Dolití oleje

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

zulyk
**
Příspěvky: 329
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: Dolití oleje

Příspěvek od zulyk »

90% prijimacich technikov tym olejom vobec nerozumie, takze sa tomu ani necudujem...
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Reklama
 

paligator
Příspěvky: 6
Registrován: 01 črc 2019, 16:53

Re: Dolití oleje

Příspěvek od paligator »

Tak jsem dostal z hyundai celkem rychlou odpověď i s nějakým screenshotem z nějakého systému, kde pro dané VIN je opravdu třeba a5/b5.
Nuže asi je to ok... Aj tak je mi to divné a mám z toho blbej pocit, že až se skončí záruka a odejde filter, asi budu smutný...
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Dolití oleje

Příspěvek od Chasnik »

dibarbora píše:No tak potom treba ist do predajne s manualom, pytat si vysvetlenie(a novu prirucku) a v servise pozadovat druhy olej a filter. Podla VIN by to mali rozoznat, a5/b5 z dlhodobeho hladiska nerobi dobre gpf. Neviem ako by sa krutil importer s pripadnym plnenim zaruky....
Když se to nalije v servisu, tak se to vždycky nějak omluví, průser by byl, kdyby sis ten olej donesl sám, to by pak bylo povyku. V reálu mezi těmi oleji asi moc rozdíl nebude, nejdůležitější je, aby jsi zaplatil tu správnou pálku za předražený olej v autorizáku.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Dolití oleje

Příspěvek od dibarbora »

paligator píše:Tak jsem dostal z hyundai celkem rychlou odpověď i s nějakým screenshotem z nějakého systému, kde pro dané VIN je opravdu třeba a5/b5.
Nuže asi je to ok... Aj tak je mi to divné a mám z toho blbej pocit, že až se skončí záruka a odejde filter, asi budu smutný...

Celkom zaujímavé zistenie, nabudúce by som skúsil iný servis čo tam nalejú. Auto máš MY2019 podľa logiky veci (a tvojho tvrdenia) je v aute GPF (upravený motor). Potom je buď chaos v dielenskej príručke, alebo v rámci MY2019 vznikli aj vozy bez GPF ????? ,
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
paligator
Příspěvky: 6
Registrován: 01 črc 2019, 16:53

Re: Dolití oleje

Příspěvek od paligator »

jiny servis asi skusim..., ale zjistil jsem u kolegu, to same auto, jiny servis, taky a5/b5...
krouzekj
*
Příspěvky: 20
Registrován: 03 lis 2018, 17:59

Re: Dolití oleje

Příspěvek od krouzekj »

Dostal jsem teď v servisu v rámci akce litrovku oleje zdarma a taky a5/b5, teď jsem kouknul do příručky a tam je C2 :shock:
Hyundai i30 2018(2019), 1.4-TGDi 103kW, Tricolor Comfort Go, White sand
vhbrno
Příspěvky: 2
Registrován: 14 črc 2019, 12:29

Re: Dolití oleje

Příspěvek od vhbrno »

Zdravím vás kolegové ,
C2 je pro benzin s GPF, A5 pro benzin 1.4 bez GPF ,
filtr pro benzin není DPF ( diesel particulate filter) ale GPF ( Gasoline particulate filter) a na 1.4 je montovaný od září 2018 s nájezdem výroby modelu My2019. ( nově vyrobený vůz od 9/2018 by nemohl být zapsán do evidence pokud by neměl normu euro 6 d temp resp. Euro 6c 6d je až od září 2019).

Tedy olej ACEA A5 je správně pro benzin 1,4 bez GPF a ACEA C2 pro benziny s GPF. Omlouvám se za předchozí text, důvěřoval jsem bohužel odborníkům. Mě dali k vozu starší příručku ( tištěnou v době kdy ještě nebyl GPF) a v ní právě je pro tyto benzínové motory ACEA A5. Ten přechod byl od září 2018 se začátkem výroby MY2019 s GPF filtry a bohužel někteří odborníci v servisech to asi nezaznamenali a tak je to na bázi co si sám nepohlídáš....
Naposledy upravil(a) vhbrno dne 15 črc 2019, 10:12, celkem upraveno 3 x.
vhbrno
Příspěvky: 2
Registrován: 14 črc 2019, 12:29

Re: Dolití oleje

Příspěvek od vhbrno »

Ještě jsem zapomněl, někomu byla bohužel dána stará příručka , která byla tištěna v době, kdy ještě žádný GPF nebyl a ta inovace na My2019 tam samozřejmě není doplněna. Což je právě matoucí u takhle zásadní věci.
Naposledy upravil(a) vhbrno dne 15 črc 2019, 10:15, celkem upraveno 1 x.
krouzekj
*
Příspěvky: 20
Registrován: 03 lis 2018, 17:59

Re: Dolití oleje

Příspěvek od krouzekj »

Obrázek

Já mám teda v příručce pro T-GDI ACEA C2 (kupováno v listopadu 2018)
Hyundai i30 2018(2019), 1.4-TGDi 103kW, Tricolor Comfort Go, White sand
Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 110
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: Dolití oleje

Příspěvek od Zubesuch »

C2 tam ma ten kto ma GPF, ja GPF nemam a mam tam A5. Aj tak davam vlastny A3 :D

ak mate naliaty A5 a mate GPF, tak je otazne ako velmi to tomu konkretnemu filtru neprospieva a kedy sa to prejavi, ak vobec. Ale kazdopadne by som technikom polozil tuto otazku. Ci je mozne liat do auta s GPF olej ACEA A5.
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
Uživatelský avatar
MMi
*
Příspěvky: 29
Registrován: 17 črc 2013, 15:19

Re: Dolití oleje

Příspěvek od MMi »

Jestli jsem to dobře pochopil, je asi špatně dát olej pro nonGPF motor do GPF motoru. Ale co naopak?
Mám MY2018 bez GPF a při výměně jsem dostal olej ACEA C3 (Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30), který je určený pro GPF motory.
Pokud si dám dohromady informace z oleje.cz, měl by olej méně ubývat, ale zase je možná vyšší spotřeba paliva.
Tak nevím - reklamovat, nereklamovat?
i30 kombi, 1.4 T-GDI, Style Navi Go! (18- )
-
i30 CW, 1.4 CVVT, LPG, Trikolor Style (12-18)
Daewoo Nubira 2.0 16V CDX, LPG (06-12)
Š Felicia kombi 1.3 Color (00-06)
VW Passat II kombi 1.8 (96-00)
Škoda 120L (95-96)
Trabant 601 limousine, 0,6L (94-95)
cyro3
*
Příspěvky: 33
Registrován: 25 zář 2018, 13:19

Re: Dolití oleje

Příspěvek od cyro3 »

Trosku ozivim túto tému. Včera som bol na 1. Prehliadke a dali mi olej Helix A5, B5.
Manuál mam novy (ale asi nie najnovší), kde je už FL auto a je tam uvedené že olej pre 1.4 turbo ma byt a5, B5.
Tiež na stránke shell my 2019 je uvedené a5, B5.

https://www.shell.com/motorist/find-the ... 3J5PWNhcnM

Takže momentálne to vidím tak ze hyundai v tom má dobrý bordel a pokiaľ sa asi nezačnú kaziť prvé filtre tak s tým nič robiť nezačnú. Tiež je otázka aký vleky vplyv má olej na c2 vs. A5/B5 na dlhodobú prevádzku motora. Teórie ma nezaujímajú. Skôr praktické skúsenosti.
i30 combi, 1.4 T-GDI, MY2019, Family
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8134
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dolití oleje

Příspěvek od Mexican »

a co povazujes za dlhodobu prevadzku? moc ludi s i30 poslednej generacie viac ako 150 000km nenajazdilo. ja by som uprimne nejak extremnw neexperimentoval a neriesil tak zasadne veci na fore. nechal by som si u Hyundai vyjst z microcatu podla vin specifikaciu motora a oleja. a tym by som sa riadil dalej
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“