Zdravím všechny,
mám problém s blinkry při zapojení vleku, a zjistil jsem u toho, že mám vzadu v autě "takovou krabičku", což je správně cituji "Modul Erich Jaeger kontroly přívěsu 12V". Jenom z tohoto modulu nejdou kabely přímo k zásuvce tažného zařízení, ale ještě k oběma zadním světlům. Když modul vypojím, zadní světla přestanou svítit...
Je toto standardní způsob připojení elektroinstalace pro přívěs? Navíc při kontrole jednotlivých kabelů mezi konektorem pro modul a zásuvkou pro vlek je asi 5 kabelů "propojených", nejsem elektrikář, všechno jinak funguje mimo těch blinkrů - jakmile připojím vlek, blinkry nejdou, ostatní světla na autě i vleku ano. Žárovky jsem zkontroloval, pojistky taky.
Děkuji předem za jakoukoliv pomoc.
Martin
elektroinstalace pro tažné zařízení
Moderátoři: miooo, Moderátoři
- Reklama
Re: elektroinstalace pro tažné zařízení
Elektriku k TZ od Erich Jeager jsem zapojoval dvakrát. Balení obsahovalo 2 moduly, oba se instalovaly za LZ tapecírunk v kufru (tak je to u i30 a ceeda, v santovi nevím). Moduly mají vlastní napájení, které jsou vyvedeny k pojistkové skříňce. Ty dráty, co vedou ke světlům, jsou pouze signály pro modul, že má daná žárovka svítit.
Projdi si opravdu celou kabeláž okolo toho modulu, vedle kablíků ke světlům by měly ještě jít dopředu káble k napájení (případně to možná někdo napojil vzadu v kufru na zásuvku, podle návodu by se to nemělo, ale jde to, pokud je dobře dimenzované vedení a pojistka k té zásuvce...). Případně zkus hýbnout tím multikonektorem, který je u modulu, třeba je tam špatně nastrčený.
Začal bych vyzkoušením na více přívěsech, existují také různé testery, ale moc jim nevěřím, už se mi stalo, že tester ukazoval špatné zapojení a přívěs svítil bez problémů.
Teoreticky by mohl být taky špatný ten modul, ale ze zkušenosti vím, že nejčastější závady na osvětlení přívěsu jsou v zástrčce u TZ (zkontrolovat zapojení, utažení, izolaci, příp. jestli není koroze na spojích), na zásuvce na vozíku (stejná kontrola), příp. přímo na svítilnách. Spousty i relativně nových vleků už mají z provozu naprasklé plastové kryty, takže se dovnitř dostává vlhkost. Navíc levné koncové svítilny mají přímo z výroby dost chabé uchycení žárovek, ty plechy jsou skoro z papíru, takže špatný kontakt přímo u žárovky není výjimkou.
No a pokud jsou světla na vozíku LEDková, tak je to úplně jiná story, to mi občas blbne taky. Mám v plánu udělat si redukci zásuvky se zapojeným odporem, který by simuloval zátěž, ale furt se k tomu nemůžu dostat.
Projdi si opravdu celou kabeláž okolo toho modulu, vedle kablíků ke světlům by měly ještě jít dopředu káble k napájení (případně to možná někdo napojil vzadu v kufru na zásuvku, podle návodu by se to nemělo, ale jde to, pokud je dobře dimenzované vedení a pojistka k té zásuvce...). Případně zkus hýbnout tím multikonektorem, který je u modulu, třeba je tam špatně nastrčený.
Začal bych vyzkoušením na více přívěsech, existují také různé testery, ale moc jim nevěřím, už se mi stalo, že tester ukazoval špatné zapojení a přívěs svítil bez problémů.
Teoreticky by mohl být taky špatný ten modul, ale ze zkušenosti vím, že nejčastější závady na osvětlení přívěsu jsou v zástrčce u TZ (zkontrolovat zapojení, utažení, izolaci, příp. jestli není koroze na spojích), na zásuvce na vozíku (stejná kontrola), příp. přímo na svítilnách. Spousty i relativně nových vleků už mají z provozu naprasklé plastové kryty, takže se dovnitř dostává vlhkost. Navíc levné koncové svítilny mají přímo z výroby dost chabé uchycení žárovek, ty plechy jsou skoro z papíru, takže špatný kontakt přímo u žárovky není výjimkou.
No a pokud jsou světla na vozíku LEDková, tak je to úplně jiná story, to mi občas blbne taky. Mám v plánu udělat si redukci zásuvky se zapojeným odporem, který by simuloval zátěž, ale furt se k tomu nemůžu dostat.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: elektroinstalace pro tažné zařízení
Měl jsem tento problém take.Hele vyndej ty krabičky odpoj je a napoj zásuvku klasicky na světla.