motor 1.4 T GDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: motor 1.4 T GDi
MIL už na druhý deň nesvietilo. Rozsvietila sa po 200km ceste a prestávke na pumpe. Potom v ten istý deň svietila aj po 2 hodinovej prestávke.
Ale na druhý den už OK pri garancke to spomeniem
Ale na druhý den už OK pri garancke to spomeniem
- Reklama
Re: motor 1.4 T GDi
Že by nekvalitní palivo???
Nebo teta kuna...
Nebo teta kuna...
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: motor 1.4 T GDi
Ahojte,
jak som tu už spomínal ohladne poklesu výkonu, po tom čo som začal tankovať vervu tak sa mi to zatial znovu nestalo, aj po niekolkých ďalších pokusoch o nasimulovanie.
Bohužial ma začína trápiť trochu iný problém a to cukanie auta pri ustálených otáčkach a to konkrétne keď idem po rovinke ustálenou rýchlosťou pri otáčkach trochu pod 2000 a neviem či sa to zhoršuje ale vnímam to už aj pri 2000 ot. , auto ide po rovinke skoro bez záťaže (kludne aj na tempomat) a vtedy sa prejavuje slabé cukanie jako keby motor trochu vynechával.
Začal som to vnímať po prvej garančke tak ma napadlo či neprehrávali mapu v RJ??? Asi si zavolám do servisu a spýtam sa.
Nemáte ale niekto takúto skúsenost?
A ďalší problém je že sa mi už pár krát stalo že plynový pedál na pridanie nereagoval adekvátne, nemám to moc vysledované ale bolo to jako pri stlačení pri akom viem ako motor zaberá sa nič moc neudialo, naposledy som takto išiel krokom do križovatky a chcel rýchlo vybehnúť, pridal plyn nič tak som ho pustil aby to nezdochlo, druhý krt nič a až na tretí som viac pridal a rozbehol sa, to som ale už na volnobeh bol v križovatke takže celkom nepríjemné ... stalo sa to niekomu?
jak som tu už spomínal ohladne poklesu výkonu, po tom čo som začal tankovať vervu tak sa mi to zatial znovu nestalo, aj po niekolkých ďalších pokusoch o nasimulovanie.
Bohužial ma začína trápiť trochu iný problém a to cukanie auta pri ustálených otáčkach a to konkrétne keď idem po rovinke ustálenou rýchlosťou pri otáčkach trochu pod 2000 a neviem či sa to zhoršuje ale vnímam to už aj pri 2000 ot. , auto ide po rovinke skoro bez záťaže (kludne aj na tempomat) a vtedy sa prejavuje slabé cukanie jako keby motor trochu vynechával.
Začal som to vnímať po prvej garančke tak ma napadlo či neprehrávali mapu v RJ??? Asi si zavolám do servisu a spýtam sa.
Nemáte ale niekto takúto skúsenost?
A ďalší problém je že sa mi už pár krát stalo že plynový pedál na pridanie nereagoval adekvátne, nemám to moc vysledované ale bolo to jako pri stlačení pri akom viem ako motor zaberá sa nič moc neudialo, naposledy som takto išiel krokom do križovatky a chcel rýchlo vybehnúť, pridal plyn nič tak som ho pustil aby to nezdochlo, druhý krt nič a až na tretí som viac pridal a rozbehol sa, to som ale už na volnobeh bol v križovatke takže celkom nepríjemné ... stalo sa to niekomu?
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: motor 1.4 T GDi
Kolik máš najeto? Četl jsem o lidech co začali mít problém i 10 000 km. Pokud to verva vyřešila, tak bych zkusil vif, ten by mohl rozpustit usazeniny.
Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI STYLE NAVI GO Polar White model 2019
Re: motor 1.4 T GDi
Mám najazdené 15 000km, o ktorom probléme hovoríš že by VIF mohol pomocť? Ten prepad výkonu alebo to cukanie s autom?
Ten pokles výkonu teraz nepozorujem ako som spomínal, kolísanie je nová vec, povedzme posledných 2000km si to všímam ... pavučiny vymetám občasným vytočením motora (povedzme každých 500km) ...
Ten pokles výkonu teraz nepozorujem ako som spomínal, kolísanie je nová vec, povedzme posledných 2000km si to všímam ... pavučiny vymetám občasným vytočením motora (povedzme každých 500km) ...
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: motor 1.4 T GDi
Na který problém by to mělo pomoci si netroufnu říct. Může to být oboje. Kdyby byly ucpané střiky, tak by se to mělo špatně sbírat z nízkých otáček. Ale máš najeto málo na takový problém. Vif by měl rozpouštět karbonové usazeniny. V tomto motoru hlavně na přímostřiku a výfukových ventilech. Musí se s tím chvíli jezdit aby to mělo účinek. Pokud by to nezabralo tak servis, ale tam to určitě napíchnou na diagnostiku a pojedou to projet, takže to bude chtít vypozorovat kdy to dělá. Jak je zahřátý motor, jak auto dlouho stálo před jízdou, v jaké režimu se jede (město, okresky, dálnice), jaký rychlostní stupeň, jaké otáčky...
Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI STYLE NAVI GO Polar White model 2019
Re: motor 1.4 T GDi
No ten VIF ma napadol že preventívne skúsim ale nejak si nemyslím že pri týchto km by pomohol ... za skúšku ale moc nedám tak ho kúpim.
Ešte ma napadli sviečky aj keď na ne mi to príde tiež moc skoro ...
No a ako píšeš, servis som ešte nekontaktoval pretože to nemám vysledované takže ak nebudem určite schopný im dané chovanie predviezť tak je to k ničomu.
Budem to ešte sledovať a uvidím...
Ešte ma napadli sviečky aj keď na ne mi to príde tiež moc skoro ...
No a ako píšeš, servis som ešte nekontaktoval pretože to nemám vysledované takže ak nebudem určite schopný im dané chovanie predviezť tak je to k ničomu.
Budem to ešte sledovať a uvidím...
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: motor 1.4 T GDi
michal84: Vím, nemám stejný motor. Ale u Opelu se to u motoru 1.4 hodně řešilo. LSPI, cukání..... V zásadě se řešily tři věci. Palivo, svíčky a olej. Já to nikdy nezažil, protože mám AT a tam se ten problém neobjevoval. Ale co jsem četl, tak dost problémů vyřešil benzín a olej. Začal jsi jezdit na Vervu, která už cosi od VIF prý obsahuje. v 15 000 bys měl mít svíčky OK. Co zkusit olej? Já měním olej 2x za rok. Tedy cca v 10tis. (důvody klidně rozvedu na vyžádání). Zrovna nedávno jsem ho měnil a přišlo mi, že chod motoru při akceleraci je takový hebčí a plynulejší.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: motor 1.4 T GDi
Taky si myslím že sviečky by mali byť OK, jedine že by nejaká bola vadná ale to by sa asi prejavovalo vo vačšom spektre situací.
Benzín zatial teoreticky vlyv na pokles výkonu má, cukanie pri skoro volnobehu nevim, robí to na Vervu.
Olej je otázne ale moj plán je meniť čo pol roka, raz za rok na garančke a vždy medzi garančkami mimo autorizák.
Prvý krát som menil po 4000km a teraz na garančke v cca 13 000 km, pokles výkonu sa stratil (dúfam že trvale) po garančke ale v tom samom okamihu som začal tankovať tu vervu ... teraz ma trápi to cukanie a to teda olejom tiež nebude pretože je čerstvo po výmene.
do budúcna ten olej budem meniť cca po tých 7000km
Benzín zatial teoreticky vlyv na pokles výkonu má, cukanie pri skoro volnobehu nevim, robí to na Vervu.
Olej je otázne ale moj plán je meniť čo pol roka, raz za rok na garančke a vždy medzi garančkami mimo autorizák.
Prvý krát som menil po 4000km a teraz na garančke v cca 13 000 km, pokles výkonu sa stratil (dúfam že trvale) po garančke ale v tom samom okamihu som začal tankovať tu vervu ... teraz ma trápi to cukanie a to teda olejom tiež nebude pretože je čerstvo po výmene.
do budúcna ten olej budem meniť cca po tých 7000km
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: motor 1.4 T GDi
Páni doporučujem vám VIF pravidelne každé tankovanie a olej proti LSPI - norma api sn+ resp. dexos 1 gen.2. To je prevencia pretože bohužiaľ konštrukcia priamy vstrek plus turbo má svoju Achilovku a je jedno aká značka aký model. A ak máte manuál nepodtáčať motor, radšej 2000otáčok ako 1300. Plus ak chcete dosiahnuť rýchlosť radšej podradiť, pridať a danú vyššiu rýchlosť dosiahnuť rýchlejšie vyššími otáčkami ako pomaličky pridávať a pomaličky zrýchľovať na nízkych otáčkach.
A olej meniť čo 10 000km, hlavne ak sa jazdí často mesto je aj 15 000km veľa. Olej je aj po 10 000km plný sadzí - na rozdiel od nepriameho vstreku.
A olej meniť čo 10 000km, hlavne ak sa jazdí často mesto je aj 15 000km veľa. Olej je aj po 10 000km plný sadzí - na rozdiel od nepriameho vstreku.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
-
- *
- Příspěvky: 83
- Registrován: 25 úno 2018, 09:50
Re: motor 1.4 T GDi MIL porucha
mne to svietilo po zhruba 4000km a svietilo to furt po klasickych peripetiach ze mam nekvalitne palivo a pod bol vadny katalyzator riešené výmenou v záruke vraj už toho mali viac púo výmene nič.[SK]peter píše:Dneška sa mi rosvietila Kontrolka poruchy MIL.
Porucha systému regulácie emisií. Stalo sa to už niekomu?
Je to záväzná porucha alebo len produkujem viac emisií?
Mám len 12000 najazdené a ideme na dovolenku a hneď po nej som plánoval garancnu prehliadku presne o mesiac.
Re: motor 1.4 T GDi
Zdravíčko, kamarádi,
tak jsem si včera vyzvedl auto ze servisu se známým problémem propadu výkonu při akceleraci s cvakáním v motoru.
Auto jsem měl v Auto Balvin v Brně. S technikem jsem se projel a vše mu ukázal. V podstatě mi nic moc při jízěd neřekl. Nicméně když jsem auto vyzvedl tak mi technik vše popsal a ukázal.
Podle něj je špatně hřídelka ovládání turba, kdy je na něm moc velká vůle. O problému všichni ví a prý ho má Hyundai řešit. Dle jeho názoru buď redesignovým turbem a nebo opravnou sadou. Za měsíc se mám ozvat jestli náhodou nebudou vědět víc. Všechno mám zapsané v předávacím protokolu.
Co se týče ještě té hřídelky tak já tam mám vůli cca 1 mm, ale co mi říkal technik tak někdo tam má i 1 cm a to potom dělá problém i v nižších otáčkách. V podstatě mi řekl, že jsem na tom ještě dobře.
Prý by mi mohli zkusit vyměnit turbo, ale stejně by to nepomohlo a navíc za cenu turba- mám jsem upadl- 83 000 czk to prý není úplně obhajitelné u výrobce.
No takže prostě musíme čekat s čím se výrobce turba vytasí. Nevím, kdo to pro hyundai vyrábí a navrhuje, ale doufám, že si pohne.
Ještě malý dovětek. Autu by to nemělo vadit a nic by se nemělo stát tak snad nekecal. Jinak i ten technik zmínil, že jsou to super auta i motory.
tak jsem si včera vyzvedl auto ze servisu se známým problémem propadu výkonu při akceleraci s cvakáním v motoru.
Auto jsem měl v Auto Balvin v Brně. S technikem jsem se projel a vše mu ukázal. V podstatě mi nic moc při jízěd neřekl. Nicméně když jsem auto vyzvedl tak mi technik vše popsal a ukázal.
Podle něj je špatně hřídelka ovládání turba, kdy je na něm moc velká vůle. O problému všichni ví a prý ho má Hyundai řešit. Dle jeho názoru buď redesignovým turbem a nebo opravnou sadou. Za měsíc se mám ozvat jestli náhodou nebudou vědět víc. Všechno mám zapsané v předávacím protokolu.
Co se týče ještě té hřídelky tak já tam mám vůli cca 1 mm, ale co mi říkal technik tak někdo tam má i 1 cm a to potom dělá problém i v nižších otáčkách. V podstatě mi řekl, že jsem na tom ještě dobře.
Prý by mi mohli zkusit vyměnit turbo, ale stejně by to nepomohlo a navíc za cenu turba- mám jsem upadl- 83 000 czk to prý není úplně obhajitelné u výrobce.
No takže prostě musíme čekat s čím se výrobce turba vytasí. Nevím, kdo to pro hyundai vyrábí a navrhuje, ale doufám, že si pohne.
Ještě malý dovětek. Autu by to nemělo vadit a nic by se nemělo stát tak snad nekecal. Jinak i ten technik zmínil, že jsou to super auta i motory.
- rychlyzadok
- **
- Příspěvky: 179
- Registrován: 09 zář 2018, 16:29
Re: motor 1.4 T GDi
Ad VIF a Verva... VIF zvyšuje oktánové čislo a Verva má 100 oktánov. Nebojíte sa pravidelne tankovať vysokooktánový benzín tam, kde má isť podľa výrobcu 95 oktánov? Osobne neviem, na toto som nikde odpoveď nenašiel, preto sa pýtam.
Ad turbo. Na HYU Balvin mam svoj názor, hlavne na jedného zamestnanca tam a už sa tam asi neukážem, ale to je jedno. O tom turbe to je všeobecne známe, ale každý update je super. Za to vďaka . Osobne sa však bojím toho, že ničoho takého ako opravnej sady alebo nového turba sa nedočkáme, už len kvoli tomu, ako dlho tento nedostatok trvá. A druhak kvoli tomu, že to je predsa 'prirodzený prejav' v zázraky neverím, ale no... snáď budem z HYU milo prekvapený niekedy
BTW nové fórum vyzerá fakt krutoprísne dobre
Ad turbo. Na HYU Balvin mam svoj názor, hlavne na jedného zamestnanca tam a už sa tam asi neukážem, ale to je jedno. O tom turbe to je všeobecne známe, ale každý update je super. Za to vďaka . Osobne sa však bojím toho, že ničoho takého ako opravnej sady alebo nového turba sa nedočkáme, už len kvoli tomu, ako dlho tento nedostatok trvá. A druhak kvoli tomu, že to je predsa 'prirodzený prejav' v zázraky neverím, ale no... snáď budem z HYU milo prekvapený niekedy
BTW nové fórum vyzerá fakt krutoprísne dobre
I30 Fastback 1,4 T-GDi
Re: motor 1.4 T GDi
VIF určite nezvyšuje oktánové číslo benzínu (vif je čistiaca, mazacia a konzervačná prísada). Na oktány sú iné prísady. Vysokooktánový benzín motoru konštruovaného na 95 oktánov určite neublíži. Vplyv na výkon je diskutabilný na úrovni chyby merania/placebo efektu, môže ale znížiť spotrebu. Vzhľadom na cenový rozdiel na pumpe a veľkosť úspory sa to ekonomicky isto nevyplati. Z môjho pohľadu je užitočnejšie poctivo aditivovať hypermarketovú 95tku VIFom, než živiť marketing petrolejárskych spoločností kúpou fakticky toho istého benzínu na značkových pumpách.
Čo sa týka toho turba, som hlboko presvedčený, že prepad výkonu s tým hlučným ovládaním obtokového ventilu turba nebude súvisieť. Ten prepad výkonu (krútiaceho momentu) je otázka naladenia SW motora vyplývajúca z emisných noriem. Odporúčam prečítať SM Speciál technika 4/2018. Podrobne sú tam rozobraté vlastnosti a merané reálne priebehy parametrov moderných litrových fúkaných 3vakcov.
Všetky motory mali väčšie alebo menšie kolísanie krútiaceho momentu z dôvodu ochrany pred detonačným spaľovaním a zároveň dodržaním emisných noriem. Motory sú naladené dosť na hranu a je len na šikovnosti výrobcu ako sa s tým vysporiada, z tohoto dôvodu riešenie tohto probléme nikdy neočakávam - motor by mal problém potom s emisiami .... .
Čo sa týka toho turba, som hlboko presvedčený, že prepad výkonu s tým hlučným ovládaním obtokového ventilu turba nebude súvisieť. Ten prepad výkonu (krútiaceho momentu) je otázka naladenia SW motora vyplývajúca z emisných noriem. Odporúčam prečítať SM Speciál technika 4/2018. Podrobne sú tam rozobraté vlastnosti a merané reálne priebehy parametrov moderných litrových fúkaných 3vakcov.
Všetky motory mali väčšie alebo menšie kolísanie krútiaceho momentu z dôvodu ochrany pred detonačným spaľovaním a zároveň dodržaním emisných noriem. Motory sú naladené dosť na hranu a je len na šikovnosti výrobcu ako sa s tým vysporiada, z tohoto dôvodu riešenie tohto probléme nikdy neočakávam - motor by mal problém potom s emisiami .... .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: motor 1.4 T GDi
rychlyzadok: Hodně zjednodušeně..... Oktanové číslo určuje odolnost proti samozápalu. Čím vyšší číslo, tím snese směs větší tlak a teplotu, aniž by se zapálila. Proto může motor nastavit menší předstih. Jediné, co se může stát,je , že motor už nebude umět kratší předstih a tedy jen nevyužije schopnosti paliva. Zkrácení předstihu by mělo zkrátit dobu, kdy palivo hoří proti směru chodu pístu. Tedy využít více jeho energii. Navenek se to má projevit větším kroutícím momentem. Ale jak tu píší jiní - je to vřádu pár procent. Asi to nepoznáš na akceleraci, ale možná trochu na spotřebě. Sekundárním přínosem je ale právě díky větší odolnosti proti samozápalům taky odolnost proti LSPI. A konkrétně Verva neobsahuje biolíh, ale ETBE, což je produkt z lihu, ale má mnohem lepší vlastnosti a nemá nectnosti lihu.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6