Pro změnu teče benzín
Moderátor: Moderátoři
Pro změnu teče benzín
Po natankování plné (na první cvaknutí) nádrže jsem zjistil, že benzín teče na zem. Zděsil jsem se, že prorezla nádrž (Atos Prime 2006), ale snad ještě ne. Doma jsem pod to vlezl a zjistil jsem, že je prasklá odvzdušňovací větev vedoucí od nádrže k nalévacímu otvoru. Byl jsem zhnusen kvalitou dílů, především v době výroby byly u většiny aut nádrže již plastové - tady ne, je tam plech a ještě tak blbá konstrukce, že se na mnoha místech drží vlhké bláto, okolo vstupu paliva do nádrže to bylo již hodně orezlé. Ta odvzdušňovací hadice je z tenoučkého plastu, připomíná obyčejný elektrikářský "husí krk" a přece jenom se to trochu chvěje, takže prasknutí je jen otázkou času. Bohužel ta hlavní hadice od nalévacího otvoru vypadá stejně aušusově (zatím je celá). Nejvíc mě však znechutily hadicové spony, kterými je to upevněno k nádrži - ty byly tak zrezlé, že se mi rozsypaly hned jak jsem na to sáhl. Ti mizerové od Hyundaie tam nedali nerezové, které jsou dražší tak o 2 až 3 Kč, prostě šetřit se musí, jestli to pak vydrží, to už je nezajímá. Tohle nepíšu proto abych si pobrečel, ale jako upozornění na jedno ze slabých míst Atose. Určitě se vyplatí nádrž zkontrolovat a včas s tím něco dělat, ono je to dost nepříjemné, když z vás teče benzín (co kdyby někdo odhodil vajgla ... ). Mimochodem ta nerezová spona mě přišla na 7 Kč.
- Reklama
Re: Pro změnu teče benzín
Tak akce má pokračování, opět smrděl benzín. Nádrž musela ven, jen povolit zadní šrouby byl horor, jsou nesmyslně dlouhé, nechráněné a tedy zcela orezlé. Nádrž musel navrhovat nějaký dement, troufnu si říci, že kdyby to takto navrhl student střední strojnické školy, dostal by za 5. Jsou tam místa, kde se hromadí vlhkost (a zasolené bahno atd.), kolem napojení vstupní a odvzdušňovací hadice zjevně prolínaly minimálně benzinové páry, které narušily plastizolovou ochranu plechu a opět to zasolené bahno. Výsledek se po očištění objevil - několik malých prorezlých dírek a celkově zkorodované okolí nátrubků. Chtěl jsem sehnat jinou nádrž, ale nová zřejmě v Česku žádná není a ty z vrakovišť jsou stejné nebo ještě horší. Vyvařit mi to nikdo nechce, je s tím prý příliš sr.ní, takže to budu muset zkusit nějak zalaminovat. Samozřejmě to není ideální řešení, ale svého času mi to tak na Š 120 vydrželo 10 let, tedy až do sešrotování. Obecně moc hezký pohled na auto zespoda není, všude dost rezu - kdysi tu někdo chválil Hyundaie, jak je skvěle antikorozní, ale to je zjevně blbost.
Re: Pro změnu teče benzín
Prorezlé dírky
Kapsy, kde se drží vlhké bláto