Kúpa I30 1.6MPi 88kw
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Kúpa I30 1.6MPi 88kw
Zdravím ľudia ,práve som kúpil Hyundai i30 1,6 MPI (resp. CVVT) 88kW (alebo ak mám byť uplne opresny DOHC 16V 1.6 88kw) r.v.7/2013 ,za velmi zaujimavu cenu 5600 eur vo výbave Comfort,s najazdom 125 tisíc KM ,kupoval som od jednej pani ktorej na auto pred rokom skončila záruka ,do vtedy pravidelne chodila na garančne prehliadky a vymeny oleja a filtrov s autom bola velmi spokojná,lenže je mi až do plaču z toho čo tu čítam o tomto konkrétnom motore,prosim vás ako mám teraz postupovať,lebo sa popravde bojím,keby ten motor odišiel tak da sa povedať ma to finančne zrujnuje,auto ide momentalne pekne spotreba 6,2litra a pred rokom bola robena na tej garančke vymena oleja a filtrov ako posledna vramci zaruky a najazdilo sa od vtedy 18tisic KM ,pýtal som sa aj pani či dolievala nahodou olej za to obdobie a že nie ,že žiadny ubytok oleja nebol aj ked to nema moc s danou problematikou čo sa tyka motora moc spoločne ,reku to napišem že aspon v tomto ohlade motor nežerie olej,za tyzden idem dať vymeniť olej (SHELL HELIX 5W-40) a filtre (MANN) k jednomu spolahlivemu mechanikovi.Podla vás mám sa auta čím najskor zbaviť aby som nedoplatil na zničený motor ako sa to tu vo veľa príspevkoch uvádza alebo ako mám postupovať,poradte prosím.
- Reklama
Re: Kúpa I30 1.6MPi 88kw
Právě jsi koupil a již se toho chceš zbavit? Tak proč jsi do toho šel?Koupil jsi auto a již máš naděláno v kalhotech?Já osobně bych se z tebe picnul .A teď vážně-tohle je jeden z nejlepších motorů v .Pokud píšeš,že byla pravidelně prováděna garance a výměna oleje,tak buď rád za to, co máš doma.
Hyundai Elantra,1,6 Comfort-prodáno
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018
Re: Kúpa I30 1.6MPi 88kw
Milý pán Vendelín to "práve" bolo myslené blízke obdobie a keby upresním kúpil som ho pred týždňom , ja som len ztroha si zisťoval o motore informácie na internete, žiadne negatíva som nenašiel ale to som bol asi len nq troch stránkach, bohužiaľ jeden pán mi napísal nech zájdem na toto.forum a prečítam si nejaké príspevky od majiteľov tejto motorizácie, negatíva som našiel až tu a mrzí ma to a priznám si vinu, že som mohol hľadať viac a že som toto fórum pred kúpou minul, každopádne s tým, že som si vybral dobrý motor to myslíte ironicky alebo vážne??
Re: Kúpa I30 1.6MPi 88kw
To myslím smrtelne vážne.Podívaj sa,s akým motorom som ja jazdil 5,5 roka . 1,6 ,atmosféra,nepriame vstrekovanie.Čo lepšie by si v tomto segmante chcel?
Všimol si si to,že píšem slovensky?Som totiž Slovák ako repa(Banská Bystrica)a ani ma nenapadne si tu na tomto fóre robiť z niekoho srandu!!Ale keď žije človek v Čechách 46 rokov a pracoval v štátnej správe,tak tú reč sa musí naučiť.To len tak mimochodom!
Všimol si si to,že píšem slovensky?Som totiž Slovák ako repa(Banská Bystrica)a ani ma nenapadne si tu na tomto fóre robiť z niekoho srandu!!Ale keď žije človek v Čechách 46 rokov a pracoval v štátnej správe,tak tú reč sa musí naučiť.To len tak mimochodom!
Naposledy upravil(a) Vendelín dne 15 črc 2019, 18:39, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Elantra,1,6 Comfort-prodáno
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018
Re: Kúpa I30 1.6MPi 88kw
Práve preto som si ho aj vybral, lebo je jednoduchý, nepreplňovaný a ideálne pre mňa stavaný lebo 80% chodím krátke trasy, lenže ide o tie nedostatky čo som si tu prečítal, napr.o tom katalyzátore že sa začne rozpadať a.čiastočky nasaje do motora a motor sa zničí alebo ešte nejaké dôvody tam boli uvedené, viete tu ide o ten princíp by som povedal výrobných vád o ktorých som ja vôbec nevedel
Re: Kúpa I30 1.6MPi 88kw
Na fórum píšou většinou ti, co jsou nespokojení a hledají cestu k nějakému řešení. Většina z těch, co jim auto slouží ke spokojenosti, se tady ani neukáže. Osobně jsem s 1.6 CVVT najezdil 140 tkm, kolega 100 tkm a žádný zásadní problém na autech nebyl.
Co tak sleduji fórum, tak většina problémů se týká (když beru tuto motorizaci) motorů předělaných na LPG. Další problém, týkající se sypajícího se katalyzátoru, může být zřejmě způsoben kombinací konstrukční slabiny motoru, která se projeví při častějším provozu ve vysokých otáčkách, kdy jsou teploty v motoru vyšší - alespoň tak to vidím, když toto fórum sleduji.
Pokud tomu předchozí majitelka nestála věčně na krku v dálničním tempu, prováděla pravidelný servis a chovala se k vozu slušně, tak se zbytečně nestrachuj.
Co tak sleduji fórum, tak většina problémů se týká (když beru tuto motorizaci) motorů předělaných na LPG. Další problém, týkající se sypajícího se katalyzátoru, může být zřejmě způsoben kombinací konstrukční slabiny motoru, která se projeví při častějším provozu ve vysokých otáčkách, kdy jsou teploty v motoru vyšší - alespoň tak to vidím, když toto fórum sleduji.
Pokud tomu předchozí majitelka nestála věčně na krku v dálničním tempu, prováděla pravidelný servis a chovala se k vozu slušně, tak se zbytečně nestrachuj.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Kúpa I30 1.6MPi 88kw
Tak to je pre Teba na krátke trasy ideálny motor.Nehrozí u tohoto motoru riedinie oleja benzínom ani zakarbovanie sacích ventilov,pretože tie sú čistené nasávaným vzduchom s benzínom.Buď pokojný a veľa bezbroblémových kilometrov prajem.
Hyundai Elantra,1,6 Comfort-prodáno
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Kúpa I30 1.6MPi 88kw
Do benzínu bych přidával VIF nebo jiné čistící aditivum.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Kúpa I30 1.6MPi 88kw
dulo,pokiaľ nemáš vyslovene smolu,tak ťa ten motor kľudne aj prežije.
Vždy existuje šanca na problém,ale tieto motory sú jedny z najmenej problémových.Meň olej max. po 15.000km,alebo aj skôr.Určite nenechávaj olej viac ako rok. Vždy vymeň aj vzduchový filter.Stojí to pár euro a motoru sa bude lepšie dýchať.Poprípade skontroluj,kedy na aute menili sviečky.Tieto motory sa vyrábali v miliónových sériach a spomínané problémy neboli až tak časté.
Samozrejme na fórum chodia hlavne tí,čo majú problém.Väčšina ich nemá a veselo si jazdí.Držím palce ,aby si patril medzi nich.
Vždy existuje šanca na problém,ale tieto motory sú jedny z najmenej problémových.Meň olej max. po 15.000km,alebo aj skôr.Určite nenechávaj olej viac ako rok. Vždy vymeň aj vzduchový filter.Stojí to pár euro a motoru sa bude lepšie dýchať.Poprípade skontroluj,kedy na aute menili sviečky.Tieto motory sa vyrábali v miliónových sériach a spomínané problémy neboli až tak časté.
Samozrejme na fórum chodia hlavne tí,čo majú problém.Väčšina ich nemá a veselo si jazdí.Držím palce ,aby si patril medzi nich.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Kúpa I30 1.6MPi 88kw
Jedním z vlastníků, kterým se vysypal katalyzátor, zničil motor a zůstal stát, jsem já, v 51000km. Auto NEBYLO přestavené na LPG, bylo normálně a pravidelně servisované a řekl bych že i normálně provozované. Ráno děti školka, škola, do práce 10 km a odpoledne to samé zpět. Víkendy výlet a několikrát do roka delší cesta po dálnici na tempomat 135 km/h. Servis prováděn ročně, vždy najeto max 18000 km, vše dodrženo. Auto jsem koupil jako nové v. r 09/2014 a prodal ho po výměně motoru a nájezdu dalších cca 14000km s novým mototrem v záruce v roce 03/2018. Auto jsem měl 3,5 roku a najel od novoty 65000 km.
Bohužel, jediným důvodem, proč jsem se auta zbavil, byl právě tento motor. Přestal jsem mu prostě věřit. Po výměně motoru jsem chtěl dát autu šanci a říkal si, že jsem měl bohužel smůlu na kus, to se může stát. Poslední hřebíček do rakve ovšem byl, že půl rok po mně se to samé stalo kolegyni od manželky z práce. Je fakt, že ti měli najeto cca 120000 a vyměnili jim to také na záruku a bez řečí, tak jako nám. Ovšem i oni auto obratem prodali.
Hyundai i30 je jinak výborné auto, byl jsem s ním spokojen a bratr i rodiče mají i30 také, ovšem s motory CRDI a tam je to zatím bez jediného problému. Oba najeto kolem 150000.
Chvíli jsem se ještě snažil auto pro mě zachránit tím, že bych do něj koupil katalyzátor s kovovou vložkou, ne tou keramickou z výroby. Bohužel nic takového nebylo a snad pořád ani není dostupné. Ani u autorizovaného servisu, ani z druhovýroby. Takto by se předešlo nasátí vysypaného bordelu do válců.
Tím byl osud i30 v naší rodině zpečetěn.
Nechci nikoho strašit, třeba jsme měli smůlu na kus oba dva, ale jako náhoda to bylo na nás moc.
Bohužel, jediným důvodem, proč jsem se auta zbavil, byl právě tento motor. Přestal jsem mu prostě věřit. Po výměně motoru jsem chtěl dát autu šanci a říkal si, že jsem měl bohužel smůlu na kus, to se může stát. Poslední hřebíček do rakve ovšem byl, že půl rok po mně se to samé stalo kolegyni od manželky z práce. Je fakt, že ti měli najeto cca 120000 a vyměnili jim to také na záruku a bez řečí, tak jako nám. Ovšem i oni auto obratem prodali.
Hyundai i30 je jinak výborné auto, byl jsem s ním spokojen a bratr i rodiče mají i30 také, ovšem s motory CRDI a tam je to zatím bez jediného problému. Oba najeto kolem 150000.
Chvíli jsem se ještě snažil auto pro mě zachránit tím, že bych do něj koupil katalyzátor s kovovou vložkou, ne tou keramickou z výroby. Bohužel nic takového nebylo a snad pořád ani není dostupné. Ani u autorizovaného servisu, ani z druhovýroby. Takto by se předešlo nasátí vysypaného bordelu do válců.
Tím byl osud i30 v naší rodině zpečetěn.
Nechci nikoho strašit, třeba jsme měli smůlu na kus oba dva, ale jako náhoda to bylo na nás moc.
Re: Kúpa I30 1.6MPi 88kw
2 odrovnana auta jsou dost, ale zase vyrobce nemuze prodelavat, takze to tak caste nebude.
Spis by bylo zajimave hledat nejakeho spolecneho jmenovatele. Nestoji za tim treba poslouchani radce razeni a tim podtaceni motoru?
Ja jsem rad, ze zatim se me to netyka, ale zaruka konci az ted, takze az ted zacne potencialne vesele obdobi...
Spis by bylo zajimave hledat nejakeho spolecneho jmenovatele. Nestoji za tim treba poslouchani radce razeni a tim podtaceni motoru?
Ja jsem rad, ze zatim se me to netyka, ale zaruka konci az ted, takze az ted zacne potencialne vesele obdobi...
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Kúpa I30 1.6MPi 88kw
Proboha, jaký spolehlivější motor by měl dnes člověk koupit? Doporučuji občas kouknout na Škoda home forum, tak teprve poznáš, jaké jsou problémy s moderními motory!
Re: Kúpa I30 1.6MPi 88kw
Mě se takhle podělal motor těsně před koncem záruky (1.6 GDi), najeto 115 tis. km. Ovšem údržba jen 1xročně, tj. po 26-28 tis km. Po výměně motoru jsem se rozhodl si auto nechat, páč přešlo na manželku a ta najede ročně max 7-8 tis. km. Jinak bych ho prodal též - ztráta důvěry.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG