Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Kombinace vysokého auta a vlečky, která má konstrukci od pohledu divnou, bude vždy horší než třeba taková i30. Limit u ix20 bude níže a s tím související i následné doskakování. Minulý týden jsem se zrovna vezl vzadu v ix20, přišlo mi to takové uskákané.
- Reklama
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Máme doma ix20 téměř 7 let. Při porovnání s i30 sedí moje tříca v zatáčkách lépe, ikso prostě není stavěné na ostrou jízdu. Je to taková houpavější jízda. Limity auta jsem nezkoušel, každopádně do zatáček najíždím o trošku pomaleji s iksem než se svým autem.
Na druhou stranu, moje žena je spíš uživatel vozu než řidič, když potřebuje zatočit, tak občas cukne víc volantem, když potřebuje přibrzdit, klidně to přišlápne v půli zatáčky. Přiznám se, že se s ní občas bojím. Ale s iksem dojela zatím vždy bez karambolu, takže to auto zas' až taková hrůza nebude.
Jak už tady padlo, nejlepší bude zkušební jízda. Jenom kvůli názorům na internetu bych to auto z nabídky nevyhazoval. Kombinace vnitřního a vnějšího prostoru + variability interiéru je velmi dobrá - chybí mi už jen samostatně vyjímatelná zadní sedadla (jako jsem měl např. u C-Maxe) - ale za ty peníze něco musím oželet. Každopádně panuje u nás doma s tímto autem velká spokojenost.
Na druhou stranu, moje žena je spíš uživatel vozu než řidič, když potřebuje zatočit, tak občas cukne víc volantem, když potřebuje přibrzdit, klidně to přišlápne v půli zatáčky. Přiznám se, že se s ní občas bojím. Ale s iksem dojela zatím vždy bez karambolu, takže to auto zas' až taková hrůza nebude.
Jak už tady padlo, nejlepší bude zkušební jízda. Jenom kvůli názorům na internetu bych to auto z nabídky nevyhazoval. Kombinace vnitřního a vnějšího prostoru + variability interiéru je velmi dobrá - chybí mi už jen samostatně vyjímatelná zadní sedadla (jako jsem měl např. u C-Maxe) - ale za ty peníze něco musím oželet. Každopádně panuje u nás doma s tímto autem velká spokojenost.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Mám to 7 let. Pokuď si nehraješ na závodníka, tak v pohodě. Zatím mě to skočilo jen jednou. V zatáčce jsem najel na hrb a bylo to divný. Protože jsem nejel rychle tak to nebylo nebezpečný. Teď jezdím denně po dost záplatovaným úseku a nemám problém.
HYUNDAI ix20 TRIKOLOR 1,4 CVVT
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
po cca 100k Km jsem byl nucen minulý měsíc koupit nové zadní tlumiče, protože ty staré začali bouchat a nestíhali už utlumit, to že odešli takto relativně brzo dávám za vinu namontovaným "frantovým bumerangům" které tam odváděli výbornou práci cca 80k Km, nové tlumiče jsou KYB Excel-G 349098 (shodný typ je i v i20) , po vymontování adaptérů a namontování nových tlumičů je auto od zadu měkčí, uhoupané a odzadu neklidné, v tomto směru adaptéry udělali výbornou práci, bohužel jak jsem psal výše, mám podezření, že kratší chod tlumiče se podepsal na jeho životnosti, uvidím jak to bude celé pracovat a podle toho se rozhodnu, jestli tam "adaptéry" zase nevrátím, ta jistota jízdy na nerovnostech (= všechny silnice II a vyšší třídy ve středočeském kraji) je doopravdu znatelná
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
100kkm na jedny tlumiče
Myslím že to je docela dobrá výdrž.
Myslím že to je docela dobrá výdrž.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
na dvoje zhruba ve 20k Km mi byly ty původní vyměněny v rámci záruky, takže tydle co šli ven měli 80k Km s tím, že u naloženého auta to bylo posledních cca 8-10k Km dost utrpení, auto neskákalo, ale tlumiče nestíhali a propérování (kolo nahoru-kastle dolu) se ozvala dost brutální rána (asi doraz víc postaveného tlumiče)
ještě zvážím výměnu zadních pružin jestli nejsou ony unavené, ale auto jezdí krom dovolených relativně prázdné a tak si myslím, že by se tu už někdo ozval že musel měnit pružiny
nicméně si nemyslím, že 100k Km je na zadní tlumiče dobrý výsledek
ještě zvážím výměnu zadních pružin jestli nejsou ony unavené, ale auto jezdí krom dovolených relativně prázdné a tak si myslím, že by se tu už někdo ozval že musel měnit pružiny
nicméně si nemyslím, že 100k Km je na zadní tlumiče dobrý výsledek
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Ja som vymenil všetky tlmiče za BILSTEIN (22-235121, 22-235114,19-235134) a auto je kľudnejšie a tichšie.
iX20 1,6i Style
Ford Fiesta 1,4 TDi
Ford Fiesta 1,4 TDi
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
jak poznat tu správné "utrpení", mám vůz ještě chvíli v záruce, ale ne moc dlouho, jenže takové MPV mám poprvé, takže nedokážu moc posoudit, s I30 se to srovnávat nedá (mám třetí a předtím Focus II, to jsou jiné kategorie)mmv píše: ↑27 srp 2019, 19:56 na dvoje zhruba ve 20k Km mi byly ty původní vyměněny v rámci záruky, takže tydle co šli ven měli 80k Km s tím, že u naloženého auta to bylo posledních cca 8-10k Km dost utrpení, auto neskákalo, ale tlumiče nestíhali a propérování (kolo nahoru-kastle dolu) se ozvala dost brutální rána (asi doraz víc postaveného tlumiče)
ještě zvážím výměnu zadních pružin jestli nejsou ony unavené, ale auto jezdí krom dovolených relativně prázdné a tak si myslím, že by se tu už někdo ozval že musel měnit pružiny
nicméně si nemyslím, že 100k Km je na zadní tlumiče dobrý výsledek
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
to "utrpení" bylo způsobeno tou tupou ránou od zadního tlumiče který šel na vytažený doraz, po výměně za KYB se to celé hodně uklidnilo, jak to odskakování, ale hlavně zmizely ty rány
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Jo , už jsem to taky poznal i to "odskočení". Ćasem zkusím tedy jiné tlumiče. Jo a ty tupé rány tam jsou taky. A hrozný jsou kočičí hlavy. Tohle je ta nejhorší stránka IX20, asi.
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html