat všechny.
Jinak Fordů Mustangů 5 l se prodá pár, ten flotilový limit je vážený. Ale všechna ta naše auta mají kolem 120, dosáhnout 90 v podstatě rozumně nejde a méně ještě ne.
Trh se s tím popere. Když dokážou borci homologovat a přihlásit tohle https://www.lada-uaz.cz/uaz-van-2206-buchanka-1, tak nové auta určitě budou
Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI STYLE NAVI GO Polar White model 2019
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
No byl jsem před několika lety tuším v Poříčí n/ Sázavou na ofroad jízdách, a co tam kluci s touhle Buchankou dělali nad tím zůstával rozum stát
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
pod 6l s ne příliš těžkou nohou, ale ne ekojízda . Já jezdím v současnosti CRDI za 5,2 reálně v průměru.idam.i píše:
Ako si prišiel na to,že MPI je žrút? Aké máš predstavy o spotrebe?
Podle spritmonitoru MPI tak 7.5 - 8 . Začíná to CRDI, pak se 1.4 T-GDI, pak GDI, Pak MPI.
Počítejte s tím, že asi přijde uhlíková daň, tedy zdražování paliva. V Německu už bude od 2020 a oni to budou tlačit do dalších států přes EU, mají na to dost velkou sílu. Složení europarlamentu je zoufalé. Tady už je přesah do politiky. Možná zelení budou skládat v německu příští vládu. Bohužel po Lisabonu některé věci z národního parlamentu už neovlivníme.
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
Trh se s tím nepopere. Prostě bude pokřiven a budou se nabízet hlavně hybridy, které mají vylhanou spotřebu, která je odlišná od reálu a jsou prostě dražší než konvenční auto.
Pár ks aut nehraje roli, roli hraje flotila.
Co si asi tak v roce 2024 koupíte za auto ?
Hybrid.
Elektroauto
Klasické benzínové s turbem 1.0 a všemi možnými kurvítky (kolik asi vydrží km).
Uvidíme, možná diesel s močovinou.
JInak dražší o všechny ty asistenty nařízení EU od r2022.
+ černá skříňka s velkým bratrem.
Tak co, těšíte se ?
Pár ks aut nehraje roli, roli hraje flotila.
Co si asi tak v roce 2024 koupíte za auto ?
Hybrid.
Elektroauto
Klasické benzínové s turbem 1.0 a všemi možnými kurvítky (kolik asi vydrží km).
Uvidíme, možná diesel s močovinou.
JInak dražší o všechny ty asistenty nařízení EU od r2022.
+ černá skříňka s velkým bratrem.
Tak co, těšíte se ?
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
Nič v zlom,ale keď ťa tak čítam,tak len jednu radu mám.
Kúp si bicykel a poriadne trénuj.
Je jasné,že turbo má budúcnosť.Zatiaľ mi atmosféra slúži dobre,tak si ju užívam.Keď už bude len turbo,tak si nejaké vyberiem a možná aj hybrid či elektro.
Na niečom sa jazdiť bude.V tom som si celkom istý.
Kúp si bicykel a poriadne trénuj.
Je jasné,že turbo má budúcnosť.Zatiaľ mi atmosféra slúži dobre,tak si ju užívam.Keď už bude len turbo,tak si nejaké vyberiem a možná aj hybrid či elektro.
Na niečom sa jazdiť bude.V tom som si celkom istý.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
Zajímavé je, že někdo najde s 1,2tsi nebo 1,0tsi či 1,0tgdi klidně 200.000 km bez problémů a někdo takový motor odrovna po 30-50.000km. Ze by to bylo opravdu tím, že se s těmi novými motory opravdu nesmí jezdit jako s atmosférou, tzn.nepodtáčet a nesnažit se zrychlit z nízkých otáček bez podřazení, při kterém motor sice opravdu jede, ale je extrémně mechanicky namáhán?
Re: Jak proti další vlně ekoterorismu 2021 ?
Lumix: tak se snažím nejezdit ani s atmosférou..
martasek: naše firemní flotila potřebuje poskakovat x km denně po stavbě... Nelíbí se to dieselu,a jsem zvědavej, jak to bude zvládat elektro dodávka, když mě s ní někdo pošle 200km+poposkakovani..
Jinak soukromá auta dojíždím jak jen to jde... Ale krátké trasy se na nich podepisují velmi špatně... Tady bych si nějaký zelený auto dokázal představit .. i když pak mi rupne v bedně a nájezd za den odpovídá nájezdu dieselu
martasek: naše firemní flotila potřebuje poskakovat x km denně po stavbě... Nelíbí se to dieselu,a jsem zvědavej, jak to bude zvládat elektro dodávka, když mě s ní někdo pošle 200km+poposkakovani..
Jinak soukromá auta dojíždím jak jen to jde... Ale krátké trasy se na nich podepisují velmi špatně... Tady bych si nějaký zelený auto dokázal představit .. i když pak mi rupne v bedně a nájezd za den odpovídá nájezdu dieselu
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic