Start/stop problem - nelze nastartovat
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 52
- Registrován: 29 zář 2014, 13:05
Start/stop problem - nelze nastartovat
Ahoj,
U 1.4 tgdi s manuálem se mi občas stane, že se po vypnutí motoru na křižovatce už nenastartuje, kontrolka se přepne ze zelené na oranžovou a začne to pískat (nepřerušovaný tón).
Nedokážu to moc rozklíčovat a replikovat, mám ale pocit, že se tak děje vždy když např dojíždim k semaforu na červenou, už se skoro nehýbu (ale přece jen trochu), mám tam neutrál, ale spojku pořád sešlápnoutou (jo dělám to když vím, že hned naskočí zelená - takové ty šikanozní noční semafory) motor se někdy pod 10km/h sám vypne (což je asi OK), ale jak tam hodim hned jedničku a chci se rozjet tak to chcípne (s tím popisem na začátku) a musím vyřadit, pustit spojku a opakovat rozjezd jak v autoškole. Docela mě to sere, protože tohle se mi stalo i někde v kopci z výjezdu z podzemního parkingu, ani jsem si nevšim, že to nenastartovalo a ujel sem skoro metr dozadu...
Nepíše se o tom někde v manuálu? Už to že to začne pískat znamená, že to ecu registruje jako problém.
U 1.4 tgdi s manuálem se mi občas stane, že se po vypnutí motoru na křižovatce už nenastartuje, kontrolka se přepne ze zelené na oranžovou a začne to pískat (nepřerušovaný tón).
Nedokážu to moc rozklíčovat a replikovat, mám ale pocit, že se tak děje vždy když např dojíždim k semaforu na červenou, už se skoro nehýbu (ale přece jen trochu), mám tam neutrál, ale spojku pořád sešlápnoutou (jo dělám to když vím, že hned naskočí zelená - takové ty šikanozní noční semafory) motor se někdy pod 10km/h sám vypne (což je asi OK), ale jak tam hodim hned jedničku a chci se rozjet tak to chcípne (s tím popisem na začátku) a musím vyřadit, pustit spojku a opakovat rozjezd jak v autoškole. Docela mě to sere, protože tohle se mi stalo i někde v kopci z výjezdu z podzemního parkingu, ani jsem si nevšim, že to nenastartovalo a ujel sem skoro metr dozadu...
Nepíše se o tom někde v manuálu? Už to že to začne pískat znamená, že to ecu registruje jako problém.
Hyundai i30 CW 1.4 T-GDI, 6/2018, Style GO
Hyundai i30 CW 1.6i CVVT, 6/2014, Weekend/Parking
Hyundai i30 CW 1.6i CVVT, 6/2014, Weekend/Parking
- Reklama
Re: Start/stop problem - nelze nastartovat
jj zažil jsem taky. Při dojíždění do křižovatky. (Když jsem jsem před tím to kurvítko zapomněl vypnout.)
Vyplo se to v malé rychlosti , při dojíždění (bez zařazeného rychlostniho stupně - při vyřazení bez spojky). Napsalo mi to že mám znovu sešlápnout spojku.
Je to blbý pokud se rozjíždí kolem více aut. Je to asi nějaká kombinace se kterou výrobce nepočítal.
Neumím to nasimulovat
Vyplo se to v malé rychlosti , při dojíždění (bez zařazeného rychlostniho stupně - při vyřazení bez spojky). Napsalo mi to že mám znovu sešlápnout spojku.
Je to blbý pokud se rozjíždí kolem více aut. Je to asi nějaká kombinace se kterou výrobce nepočítal.
Neumím to nasimulovat
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Start/stop problem - nelze nastartovat
Měl jsem tohle auto jako náhradní. Také se mi několikrát stalo, že jsem se chtěl rozjet a motor se vypnul a já musel znovu pustit spojku, sešlápnout a zařadit. Vždy se to umělo stát v tu nejnevhodnější chvíli. Myslel bych, že když mám sešlápnutou spojku, tak se to nevypne no.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
-
- *
- Příspěvky: 52
- Registrován: 29 zář 2014, 13:05
Re: Start/stop problem - nelze nastartovat
Tak mi kamarád říkal, že se mu to děje i u nové Scaly...takže asi život
Hyundai i30 CW 1.4 T-GDI, 6/2018, Style GO
Hyundai i30 CW 1.6i CVVT, 6/2014, Weekend/Parking
Hyundai i30 CW 1.6i CVVT, 6/2014, Weekend/Parking
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Start/stop problem - nelze nastartovat
Vypínej start-stop po každém nastartování a výše uvedený problém zmizí.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Start/stop problem - nelze nastartovat
JJ u Š 1000MB a Š 105 se mi taky ze začátku stávalo že jsem zapomínal na ruční sytič před křížovatkou. Časem jsem si zvykl.
No ale nečekal jsem že na staré roky budu muset oprášit rutinu z mládí.... ... EU
No ale nečekal jsem že na staré roky budu muset oprášit rutinu z mládí.... ... EU
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Start/stop problem - nelze nastartovat
Som ozaj rád,že túto "fičúrinu" moje auto postráda.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Start/stop problem - nelze nastartovat
Už se mě to také několikrát stalo a teď naposledy na nechráněném přejezdu jsem byl docela vykulenej, protože jsem pustil brzdu, auto se svezlo na koleje a místo odjezdu jen pískot, musel jsem vyřadit a znovu zařadit. Neumí to už někdo nasimulovat?
Re: Start/stop problem - nelze nastartovat
Jo s elektřinou u i30 bojujeme. Toto jsme sice nezaregistrovali (zatim) po městě start stop vypínáme, jinak mimo město zapínáme. Nám zase při změnu auto nejde odemknout, nebo zamknout, případně i nastartovat ....
Re: Start/stop problem - nelze nastartovat
Možná jsem to neřekl dost přesně, ale daný problém se mi objevil právě při VYPLÉM start-stop systému 11. září jsem objednán do servisu tak jsem zvědav. Mimo jiné tam jedu i kvůli cvakání v motoru při rychle akceleraci a již známé "turbodíře".
Re: Start/stop problem - nelze nastartovat
Takže včera opět další veselá historka z natáčení.
Jako první dojíždím do křižovatky na oranž. Vyhodil jsem rychlost - patrně s velmi mírným sešlápnutím /odlehčením spojky.
Odbočím:
- šetřit spojkové ložisko mám (možná blbý) zvyk z Xsary kde ložisko Valeo podivné plastové konstrukce nevydrželo víc než cca 80kkm.
Protože mezitím blikla zelená nedobrzdil jsem na 0, zařazuji již po normálním sešlápnutí za 2 a chystám se pokračovat.
Hovno
Motor zdechnul začalo to brzdit motorem (naštěstí 3 válcové foukátko nemá moc velky odpor)
Vypsalo to hlášku pro: "pro opětovné nastartování sešlápněte spojku"
Za mnou kolona nadržených Ostravaku, chvíli mi trvalo než jsem se zorientoval takže být to nějaká krizovka .......
Po sešlápnutí spojky motor naskočil.
Myslím si že to proběhlo asi takhle protože nemám v hlavě flight recorder který monitoruje provoz.
Celé to má ale pokračování.
Jedu dále a začínají na mě blikat protijedoucí.
Říkám si, mám vše OK, asi švestky někde. Takže jedu řekl bych velmi "defenzivně". Blikají stále, někteří i 4 blinkrama
Najednou koukám že na displeji vyskočil ten známý nápis ve smyslu když nebudu mít nastartovaný motor tak se mi vybije baterie.
Když už to vyskočilo za jízdy asi po třetí, říkám no nic zastavím a kouknu pod kapotu. Pod kapotou samozřejmě nic.
Zjistil jsem ale že systém zablokoval denní svícení a to jak v automatu tak v poloze O.
Takže jsem bez jakékoliv indikace jel potmě. Proto na mě ti hodní lidé blikali.
Musel jsem vypnout motor a natartovat - (nastoupit a vystoupit nepomohlo )
Už mě ty kurvítka neskutečně serou (v práci je to ještě horší)
Vytáhl jsem konektor od procesoru na baterii. Kromě blikání S&G malfunction zatím vše funguje jak má.
Ještě se ozvu.
Jako první dojíždím do křižovatky na oranž. Vyhodil jsem rychlost - patrně s velmi mírným sešlápnutím /odlehčením spojky.
Odbočím:
- šetřit spojkové ložisko mám (možná blbý) zvyk z Xsary kde ložisko Valeo podivné plastové konstrukce nevydrželo víc než cca 80kkm.
Protože mezitím blikla zelená nedobrzdil jsem na 0, zařazuji již po normálním sešlápnutí za 2 a chystám se pokračovat.
Hovno
Motor zdechnul začalo to brzdit motorem (naštěstí 3 válcové foukátko nemá moc velky odpor)
Vypsalo to hlášku pro: "pro opětovné nastartování sešlápněte spojku"
Za mnou kolona nadržených Ostravaku, chvíli mi trvalo než jsem se zorientoval takže být to nějaká krizovka .......
Po sešlápnutí spojky motor naskočil.
Myslím si že to proběhlo asi takhle protože nemám v hlavě flight recorder který monitoruje provoz.
Celé to má ale pokračování.
Jedu dále a začínají na mě blikat protijedoucí.
Říkám si, mám vše OK, asi švestky někde. Takže jedu řekl bych velmi "defenzivně". Blikají stále, někteří i 4 blinkrama
Najednou koukám že na displeji vyskočil ten známý nápis ve smyslu když nebudu mít nastartovaný motor tak se mi vybije baterie.
Když už to vyskočilo za jízdy asi po třetí, říkám no nic zastavím a kouknu pod kapotu. Pod kapotou samozřejmě nic.
Zjistil jsem ale že systém zablokoval denní svícení a to jak v automatu tak v poloze O.
Takže jsem bez jakékoliv indikace jel potmě. Proto na mě ti hodní lidé blikali.
Musel jsem vypnout motor a natartovat - (nastoupit a vystoupit nepomohlo )
Už mě ty kurvítka neskutečně serou (v práci je to ještě horší)
Vytáhl jsem konektor od procesoru na baterii. Kromě blikání S&G malfunction zatím vše funguje jak má.
Ještě se ozvu.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Start/stop problem - nelze nastartovat
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Start/stop problem - nelze nastartovat
Nemám prečítané toto vlákno lebo getz ostal v rodine ale ja už sa povozím výnimočne ale z iných for - napr. nissaňáci to hromadne odpájajú a ja som na ročnej vitare tiež kúpil "switch" z číny ktorý prehodí zapojenie a po štarte mám start-stop automaticky odpojený a ak chcem tlačítkom ho aktivujem. Stálo to nejaké Euro ale vždy komfortnejšie ako manuálne vypínanie a vidím že môžu vzniknúť aj nepríjemné situácie. Nemáte tu nejakú hlavičku alebo nejaký link na trvalé odblokovanie?
Rovnako na vitary existuje emulátor TPMS - leží to v kufri zapojené na 12v a RJ dostáva údaj že TPMS OK aj bez senzorov. Viem mnohí to obhajujú ako dobrú vec ja mám iný názor a hlavne ak je to taká super vec mala by stáť 10E za koleso.
Rovnako na vitary existuje emulátor TPMS - leží to v kufri zapojené na 12v a RJ dostáva údaj že TPMS OK aj bez senzorov. Viem mnohí to obhajujú ako dobrú vec ja mám iný názor a hlavne ak je to taká super vec mala by stáť 10E za koleso.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Start/stop problem - nelze nastartovat
Naprostý souhlas s poslední větou
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Start/stop problem - nelze nastartovat
Ještě doplněk předchozího:
Pokud si ještě vzpomínám tak úplně stejná nepříjemnost se mi stala už začátkem léta.
Je fakt že auto jsme měli "pár dní" a tak jsem pořádně nevěděl vo co go.
Dnes ale myslím že se to stalo zase úplně stejně, když jsem zapomněl po startu vypnout S&G a následně jsem jel způsobem popsaným výše, tzn. nedobrzdil na 0 a řadil.
V létě to mělo ještě fičurku navíc protože systém (když zřejmě neproběhl natvrdo nastavený algoritmus) vyhodnotil to tak, že kromě DLR (to jem si tehdy nevšiml) odpojil i klimu - což už bylo poznat.
Plus varovná hláška o vybití AKU. Myslel jsem že nízký stav AKU malým dobíjením při jízdě. Stavil jsem se tehdy v ale znáte to tam občas: Nemáte na chleba? No tak jezte koláče!
Bohužel se tímto tento systém z kategorie otravný přesouvá do kategorie nebezpečný.
Ještě doplněk.
Po odpojení konektoru snímače na AKU se nabíjení po vyrovnání ustálilo na 14 - 14,1 V (měřeno přes OBD). Což je celkem OK protože max. pro AGM AKU je 14,4 V.
Je krásně vidět jak po startu poklesne napětí a postupně se dorovnává na stabilní hodnotu.
Takže teď ještě jak se zbavit už ne jednoho ale dvou kurvítek. Bohužel baterka komunikuje po sběrnici, tam to bude složitější.
Pokud si ještě vzpomínám tak úplně stejná nepříjemnost se mi stala už začátkem léta.
Je fakt že auto jsme měli "pár dní" a tak jsem pořádně nevěděl vo co go.
Dnes ale myslím že se to stalo zase úplně stejně, když jsem zapomněl po startu vypnout S&G a následně jsem jel způsobem popsaným výše, tzn. nedobrzdil na 0 a řadil.
V létě to mělo ještě fičurku navíc protože systém (když zřejmě neproběhl natvrdo nastavený algoritmus) vyhodnotil to tak, že kromě DLR (to jem si tehdy nevšiml) odpojil i klimu - což už bylo poznat.
Plus varovná hláška o vybití AKU. Myslel jsem že nízký stav AKU malým dobíjením při jízdě. Stavil jsem se tehdy v ale znáte to tam občas: Nemáte na chleba? No tak jezte koláče!
Bohužel se tímto tento systém z kategorie otravný přesouvá do kategorie nebezpečný.
Ještě doplněk.
Po odpojení konektoru snímače na AKU se nabíjení po vyrovnání ustálilo na 14 - 14,1 V (měřeno přes OBD). Což je celkem OK protože max. pro AGM AKU je 14,4 V.
Je krásně vidět jak po startu poklesne napětí a postupně se dorovnává na stabilní hodnotu.
Takže teď ještě jak se zbavit už ne jednoho ale dvou kurvítek. Bohužel baterka komunikuje po sběrnici, tam to bude složitější.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.